Kertokaas mulle s-etukortista (vai onko se s-bonus), miten se toimii? (Prismoissa käyvä kortti siis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siinä siis avataan tili, jonne bonukset menee, mutta miten niitä bonuksia sitten käytetään, käydäänkö ne nostamassa sieltä ns s-pankista, joita on esim prismoissa? Ja millaisia summia teille kertyy tuolla kortilla bonusta? Mua alkanut ärsyttään, kun plussa kortti vaan käytössä ja siinä naurettavan pienet bonukset, ja tulee s-marketissa ja prismoissa nykyään käytyä entistä enemmän..

eli saat siihen verkko tunnukset ihan niinkuin tavalliseen pankkikorttiin. saat siirrettyä ne rahat vaikka perheen säästötilille sieltä, jos haluat. voit myös maksaa s-ryhmän kaupoissa sillä bonus kortilla.

[QUOTE="vieras";23585228]Siinä siis avataan tili, jonne bonukset menee, mutta miten niitä bonuksia sitten käytetään, käydäänkö ne nostamassa sieltä ns s-pankista, joita on esim prismoissa? Ja millaisia summia teille kertyy tuolla kortilla bonusta? Mua alkanut ärsyttään, kun plussa kortti vaan käytössä ja siinä naurettavan pienet bonukset, ja tulee s-marketissa ja prismoissa nykyään käytyä entistä enemmän..[/QUOTE]

Sillä kortilla voi maksaa kaupassa. S-kaupoissa melkein kaikissa on ne saldopäätteet josta voi tarkastaa saldon tai sitten jos haet s-pankista tunnukset niin voit kattoo netistä.
Meillä tulee joku 100e kuussa. 6-henkinen perhe, 2koiraa, 2 kissaa. Melkein kaikki ostokset s-kaupoissa + tankkaukset.

Mulla on S-etukorttiin myös pin-luku, eli sillä voi nostaa ihan pankkiautomaatilta rahaa, ja maksaa tietysti S-ryhmän kaupoissa. Nettitunnuksilla voi myös katsoa saldoaan. Siihen korttiin saa ihan normaalin tilin, johon voi ohjata vaikka palkan, tai ihan mitä maksuja haluaa

Ihan oikeasti suosittelen tutustumaan OMAN osuuskauppasi palveluihin ja ehtoihin. Maksettavat summat vaihtelevat alueittain.

Meillä vingutetaan jokusen kerran vuodessa sitä s-bonarikorttia ja maksetaan bonareilla osa ostoksista. Sillä pääkortilla saa ostettua pankkikortin tavoin kassalla. Mulla on vain käteiskortti bonuksen kirjaamista varten. Meillä ostokset ovat kuukaudessa yleisimmin 800-1100euron välillä ja siitä saa 4-4.5% meillä bonaria. Vuodessa bonareita noin 900e + hyödynnämme rajusti kolme kertaa vuodessa -15% päivät (kaikki taloustavarat, hygieniatuotteet, joululahjat, jne ostetaan näillä päivillä). Rahallisesti keskittäminen kannattaa, sillä perusruoka ja monet päivittäistavarat ovat halvimmillaan juuri Prismassa ilman alennuksiakin.

Rahat saa myös nostettua ottoautomaatista. Meille kertyy todella vähän kun budjetti niin pieni, saadaan vaan muutama kymppi vuodessa kun käydään tossa lähikaupassa enemmän kuin prismassa.

Eikös bonus ole sen 5% joka ostoskerran summasta.

S-Bonus toimii yksinkertaisuudessaan näin:

Kun ostat tuotteen, maksat siitä n. 10% ylihintaa.

Tästä ylihinnasta sinulle palautetaan takaisin pieni osuus sen mukaan, kuinka paljon teet ylihintaisia ostoksia kuukaudessa. Keskimäärin ehkä 3% tulee takaisin.

Jos olet pienituloinen yksinhuoltaja, joka ei tee ostoksia tonnilla kuussa, niin osa maksamastasi ylihinnasta maksetaankin hyvätuloiselle, jolla on varaa tuhlata tuhansia euroja kuussa.

Suurin osa ylihinnasta menee kuitenkin järjestelmän kuluihin, oligopolin vahvistamiseen ja S-helvetin laajentamiseen.

Tämän väitteen voi kukin tarkistaa itse, mutta meillä päin Prismassa on edullisin ruokakori MEIDÄN ostoksille. Se mitä muut ostavat luonnollisesti on epärelevanttia. Salet, Cittarit, K-kaupat, Siwat - kaikissa on kalliimpaa. S-marketkin on Prismaa kalliimpi.

Leluissa huomaa selvästi, että legot ovat halvimmillaan Prismassa. Kodin1, Anttila tai Cittari - heillä on 20-25% kalliimmat hinnat. Tokmanni-ketjulla on lähes samassa Prisman kanssa. Mutta Prismasta saa vielä bonarit, joten hyöry menee niille.

Tämän väitteen voi kukin tarkistaa itse, mutta meillä päin Prismassa on edullisin ruokakori MEIDÄN ostoksille. Se mitä muut ostavat luonnollisesti on epärelevanttia. Salet, Cittarit, K-kaupat, Siwat - kaikissa on kalliimpaa. S-marketkin on Prismaa kalliimpi.

Leluissa huomaa selvästi, että legot ovat halvimmillaan Prismassa. Kodin1, Anttila tai Cittari - heillä on 20-25% kalliimmat hinnat. Tokmanni-ketjulla on lähes samassa Prisman kanssa. Mutta Prismasta saa vielä bonarit, joten hyöry menee niille.

Tässähän systeemin hienous onkin. Kun markkinoilla on vain kaksi vaikutusvaltaista toimijaa, niin jopa sikamainen ylihinnoittelu saadaan tuntumaan edulliselta. Poonushörhöä lohduttaa se, että lussahörhö maksaa vielä enemmän :-)

Minä maksan s-paikoissa sillä etukortilla, kun siitä saa 0,5% maksutapaedun eli puoli prosenttia palautetaan takaisin kortilla maksaessa. Siirtelen sinne tilille sitten aina tarvittaessa lisää rahaa.

Tässähän systeemin hienous onkin. Kun markkinoilla on vain kaksi vaikutusvaltaista toimijaa, niin jopa sikamainen ylihinnoittelu saadaan tuntumaan edulliselta. Poonushörhöä lohduttaa se, että lussahörhö maksaa vielä enemmän :-)

Ja sinä onnellisena metsästät lihasi, keräät marjat metsästä ja kasvatat omat perunasi, niin ei tartte kapitalistelle maksaa yhtään mitään.

Ja sinä onnellisena metsästät lihasi, keräät marjat metsästä ja kasvatat omat perunasi, niin ei tartte kapitalistelle maksaa yhtään mitään.

Maksan mielelläni oikealle kapitalistille ostamistani tuotteista ja palveluista. Oikeaan kapitalismiin kuuluu kilpailu. Siksi yritän kaikin keinoin tukea vapaata markkinataloutta ja kilpailua. Eli ostan paljon netistä, Lildistä, ja isoihin ketjuihin kuulumattomista paikoista.

Maksan mielelläni oikealle kapitalistille ostamistani tuotteista ja palveluista. Oikeaan kapitalismiin kuuluu kilpailu. Siksi yritän kaikin keinoin tukea vapaata markkinataloutta ja kilpailua. Eli ostan paljon netistä, Lildistä, ja isoihin ketjuihin kuulumattomista paikoista.

No se on sinun tapasi.
Mä mielummin ostan kilon olttermanni s-kaupasta ja maksan 5,95e ja näytän s-korttia, ku menen k-kauppaan ostamaan olttermannia hintaan 9e. Ja lukematon muu määrä hinnaneroja tuotteissa joita ME käytämme. Iso perhe, isot ruokamenot ja meille keskittäminen kannattaa.
Sen verran näitä hintoja katsellut, et s-ryhmän kaupat tulevat meille edullisemmaksi, alennuksia saa harvoin (mitään tarjouksia ei ole ruokatavaroissa) vaatteista, konesita jne joten ilman korttiakin olisi paljon edullisempaa hyödyntää prisman tarjottavia ku k-ryhmän.

Eikös bonus ole sen 5% joka ostoskerran summasta.

Ei ole. Tuon 5% saa, kun ostaa vähintään sillä 900e (tai jossain osuuskaupassa 1200e) kuukaudessa. Keskimäärin saa sellaisen 3%, riippuen siis käytettyjen eurojen määrästä. S-kortilla maksaessa saa myös sen 0,5% maksutapaetua riippumatta siitä, oletko ostanut vitosella tai 50e.

Kannattaa tutustua oman osuuskaupan sivuihin. S-ryhmällä on myös paljon yhteistyökumppaneita ja ravintoloita, mistä bonusta kertyy, joten kannattaa olla tarkkana, että muistaa sitä korttia näyttää.

Lidlihän on sellainen pieni lähikauppa, joka ei voittoa tee?

Tästä ylihinnasta sinulle palautetaan takaisin pieni osuus sen mukaan, kuinka paljon teet ylihintaisia ostoksia kuukaudessa. Keskimäärin ehkä 3% tulee takaisin.

Jos olet pienituloinen yksinhuoltaja, joka ei tee ostoksia tonnilla kuussa, niin osa maksamastasi ylihinnasta maksetaankin hyvätuloiselle, jolla on varaa tuhlata tuhansia euroja kuussa.

Noo.. mä olen pienituloinen yksinhuoltaja, ja olen todennut, että ei mun kannata tehdä ostoksiani kalliissa K-ryhmän kaupoissa. :D Niissä ihan peruselintarvikkeet, kuten jauheliha, leikkeleet tms. maksaa 0,10-0,50€ enemmän kuin S-ryhmän kaupoissa. Onhan K-kaupoissa niitä hienoja supertarjouksia, joita kyllä mielellään ostaisin, mutta kun mun pitää saada ostokset kerralla samasta kaupasta, eikä ole aikaa/mahdollisuutta/rahaa juosta eri kaupoissa. Niinhän ne supertarjoukset toimii, että se raha revitään jostain muualta. :) Saan ihan hyvät bonukset itsekin, joten mua ei tippaakaan harmita, vaikka joku hyvätuloinenkin saa niitä.

Lidlihän on sellainen pieni lähikauppa, joka ei voittoa tee?

Täh, mitä tarkoitat? Ei voiton tekemisessä mitään pahaa ole. Enkä haikaile pienten lähikauppojen perään. Ennemmin Suomeen tarvittaisiin suuria vahvoja ketjuja, kuten Walmart ja ICA.

Tässä vielä peepille ja vieraalle kertauksena:
Poonushörhöä lohduttaa se, että lussahörhö maksaa vielä enemmän :-)

Ei vielä Suomessa. Toivoisin, että siitä kasvaisi myös Suomessa suuri ketju, siksi tuen sitä.

Et kykene laajemmin ajattelemaan? Lidl on yksi Euroopan suurimpia ketjuja, ja sen omistava yhtiö omistaa muitakin kauppaketjuja, joten tässä löysit kyllä pohjattomat taskut, joihin rahojasi työnnät. :) Lidl saattaa sinänsä Suomessa olla pienemmässä roolissa, mutta maailmalla on erittäin hyvin toimeen tuleva ja suuri ketju, jolla on kyllä varaa lisätä omistuksia Suomessakin, jos vaan halua riittää.

Et kykene laajemmin ajattelemaan? Lidl on yksi Euroopan suurimpia ketjuja, ja sen omistava yhtiö omistaa muitakin kauppaketjuja, joten tässä löysit kyllä pohjattomat taskut, joihin rahojasi työnnät. :)

Voisitko kertoa tarkemmin mitä tarkoitat? Miksi on parempi maksaa esimerkiksi maitopurkista 20% enemmän Keskolle tai S-ryhmälle, kuin antaa ne rahat Lidlin pohjattomaan taskuun?

Mutta et saa mitään bonusta jos ostot jää liian vähälle kuukaudessa. Mulla oli viimes ostoja 95 €:n edestä ja bonusta maksettiin 0 €. Edes seuraavalle kuulle ei kerry nuo ostot, kuten Plussa-kortilla.
Ajattelinkin hakea sataseni pois.

Uusimmat

Yhteistyössä