Kertokaa nyt mitä ne supistukset on!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekatulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekatulossa

Vieras
rv 38+2 ja alaselkää jomottaa.
mut ei tunnu missään muualla, ei polttele tai alavatsassa tunnu mitään..
jomottaa kokoajan, ja välillä aavistuksen enemmän.

mitä tää on??

En tiedä, mulle on sanottu että ne on menkkamaisia ja tuntuu selässä tai jopa reisissä. En oo vielä kokenut, tai ainakaan niitä kipeitä. Voi heittää romukoppaan sen ajatuksen, että "kyllä sen sitten tietää"..

t. kolmen äiti

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
En tiedä, mulle on sanottu että ne on menkkamaisia ja tuntuu selässä tai jopa reisissä. En oo vielä kokenut, tai ainakaan niitä kipeitä. Voi heittää romukoppaan sen ajatuksen, että "kyllä sen sitten tietää"..

t. kolmen äiti

Useimmat "kyllä sitten saa tietää" mitä ne on. Ja sen kuulevat muutkin, voin taata.

Ja minun on taas pakko mainita, ettei sitä ihan niin varmasti tiedä, koska ovat oikeita. Mulla oli selkäkipuja ollut pitkään ja aloin ihmettelemään niitä vasta, kun ne muuttuivat säännöllisiksi enkä saanut enää niiltä nukuttua. Täällä sitten kävin ihmettelemässä, että mitäs nää nyt on.

Kävellessä ne eivät tuntuneet niin selkeästi, joten jos olisi ollut päivä, en varmaan edes olisi tajunnut kovin pian niiden säännöllisyyttä, mutta yöllä rauhassa istuessa tajusin sen. Lähdin sairaalaan, kun tuntui, että pelkkä ympäriinsä puuhailu ei enää riittänyt, melkein harkitsin jopa ajavani sairaalaan itse, kun oli muuten niin hyvä olo. Sairaalaan päästyäni olinkin, hups, viisi senttiä auki ja suoraan synnytyssaliin.

Mutta sen verran voin sanoa, että kyllä ne olisi huomannut riittävän ajoissa. Sairaalaan pääsyn jälkeen supistukset muuttuivat jo sen verran kivuliaiksi, ettei niistä voinut erehtyä ja synnytykseen meni kuitenkin vielä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ekatulossa:
rv 38+2 ja alaselkää jomottaa.
mut ei tunnu missään muualla, ei polttele tai alavatsassa tunnu mitään..
jomottaa kokoajan, ja välillä aavistuksen enemmän.

mitä tää on??

Mulla alko vesien menolla, parin tunnin kuluttua alko jatkuva alaselän jomotus joka äkkiä muuttu alaselän jatkuvaksi poltteeksi. Menin suihkuun ja heti alkoi supistukset eli vatsalla, lonkissa ja selässä "puristus" säännöllisinä...

Mulla siis nimenomaan jomotti alaselkää. Ei kuitenkaan koko ajan vaan se tuli ja meni. Oli tullut ja mennyt jo monta päivää tai varmaan viikkoakin epäsäännöllisinä, mutta en mä ollut niitä supistuksiksi tajunnut.

Useimmat kokevat ihan kunnolliset supistukset. Vain harva pääsee ponnistamaan tietämättä, miltä kunnon supistus tuntuu.

Kuvittele oikein makea suonenveto...joka onkin koko mahan, kylkien ja selän alueella. Lisää siihen menkkakivut potenssiin sata.

Ennakoivat supistukset tai lievät sellaiset siis voivat ola kyllä ihan tuota pientä jomotusta selässä/mahassa.

Supistukset voivat tuntua erilaisilta eri synnytyksissä, samalla synnyttäjällä. Itselläni ainakin tämä kokemus. Esikoisesta supistukset tuntuivat enemmän selän ja pakaroiden alueella, toisen kohdalla tuntui enemmän alavatsalla. Molempien kohdalla supistusten alkamisesta oli kulunut 1-2h ennen kuin edes tajusin että supistuksista on kyse ja että synnyttöämään ollaan kohta menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Supistukset voivat tuntua erilaisilta eri synnytyksissä, samalla synnyttäjällä. Itselläni ainakin tämä kokemus. Esikoisesta supistukset tuntuivat enemmän selän ja pakaroiden alueella, toisen kohdalla tuntui enemmän alavatsalla. Molempien kohdalla supistusten alkamisesta oli kulunut 1-2h ennen kuin edes tajusin että supistuksista on kyse ja että synnyttöämään ollaan kohta menossa.

Siis just näin! Tokasta varsinkin olin ihan kuutamolla, vaikka periaatteessa uudelleensynnyttäjän pitäisi tietää mistä on kyse.

Yhteistyössä