Hae Anna.fi-sivustolta

Kertokaa hyviä Joulun viettopaikkoja

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä ht, 06.11.2012.

1. ht Vierailija

Olemme keski-ikäinen pariskunta ja haluaisimme tänä jouluna viettää Joulun itsekkäästi kahdestaan jossain muualla kuin kotona. Pointti olisi se, että pääsisi edes joskus toisen laittamaan ruokapöytään. Olemme aika pienituloisia, joten paikan pitäisi olla suht´koht edullinen. Pyytäisin teiltä kommentteja, jos olette olleet jossain sellaisessa paikassa. En haluaisi lähteä laivalle, mutta joku maatilamatkailujuttu, halpa hotellipaketti yms yms olisi sellainen jota tarkoitan.

Odotan kiitollisuudella vastauksia.

2. Googeli Vierailija

Googlaa hakusanoilla " joulu maalaistalossa" , netistä löytyy maalaisjoulua tarjoavia maatilamatkailuyrittäjiä. Vaikea suositella, kun ei tiedä minnepäin Suomea haluat ja mikä sinulle on edullinen hintatado.

3. Mulla Vierailija

pari vuotta sitten.

Minulla oli yksityishuone, Jouluna ihanaa rauhaa ja ohjelmaa, sillä Valamossa oli vieraina parikin taitelijaa, jotka ystävällisesti esittivät ohjelmaa Jouluaattona.

4. Edullinen Vierailija

Jos jaksatte olla laivalla pari tuntia ja sitten hieman linja-autossa, niin edullisiin vaihtoehtoihin kuuluu ilman muuta joulu vaikkapa Pärnussa. Miksei Tallinnakin ole ok, mutta edullisempaa on sen ulkopuolella. Itse ottaisin oman auton mukaan, Viron maaseutu on näkemisen ja tutustumisen arvoinen talvellakin.

5. yksi ehdotus Vierailija

Menkää Liettuaan, Vilnaan. Rauhallista, tunnelmallista, lyhyt lentomatka Helsingistä. Hyvää ruokaa kaupungin ravintoloissa, paljon kirkkoja ja nähtävää. Joulutoreja on myös, ihanat joulukuuset kaupungissa jne.

6. suomessa on Vierailija

turhan kallista. Eikä tasosta tiedä mitään.

7. Spaloma Vierailija

jotain Saaristokylpylä Kasnäsin tasosta ja tunnelmasta Joulun aikaan?

Paikka on jossain Kemiönsaaren lähellä rannikolla, Hangosta vähän länteen, joten se voisi olla saavutettavissa helsinkiläiselläkin?

8. Yksinelävä Vierailija

Jouluna ns. Joulutunnelmaan, ja viettänyt Joulun kotona.

Onko porukalla Jouluna varattuna Jouluksi viettopaikkoja ja miltä ne ovat tuntuneet?

Meitä yksinäisiä ja yksinhuoltajaperheitä on enemmän kuin mitä on naistenlehtien sivuilla esiintyviä perheellisiä.

Jokin on Joulun vietossa on muuttumassa.

Minulle Joulu on lisävapaapäivä, monelle Kalliolaiselle nuorellekaan Joulu ei ole enää "Joulu".

Olen itse vanhempana helpottunut, että voin huilata Jouluna. Ei enää mitään rituaaleja, eikä mitään muutakaan vaan vain Joulun ajan lepoa.

9. yksi ehdotus Vierailija

Joku Viron kartano voisi olla ok. Vaihtoehtoja löytyy sekä Matkapoikien että ehkä myös MatkaVekan tarjonnasta. Tilaa saattaa vielä löytyä ja joku vähän kaupunkimainen paikka voi olla hvyä, ei kuitenaakn Tallinna tai Pärnu.
    Sagasten kartano (toivottavasti muistan nimen oikein) on Viron hienoin entisöity kartano hotelli.

10. Joulureki Vierailija

Netti on hyvä paikka.. tuolta löytyy jokunen Joulua.fi | joulusivuja, joulu maalla, pikkujoulumenu, joulu suomessa, jouluruoka, majoitus jouluksi, maaseutujoulu ja käyttämällä hakusanoja joulu maalla, joulu täysihoito jne...

11. simpukka Vierailija

Tässä vaiheessa alkaa olla jo kiire varata joulunviettopaikka. Kotimaassa hinnat kylläkin ovat niin korkeat että niissä varmaan tilaa on.
    Jos menee viettämään jotain ns. maatilajoulua siellä kyllä on aika vähän sitä yksityisyyttä mitä hotelli-tai kartanojoulussa on.

12. ehdottaja Vierailija

Yksi kiva paikka on Valamon luostari Heinävedellä. Siellä on kaunis, rauhaisa ympäristö ja tunnelmaa. Ei tarvitse olla ortodoksi eikä kovin uskonnollinen edes.

13. Keuruun urheiluopisto katso netistä,Bomban joulu,katso netistä,kannattaa myös tutustua tuettuihin lomiin Ray.n hakemus täytetään suoraan netissä,nämä vähävaraisille vanhuksille ja muillekkin tulorajat! hakemus sisälle 3kk ennen toivomaasi lomaa!

14. heh?? Vierailija

mummille... eiköhän joulu 2012 ole jo ajat sitten pidetty jollakin tapaa. Eipähän aloittaja ole viitsinyt sen vertaa vaivaa nähdä keskusteluketjunsa eteen, että olisi kertonut miten ;) joulu meni.

Mitä tähän vuoteen 2015 ja tulevaan jouluun tulee, niin itse vietän sen lasten ja lastenlasten kanssa.
    Minusta paras joulu on sellainen missä touhutaan paljon yhdessä, nauretaan paljon yhdessä, istutaan pitkään ruokapöydässä ja sen jälkeen köllötellään kuka missäkin sulattelemassa ruokaa. Sitten taas porukka kasaan kahveille ja jälkkärille. Ollaan vaan yhdessä isolla porukalla ja pidetään hauskaa. Sellainen joulu on taas jälleen kerran odotettavissa ja hyvä niin. Se on parasta joulussa. Nuorin juhlija on 3kk ja vanhin 98 vuotta.

15. vierailija Vierailija

Lauseen keskellä sana joulu kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, kuten muutkin juhlapäivien nimet.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri