Kertokaa vinkkejä pitkille lennoille kahden vauhdikkaan pojan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Meillä siis suunnitelmissa matka Thaimaahan ja mukaan ois lähdössä rakkaat poikamme. 6 ja 5 vuotiaat.
Varsinkin pienempi veikka on välillä liiankin menevä ja mä ihan oikeasti pelkään miten lentomatka menee.
Miten olette saaneet pienet pysymään paikoillaan penkeissä?
Osan matkaa varmaan nukkuvat, kun lento lähtee vähän ennen puolta yötä. Toiveissa ois saada heidät pysymään valveilla koneen lähtöön asti...

Mutta miten sitten se valveillaoloaika... Hjelp!
 
tehtäväkirjoja, värityskirjoja, kannettava dvd-soitin, satukirjoja, matkapelejä, naposteltavaa (karkkilaatikot, rusinalaatikot, jne on meillä olleet hyviä) ym mukaan :)
 
Juu, nuo kaikki onkin hyviä vinkkejä. :)
Mutta oon ymmärtänyt että sieltä tulee jotain lastenelokuvia "talon puolestakin"? Oonkohan väärässä?

Oisko vielä jotain. Ja kertokaa samalla miten teillä on lennot mennyt? Onko ollut helppoa, vaikka on ollut mukana villimpääkin matkaseuraa. ;)
 
No meillä nyt pisin lentomatka on ollut vaan 4,5h ja ihan riittävästi siinäkin 6v. pojalle. Hienosti jaksoi, mutta en lähtis vieläkään pidemmälle. Meinaa puutua omakin persus penkissä...

Aku ankkoja oli mukana ja naposteltavaa. Yleensä kai näyttävät lomalennoilla leffoja, niin nytkin oli Late lammasta + joku "aikuisten leffa".
 
Jos teillä on yölento niin en näkisi minkäälaista ongelmaa, matkustamon valot pimennetään ja tuon ikäiset kyllä nukahtaa jossain vaiheessa.

Päivälennoilla on katsottu elokuvia ja leikitty esim legoilla, autoilla, tehty tehtäväkirjaa, viimeksi pelasi Angry birdsiä. Yölennoilla on nukuttu. Meillä pisin lento ollut 7 tuntia.
 
Kiitos vastauksista. :)
Ehkäpä sitä turhaan stressaa asiaa etukäteen. Itselläkin vaan matkustelu ollut vähissä viime vuosina, niin tuntuu niin jännältä päästä reissuun ja ekaa kertaa poikasten kanssa. :)
 
Ollaan tehty useampia reissuja Thaimaahan ja Brasiliaan jonne lennot ovat voineet kestää 14 tuntiakin välilaskulla. Vaikka meidän muksut ovatkin jo isompia niin koskaan ei ole ollut ongelmia. Yölennöt varsinkin helppoja jos suora lento. Joskus mentiin välilaskullisilla ja tällöin ihan pienet lapset meinasi hermostua kun kesken unien piti herättää ja siirtyä välillä koneesta ulos.

Finnmatkoilla ainakin jokaisella on oma ruutu siinä edessä josta voi katsoa elokuvia / pelata pelejä, lisämaksusta tietysti :)

Mielestäni pitkillä lennoilla hankalinta on ahtaus, tuntuu ettei siinä penkissä saa nukuttua yhtään kun sopivaa asentoa ei löydy. Enkä ole tippaakaan ylipainoinen, pituutta kylläkin on reilusti. Muksuilla nukkumisongelmaa ei ole ollut kun mahtuvat käpertymään siihen penkkiin joten kuten ja esim. viimeksi 2 viereistä paikkaa oli tyhjiä joten pääsivät vuorotellen ihan pitkälleen penkeille nukkumaan.
 

Yhteistyössä