Kertokaa mulle miten ihmeessä onnistutte käymään suihkussa parissa minuutissa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piituli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piituli"

Vieras
Ihan rautalangasta vääntäkää, miten tunnette ittenne puhtaaksi jollain muutaman minuutin pesulla?
Miten te pesette ittenne??? Hierotte päähän shampoota ja hutasette sen pois ja siinä se? Mä en voi MITENKÄÄN tajuta miten voi pestä ittensä puhtaaksi jokapaikasta niin lyhyessä ajassa JA varsinkin jos on vaikka hionnut jollain juoksulenkillä kunnolla tms.
Mulla menee jo hiusten pesuun se 5min. Ja sitten kasvot, kaula, korvat ja huuhtelu kunnolla. Sitten yläkropan saippuointi ja huuhtelu erikseen. Alapään pesu sille sopivilla aineilla ja huuhtelu , pesen erikseen etupuolen ja taka. Sitten pesen kädet ennekuin alan saippuoida jalat ja erikseen huuhtelu taas. Ja sitten varpaiden pesu ja huuhtelu ja lopuksi vielä kädet. Ja aikaa menee puoli tuntia ja joskus enemmän. Jos käyn saunassa ni löylyissä makoilen puoli tuntia ja sitten tuo pesu, saunan jälkeen pesusienellä, muulloin ihan käsin saippuoin.

Miten ihmeessä te suoritatte pesunne, ihan oikeesti kysyn, kun tahdon oppia käymään sutjakkaammin. Ja tuo tarkka pesu on jäänyt varmaan siitä kun lapsena käytiin pesuilla vain pari/kolme kertaa viikossa ja sauna oli sillloin myös.

Ei tarvi alkaa veetuilee vaan vastatkaa te jotka osaisitten oikeesti nopeuttaa mun rutiineja. Mä en tunne olooni muulla tavalla peseytyen puhtaaksi ja oisko jotain josta voisn oppia uutta tapaa tms.? Ja varsinkin jos oon hionnut tai jotain likaista hommaa tehnyt, saatan saippuoida esim. käsivarret pariinkin kertaan ja huuhdella välissä.

Joo, varmaan oudot rutiinit, mutta ei höydytä jos tulee montakymmentä "voi elämä" tyyliin niitä vastauksia. Mä aidosti ihmettelen...

Parissa minuutissa ei pestä hiuksia ellei nyt ole kalju ja muutenkin ehkä sellainen 5 min on realistisempi. Mutta kyllä sutaisemalla voi pestä, jos käy usein suihkussa. Ei montaa kertaa päivässä tarvitse saippuoida koko kroppaa. Atoopikkona pesen useimmiten pesuaineella vaan jalat, kainalot ja alakerran.

Jos pesee vaan hiukset ja kropan pikasesti, niin ei siinä mee kuin se 2-3 minuuttia.
Ite kuitenkin suihkussa käydessä käytän aina hoitoainetta hiuksiin, ja siinä on se vaikutusaikakin jo toiset pari minuuttia...

[QUOTE="riparapa";24939081]jos ei tartte pestä tukkaa, niin pari minuuttia riittää ihan hyvin. suihku päälle, saippuat kainaloon, hankaus pois ja alaosastolle sama.[/QUOTE]

Juuri näin.

Saippuoinnin ja hiusten pesun aikana en juoksuta turhaan vettä. Vain kastelu- ja huuhteluvaiheissa kuluu vettä.

Hmm, kastaudun suihkun alla, isken shampoot hiuksiin, saippuoin kropan jos tarvii, huuhtelen hiukset ja saippuat, hoitoaine päähän, sen parin min aikana voi sheivailla jos tarvii, hoitoaineen huuhtelu ja voila. Menee sen reilu 5min.

Päivittäin käyn suihkussa ja olen atoopikko, eniten aikaa menee suihkun jälkeen rasvata iho ja odottaa että osa ehtii imeytymään ennen pukeutumista.

No ehkä pari minuuttia ei ole ihan realistinen mutta 5 minuuttia riittää. Suihkuun, shampoo päähän ja antaa sen vaikuttaa sillä välin kuin pesee intiimialueen ja jalat. Shampoo pois ja intiimialue puhtaaksi, hoitoaine päähän ja sillä aikaa kun se vaikuttaa niin pestään loppukroppa.

Mulle riittää tuo aamuisin ja kerran viikossa teen sitten suihkussa kuorinnat, sheivaukset sun muut.

Mulla menee 5 min jo pelkästään siihen että saan hiukset märäksi.

Mun suihkurutiini:
- Suihku auki kastelen itseni
- Suihku kiinni ja shampoo hiuksiin
- Suihku auki ja hiusten huuhtelu +samalla kasvojen pesu ja huuhtelu
- Suihku kiinni, hoitoaine hiuksiin ja suihkugeeliä kroppaan (+mahdollisesti karvojen ajelu)
- Suihku auki ja huuhdotaan aineet pois +alapesu (ilman ainetta)

Näin: suihku päälle ja huuhtelu kaikkialta kunnolla, esipesua kropalle. Sitten pesen vedellä kasvoni, otan shampoopullon ja pesen PITKÄN tukkani. Kun shampoo on kaikkialla, huuhtelen sen pois ja otan suihkugeeliä. Hieron sen vikkelästi itseeni kaikkialle, huuhtelen pois. Vielä lopuksi hoitoaine: otan peukalon kynnen kokoisen määrän ja levitän latvoihin. Pesen käteni ja huuhdon tukan, siirrän samalla suihkua viileämmälle jotta saan hiussolmut kiinni. Kun viileä vesi on on tehnyt temppunsa, suihku kiinni ja kuivamaan.

Otin kerran aikaa ja selvisin kuivaamaan reilussa kolmessa minuutissa. En ymmärrä, miksi sinne suihkuun pitää jäädä asumaan?

Riisuudun, käännän suihkuhanan päälle, hieron hiuksiin etikka-vesiseoksen vaikuttamaan, pesen muut paikat (kainalot ja jalkapohjat saippualla,muutoin vain vedellä)

Sitten huiuhtelen hiukset kunnolla.

Pesuainetta en koskaan laittaisi alapäähäni. Hyvin jakselee ilman saippuointiakin, koskaan ei ole edes hiivatulehdusta ollut =)

Minulla kestää n. 10 minuuttia, ellen ole väsynyt ja lämpimän suihkun alle seisomaan sen takia. Shampoo päähän ja huuhtelu. Hoitoaine päähän ja sillä aikaa pesen kainalot suihkusaippualla. Sitten kokonaan suihkun alle, hoitoaine pois ja alapääpesu. Iho voi sitä paremmin mitä vähemmän käyttää eri kemikaaleja.

Ap, sinun pesurutiinisi kuulostavat samoilta kuin minun miehelläni. Miehelläni kestää tasan tunti pestä itsensä eikä sitä hommaa kuulemma voi yhtään nopeuttaa. Meillä on hirveä vesilasku ja kylpyhuone on kattoa ja seiniä myöten aivan märkä, mutta ei auta. Miehelläni on pakko-oreinen häiriö ja sen tähden hän jynssää itsensä joka päivä pesusienen ja pesuaineiden kanssa, vaikka tekee siistiä sisätyötä. Kuinka kauan sinun suihkusessiosi kestää, ap? Minusta varsinkin tuo käsien peseminen erikseen ennen kuin siirtyy toiseen ruumiinosaan kuulostaa neuroottiselta. Jos ammattina olisi vaikka roskakuski, ymmärtäisin että tekee mieli tuohon malliin jynssätä itseään, muuten en.

Käyn joka päivässä suihkussa eikä mene kuin se muutama minuutti, mutta en tosiaankaan hankaa itseäni joka paikasta.. en edes muista milloin olisin varpaiden välejä putsaillut ja ihan puhtaalta ne vaikuttaa :D

Kastautumisen jälkeen shampoolla pesu ja heti huuhtelu (osa tuntui jättävän shampoon hetkeksi hiuksiin, mutta minulla kuivuu päänahka helposti, joten heti pestävä pois). Sen jälkeen hoitoaine hiuksiin ja kun se vaikuttaa niin saippuointi (etenkin kainalot + alapesu). Välttämättä en saippuoi koko kroppaa ellen nyt jotain likaista hommaa ole tehnyt tai urheillut tms. eli loppu kropalle vain vesihuuhtelu.

MITEN ihmeessä saat puoli tuntia kulumaan suihkussa? Itselläni on pitkät ja paksut hiukset ja vaikka pesen ne (+hoitsikka, jonka huuhtelussa menee aikaa) niin en ikinä saa kulumaan enempää kuin 15 minuuttia. Kuulostaa siltä että käyt tosi harvakseltaan peseytymässä kun pitää noinkin perusteellisesti joka paikka hinkata puhtaaksi...?! Jos peseytyy vähintään kerran päivässä niin ei tuommoista kuurausta kyllä tarvita..

Ai suihkussa käynti voi olla noin monimutkaistakin :O

Mulla menee 5-10min, luulisin. Ensin hiusten kastelu ja kastuu kait siinä samalla muutenkin. Sitten sampoota tukkaan ja huuhtelu heti. Sitten hoitoaine päähän ja saippuaa tai muuta vastaavaa kroppaan. Sitten kaikki huuhdotaan pois. Lopuksi loppusuihku jonka yhteydessä alapään pesu, pelkällä vedellä. No eihän tähän saa menemään kymmentä minsaa millään!

• Tykkää
Reactions: nöppönen
Ap, ootko koskaan käynyt kylvyssä? Jäisikö sulle likainen olo jos suoritat pesusi kylvyssä (oot siellä vaikka sen tunnin jos pesut sen vaatii) ja lopuksi käyt vain suihkussa huuhtelemassa itsesi?

Ajattelin tätä vain vedenkulutuksen kannalta, ammeellinen vettä vrt. monenkymmenen minuutin suihkuttelu

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja jynssääjän vaimo;24939181:
Ap, sinun pesurutiinisi kuulostavat samoilta kuin minun miehelläni. Miehelläni kestää tasan tunti pestä itsensä eikä sitä hommaa kuulemma voi yhtään nopeuttaa. Meillä on hirveä vesilasku ja kylpyhuone on kattoa ja seiniä myöten aivan märkä, mutta ei auta. Miehelläni on pakko-oreinen häiriö ja sen tähden hän jynssää itsensä joka päivä pesusienen ja pesuaineiden kanssa, vaikka tekee siistiä sisätyötä. Kuinka kauan sinun suihkusessiosi kestää, ap? Minusta varsinkin tuo käsien peseminen erikseen ennen kuin siirtyy toiseen ruumiinosaan kuulostaa neuroottiselta. Jos ammattina olisi vaikka roskakuski, ymmärtäisin että tekee mieli tuohon malliin jynssätä itseään, muuten en.

Minustakin tuo ap:n teksti kuulosti pakkoneuroottiselta, huomio kiinnittyi eritoten tuohon käsien jatkuvaan pesuun...

[QUOTE="piituli";24939030] Mä en tunne olooni muulla tavalla peseytyen puhtaaksi [/QUOTE]

Jos et muuten pestynä tunne oloasti puhtaaksi, niin rutiinien muuttaminen ei todennäköisesti tule onnistumaan. Kuullostaa lähinnä lievältä neuroottiselta käyttäytymiseltä.

Olisko sun ap mahdollista yhdistellä noita osioita? Siis vaikka niin että samalla saippuoimisella ja huuhtelulla hoituisi jalat + varpaat tai yläkroppa + kasvot + kaula + korvat? Miksi ne pitää eritellä omiksi osioikseen?

Suihkussa pesen eka hiukset (tällä hetkellä olkapäille asti) ja huuhtelen shampoon, sen jälkeen pesen saippualla likaisimmat kohdat eli lähinnä kainalot ja muut mistä hikoillut ylhäältä alaspäin, lopuksi huuhtelu, alapääpesu ja suihkusta nauttimista. Tähän menee jotain 5 min, ehkä nopeamminkin suoriudun jos oikeasti kiire. Jos on aikaa ja tarvetta pesen ihon huolellisemmin, sheivailen, käytän kuorintaa tai sitten vaan nautin suihkusta. Hoitoainetta laitan kanssa joskus, mutta yleensä laitan sellaista hiuksiin jätettävää hoitoainetta, joten ei tartte venailla vaikutusta.

Minusta kuulostaa hieman neuroottiselta, jos pitää aina pestä kuvailemallasi tavalla. Tai siis nuo käsien pesut yms. Jos kädet pesee aluksi, niin eihän ne suihkussa mitenkään enää liikaannu. Jos suihkuaikaa haluaa lyhentää, niin pitää olla vaan vähän "epätarkempi". Siistissä sisätyössä ei likaannu tai hikoile, joten joka paikkaa ei tarvitse koluta joka kerta. Hikisen urheilun jälkeen eri asia, mutta minä en aamulenkkejä harrastakaan :D

Suihku päälle, shamppoot päähän ja saippuat iholle, hammasharja suuhun, suihkun alle ja hankaukset. Partavahto naamaan, ja höyläys, hammaslangalla hampaanvälit, suuvettä suuhun, purskuttelu, naamanpesuainetta naamaan ja huuhtelu. Pyyhe ympärille, ja hajustetta kehoon.

Kaikkeen menee yhteensä aikaa n.4 minuuttia

[QUOTE="vieras";24939413]Suihku päälle, shamppoot päähän ja saippuat iholle, hammasharja suuhun, suihkun alle ja hankaukset. Partavahto naamaan, ja höyläys, hammaslangalla hampaanvälit, suuvettä suuhun, purskuttelu, naamanpesuainetta naamaan ja huuhtelu. Pyyhe ympärille, ja hajustetta kehoon.

Kaikkeen menee yhteensä aikaa n.4 minuuttia[/QUOTE]

Lisäys vielä, että intissä sain käytyä suihkussa 60 sekunnissa, kun oli pakko. Ja heti herättyäni.

Yhteistyössä