Kertokaa mulle kumpi meistä nyt teki väärin. Olenko itse syypää vai mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sad

Vieras
Opiskelen, mies käy töissä. Tulin koulusta kotiin kolmelta. Siivosin asuntomme. Aloin tekemään (palkka)työtäni kotoa käsin.

Mies tuli seitsemän aikaan kotiin. Huomasi että olin siivonnut ja oli iloinen. Sitten huomasi etten ollut laittanut ruokaa. Sanoin etten ollut ehtinyt vielä, koska tein työtäni. Mies selvästi suutahti tästä.

Sitten mies kertoi ostaneensa kotimatkalla eräitä turhia juttuja itselleen. Rahaa pitäisi laittaa säästöön, kun tilanne ei ole mikään hyvä, joten valitin hänelle asiasta. Kieltämättä valitin myös siksi, että loukkaannuin hänen ruokakommentistaan. Miespä suuttui mun valituksesta, lähti jonnekin ovet paukkuen, eikä ole nyt yli tuntiin tullut kotiin.

Kumman tässä nyt pitäisi pyytää anteeksi. Siis sitten kun tuo kotiutuu edes. Teen nyt täällä ruokaa kiukuissani. :(

Alkuperäinen kirjoittaja v:
mun mies on toisinaan samanlainen paska kuin sunkin.

Olin kyllä itsekin vittumainen, kun valitin ostoksista. Ostelenhan itsellenikin vaatteita joskus, tai jotain kivaa kotiin.

Mietin vain että nöyrrynkö nyt hieromaan sovintoa kun hän joskus tulee kotiin. Olen vähän sellainen aina oikeassa -tyyppi (tai siis luulen aina olevani oikeassa), ja siksi anteeksi pyytäminen on vaikeaa. Väsyneitähän tässä taidetaan olla tosiaan molemmat.

Kuulostaa tutulta :) Mun mies vois tehdä samoin. Ja mun vaan on aina pyyderttävä ensin anteeksi ja mieheni pyytää aina sen jälkeen. Joskus ottaa päähän olla aina siinä sovittelijan roolissa vaikka ei olisi oma vikani. Mutta toisen täytyy aina joustaa enemmän kuin toisen...
Teillä selvästi pinna kireellä töistä/jostain muusta?

Te molemmat voisitte pyytää anteeks toisiltanne. Parempi aina ku jompi kumpi tekee aloitteen anteeks pyytämisessä ja myöntää et käyttäytyi/menetteli typerästi =) .

Alkuperäinen kirjoittaja Jansku08:
Kuulostaa tutulta :) Mun mies vois tehdä samoin. Ja mun vaan on aina pyyderttävä ensin anteeksi ja mieheni pyytää aina sen jälkeen. Joskus ottaa päähän olla aina siinä sovittelijan roolissa vaikka ei olisi oma vikani. Mutta toisen täytyy aina joustaa enemmän kuin toisen...

Niin, kaipa se on hyväksyttävä, että toisen täytyy joustaa enemmän kuin toisen... :/

Töistä tämä taitaa johtua. Ei meillä mitään suhdekriisiä ole ollut päällä, mitä nyt toisinaan kiistellään lähinnä kotitöistä, että vähän yllättäen tämä riita räiskähti. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jansku08:

Niin, kaipa se on hyväksyttävä, että toisen täytyy joustaa enemmän kuin toisen... :/

Töistä tämä taitaa johtua. Ei meillä mitään suhdekriisiä ole ollut päällä, mitä nyt toisinaan kiistellään lähinnä kotitöistä, että vähän yllättäen tämä riita räiskähti. :(

Eipä sitä tarvii mitään kriisiä olla päällä. Ihan tervettä välillä ottaa yhteen. Meilläkin räiskyy välillä, tosin nykyään kun on lapsi, niin vähän pienemmässä mittakaavassa ettei tyttö säiky :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Olisit valittanut vasta aterian jälkeen, nälkäiselle miehelle ei kannata puhua.. mutta miestä on onneksi helppo lepyttää :p

Jep! Ateria toimii riidan jälkeen aikas hyvin lepyttelynä.

No sitä ois tarjolla, mutta miestä ei näy, ja puhelimen jätti kotiin.
Ja mitä kauemmin se viipyy, sitä enemmän itseä alkaa v***ttaa, kun haluaisi hieroa sovintoa.

Olisit valittanut vasta aterian jälkeen, nälkäiselle miehelle ei kannata puhua.. mutta miestä on onneksi helppo lepyttää :p

Ja mitä kauemmin se viipyy, sitä enemmän itseä alkaa v***ttaa, kun haluaisi hieroa sovintoa.

Mun on pakko edelleen kommentoida, et miten tuo entistä enemmän vaikuttaa ihan samanlaiselta ku meillä :D Tuossa tilanteessa muakin jo v*tuttais niin paljon, et voisin taas aloittaa uuden riidan! Mut yritä kestää, kyl se tulee. Mee nukkuun ja selvitätte aamulla asiat.

Noi ovet paukkuen lähtemiset osaa kyllä oikeesti ärsyttää yli kaiken ja varsinkin kun jäädään jonnekin norkoileen tuittupäissään. Vaan eiköhän se sieltä pian tule.

tos joku aika sit mies tuli sairaan väsynä kotiin meidän raksalta ja sano et kamala nälkä. olin lämmittäny sille keittoa. no perhanan herrapa suuttu et keitto on liian kuumaa ei pääse syömään :D :D ja häipy ovet paukkuen. oli sekunninsadasosasta kiinni etten viskannu keittoja sen takaraivoon!
se kävi sit läheisellä pikaruokalla ja oli huomattavasti katuvainen....

Alkuperäinen kirjoittaja sad:
Opiskelen, mies käy töissä. Tulin koulusta kotiin kolmelta. Siivosin asuntomme. Aloin tekemään (palkka)työtäni kotoa käsin.

Saako olla utelias ja kysyä että mitä työtä teet?
Tuossa kun aiemmin kyseltiin niitä kotoa tehtäviä duuneja :)

Yhteistyössä