Kertokaa kokemuksia yhdistelmistä: Brio Kombi, Emmaljunga Ce

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinanii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Niinanii

Jäsen
02.08.2006
82
0
6
Hei,

olemme kiertäneet ahkerasti vaunuliikkeitä ja löytäneet kolme ehdokasta loppusuoralle: Brio Kombi, Emmaljunga Cerox ja Teutonia Prestige. Näihin kaikkiin saa heittoaisan ja ilmakumirenkaat, jotka haluamme.

Olisin tosi kiitollinen, jos kertoisitte kokemuksianne näistä yhdistelmistä. Mikä hyvää/ mikä huonoa?

Kiitos!

Meillä on Brio Kombi-vaunut vm. 2005. Käytössä on olleet yli vuoden, eikä ole mitään pahaa sanottavaa! Vikoja ei ole ainakaan vielä tullut vastaan.
Kova kantokoppa oli meillä käytössä noin 8 kuukautta ja sitten siirryimme ratasosan käyttöön, johon saa Kombissa tehtyä "jatkoperän", eli siitä saa ison nukkumiskaukalon, sitä käytettiin kauan ja se on tosi hyvä ominaisuus vaunuissa!

Olin yllättynyt talvella miten hyvät ne on työntää lumisohjossa! Meillä on niissä sileät ja leveät ilmakumirenkaat (muistaakseni race-renkaat) ja kaverini ABCDesign-vaunuihin verrattuna kulkevat aivan itsestään lumessakin!

Toinen mistä oon tykännyt paljon, on KlikIt-systeemi, että ratasosan saa pikanapeille irti. Monissa vaunuissa on paljon hankalampi systeemi! Pakkaan ne autoon aina sillä tavalla että laitan ratasosan erikseen ja rungon erikseen, on kevyempi nostaa.
Kasaan menee todella sujuvasti. Meillä ei ole käännettävää työntöaisaa, enkä ole sitä kaivannut.

Eniten on tykännyt kankaista, ne on olleet uskomattoman hyvät! Kaikki puklut ja sotkut on lähteneet pyyhkäisemällä, eikä tahroja ole jäänyt. Kostealla kun pyyhkäisee, kankaat näyttää ihan uudenkarheilta. Ei nyppyjä eikä haalistumia.

Mies tykkää eniten teleskooppityöntöaisasta, koska saa niin paljon etäisyyttä runkoon että mahtuu työntämään normaalisti ilman että jalat kolisee tavarakoriin. (mulla ja miehellä pituuseroa 35cm :D )

Nyt mulla ei tule muuta mieleen! Ainoa miinus (jos keksimällä keksii) on pyörien täyttäminen ilmalla, meillä on sähkökäyttöinen ilmapumppu mutta mä en vaan osaa sillä täyttää! Onneksi mies tekee sen. ;)

Tässä meidän kokemukset. Muistelen myös että Brio Kombi oli Suuren Vaunutestin testivoittaja viime vuonna.

^ Kyllä Brion Kombiin saa heittoaisan, meillä on sellainen. Muuten hyvät puolet tulivatkin jo edelliseltä kirjoittajalta joten en toista samoja. Meidän kombeissa on tosin ontelopyörät eli niitä ei tarvii pumpata ikinä, ne on olleet sairaan hyvät!

Just huomasin lastentarvikeliikkeessä käydessäni että Briolta on tullut täysin musta runko, mikä oli älyttömän hyvännäköinen ja kävisi meidänkin vaunuihin täydellisesti mutta ei ollut silloin kun me ostimme. :(

meilläkin brio kombit mutta jo vuosimallia -04. mutta aivan sairaan kevyet työntää maastossa kuin maastossa!

meillä ilmeni pieniä ongelmia mutta takuuseen ne kaikki korjattiin: Työntökahvassa oli sellainen pehmennin ni se murtui kun vaunuja pakattiin konttiin,
kuomu irtosi kerran kokonaan ja toisen kerran löystyi (kiristettiin liikkeessä)

vanut tuli kankaista läpi (tätähän ei voi korjata mutta eipä tuo enää hirveästi häiritse)

tavarakorissa onnettomat kiinnikkeet ja painorajat (raja 5 kg eikä kestänyt edes vaippapaketin painoa)

meilläkin mies tykkää teleskooppiaisasta mie itse kuumeilen sellaisia heittoaisa mallia jos nyt kolmonen vielä saatais!

^ Ööö, miten teillä voi irrota kuomu kokonaan? Meilläkin on Kombit ja kuomu voi irrota vain jos vaunut kääntää ylösalaisin renkaat taivasta kohti. :D Ja sitäkin ennen pitäisi avata ne lukot millä se on kiinni...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 21:23 kombi kirjoitti:
^ Ööö, miten teillä voi irrota kuomu kokonaan? Meilläkin on Kombit ja kuomu voi irrota vain jos vaunut kääntää ylösalaisin renkaat taivasta kohti. :D Ja sitäkin ennen pitäisi avata ne lukot millä se on kiinni...

no miten lie sitten onnistunut irtoamaan. tytön kanssa olin lähdössä ulos ja ovella vedin kuomun ylös ni se jäi käteen ja ruuvit kilisi asfalttiin. näin se tapahtui! :D meillä on siis -04 kombit oisko erilainen kiinnitys ku siulla.... :)

Hei! Aika hyvin ollaan ajateltu ihan samoja vaunuja siis Brio Kombit tai ne Teutonia Prestige!?! Ei oo vaan siis liikkeessä asti niitä käyty katsoon, ihan vaan mitä kuultu sekä kavereilla ollut ja netissä kateltu.

Onko teutoniat pienemmät vaunut kuin brio kombit!?! Kiitos.

Meillä on vuoden 2006 Brio Novat, joissa kai sama runko kuin kombeissa. Otettiin heittoaisalla ja siinäkin on nykyään (mielestäni ennen ei vielä ollut) teleskooppiaisa. Ennen se piti mielestäni valita et joko heittoaisa tai sitten teleskooppi. Niistä voin sanoa, et tukevilta tuntuu ja hyvät käyttää. Meilläkin ilmakumit (offroad-kuviolla) enkä mistään hinnasta ottaisi ilmakennoja, vaikka noita ilmakumeja joskus joutuukin pumppaamaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 18:45 hopo harmailee kirjoitti:
no miten lie sitten onnistunut irtoamaan. tytön kanssa olin lähdössä ulos ja ovella vedin kuomun ylös ni se jäi käteen ja ruuvit kilisi asfalttiin. näin se tapahtui! :D meillä on siis -04 kombit oisko erilainen kiinnitys ku siulla.... :)

Mullakin on 04-mallin Kombit!! :D Meillä siinä ei oo mitään ruuveja vaan siinä kuomussa on sellaiset osat mitkä tökätään vastakappaleisiin ja se lukittuu, ei ole ruuveilla kiinni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 22:31 kombi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 18:45 hopo harmailee kirjoitti:

Mullakin on 04-mallin Kombit!! :D Meillä siinä ei oo mitään ruuveja vaan siinä kuomussa on sellaiset osat mitkä tökätään vastakappaleisiin ja se lukittuu, ei ole ruuveilla kiinni.

no on meilläkin ne vastakappaleet mutta täytyyhän ne toisenpuolen vastakappaleet olla kiinni siinä kuomussa, ei ne siinä muuten pysy. ne ruuvit on siellä vähän kuomu kankaan alla piilossa, kyllä ne siellä on .... :D

Yhteistyössä