Kertokaa kolmen lapsen vanhemmat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Napasaara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Napasaara

Aktiivinen jäsen
04.07.2007
1 597
0
36
...ja varsinkin jos lapset jo isompia. Millaista arki on? Miten pärjäätte rahallisesti? Isommilla lapsilla kun vaatimukset jo varmasti omaa luokkaansa :)
Minä se vaan jaksan miettiä tulisiko kolmas vai ei. Mielelläni päästäisin meidät miehen kanssa helpommalla ja lapset olisi tässä, mutta kun se ei ole niin helppoa :ashamed: Onko muita tällaisia jahkailijoita?

Vanhin 9v, keskimmäinen 7v, nuorin kohta 2v ja neljäs tulossa ;)
Ihan kohtuulliset vaatimukset noilla meidän isoilla ainakin vielä on...vaatteita jo vanhin (tyttö) valikoi, mut hyvin kelpaa kirpparilta ostetutkin! Ja kun keskimmäinen on samaa sukupuolta, niin siskon vaatteet kelpaa hyvin.
Harrastavat ratsastusta, tanssia, laskettelua...

Arki on vauhdikasta!! Helpommalla ois pääasty jos nämä nuorimmaiset ois jätetty hankkimatta, mutta paljon meiltä silloin myös puuttuisi!

Minä uskon, että taloudellisesti kyllä pärjää jos vaan haluaa, ei kaiken tartte olla uusinta uutta ja vimpan päälle

Ihan hyvin pärjätään, lapset on 8v,6v ja 2,5v. Rikastumaan ei tietty pääse vaan kaikki menee mitä tuleekin, mutta ei olla jouduttu mistään luopumaan lasten kuluttamisen vuoksi, paitsi että autoa meillä ei ole eikä tule.

Meillä on jo 5 lasta, kaksi heistä jo teinejä.

Yleensä jos ylimääräistä rahaa on niin se uppoaa teineihin, aina on tarvetta vaatteille, urheilu-/harrastusvälineille jne.

Minä olen kotona, eli eletään yhden palkalla.
Ihan kohtuullisesti teinit ymmärtävät että kaikkea ei voi saada ja valintoja joutuu tekemään (esim. ostetetaanko halpis, ei ehkä kovin kummoinen lumilauta uutena vai laadukas lauta käytettynä jne.. ).
Meidän perhettä helpottaa uusperheellisyys, eli isänsä kustantaa lähes kokonaan toisen teinin motocross harrastuksen.

Tilanne on sitten toinen kun pikkukolmikko on isompia, silloin alkaa asuntolaina olemaan paljon paremmalla mallilla, minäkin olen töissä ja nuo nykyiset teinit asuvat jo omillaan.

Taisin höpistä taas ihan ohi aiheen :ashamed:

*muoks* Meillä piti olla vain kaksi lasta (minun lapseni), mutta sitten kolmas ilmoitti tulostaan ihan "pyytämättä", sen jälkeen ajateltiin että olisi kiva saada vielä sisarus hänelle ettei joudu ilman ikätoveria kasvanaan, nelosen jälkeen ajateltiin että kyllä tämä talous on nyt niin kumossa ettei haittaa vaikka keikutetaan sitä vielä lisää. Viitonen on nyt meidän viimeinen vauva :D

Meillä 10 v, 7 v ja vuoden vanha.
Voisinpa melkein väittää, että viimeisin vuosi on ollut elämäni parasta aikaa =) . Toki isompien lasten syntymä ja vauva-aika yms on arvokkaita samalla lailla, mutta tämänä kuopuksen kohdalla on oma ikä ja elämänkokemus tuonut sellaisen mausteen ja osaan todella nauttia vauvasta ja tästä pikku taaperoajasta ihan sata prosenttisesti.
Taloutta ei ole juurikaan hetkauttanut, ainakaan vielä.
Isot sisarukset ovat olleet mahtavia ja ilman heitä tämä arki ei olisikaan näin helppoa ja ihanaa. Voin kuule suositella :heart:

No meillä on kolme lasta.

Tosin aika pieniä vielä ( kohta 8, 3,5v ja 2 vee).
Rajaht menee ja on aina menny oli lapsia tai ei.

Veikkaan että sitten kun kasvavat tiettyyn ikään, niin sitten voi hieman tulla neuvoteltavaa, kaikki kun on tyttöjä =) :whistle:

Mutta siis, ihan hyvin pärjätty.

Yhteistyössä