Kertokaa nyt uusavuttomalle että pitäiskö mun mennä lääkäriin vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Mulla on aivan sairas kurkkukipu, mikä valvotti yölläkin siis heräsin siihen kun yritin nielaista ja sattui niin jlemetusti. Ja joka paikka särkeet, lihakste ja nivelet tuntu niin kuin olis hakattu :/
Kuumetta ei ole, tai siis pientä lämpöä vain.

Mä vaan oogletin niin angiinassa olis kova kuume eli taitaa olla kyse vain nielutulehduksesta johon taas ei googlen mukaan ole lääkettä. Eli onko mun sitten järkeä mennä lääkäriin?

Huomenna pitäis kuitennkin olla työkuntoinen, oon vasta aloittanut uudessa paikassa joten mä en voi millään olla sieltä pois vaikka mikä olis :(
Eli lääkäriltä vois kuitenkin saada jotain kipulääkettä minkä turvin olisin työkuntoinen vai mitä hittoa nyt teen?

Ja miks heti pitää sairastua kun alkaa työt, kun ne kaksi vuotta kotona lapsen kanssa vietin ihan terveenä :o

Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Onko teillä työpaikkalääkäriä että josko huomenna sinne pikanieluviljelyyn streptokokin poissulkemiseksi? Itse en päivystykseen lähtisi. Apteekista Buranaa tms. niin pärjäät huomiseen.

Mä en edes tiedä vielä meidän työpaikkalääkäristä eli onko sellaista tai pitäis kai olla :ashamed:
Yksityiselle ajattelin mennä kun ei tää kipu täälläpäin kai täytä päivystyskriteerejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pa*kamaisempaa se siellä työpaikalla on, jos tauti onkin jotain tarttuvaa, eli menisin kyllä aamulla työterkkariin tai lääkärille.

Tuokin on kyllä totta, mutta nolottaa ja ottaa kyllä niin koville ilmoittaa heti että on kipeänä :(

Kerran kun mulla oli järkyttävä kurkkukipu ja soitin siitä päivystykeen käskivät siellä käymään, poissulkemaan jonkun mätäpaiseen.
Sen pystyy ihan se vastaanottava hoitajakin tarkistamaan ettei tarvitse lääkärille jonottaa.
Hoitaja myös voi ottaa tai siis ottaa sen nieluviljelyn.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Pa*kamaisempaa se siellä työpaikalla on, jos tauti onkin jotain tarttuvaa, eli menisin kyllä aamulla työterkkariin tai lääkärille.

Tuokin on kyllä totta, mutta nolottaa ja ottaa kyllä niin koville ilmoittaa heti että on kipeänä :(

No eihän sun välttämättä tarvitse olla pois, käyt lääkärillä varmistamassa ettei ole mitään tarttuvaa ja hakemassa mahd. lääkkeet kipuun. Mene aamulla ennen työpäivää arvauskeskukseen? Tai soita työkaverille/työnantajalle aamulla ja kysy siitä työpaikkalääkäristä.

Mulla on ollut ihan samanlainen olo nyt tasan viikon.
Aamulla kun heräsin (erittäin katlonaisen yön jälkeen ) oli olo kun yrän alle jääneellä!
Kuitenkin tänä aamuna oli parempi olo kun koko viikon aikana kertaakaan.. Joten ehkä tää hellittää pikku hiljaa.

Sinuna kuitenkin köpöttäisin lekuriin. Saisit ehkä jotain nappeja et voisit olla töissä normaalisti!

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Aamulla kun heräsin (erittäin katlonaisen yön jälkeen ) oli olo kun yrän alle jääneellä!
Kuitenkin tänä aamuna oli parempi olo kun koko viikon aikana kertaakaan.. Joten ehkä tää hellittää pikku hiljaa.

Sinuna kuitenkin köpöttäisin lekuriin. Saisit ehkä jotain nappeja et voisit olla töissä normaalisti!

Viikon? :o Apua.

No eihän sun välttämättä tarvitse olla pois, käyt lääkärillä varmistamassa ettei ole mitään tarttuvaa ja hakemassa mahd. lääkkeet kipuun. Mene aamulla ennen työpäivää arvauskeskukseen? Tai soita työkaverille/työnantajalle aamulla ja kysy siitä työpaikkalääkäristä.

Mulla alkaa työt aamulla kasilta eli sitä ennen en ehdi tk:seen, kun sekin aukeaa täällä vasta kasilta. Ehkä mun pitää sit vaan soittaa sinne päivystykseen vaikka mun kokemuksella ne tiuskii vaan kiukkuisesi et mitäs tänne soitit kun et ole just nyt kuolemassa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Viikon? :o Apua.

No niinpä :S
Miehel ollu sama juttu. Yhtä kauan. Ihan syvältä!

Mulla angiina on tullu aina ilman kuumetta (tai ehkä lievästi kuumettakin), mutta tunnistan sen aina siitä että ei meinaa pystyä nielemään ilman että sattuu. Ja kun katsoo taskulampulla tuonne suuhun niin huomaa että nuo kurkun sivut on ihan turvonneet patit.
Tuntuu se muutenkin jotenkin ylempänä se kipu angiinassa kuin mitä tavallisessa kurkkukivussa.
Viimeksi sain angiinakuurin sunnuntaina päivystyksen kautta ja mulle ei annettu sairaslomaa, enkä itekkään sitä hoksannut kysyä. Että en tiedä annetaanko siitä edes jos itestä vaan tuntuu että voi töihinkin mennä kun lääkitys on kohillaan.

Mulla alkaa työt aamulla kasilta eli sitä ennen en ehdi tk:seen, kun sekin aukeaa täällä vasta kasilta. Ehkä mun pitää sit vaan soittaa sinne päivystykseen vaikka mun kokemuksella ne tiuskii vaan kiukkuisesi et mitäs tänne soitit kun et ole just nyt kuolemassa :/

No menet heti kasilta ja sitä ennen soitat pomolle. Arvostaa varmasti, että käyt varmistamassa ettet tartuta muitakin. Viljelyn ottoon ei mene kuin pari minuuttia, puikola kurkusta vähän sipaistaan.

Yhteistyössä