Kertokaa olenko liian tyly miehelleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aion lähteä heti kesäkuun alussa mökille lomailemaan kolmen lapseni kanssa ja palaan kotiin vasta kun vanhimmalla alkaa koulu elokuussa. Kesän aikaan miehelläni on neljäviikkoa lomaa, mutta muuten se on kotona ja töissä eripaikkakunnalla (400km väliä). Olen tässä keksinyt hälle puuhaa täksi ajaksi jos töiden jälkeen ei ole mitään eli muutamat seinät pitäisi maalata, yhden eteisen paneelit hioa ja maalata+yläosa seinästä tapetoida+lattiaan vaihtaa uusi muovimatto ja yhteen 2m seinään laittaa maalia tai tapettia tai jotain levyjä(uusi pinta kuitenkin) +ikkunat pestä+muuta pikkupuuhaa ja korjailtavaa. On itsellänikin mökillä paljon puuhaa koska talo vanha omakotitalo, jossa pitäisi tehdä todella paljon kaikkea siivouksista ja korjauksista lähtien, mutta en tiedä mitä ennätän tehdä noiden lasten kanssa.
Olenko siis tyly jos teen miehelleni työlistan kesäksi? Siis niin, että sanon ettei tarvitse tehdä jos ei halua/ennätä/jaksa, mutta tiedän sen tekevän nuo kuitenkin jos näin olen "määrännyt". Ja miehelläni ei ole paljon muuta tekemistä kuin olemista itsekseen muuten(jos ei käy äitinsä luona).

Eiks sun miehes ansaitse lomaa ollenkaan?
Aika karua mun mielestä, ettää toinen tekee listan. Toisaalta, en voi kuvitella meillä sellaista tilannetta, että mies olis lomalla ja me poissa jaloista, etteiko se jotain laittais?
Mutta musta kuulostaa vähän... en mä löydä edes sanaa.

Mulle jätettiin esiteininä, kesälomalle viikkolistat tehtävistä, jotka oli hoidettava kun vanhemmat oli töissä? Kuulostaa samalle meiningille.

Muoks:
Onks sulla mitään realistisia käsityksiä siitä, kuinka aikaa vieviä tai nopeita noi sun nakittamat "pikkuprojekstit"? Tai että saako niitä edes yksin tehtyä...?

Viimeksi muokattu:
Yleensä me suunnitellaan yhdessä tällaiset hommat . Ei tulis mieleenkään laatia työlistaa miehelle yksin.
Pelkäätkö että karkaa baariin heti kun autonperä häviää näköpiiristä ?

Et. Kyllä se on hieno asia, että vaimo järjestää miehelle kesälomaksi töitä silloinkin kun ei itse ole paikalla. Muutenhan voisi olla liikaa vapaa-aikaa ja tulisi turhaan lorvittua ja kitattua kaljaa.

Kuulostaisi ihan fiksulta jos istuisitte alas ja tekisitte yhdessä listan tarvittavista remonteista, ja siinä samalla hahmottelisitte kuka tekee ja missä vaiheessa.

On suullisesti puhuttu noista remonteista ja itse sanoi, että ikkunat ainakin pitää pestä silloin. Jos olen itse kotona niin aika menee lasten kanssa kun kaksi pientä ja siinä samalla ne kolme juoksee siinä miehen esteenä. Ja maalaaminen yms. silloin kun lapset ei kotona ihan sen maalinhajun jne. vuoksi. Niin ja lapsia ei saa muualle hoitoon kun ei ole tukiverkkoja täällä.

No en määräisi miestä tekemään mitään työlistaa, vaan keskustelisin miehen kanssa asiasta, kuten normaalit aikuiset tasavertaisessa parisuhteessa yleensä tekevät. Toi sun toiminta kuulostaa ihan siltä kuin mies olisi ilmainen työntekijäsi...

Ettekste vois yhdessä sopia ja miettiä asiaa????? Mäkin aion viettää suurimman osan kesästä lasten kanssa mökillä, mutta en mä aatellu nakittaa miestä kun kastelemaan kukat ja hoitamaan akvaarion....:D

[QUOTE="aloittaja";25827561]On suullisesti puhuttu noista remonteista ja itse sanoi, että ikkunat ainakin pitää pestä silloin. Jos olen itse kotona niin aika menee lasten kanssa kun kaksi pientä ja siinä samalla ne kolme juoksee siinä miehen esteenä. Ja maalaaminen yms. silloin kun lapset ei kotona ihan sen maalinhajun jne. vuoksi. Niin ja lapsia ei saa muualle hoitoon kun ei ole tukiverkkoja täällä.[/QUOTE]

Ensinnäkin, maalit ei enää haise. Me on tehty kaikki maalaukset niin, että ollaan jopa nukuttu niissä huoneissa seuraava yö.

Aika harppaus jostain ikkunoiden pesusta seinän levyttämisiin yms.

musta on ihan ok jos mies haluaa niitä hommia tehdä eikä koe että olisi pakko. Ymmärsin että sen neljän viikon lomansa tulee viettämään teidän kanssa? anna nyt sillon ainakin lomailla ihan kunnolla :) ja voithan sä painottaa että keksii itelleen jotain kivaakin tekemistä kun on yksinään ettei mene pelkäksi työnteoksi.

sinänsä tommoset listat on ihan hyviä - en sais ite mitään tehtyä jos en tekis vastaavia itselleni.

[QUOTE="vieras";25827681]musta on ihan ok jos mies haluaa niitä hommia tehdä eikä koe että olisi pakko. Ymmärsin että sen neljän viikon lomansa tulee viettämään teidän kanssa? anna nyt sillon ainakin lomailla ihan kunnolla :) ja voithan sä painottaa että keksii itelleen jotain kivaakin tekemistä kun on yksinään ettei mene pelkäksi työnteoksi.

sinänsä tommoset listat on ihan hyviä - en sais ite mitään tehtyä jos en tekis vastaavia itselleni.[/QUOTE]

Kyllä, hänen neljän viikon loma ollaan koko perhe yhdessä ja silloin vain lomaillaan eli kierretään vähän suomea ja ollaan pääasiassa mökillä.
On puhuttu noiden töiden tekemisestä ja en ole pakottamassa häntä niihin, mutta tiedän jos sanon, että hän voi tehdä nämä ja nämä kun olemme poissa niin ne on tehty. Tavallaan kun koen mieheni tekevän aivan kaiken jos vain pyydän. Ja vaikka ei olisi pakko, enkä pakottaisi tähän.

Kuumimmat

Yhteistyössä