Kertokaa voiko mies vaatia isyyden selvittämistä tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Olin 6-8viikolla raskaana kun tavattiin. Jätin miehen n.1-2kk jälkeen ja mies oli siitä tosi katkera.Täynnä itseään ja oli muka niin ihmeissään että joku nainen voi HÄNET jättää.
Nyt yrittää hankaloittaa elämääni väittämällä olevansa lapsen isä.Poliisin kanssa on ollut jo puhetta tästä mutta ei tullut kysyttyä voiko mies siis vaatia isyyden selvittämistä kun kerrran olin jo raskaana kun tavattiin...???
Onko kellään kokemuksia/tietoa?
Isyyttä ei ole siis tunnustettu ja mies tietää tämän,joten helppo väitttää olevan isä.

Voihan se vaatia, koska miten todistat koska ootte yhdessä olleet? Mitä väliä sillä kuitenkaan on jos isä ei ole, eikä isäksi voida todistaa?! Paitsi tietysti turhaa vaivaa kaikille.

No milläpä mieskään todistaa millon yhdessä oltiin??
Todellakin turhaa vaivaa meille ei muuta.Ja tiedän kyllä kuka isä on,ainoa mitä sanoin on että isyyttä ei ole tunnustettu.Isä on kyllä olemassa mutta ei paperilla eikä tule olemaankaan.Eli siis kuka vain voi yhtäkkiä väittää olevansa lapseni isä kun sitä ei papereissa ole...?

Mies voi tunnustaa ja isyytensa ja vaatia sille vahvistusta. Tässä vaiheessa sinua kuullaan ja voit sen kieltää, jonka jälkeen on mahdollinen testaus. Siis kuka tahansa ei voi ryhtyä lapselle isäksi. Isyyden selvittämisestä ei tule kuluja sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
.Eli siis kuka vain voi yhtäkkiä väittää olevansa lapseni isä kun sitä ei papereissa ole...?

Joo, kyllä voi. Mutta on kuitenkin aika epätodennäköistä että kovin moni haluaisi toisen miehen lasta tunnustaa omakseen joten tuskin noita isäehdokkaista jonoksi asti tulee olemaan

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
.Eli siis kuka vain voi yhtäkkiä väittää olevansa lapseni isä kun sitä ei papereissa ole...?

Joo, kyllä voi. Mutta on kuitenkin aika epätodennäköistä että kovin moni haluaisi toisen miehen lasta tunnustaa omakseen joten tuskin noita isäehdokkaista jonoksi asti tulee olemaan

Siis tämä mies ei todellakaan ole lapseni isä ja tietää itse tämän 100% varmuudella. Haluaa vain aihetteittaa harmia ja vaivaa meidän elämään. Mutta eipä sitten auta kuin mennä kuultavaksi kun kutsu tulee.Kiitokset vastauksista!

Yhteistyössä