Kertokaa mielipiteitä kyseisitä turvaistuimista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvaistuinongelmainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvaistuinongelmainen

Vieras
Meillä on edessä turvaistuimen (kaukalon) osto. Ystävältäni saataisiin halvalla uudehko emmaljungan turvaistuin ja siskolta uudehko britaxin istuin. Itse tykkään enemmän tuosta emmaljungan istuimesta, mutta näyttää kovin lyhyt ikäiseltä. Olenko oikeassa? Vai kannattaako ostaa ollenkaan käytettyä turvaistuinta? Ehdottakaa teilä hyväksi koettuja turvaistuimia. Teidän apu tulee tarpeen. Kiitoksia niile, jotka uhrautuvat vastaamaan. (:

käytetty kannattaa ostaa jos tuntee sen keneltä ostaa ja tietää varmasti, että ei ole kolaroitu tmv. lyhytikäisiä nuo ovat kaikki nimittäin ja suht hintavia kuitenkin siihen nähden.
muihin kysymyksiisi en osaa vastata .

Ei missään tapauksessa tuota emmaljungan kaukaloa. Kaukalohan on vaarallinen. Meillä itsellämmin britaxin kaukalo ja ollut tosi hyvä. Lisäksi meillä adapteri teutonian kärryihin. Jos nyt pitäisi ostaa uusi kaukalo, niin tuo britax se oliti. Onnea valintaan.

Meillä tuo britax, ja se on siitä hyvä, että siinä mahtuu pidempikin vauvaa olemaan pidempään (esim. brio jää todella nopeasti pieneksi). Emmaljungasta ei tietoa. Käytetty turvaistuin on tietysti aina riski, mutta olen juuri lainaamassa omalle siskolleni meidän omaa, koska:
-turvaistuin säilytetty aina lämpimässä tilassa( ei siedä lämpötilan vaihteluita)
- ikää alle 5 v. (suositus)
- ja tiedän ettei sitä ole kolaroitu/tiputettu/kolhittu

eli jos pystyt luottettavalta taholta käytetyn hankkimaan, en pidä sitä huonona ratkaisuna, mutta uusi on tietysti aina uusi.

Tuosta emmaljungasta, niin itse en ostaisi sitä. Todellakin autoliiton testissä istuin irtosi telkaasta. Meillä maxi-cosin kaukalo. Jos haluat turvallista, niin tämä istuin on turvallinen. Kaukalo käy myös moneen rattaaseen.

Istuimet ovat olleet yhdellä lapsella, eli melkein uusia. Nyt alko epäilyttämään tuo emmaljunga. Ei taida tulla meidän taloon. Tuo maxi-cosi alkoi kiinostamaan. Nyt kaipailisin siitäkin kokemuksia.

Yhteistyössä