Hae Anna.fi-sivustolta

Kertokaapa kokemuksianne psykiatreista?

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä vierailija, 20.10.2018.

1. vierailija Vierailija

miten järkyttävää on kohdata psykiatri joka ei osoita minkäänlaista empatiaa vaan provosoituu huonosta olostasi. Ei neuvottele vaan määrää sinulle diagnoosit ja lääkkeet. Täysin kylmä ja vakava ihminen jolta puuttuu täysi touchi ihmisen auttamistyöhön. Ihan itketti kun luin hänen kirjottamaansa tekstiä. Miten pihalla nämä ihmiset voivat olla? Mikseivät he kuuntele kun en tunnista itseäni heidän diagnoosistaan? Kävin jopa ryhmässä jossa saman diagnooin saaneita, tuntui että heillä ihan eri juttu ja olen väärässä paikassa. Välillä tuntuu ettei psykiatreja yms aidosti kiinnista. Egoistisia sikoja. Mikseivät he tutki minua lisää, kun diagnoosi tuntuu väärältä ja koen etteivät he ole ymmärtäneet? Miksi he laittavat apua tarvitsevat hullun boxiin, tämä yhteiskunta on älyttömyyttä parhaimmillaan

2. vierailija Vierailija

Minulla oli todella mukava kokemus ne kymmenen kertaa jotka kävin. Hän ymmärsi heti että lääkkeitä en tarvitse ja sairaslomaa ei missään tapauksessa. Ongelmani kaikkeen oli kotona. Lopuksi hain avioeroa, sanoin itseni irti virasta, muutin muualle ja ryhdyin opiskelemaan. Muistan kuinka psykologini sanoi viimeisellä käynnilläni että hän on saanut keskusteluista enemmän kuin minä. Mutta mielestäni käynnit selkiyttivät oman tilanteeni.126

3. vierailija Vierailija

692

4. vierailija Vierailija

Olet ollut psykiatrilla saadaksesi apua sairautesi hoitoon. Lääkäri tekee diagnoosin ja määrää lääkityksen oman asiantuntemuksensa pohjalta ja vastuullisesti. Diagnoosi ei ole mikään potilaan kanssa yhteisesti sovittu juttu. Hyvä potilas kertoo oireensa mahdollisimman kattavasti, ei valikoiden. Ja syö lääkkeet, jos lääkäri on katsonut lääkityksen tarpeelliseksi. Tältä pohjalta voi paranemisprosessikin lähteä etenemään. Psyykkisesti oireileva ei useinkaan itse tunnista sairauttaan ja kääntyy lääkäriä vastaan, vaikka tämä saattaa olla hyvinkin empaattinen.
    Jos haluat pelkkää sympatiaa vailla asiantuntemusta, sitä kyllä saa vaikka satunnaiselta ohikulkijalta.

5. vierailija Vierailija

Menee nyt näissä kommenteissa psykiatrit ja psykologit iloisesti sekaisin. Psykiatri on lääkäri, joka usein määrääkin lääkkeitä. Jos odottaa terapiasessiota normaali vadtaanottokäynniltä, varmasti pettyy.

6. vierailija Vierailija

Hehh
    Lääkäri saanut enemmän. Siltä joskus tuntuu, että yleislääkärikin käyttää potilasta jonkinlaisena "kuuntelijana"

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri