kertokaa jos tiedätte kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina_tk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina_tk

Vieras
Haluaisin kuulla teidän kokemuksia ja mielipiteitä rodusta nimeltään Shiba inu.
Olen mieltynyt pystykorviin, mutta en haluaisi rotua, jolla on jäljellä vahva metsästysvietti, kuten harmaalla norjanhirvikoiralla.
Onko shiba oikeasti vaikeasti koulutettava ja mitä se oikeastaan tarkoittaa? Olen aina elänyt koirien kanssa ja mietin nyt, että onko shiba helposti juntturoitava eli saattaa laittaa yhtäkkiä jarrut päälle, sitäkö se vaikea kasvatus tarkottaa?
Toinen iso asia on se, että kuinka seurallinen shiba loppujen lopulta on? Tarkottaako rodun itsenöisyys ja kissamaisuus sitä, että shiba tulee rapsutettavaksi silloin kun sitä itseään lähinnä huvittaa? Eli eikö koira ole edes omistajalleen miellyttämisenhaluinen?

Arvostaisin suuresti, jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia, että voin alkaa edes kuvittelemaan hankkivani kyseisen rodun edustajan! KIIOS!!

En tiedä ko. rodusta mitään mutta mulla on keeshond, pystykorva siis sekin. Todella miellyttämisen haluinen, helppo kouluttaa eikä ole riistaviettiä nimeksikään. Pysyy pihalla ja metsässä lähellä koko ajan. Tulee toimeen lasten kanssa. Hyvä pihavahti :)

En minähään tuosta tiedä,mutta eurasier voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Näöltään paljon keeshondin kaltainen, mutta kooltaan hiukan isompi. Jalostettu nimeenomaan seurakoiraksi, eikä metsästysviettiä pitäisi juurikaan olla. Ei hauku turhia ja on perheeseensä hyvin kiintynyt. Vieraita kohtaa varautunut, mutta ei aggressiivinen.

Yhteistyössä