Kertokaas että miksei juhlissa saa olla liikaa syötävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minua alkoi oikeasti kiinnostaa, että miksi juhlissa ei saa olla liikaa erilaisia juttuja tarjolla? Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, mutta siihen ei tunnu kukaan vastaavan, niin tein tämän uuden aloituksen.

Mikä on liikaa? Olen ollut muutamissa häissä joissa oli aivan upeat alkupalat. Miljoona eri sorttia kaikenlaista. Kai se maksaa raakasti enemmän mitä useampi laji on.

ai, että sen seittemää sorttia!
pöytä on kauniimpi, valittavat näyttävät paremmilta, kun ne valitaan huolella, eikä niin että vähän kaikkea ja kamlasti kaikkea. enää ei eletä pula-ajassa kuten silloin, kun pitopöydät notkui. ja haluttiin esitellä että talolla ON .

se että on vähän laatuja, niitä on riittävästi ja harkiten valitteu, tekee myös houkutelevamman, pöytään saa runsautta koristeilla. jos on paljon kaikkea, ei tee mieli mitään ja kokonaisuus tavallaan leviää.

No itse ajattelen asian niin, että mua tympii jos 2/3osaa 50hlö tarjottavista jää syömättä kun vieraita onkin joku 20 :whistle:

Siis esimerkki vain kun tarjottavaa on monta kertaa tarvittava määrä.

On mukava tietenkin että on paljon tarjottavaa, itse vieraana saa pähkäillä mitä ottaisi :D
Mutta tosiaan toiselta kantilta ajatellen tulee sanottua että on tosi paljon tarjottavaa.
Ei siinä mitään pahaa ole, varsinkin jos suku kova syömään myös niitä kuivakkkuja ym mitä ei yleensä mene.Ja jos ei haittaa että syötävää jää paljon juhlien jälkeen. =)

Huh,tulipas taas ptkä sepostus :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja siksi:
ai, että sen seittemää sorttia!
pöytä on kauniimpi, valittavat näyttävät paremmilta, kun ne valitaan huolella, eikä niin että vähän kaikkea ja kamlasti kaikkea. enää ei eletä pula-ajassa kuten silloin, kun pitopöydät notkui. ja haluttiin esitellä että talolla ON .

se että on vähän laatuja, niitä on riittävästi ja harkiten valitteu, tekee myös houkutelevamman, pöytään saa runsautta koristeilla. jos on paljon kaikkea, ei tee mieli mitään ja kokonaisuus tavallaan leviää.

No eihän sen tarvitse levitä, minusta esim tuossa ketjussa on hyvä kokonaisuus http://kaksplus.fi/keskustelu/t1113299 ja silti ihmiset sanoi että liikaa syötävää. Ja kun yksi ei syö lihaa, toinen ei merenelävää ja kolmas on muuten vaan kranttu, niin vaikea keksiä paria tarjottavaa vaan.

Yksissä häissä oli niin älytön alkupalapöytä että pääruokia ei sitten jaksettukaan. Sanoisin että siinä oli aivan liikaa yritetty lajeja laittaa. Hillityllä valikoimalla saa houkuttelevan pöydän eikä tule fiilistä ettei jaksa edes maistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Yksissä häissä oli niin älytön alkupalapöytä että pääruokia ei sitten jaksettukaan. Sanoisin että siinä oli aivan liikaa yritetty lajeja laittaa. Hillityllä valikoimalla saa houkuttelevan pöydän eikä tule fiilistä ettei jaksa edes maistaa.

No ei niitä ole tarkoitus kaikkia syödä, voi valita ne jotka itseä eniten kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

No ei niitä ole tarkoitus kaikkia syödä, voi valita ne jotka itseä eniten kiinnostaa.

Minä kanssa ihmettelen niitä, jotka kasaa kaiken mahdollisen lautaselleen. Ja sitten ollaan ihan ähkyssä.

Yhteistyössä