A
ap
Vieras
On ollut jo vauvasta asti hyvin vaativa. Pienenä itki paljon, ei viihtynyt missään, sätki ja potki vaan, ja itki. Ei näytä olevan kovinkaan empaattinen, ei pussaile/halaile ja näytä muutenkaan positiivisia tunteitaan. Mutta huutaa, äkkäilee ja raivoaa kyllä. Voi hyvinkin lyödä tai potkaista toista ilman, että tuntee pahaa oloa siitä. (toki puutumme siihen joka kerta). Heittelee tavaroilla sisaruksiaan, kun ei saa tahtoaan läpi.
Tässä yhtenä päivänä olin jäänyt meidän eteiseen, väliovi oli lukossa. Poika käveli siitä oven ohi (ikkunallinen). Koputin sitten oveen ja sanoin, että avaa äitille ovi. Tuijotti vaan, ja sanoi että en avaa. En huutanut, useaan kertaan vaan pyysin että avisit oven. Ei mitään toimintaa, sanoi vaan, että en avaa. Mies sitten tuli ja avasi oven.
Ilkeyttään tekee toisille pahaa ja loukkaa, kuten tuo em. episodikin. Tuntuu, että hän ei ole onnellinen.
On erittäin vilkas tapaus, ja kotihoidossa. Nyt tuntuu, että taidan hakea puolikasta hoitopaikkaa pojalle, että hän saisi tekemistä. Muutakin kuin kotona olemista äidin ja pikkusisaruksen kanssa. Täällä kun hän tuntuu hyppivän seinille (välillä ihan kirjaimellisestikin), vaikka paljon tehdään kotonakin juttuja. Itse olen aika paljon lapsia nähnyt ja hoitanut, mutta ei ole samanlaista tapausta kyllä vielä vastaan tullut.
Miltä tämä teistä muista kuulostaa?
Tässä yhtenä päivänä olin jäänyt meidän eteiseen, väliovi oli lukossa. Poika käveli siitä oven ohi (ikkunallinen). Koputin sitten oveen ja sanoin, että avaa äitille ovi. Tuijotti vaan, ja sanoi että en avaa. En huutanut, useaan kertaan vaan pyysin että avisit oven. Ei mitään toimintaa, sanoi vaan, että en avaa. Mies sitten tuli ja avasi oven.
Ilkeyttään tekee toisille pahaa ja loukkaa, kuten tuo em. episodikin. Tuntuu, että hän ei ole onnellinen.
Miltä tämä teistä muista kuulostaa?