Kertokaas mitä pahaa on siinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
että lapsi näkee äitinsä tai isänsä kännissä?
Jos vanhemmat ovat kännissäkin hyvänlaisia niin en näe siinä mitään pahaa.
Täällä kun lukee noita kirjotuksia niin usein mainitaan juopottelun perään että meillä ei oteta koskaan lasten nähden. Miksi?
Onko teillä tapana kuitenkin alkaa riehuun vai mikä tämä on?
Sehän on vaan normaalia elämää että joskus ollaan enemmän tai vähemmän kännissä.
Meidän lapset on nähnyt isänsä monet kerrat kännissä ja joskus tosi huonossa hapessa eikä ne siitä ole kärsineet.
Yhtä aikaa ei tietenkään auta kovin ryypiskellä kun aina pitää olla selvä aikuinen joukossa.

Olen samaa mieltä yhdessä asiassa, alkoholikasvastus lähtee kotoa käsin, eli vanhemmat näyttävät mallia, kuinka alkoholi käytetään kohtuudella ja sivistyneesti. Meillä voidaan ottaa kylässä lasi viiniä tai saunan jälkeen muutama kalja, mutta koskaan ei kännissä tai edes humalassa olla lasten nähden. Jos meillä on tarve yhtäaikaan jonnekkin päästä rilluttelemaan, niin lapset on visusti hoidossa.

Sitä on ihan tutkittu että vanhempien humala voi olla lapsesta pelottava jne vaikkei olis agressiivinen tms. Se ei oo se normi äiti/isä. Eikä mun lapsen tarvi vähä isäänsä ottaneena.

en näe pikku hiprakkaa mitenkään pahana, mutta piirunkin siitä yli alkaa ääni kovenemaan ja meno yltymään ja se voi pelottaa lasta. lapset ja kännäys ei vaan sovi eikä kuulu yhteen. heikkohappiset saa olla jossain muussa paikassa kuin lapset. sen verran pitäis järkikin jo sanoa. kiva nähdä kun iskä örveltää tai makaa sammuneena kuolaposkella jossain...

no siksi koska vanhempi on silloin humalassa erilainen ja lapsi ei tunne tuttua ihmistä enää samaksi. lisää turvattomuutta ja lapsi hätääntyy. eikö tämän pitäisi olla aivan itsestäänselvä asia. alkoholia voi juoda mielestäni tasan sen verran, että oma käytös pysyy muuttumattomana, myös liika hyväntuulisuus aiheuttaa lapselle saman olon ja ihmetyksen: miksi äiti/isä on tuollainen? se pelottaa lasta.

Koska aikuinen on silloin omituinen, vaikka olisi mukava ja hyväntuulinen. Lapsesta ei ole kivaa nähdä, että vanhemmalta katoaa itsekritiikki ja kontrolli, siltikään, vaikka vanhempi ei olisi silloin vihainen.

Ihan käytännössä lapsi saattaa kokea, että hänen täytyy ottaa vastuu, koska vanhemmat eivät kykene. Lapsi saattaa olla varuillaan, että kaatuuko äiti tai isä tai että läikyttääkö ne matolle ja osaako ne vessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Lasta pelottaa, kun vanhemman olemus ja käytös muuttuu. Puhumattakaan siitä huonosta hapesta, josta puhuit... Mutta teidän lapset ovatkin vissiin tottuneet siihen enemmän kuin teidän selvänä oloon?

Itse en juo juuri ollenkaan. Kerran vuodessa vähän. Mies ottaa noin kerran kuukaudessa että näkeekö lapset meitä sitten enemmän kännissä kuin selvänä...jaa a?
Ja huono happi (minun kirjotuksessa) ei nyt tarkoita räkää poskella sammuneena vaan että on jo siinä kunnossa että otetaan vähän sivuaskelia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Lasta pelottaa, kun vanhemman olemus ja käytös muuttuu. Puhumattakaan siitä huonosta hapesta, josta puhuit... Mutta teidän lapset ovatkin vissiin tottuneet siihen enemmän kuin teidän selvänä oloon?

Itse en juo juuri ollenkaan. Kerran vuodessa vähän. Mies ottaa noin kerran kuukaudessa että näkeekö lapset meitä sitten enemmän kännissä kuin selvänä...jaa a?
Ja huono happi (minun kirjotuksessa) ei nyt tarkoita räkää poskella sammuneena vaan että on jo siinä kunnossa että otetaan vähän sivuaskelia tms.

Lapsi huomaa herkästi muutoksen, ja se ahdistaa häntä, vaikka te ette sitä huomaisikaan.

Yhteistyössä