kertokaa kokemuksia miten jaksatte kun puoliso on masentunut? Kuinka se näkyy arjessa? Miten jaksat huolehtia lapsista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uupunut"

Vieras
Olen itse todella uuvuttavassa tilanteessa ja miehen masennus vaan syvenee. Vuosia jatkunut tilanne ja rupesi näyttämään merkkejä kun nuorimmainen syntyi.

Käytännössä ei ole kiinnostunut viettämään aikaa minun ja lasten kanssa. On iloinen kun lapset menevät nukkumaan ja ahdistuu jo ajatuksestakin jos lasten kanssa ulkoiltas, leikittäs tai oltais vain läsnä. En jaksa olla ainut joka ehdottaa kivaa yhteistä tekemistä, kaiken saan laittaa käyntiin jos muutakin tehdään kun istutaan sohvalla. Mies on hoidon piirissä mutta tuntuu ettei saa muuta hoitoa kun lääkkeiden vaihtoa, eikä mikään niistä auta. Olo on vaan huonontunut. Tuntuu että vetää vain kivirekeä perässä kun ei voi luottaa toisen tukeen kotitöissä, kasvatuksessa, ylipäätänsä missään lapsiin ja perheeseen liittyvässä. En tiedä miten itse kohta enää jaksan....äitiyskin kärsii kun voimat loppuu.

Kertokaa miten teillä muilla menee vastaavassa tilanteessa?

Jutelkaapa hoitavantahon kassa sähköhoidon mahdollisuudesta. Oisko siitä apua. Mulla avomies sai siitä todella suuren avun ja vaikka lääkkeitä joutuu syömään niin ne menee tosi pienellä annostuksella. Muistaakseni mies sai sitä kymmenkuntakertaa... Sivuoireena on lähimuistin heikkeneminen mikä palautuu, kun hoito lopetetaan. Meillä se muistin heikkeneminen ei paljoa haitannut, kun miehen muisti muutenkin oli masennuksen takia tois huono. Meille ainakin sanottiin, että tuota sähköhoitoa voi antaa myös avohoidossa.

Yhteistyössä