Kertokaa mitä tämä on, kokemuksia siis, kiitos. (raskaudesta, vuotoa...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 42
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 42

Vieras
Aamulla heräämisen jälkeen menin vessaan ja huomasin REILUSTI ruskeaa limaa irronneen, ei mitään kipuja... limavuoto loppui. Nyt limaa tulee uudestaan, keltaisena. Mitä tämä on? Soitin äitipolille, kiireinen kätilö ei paljon ehtinyt neuvoa, sanoi vain että voi olla lapsivettä (+limaa)...
käski seurata tilannetta.

Jos kipuja/supistuksia ei tule, voiko olla synnytys lähellä/käynnissä? Sen verran taustoja että menkkakipuja on tullut useana päivänä, ei juuri nyt kuitenkaan. Kohdunsuu auki 3-4cm eilen. Viikot jo pitkällä, rv 42.

veikkaan myös että kohta poksahdat, koska rv 42 ja vuotoa..ja voi olla lähellä vaikkei suppareita tuliskaan, itsellä meni ensimmäisestä vedet ja supparit alkoi vasta n.12h päästä..

Tuollainen rusehtava(tai jonkin verran vertakin sisältävä) vuoto on toisilla ennen synnytystä, joten sen takia varmaan veikataan että synnytys on hyvinkin lähellä.
Minullakin tuli paljon limaa siinä vaiheessa, kun supistukset alkoivat. Limatulppaa luultavasti, koska sitä ei lähtenyt ollenkaan, vasta kun aivan siinä supistusten alkaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
epäilette synnyttämään lähtöä?

no rv42...vaikka alkuun :D

No ei se mulle kerro mitään... olen jo epäilly useampaan kertaa joka raskausviikolla että nyt se lähtö tulee mutta ei ole tullut. Siksi olen aika epäileväinen näitäkin oireita kohtaan.

Viimeisimmän synnytykseni käynnistyttyä multa tuli kans ihan kamalasti limaista vuotoa. Tosin vuoto oli ihan kirkasta - valkovuotoa kait- en tiedä. Viikkoja oli kasassa kans 42. Supparit oli kyl kovat ja vauveli syntyi tunnin päästä tuosta vuotohavainnostani. Onneksi sentään ehdittiin sairaalaan saakka.
Mä veikkaisin kans, että vauvasi syntyy aikas pian!! Joten onnea vaan.

Kyl mä veikkaisin ett sulta lapsivesi tihkuu.
Mulla oli rv 40 menkkamaista kipua pitkin yötä ja aamulla 8 aikaan tuli kellertävää ihan nestemmäistä vuotoa. Muutaman tunnin päästä jo joutui sidettä käyttämään. Puolenpäivän jälkeen alkoi supistelemaan ja kahelta jo kunnon suppareita. Synnärille mennessä kätilö sanoi heti, että lapsivettä sieltä vuotaa. Joka supparilla aina lirahti lisää. Mulla ei sitten missään vaiheessa tullut sellaista holahdusta, kun yleensä ku kalvot puhkeaa ja vedet menee. (edellisis synnytyksis oikeen holahti kerralla kaikki). Poitsu sitten syntyi seitteemän aikaan illalla.

Mulla käynnistyi synnytys siten, että tuli tosi runsaasti limaista vuotoa (siis ehkä desilitra), kun supisti niin limaa irtosi aina vaan lisää. Lima oli semmoista vaaleanpunaista. Tämä johtui siitä, että kohdun sisäsuu oli jo auki 4 senttiä, mutta sitkeät kalvot pitivät vesiä sisällä. Jos sulta siis tuli vain vähän limaa, niin voi mennä viel parikin päivää. Mut jos paljon, niin se voi olla jo käynnissä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mulla käynnistyi synnytys siten, että tuli tosi runsaasti limaista vuotoa (siis ehkä desilitra), kun supisti niin limaa irtosi aina vaan lisää. Lima oli semmoista vaaleanpunaista. Tämä johtui siitä, että kohdun sisäsuu oli jo auki 4 senttiä, mutta sitkeät kalvot pitivät vesiä sisällä. Jos sulta siis tuli vain vähän limaa, niin voi mennä viel parikin päivää. Mut jos paljon, niin se voi olla jo käynnissä.

No siis aamulla tuli sitä ruskeaa limavuotoa varmaan desilitra kerralla, nyt tuota keltaista silleen vähän kerrallaan. Kumpaako tarkoitit?

Alkuperäinen kirjoittaja rv 42:
Jos kerta synnytys on käynnissä (tai lähes käynnissä). Ei tunnu muuta kuin pieniä vihlaisuja alapäässä.
Mullakin supistukset oli heikkoja. Mutta jos sulla on alapäässä vihlaisuja ja jos limaa tuli oikeesti runsaasti ja siinä oli verta seassa, niin mun mielestä kannattaa mennä näyttää alapäätä sinne synnärille. Mäkään en silloin tajunnut, et synnytys on käynnissä, kun ei ollut kunnon supistuksii. Ainakin siin tapauksessa, jos teiltä kestää laitokselle ajaa vaikka puoli tuntii tai enemmän. Jos sairaala on 5 min. päässä, niin sitten voit varmaan olla kotona ihan rauhassa ja odottaa, että tulis kunnon supistuksia. Toisaalta, jos kohdunsuu aukee tarpeeksi pitkälle, niin et saa enää epiduraalia. Itse synnytin ilman puudutusta, kun ei voitu enää antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja rv 42:
Jos kerta synnytys on käynnissä (tai lähes käynnissä). Ei tunnu muuta kuin pieniä vihlaisuja alapäässä.
Mullakin supistukset oli heikkoja. Mutta jos sulla on alapäässä vihlaisuja ja jos limaa tuli oikeesti runsaasti ja siinä oli verta seassa, niin mun mielestä kannattaa mennä näyttää alapäätä sinne synnärille. Mäkään en silloin tajunnut, et synnytys on käynnissä, kun ei ollut kunnon supistuksii. Ainakin siin tapauksessa, jos teiltä kestää laitokselle ajaa vaikka puoli tuntii tai enemmän. Jos sairaala on 5 min. päässä, niin sitten voit varmaan olla kotona ihan rauhassa ja odottaa, että tulis kunnon supistuksia. Toisaalta, jos kohdunsuu aukee tarpeeksi pitkälle, niin et saa enää epiduraalia. Itse synnytin ilman puudutusta, kun ei voitu enää antaa.

Mitä mä menen näyttämään, tai siis miksi? Katsovat että kuinka paljon on auki, vai? Kannattaako se jos ei ole kipuja/supistuksia, siis voiko se suu aueta ilman supistuksia? Sairaalamatka on noin 15min. Mua pelottaa just se että mun tietämättä suu aukeaa niin paljon etten saa puudutuksia.

Kuinka paljon sulla sit oli auki kun menit sairaalaan ja tuliko sulla supistuksia missä vaiheessa?

Jos sua pelottaa ettet ehdi saada puudutusta, niin kandee mennä heti näyttäytymään sinne sairaalaan. Ei se pahaa tee jos laittavatkin sut kotiin takaisin odottelemaan, saatpahan itse varmuuden tosta tilanteestasi.

Yhteistyössä