Kertokaa kokemuksenne seuraavista:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkäisy galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehkäisy galluppi

Vieras
1. Kondomi =

2. Yhdistelmä ehkäisypillerit, rengas tai laastari (keltarauhashormoni&estrogeeni) =

3. Mini-Pillerit(keltarauhashormoni) =

4. Hormonikierukka(keltarauhashormoni) =

5. Kapselit (keltarauhashormoni) =

6. Kuparikierukka =

7. Naisten kondomi =

8. Ehkäisyvaahdot =

9. Keskeytetty yhdyntä =

10. Varmat päivät =

11. Persona ehkäisy monitori =

Voit siis vastata vaikka olisitkin kokeillut vain yhtä kaikista vaihtoehdoista!

1. Kondomi = en tykkää, mutta käyttäisin jos ois jotain yhden illan panoja
2. Yhdistelmä ehkäisypillerit, rengas tai laastari (keltarauhashormoni&estrogeeni) = pillereitä joskus käytin. ihan hyviä, mutta se on vaa tuo että pitää muistaa ottaa ne :D
4. Hormonikierukka(keltarauhashormoni) = on ollut minulla noin 1 ½ vuotta ja tosi hyvä on! :) menkat lyhempiä ja niukempia, mutta se on hyvä vaan! ja ei oo aina edes menkkka kipujakaan enää. Eikä ole ehkäsy pettänyt.
7. Naisten kondomi = yhen kerran kokeilin ja oli jotenkin outo :D tuskin kokeilen enää..
9. Keskeytetty yhdyntä = joskus tuotakin tullu tehtyä, mutta en ehkä enää luottas tuohon :D

1. Kondomi = Lateksiallergia on. Lateksittomatkin ärsyttää limakalvoja.

2. Yhdistelmä ehkäisypillerit, rengas tai laastari (keltarauhashormoni&estrogeeni) = Ye pillerit laukaisi mulla aurallisen migreenin joka kesti useita viikkoja putkeen. Tämä migreeni jäikin sitten ikuiseksi riesaksi vaikka pillerit lopetinkin. Ennen kun noita kokeilin en sairastanut ollenkaan migreeniä.

3. Mini-Pillerit(keltarauhashormoni) = cerazette ja kesto menkat. limakalvot kuivui, akne, hiustenlähtö ja kaikenmaailman tulehdukset. Saattoi myös vaikuttaa migreeniin.

7. Naisten kondomi = epämukava, ei osattu asentaa oikein.

8. Ehkäisyvaahdot = Kirvelee!!

10. Varmat päivät = Käytettiin vuosia sitten 3-vuoden ajan. hyvin toimi.

Tällä hetkellä kondomi tai ei seksiä ollenkaan.

1. Kondomi = Ok, mutta tulee loppupeleissä aika kalliiksi, jos ollaan aktiivisia sänkykamaripuolella... Ja oikean koon löytäminen on hankalaa. Suhteemme alussa muutama kuukausi käytettiin kondomia ja oli ilmeisesti hyvä koko. Nyt kun pidin vähän taukoa hormoniehkäisystä ja otin halvimmat kortongit niin ilmeisesti olivat liian pieniä, kun eivät pysyneet yhtään paikallaan... Tai laittajassa oli vikaa (=minussa) :D

2. Yhdistelmä ehkäisypillerit, rengas tai laastari (keltarauhashormoni&estrogeeni) = Pillerit olleet käytössä. En tykännyt siitä, että pitää joka ilta/aamu/milloin lie ottaa se pilleri. Ja varsinkin, kun oma elämä ei ole niin säännöllinen rytmiltään ja aina sattui pillerit olemaan silloin klo. 21 jossakin muualla kuin saatavissa. Ja unohtelin tosi paljon... Toi oman stressinsä muutenkin stressipitoiseen elämään (herkkä kun olen). Nyt käytössä laastari ja olen tykännyt!! Kerran viikossa tarvii vaan muistaa sen olemassa olo. Ainoana huonona puolena voisin sanoa sen, että jättää sitä nöyhtää ihoon, mitä laastarit ruukaa jättää. Ei se kyllä mua haittaa.

9. Keskeytetty yhdyntä = En suosittele. Tietenkin jos oma kuukautiskierto on säännöllinen niin saattaa toimia. Mutta veikkaisin, että mieheni ei tykkäisi, jos joutuisi hekuman huipulla vetämään pois.

1. kondomi = uuden kumppanin kanssa, mutta vakituisessa ei. Mulle olis ihan sama, mutta enpä ketään miestä oo tavannu ketä nauttis yhtä paljon kortsun kans kuin ilman.

2. Yhdistelmä ehkäisypillerit, rengas tai laastari= pillereitä käyttäny hinnan takia, MUTTA RENGAS olisi minulla kaikkein ihanin vaihtoehto (ei muistamista, muuta kuin laittaa se ja kuukauden päästä pois)

10. Varmat päivät = laskettu aika 3kk päästä, joten oli todellakin luotettávat varmat päivät... :)

1. Kondomi = ei niin kauhean mukava, käytössä koska muu ei käy

2. Yhdistelmä ehkäisypillerit, rengas tai laastari (keltarauhashormoni&estrogeeni) = pillerit ja rengas ollut käytössä, rengas vaivattomampi ei tarvitse muistaa joka päivä

5. Kapselit (keltarauhashormoni) = ollut 5 vuotta. kuukautiset tulivat epäsäänöllisesti, en tykännyt