Kertokaa mikä musta tulee isona?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruupus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruupus

Vieras
Pitäis lähtee varmaan opiskelemaan jotakin. Peruskoulu käyty ja muutama kuukausi ammattikoulua. En vaan vielä tiedä mitähaluan tehdä. Olen 22 vuotias ja vielä toistaiseksi esikon kanssa kotona. Unelma duuni olisi jotenkin vanhuksiin liittyen. Mutta tärkeimmät kriteerit olisi yli 4000e/kk mieluiten käteen ja työ missä pitää pukeutua hyvin. Mitä lähen opiskelee? Ei lukioon kiitos.

Niin mä olen kanssa vähän arvellut, mutta kun ei kiinnostaisi lukea 3 vuotta että pätevöityisin kaupan kassalle. Mielummin oeln sen 3v amiksessa lukemassa johonkin ja siitä jatkaisin johonkin. Ja välissä saisin ammatin ja voisin tehdä vaikka töitä opiskelun ohessa.. Mitä muut hyvin tienaavat tekee? :D

Ihan kovat vaatimukset on, jos pitäisi suoraan koulusta (ja vielä lyhyestä sellaisesta) tullessa saada 4 tonttua käteen. 4 tonnin nettoliksa tarkoittaa kuitenkin noin 7 tonnin bruttoansioita. Tällähetkellä alkupalkat taitaa olla ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaineilla siinä vähän 3 tonnin paremmalla puolella (brutto).

Itse olen kolmekymppinen ja tienaan bruttona vähän yli 4 tonnia. Koulutuksena on DI ja työvuosia joitakin takana. Töissä saa niin halutessaan myös pukeutua hyvin. ;)

Itse pidän itseäni suht "hyvin" tienaavana, bruttopalkka 5200€ ja käteen siitä jää hiukan päälle 3000€. Key Account Manager on tittelini ja koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri. Pukeutua saa totisesti hyvin ;)

Ehkä tyhmä kysymys: Minkä koulutuksen tarvitsee johtotehtäviin esim. palvelutalon johtaja? Olin joskus töissä palvelutalossa ja johtajalla ei ainakaan ollut terveydenalaln koulutusta(?!)

Johtajaksi ei valmistu mistään koulusta suoraan. Tai tietty, jos on pääomaa voi perustaa oman firman ja alkaa sen johtajaksi. Kukaan ei palkkaa ulkopuolista johtajaksi ilmaan pitkää työkokemusta ja näyttöjän siitä, että työn pystyy hoitamaan. Johtajan homma, kun ei oo ihan niin helppoa, kun se rividuunarista joskus näyttää.

[QUOTE="hmm";25526609]Vanhusten kanssa ja palkkatoive noin suuri..Joo, onko sulla reliteetit ihan kohdillaan?[/QUOTE]

Tiedän että peruslähärinä ei tienaa kunnolla, harmi koska niin oudolta kuin se kuullostaakin, se olisi unelmatyöni. Mutta tuntuu että se on lähinnä hyväntekeväisyyttä... Ehkä jos ukosta tulee miljonääri, voisin niihin hommiin mennä ;)

Tietääkö joku mitä fysioterapeutit tienaa? Jos ajattelee että työskentelee kuntoutuskeskuksessa? Siinä saisi ainakin olla vanhusten parissa :)

[QUOTE="vieras";25527753]Näillä näkymin susta on kovaa kyytiä tulossa tyhjän toimittaja.[/QUOTE]

Miten niin? Ei kysyvä tieltä eksy! Taidan itse olla mainitsemasi tyhjäntoimittaja :D

Yhteistyössä