Kertokaa nyt, miten minun pitää syödä, että edes pari kiloa tippuisi?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinni

Vieras
Lähtötilanne on 160 cm ja 59kg

Syön päivittäin suurin piirtein seuraavasti:
aamupala: 2 siivua ruisleipää, päällä 1 juustosiivu, 1 kinkkusiivu, kurkkua + 1 kuppi kahvia ja 1 prk rasvatonta jugurttia
lounas: omena, banaani ja rahkaa tai marjoja, leseitä ja jugurttia
päivällinen: normaalia kotiruokaa

Päivän mittaan juon paljon vettä ja kahvia (maidolla, ilman sokeria). Karkkia syön kerran viikossa sellasen ison pussin.

Teen kevyttä istumatyötä ja liikun viikon aikana vähintään seuraavasti:
joka päivä reipasta kävelyä 40 min
kerran viikossa rasvanpolttojumppa ja kerran viikossa bodypump. Usein liikunnan määrä on suurempi.

Paino jököttää samassa tai heijaa tuossa 57-59 kg.

vaihtaisin aamiaisen puuroon(jonka kanssa marjoja tai kevyt marjakeittoa). Iltapalan voi myös korvata puurolla(jos syöt iltapalaa), puuro on paljon kevyempää kuin leipä :)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
vaihtaisin aamiaisen puuroon(jonka kanssa marjoja tai kevyt marjakeittoa). Iltapalan voi myös korvata puurolla(jos syöt iltapalaa), puuro on paljon kevyempää kuin leipä :)

En syö iltapalaa ja mulla leipä pitää nälän paljon paremmin pois kuin puuro. Mutta voihan tuota puuroa kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:

En syö iltapalaa ja mulla leipä pitää nälän paljon paremmin pois kuin puuro. Mutta voihan tuota puuroa kokeilla.

Jonkin aikaa kun jaksaa kokeilla ni vatsa tottuu siihen :) ainakin mulla kävi näin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Jätä se iso pussi karkkia syömättä. Sillä putoaa enemmänkin kun pari kiloa.

Ok. Eli jos meinaa laihtua ja pitääkin sen mahdollisesti saavuttamansa painon, niin ei saa syödä ollenkaan herkkuja :(

Ei vaan harvennat sitä herkuttelua. Se ihan oikeasti auttaa painonhallinnassa ja laihdutuksessa että pitää välillä välipäivän. Silloin kroppa ei "totu" siihen alhaiseen kalorimäärään. Ja kun syöt useammin, ruuansulatus pysyy koko ajan käynnissä ja samalla myös kalorit palaa tasaisemmin. Usko pois vaan, olen tiputtanut painoa 17kg 5 kuukaudessa ja pidän herkkupäivän kerran 1-2 viikossa.

Sun aamupala kuullostaa ihan hyvälle, mullakin leipä pitää paremmin nälkää kuin puuro.
Kerta viikkoon syödystä karkkipussista en oikein osaa sanoa, muuta kuin että kokeiles olla kuukaus ilman ja katso miten vaikuttaa.
Mä söin ennen paljon karkkia, harvemmin meni kalorit yli mutta millään en laihtunut, lopetin karkkien syömisen ja napostelin marjoja tai söin normaalia kotiruokaa jos oli nälkä ja paino alkoi putoamaan.

Moi!

Oletko kokeillut hiilihydraattien vähentämistä? Niitä ei tarvitse jättää kokonaan pois, vaan vähennät selkeästi hiilareiden määrää (esim. leivät, riisit, makaronit, peruna, sokeriset juomat) ja valitset vain matalan GIn hiilareita. Minä olen keventänyt oloani ja kilojani tällä keinolla helposti, eikä nälkää ole tarvinnut nähdä. Nykyisestä ruokavaliostasi puuttuu proteiineja. Syö esimerkiksi kunnollinen, lämmin ruoka lounaalla, mutta vähennä hiilareita. Hyvä lounas on vaikka kanafile + salaattiannos. Jos syöt päivällä liian vähän, illalla nälättää ja jääkaapin ovi houkuttelee...

Usein laihduttajien ongelmaksi koituu liian vähäinen kalorimäärä ja liian pitkät ateriavälit, jolloin kroppa menee säästöliekille eikä paino tipu. Sitten puputetaan leipää yms. hiilaripitoista ja tulokset tiedetään. Syö siis kunnon ruokaa, tarkkaile lautasmallia ja erityisesti sitä hiilarien osuutta!

Tsemppiä urakkaan!

Yhteistyössä