E
"eee"
Vieras
Minkä ikäisenä voi aloittaa, pitääkö pinsettiote osata? Millä on hyvä aloittaa? Onko siinä riskinsä että vauva napsaisee ison palan ja meinaa siihen tukehtua? Entäs kun ei vielä oo hampaita.. 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tarpeeks pehmeää ja "märkää" sapuskaa alkuun niin ei tarvii pelätä tukehtumista. Meillä muistaakseni aloitettiin tosi pehmeäksi keitetyllä porkkanalla ja lähes lössööntyneellä päärynällä. Siitä sitten siirryttiin hiljalleen kovempiin ja kuivempiin juttuihin. Annettiin aina käteensopivia paloja joista lapsi itse haukkasi sopivan palan. Puolivuotiaana aloitettiin.
Aina kaikki väittää että lapsi osaa itse ottaa sopivan kokoisen palan. Ei se aina niin mene.
Ei, ei menekään. Lapsi opettelee. Jos lapsi osaa haukata, nii se on jo hyvä juttu. Mutta koska lapsi ei vielä tiedä millaisia koostumuksia ruuissa on, niin ei opetteleva lapsi voi ymmärtää. Esim jos haukkaa suullisen pullaa nii voi hyvinkin olla kohta iso taikina lönttä suussa. Suullinen banaania, nii ei välttämättä saakaan muussattua suussa. Haukkaisu omenaa (niin kuin ystävälläni oli tapana antaa alle vuotiaalle), nii kas kummaa kun se kova pala tukkiikin tehokkaasti hengitystiet.
Yks ambulanssikuski kirjoitti yhdellä hoitajapalstalla,että hänen työkokemuksen perusteella lapset meinaavat yleensä tukehtua nakkiin ja banaaniin.
-Onhan ne melkein pehmeitä..mutta myös..liukkaita suussa..
Ja hussilla on kertymätiedot lasten vierasesineistä kurkussa parin vuoden takaa, nii todellakin siihen omenanpalaan voi tukehtua.
(anteeksi tajunnanvirtaa...) olen vain nii järkyttyny mitä kaikkea omatkin ystävät antavat pientensä syödä itse sormiruokailun nimissä..