Kertokaa nyt tyhmälle Tallinnan risteilystä! SIELLÄ MATKUSTANEET HJÄLP!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
:ashamed:

Millaisia ne on? Mennään purkilla Tallinnaan ja ollaan maissa 3 tuntia, sitten kituutetaan samalla paatilla takaisin?

Ollaan yö hotellissa? :o

Ollaan koko aika vain paatissa, ei mennä maihin ollenkaan?

Mikä noista on "paras"? Onko hinnoissa paljon eroa? Millä te muut olette käyneet? Mitä suosittelette? Millä laivalla kannattaa mennä? onko paljonkin vaihtoehtoja?
Mitä te siellä "maissa" teette? :ashamed:

vaihtoehtoja on monia, riippuu ihan siitä mistä tykkää. Jos tahtoo laivailla ja äkkiä kotiin,niin pelkkä laivailu sopii siihen. Jos tahtoo shoppailla tallinnassa niin kannattaa käydä sitten sellasella reissulla jossa on shoppailuiaikaa. jos taas tahtoo tutustua kaupunnkiin ja sen yöelämäänkiin niin hotelliyö on ihan jees!

No sehän riippuu täysin siitä mitä haluat. Jos nähdä vähän vierasta maata - Tallinna on oikeasti aika erilainen mesta kuin Suomi - ja samalla vähän shopata jotain, niin päiväristeily on pop. Saat halvalla kaljat ja tupakat tai mitä nyt oletkaan reissusta vailla. Kustannus: 10-50 euroa.

Jos oikeasti haluat nähdä enemmän tai mennä miehen kanssa lemmenlomalle muhinoimaan tai olet erittäin intohimoinen shoppaaja niin hotelliin. Kustannus: 50-100 euroa.

Jos taas haluat pelkästään laivalle doksuumaan niin sitten pelkälle paattiristeilylle. Kustannus: 50-100 euroa.

No riippuu kai mitä haluaa. Tallinna on kiva kaupunki. Siellä on mukava viettää aikaa, shoppailla, käydä syömässä. Ja jos iltaelämää haluaa katsella, yö hotellissa on kiva.

Yleensä nuo pelkät risteilyt on täynnä ryyppääviä ihmisiä.

Laivoissa kai ei ole suuria eroja.

Muutaman kerran menny niin, että maissa ollaan muutama tunti. käyty shoppailemassa ehkä tai vaan kävelemässä esim vanhassa kaupungissa tms. kerran reissu tallinnaan niin että yks yö viru hotellissa, silloinkin käppäiltiin ja käytiin syömässä yms (siellä on ihania ja HALPOJA ravintoloita). tuota ettei mennä maihin ollenkaan en ymmärrä yhtään mitä järkeä, ellei halua bilettää laival jossain hikises karaoke baaris ku ne virolaivat on vähän semmosia pikkupurkkeja :( nii ja mun kaveri miehensä kanssa vuokras polkupyörät tallinasta ja pyöräili päivän ympäri eestaas ja sano että oli tosi kauniita paikkoja vähän siitä tallinasta poispäin.. vois kokeilla itse joskus samaa!

Missä niitä kruunuja kannattaa vaihtaa? Mitä sieltä maista kannattaa ostaa? Toisin sanoen, mikä on edullisempaa kuin suomessa?
Miten siellä liikutaan? Minä en ainakaan osaa minnekään siellä mennä...:ashamed:
Mistä sitä tietää mihin kävelee ja minkäverran varaa aikaa mihinkään...Puhuuko ne taksikuskit suomea? :d :ashamed:

Pärjää suomella. Ei ol tapana tinkiä. Kruunut kannattaa vaihtaa jo Suomessa esim. Forexilla. Kävelleen pääsee joka paikkaan, kaikki tarpeellinen on jalkamatkan päässä. Satamasta menee ilmaiset bussit Virulle ja Prismaan (Rocca al Mare). Julkistakin liikennettä on.

Minusta on aivan yksi ja sama, missä ne eurot vaihtaa krooneiksi -ero kursseissa on häviävän pieni. Yleensä itse tulee vaihdettua Tallinnassa satamassa. Sama kurssi on jopa laivalla eli noin 15 EEK euroa kohden.
Jos lähdette päiväristeilylle, suosittelen Viikkarin XPRS laivaa, on niistä selkeästi siistein eikä känniääliöitä juurikaan näe. Perheitä enimmäkseen. Oltiin viime lauantaina viimeksi reissussa.

Ja suomea eivät sitten todellakaan puhu kaikki virolaiset, edes Tallinnassa. Mutta se ei ole mikään ongelma.

Me ollaan käyty XPRS:n päiväristeilyillä tai otettu hotellipaketti Viking Clubin kautta. Mä yleensä kysyn ihmisiltä puhuuko ne suomea ja yleensä ne puhuu jonkin verran =)

Mitä tohon valuutanvaihtoon tulee niin Iltiksessä oli just tälläinen juttu asiast
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2010061511817423_ma.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mitä tohon valuutanvaihtoon tulee niin Iltiksessä oli just tälläinen juttu asiast
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2010061511817423_ma.shtml

Ohhoh, onpas ollut eroa. Olen matkustanut Virossa päin erittäin paljon, muuallakin kuin Tallinnassa enkä koskaan ole törmännyt noin alhaisiin kursseihin kuin tuossa jutussa. En edes siellä satamassa. Yleensä se on noin 15 EEK euroa kohti.
Vanhana valuutanvaihtajana osaan toki katsoa sen kurssin myös ja varmistaa etukäteen ettei mene mitään palkkiota. Harvassa paikassa edes on mennyt.

1200 kroonia satasesta!!! Huh sentään.

rahat olen ite aina vaihtanut laivalla. ainakaan eivät voi jäädä kotiin ja tosiaan tallinnassa en ehkä osais/uskaltais ruveta vaihtamaan.
päiväristeily on enemmän ehkä shoppailureissu ja laivalla ei kyllä mun mielestä väliä. enemmänkin viikonpäivästä kiinni kuinka kännissä ne ihmiset on.
pelkällä laivalla oleminen tietysti tosiaan täysin eri asia. eniten varmaan saa irti siitä yö hotellissa reissusta, mutta ihan miten tykkää. Päiväristeilyilläkin ehtii jo paljon. kaikki on joo kävelymatkan päässä ja voihan sitä etukäteen jostain katella että mihin suuntaan lähtee kävelemään jos jotain suunnitelmaa on. suomella on täydellisesti pärjännyt

muoks. tosin kerran värjäsivät ripset kulmien sijaan.:D mutta tulipahan sitten molemmat värjätyksi.
niin kyselit tosiaan että mikä siellä halvempaa.
Monet juomat, ei nykyään enää edes kaikki., lääkkeet taitaa olla edelleen. kauneushoidot ja piraattitavarat toki.:D

Mä oon yleensä maksanut ostokset Visalla. Ja jos oon tarvinnu käteistä, niin oon nostanu automaatista krooneja. Ja monessa paikassa hyväksyvät eurotkin, mutta silloin on usein huono kurssi. Ekan kerran Viroon kannattaa ehkäpä mennä päiväristeilylle, siinä jää ihan kivasti aikaa shoppailuun tai voi käydä jossain kivassa ravintolassa syömässä. Mä käyn monesti mani- tai pedikyyrissä tai kampaajalla, kauneuspalvelut on tosi edullisia Suomen hintoihin verrattuna. Ens lauantaina lähdetään tyttöjen kans päiväristeilylle, nyt meillä on buffetti laivassa jo mennessä, ei tartte sit Tallinnassa käyttää aikaa ruokailuun. Voi keskittyä shoppailuun ja terassielämään :D , tosin aika huonoa ilmaa luvattu :/ Hanki hyvä Tallinnan kartta, sen avulla pärjäät ja osaat liikkua siellä. Ja jos oot epävarma, niin ota taksi. Katso, että laittaa mittarin päälle tai sit sovi hinta etukäteen. Taksilla ajaminen on edullista.

Yhteistyössä