Kertokaas mulle s-etukortista (vai onko se s-bonus), miten se toimii? (Prismoissa käyvä kortti siis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23585986]Mutta et saa mitään bonusta jos ostot jää liian vähälle kuukaudessa. Mulla oli viimes ostoja 95 €:n edestä ja bonusta maksettiin 0 €. Edes seuraavalle kuulle ei kerry nuo ostot, kuten Plussa-kortilla.
Ajattelinkin hakea sataseni pois.[/QUOTE]

No meillä menee jo nyt (ilman keskittämistä) s-ryhmän kauppoihin vähintään 600e kuussa..

[QUOTE="vieras";23585986]Mutta et saa mitään bonusta jos ostot jää liian vähälle kuukaudessa. Mulla oli viimes ostoja 95 €:n edestä ja bonusta maksettiin 0 €. Edes seuraavalle kuulle ei kerry nuo ostot, kuten Plussa-kortilla.
Ajattelinkin hakea sataseni pois.[/QUOTE]

Meillä kuukausittaisena alarajana on 50€, aina ei kerry sitä. Mutta sataseni pidän siellä, kun sille saa täällä 10% koron vuodessa, ei niin hyvää tuottoa juuri onnistu saamaaan. Joskus kilahtelee jokunen euro bonuksiakin ja maksutapaetua, mutta kun ihan lähettyvillä ei ole s-kauppoja, lähin on ison Citymarketin vieressä.

Voisitko kertoa tarkemmin mitä tarkoitat? Miksi on parempi maksaa esimerkiksi maitopurkista 20% enemmän Keskolle tai S-ryhmälle, kuin antaa ne rahat Lidlin pohjattomaan taskuun?

Lähinnä tarkoitan sitä, että jos ei halua tukea isoja ketjuja, niin Lidl ei missään tapauksessa ole paikka, mihin kannattaa rahansa tunkea. Se on ketjuna huomattavasti isompi kuin S-ryhmä tai Kesko.

Lähinnä tarkoitan sitä, että jos ei halua tukea isoja ketjuja, niin Lidl ei missään tapauksessa ole paikka, mihin kannattaa rahansa tunkea. Se on ketjuna huomattavasti isompi kuin S-ryhmä tai Kesko.

Ei Lidl ole Suomessa vielä iso ketju. Tarkoitin sitä, että en halua tukea näitä kahta suurinta ketjua (S&K), koska niillä on liian määräävä asema. Jos haluaa näille kartelliketjuille kilpailijan, on järkevämpää tukea Lidliä kuin jotain torikulman pikkukioskia.

Mulla on S-etukorttiin myös pin-luku, eli sillä voi nostaa ihan pankkiautomaatilta rahaa, ja maksaa tietysti S-ryhmän kaupoissa. Nettitunnuksilla voi myös katsoa saldoaan. Siihen korttiin saa ihan normaalin tilin, johon voi ohjata vaikka palkan, tai ihan mitä maksuja haluaa

Meillä on se S-etukortin visa debit -versio, jolla kyllä voi maksaa ostoksensa lähes kaikkialla: Suomessa sekä ulkomailla eikä vain S-ryhmän kaupoissa.

Ei Lidl ole Suomessa vielä iso ketju. Tarkoitin sitä, että en halua tukea näitä kahta suurinta ketjua (S&K), koska niillä on liian määräävä asema. Jos haluaa näille kartelliketjuille kilpailijan, on järkevämpää tukea Lidliä kuin jotain torikulman pikkukioskia.

Sä siis mieluiten heität rahasi suomesta pois? Mielummin minä suomalaiselle kuin saksalaiselle kartellille annan rahani. Elän illuusiossa, että enemmän jää suomeen siitä rahasta ja näin hyödyttää suomalaista yhteiskuntaa ja sitä kautta myös minua.

Ja puhumattakaan siitä, että Lidlin ruokavalikoima painottuu isolla määrin ulkolaiseen ja ei-luomuun. Jes, mielummin tuen suomalaista tomaattiyrittäjää, kuin maksan italialaiselle tomaattiyrittäjälle ja suomalaiselle työttämälle. Jälkimmäinen tulee varmasti kalliimmaksi. Kysymys toki on, että kannattaisiko Lidlistä ostaa muutama järkevä tuote - eli onko se hinta bonarit huomioiden yhä halvempi.

Sä siis mieluiten heität rahasi suomesta pois? Mielummin minä suomalaiselle kuin saksalaiselle kartellille annan rahani. Elän illuusiossa, että enemmän jää suomeen siitä rahasta ja näin hyödyttää suomalaista yhteiskuntaa ja sitä kautta myös minua.

Asia ei ole noin yksinkertainen. Kun maksan Saksaan vähemmän, minulle jää enemmän rahaa käytettäväksi kotimaisiin palveluihin tai lasteni hyvinvointiin. Lisäksi ylläpidän tällöin kilpailua, joka auttaa kaikkia, myös niitä jotka maksavat ylihintaa poonuskuviosta. Ilman Lidliä ruoka olisi täällä vieläkin kalliimpaa.

Ja puhumattakaan siitä, että Lidlin ruokavalikoima painottuu isolla määrin ulkolaiseen ja ei-luomuun.

Ulkomainen ruoka ei ole itsessään mitenkään paha asia. Siinäkin asiassa kilpailu on tervettä. Lisäksi Lidlissä on myös paljon kotimaista, myös luomua. Kotimaiset luomutuottajathan ovat juuri kritisoineet kotimaista ruokakauppaa, koska S:n ja K:n kauppoihin on niin vaikeata päästä. Nämä kaksi suurta ketjua ovat läheisessä yhteistyössä suurten ruokatalojen kanssa, eivätkä he pidä pienistä häiriköistä.

Jes, mielummin tuen suomalaista tomaattiyrittäjää, kuin maksan italialaiselle tomaattiyrittäjälle ja suomalaiselle työttämälle.

Tässäkin on monta puolta. Suomalaisen tomaatin ostaminen talvella on pahempi ympäristörikos kuin vanhalla Volvolla ajaminen. Toisaalta Lidlistäkin saa kotimaisia tomaatteja.

Jos joku tietää, ni kertokaas mulle. Että voiko sitä s-bonuskorttia käyttää kaikissa s-kaupoissa ympäri suomen?
Eli, kun mulla on satakunnan osuuskaupan kortti, voiko sitä käyttää esim. raumalla, keulako se on?
Entäs ne alennukset, joita saa s-kortilla,onko se paikkakuntakohtaisia? Esim. jos Keula ilmoittaa jotain s-etukortilla alennukslla, saanko sen myös omalla, satakunnan osuuskaupan kortillani?

Kertokaa ihmeessä jos joku tietää!!

Jos joku tietää, ni kertokaas mulle. Että voiko sitä s-bonuskorttia käyttää kaikissa s-kaupoissa ympäri suomen?
Eli, kun mulla on satakunnan osuuskaupan kortti, voiko sitä käyttää esim. raumalla, keulako se on?
Entäs ne alennukset, joita saa s-kortilla,onko se paikkakuntakohtaisia? Esim. jos Keula ilmoittaa jotain s-etukortilla alennukslla, saanko sen myös omalla, satakunnan osuuskaupan kortillani?

Kertokaa ihmeessä jos joku tietää!!

Voi käyttää ihan kaikkialla ja alennuksetkin pitäisi tulla. Lomamatkoilla on tullut käytettyä ihan eri puolilla maata.

[QUOTE="vieras";23587334]Voi käyttää ihan kaikkialla ja alennuksetkin pitäisi tulla. Lomamatkoilla on tullut käytettyä ihan eri puolilla maata.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta. Nyt en oo ihan yhtä hoopo :)

Uusimmat

Yhteistyössä