Kertokaa mulle, miten ihmeessä on mahdollista että tässä talossa kaikki lamput löystyy itsestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en voi käsittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en voi käsittää

Vieras
Siis katosta hehkulamput löystyy jengoistaan niin, että ne lakkaa vähän väliä palamasta. Alkuun luulin että ne palaa, mutta pian huomasin että ne on ainoastaan löystyneet ja uudelleen kiristäminen saa ne jälleen palamaan. Tätä tapahtuu ainoastaan myöhemmin rakennetussa lisäsiivessä jossa on saunatilat sekä alkuperäisessä talossa isossa ruokakomerossa.

Miten ihmeessä tuo voi olla mahdollista? Vähintään kerran viikkoon joudun ne uudelleen sinne pyörittelemään, joskus useemminkin. Tämä ongelma on ilmennyt vasta tämän kuluneen talven aikana, ollaan asuttu tässä kolmisen vuotta. Talo ei joudu minkäänlaisen tärinänkään kohteeksi, asutaan metsän keskellä joten autoteitä ei vierestä mene.

Tässä talossa asun vain minä ja lapset, lapset ei lamppuihin yllä ja mä en niitä irroittele.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26166955:
Tuleepi mieleen taajuusvaihtelu

Mitä se tarkoittaa? Mistä se johtuu? Miksi se vaihtelu on vain meidän lisäsiivessä ja ruokakomerossa? Miksei sitä ole aikaisemmin ollut?

Voitko selittää mulle, miten joku taajuusvaihtelu saa hehkulamput pyörimään kannoissaan ja irtoamaan? Mä en käsitä? Miksi tuommoista ei ole aikaisemmin ollut? Meillä ei ole mitään uusia sähkövempaimia, ruokakomerossa ei ole yhtään mitään sähkökäyttöistä tavaraa.

Ilmeisesti et ymmärrä edes sähkötekniikan alkeita. Okke, sähkölaitos toimittaa teille vaihtosähköä, jonka taajuus on 50 hertsiä, eli sun lamppusikin värähtelee 50 hertsin taajuudella. Nyt voi olla niin, että tuo 50 hertsin taajuus vaihtelee jostain syystä, jolloin myös lappukin muuttaa värähtelyään taajuusvaihtelun mukaisesti.

Tosin uskon, että teillä ongema todennäköisimmin on vain valaisimien lämpölaajeneminen, joka löystyttää polttimot

Yhteistyössä