Kertokaa aivan kaikki kuparikierukasta. Kierukka for dummies!

  • Viestiketjun aloittaja Epäsopiva
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen synnyttämätön ja mulla kuparikierukka ollut 2 vuotta, kuukautis- ja ovulaatiokivut on aivan hirvittävän kovat. Aina ollut kovat kuukautiskivut, mutta joskus pahimpien supistusten aikaan aattelen, että revin kierukan irti ennen kun pää sekoaa. En oo käyny missään tarkistuksissa, laiton jälkeen olin kivuista niin sekasin ettei mitään tietoa mitä lääkäri höpötteli jatkosta. Neuvolassa mulle kierukka asennettiin, paikalla oli lääkäri ja hoitaja. Mua ei ohjeistettu kierukan asennukseen mitenkään enkä ottanu särkylääkettä etukäteen, lääkäri mulkas hoitajaa pahasti kun selvis ettei mua ollut ohjeistanut. Asentaminen oli hirvittävää. Kirosin ja puristin hoitajan kädet varmaan säpäleiksi.. Kun yritti olla rentona niin oli helpompaa mutta kun hoitaja sano että sain synnytyskokemuksen niin jossain tajunnan rajamailla sanoin että kyllä saa mun synnytykset jäädä tähän kokemukseen. Lääkäri siihen rupes selittämään että kierukan laitto eri asia kun keho ei oo mitenkään siihen valmistautunu. Tykkäsin lääkäristä kovasti vaikka kokemus olikin hirvittävä. Kuitenkin oon kierukkaan tyytyväinen koska hormoneita en halua käyttää, tää on vaivatonta vaikkakin kivuliasta ja menkkarättejä kuluu paaljon. Kuukautiset tulee myös usein ja kestää pitkään. Muita vaihtoehtoja mulla ei ole, kuukautisten välissä onneks ei tarvitte asiaa ajatella, ovulaatiokin ollu aina kivulias
 
vierailija
Hei. Minä myös olen synnyttämätön 34 vuotias. Minulle asennettiin eilen t 300 kierukka. Tietenkin olin menny lukemaan netistä kaiken mahdollisen ennen toimenpidettä joten jännitin ihan kohtuullisesti. Ohjeistettiin ottamaan särkylääkettä ennalta. Itse toimenpide oli nopeasti tehty. Sängylle maate, levitin sisälle,asetin levittimen sisään, todetaan että kierukka ei jää sinne, kutsu lisäkäsiä kaveriksi, ota pihdeillä kiinni kohdusta ja laita asetin uudestaan sisälle. Ja kas se on valmis. Ultralla varmistus että kierukka on kohdillaan. Sauna ja seksi kielto ja kotiin. Kaikista eniten kävi kipeää silloin kun pihdeillä otettiin kiinni ja kierukka työnnettiin paikoilleen, kirosin kyllä ihan ääneen ja taisi hoiturin käsikin saada kyytiä

Kävin siis ihan yksityisellä gynellä joka on kyllä todella hyvä ja pätevä ammatissaan. Koko homma maksoi yhteensä palkkioiden, toimenpiteiden ja kierukan kans 160, josta saa vielä vähän kelasta takaisin. En ole juuri kummemmin tuntenut suuria kipuja tai kouristuksia jälkikäteen, juuri sen verran tuntuu että voi sanoa tuntuvan. Poisto on kuulemma helppo tehdä, lääkäri vetää vain naruista ja sillä selvä. Minulle tämä koko homma tehtiin jälkiehkäisy syistä, en siis aio pitää kierukkaa pidempään kuin on tarvis. Jännityksellä jään odottamaan ekoja menkkoja
 
vierailija
Mulla oli kuparikierukka nyt 5 vuotta ja ei ollu muita ongelmia kun hiivatulehdus jonka hoidin pois. Nyt otin toisen 10 vuode kierukan kun tää on joku uus juttu. Ekan kierukan laitto sattui perkeleesti ilman puudutusta, mutta ei kovin kauan ja sen jälkeen huimas 15 min ilman kipuja. Suosittelen tuhtia annosta panacodia tai buranaa niin ne peittää alleen sen järkyn kivun mikä alkaa 5 min asennuksen jälkeen aiheuttaen huimauksen. Toisen kierukan kanssa pyysin puuduttavaa suihketta ja laitto ei sattunut, mutta kun astuin ovesta ulos niin 30 min järkyttävä kipu ja jouduin makoilemaan penkeillä. Mulla oli panacod 1g alla, se ei paljon auta mutta tosiaan burana/panacod auttaa tähän. Siitä on kulunut nyt 3 päivää. 2 ekaa päivää oli kovat kivut, mutta säännöllinen panadol 1g 4 tunnin välein piilotti kivun. Väsymys tosin oli kova. Nyt kolmantena päivänä en ole tarvinnut särkylääkkeitä, vaikka jonkun verran sattuu vielä mahaan. On ollut lievää veristä vuotoa ja sain kivuista jonkun lyhyen tärinäkohtauksen kun oli jäänyt lääke ottamatta, mutta ei tuo nyt maailman kamalin kokemus ole, kun 10 vuotta voi paneskella niinkuin haluaa.
 

Yhteistyössä