kertokaas nyt vielä kerran miten teen pihvit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
siis mulla on semmoset ohuet porsaanfileet tai leikkeet niin miten saan niistä mureat ja hyvät?
siinä paketissa lukee että paistettaan vaan molemmilta puolilta muutama min, mut mitä jos ne työntäs vielä uuniin sit sen lisäks niin tulisiko mureampaa? ja jos niin mihin asteeseen ja kauan annan olla? ja voisko niiden päälle uuniin laittaa koskenlaskijaa ja kermaa, tulisko hyvää?

sivele ne pihvit sinapilla, sitten pyöräytä ne vehnäjauhoissa joissa on seassa mausteita (esim grillausmaustetta) paista pannulla molemmilta puolilta ja lisää pannulle sipulia (kuivattukkin käy) ja kolmenjuustonkermaa, anna hautua miedolla lämmöllä.. :p

Tai jos haluat niin pistä ne uuniin, mut tee koskenlaskijasta ja siitä kermasta kastike, purkki kermaa ja pkt koskenlaskijaa vaan kattilaan ja lämmität sen verran et juusto sulaa :p

(noi ohuet pihvit kypsyy tosi nopeaan, niitä ei kovin kauaa tarvitse hauduttaa)

aina ku mä oon noita paistanu niin ne jää jotenkin sitkeän olosiksi vaik ihan kypsiä on olleet. nuo on valmiiksi marinoituja.
kun mä muistan joskus täältä lukeneeni et ensin paistaa pannulla et saa väriä, sit uuniin vuokassa jossa myös sipulia, porkkanaa ym ja sinne sit vois sen kerma-koskenlaskija-kastikkeen laittaa? mä haluan niistä semmosia meheviä enkä sitkeitä. *minäkö muka uusavuton?*

Juu, juu. Laita vaan vuokaan kerman ja muiden kanssa ja uuniin, saanko minäkin tulla sitten syömään? :p

Ja miedohkolla uunissa (175 vaikka) mitä kauemmin, sen mureampia...
(ehkä ei ihan alusta asti kannata niitä porkkanoita)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Juu, juu. Laita vaan vuokaan kerman ja muiden kanssa ja uuniin, saanko minäkin tulla sitten syömään? :p

Ja miedohkolla uunissa (175 vaikka) mitä kauemmin, sen mureampia...
(ehkä ei ihan alusta asti kannata niitä porkkanoita)

Kiitos, näin teen! :)

Ruoka olisi sitten klo 16.00.
Tai niin olis ainakin tarkoitus, mutta mitä luultavimmin vauva keskeyttää mun ruuanlaiton noin kolmesataa kertaa ja ruoka on valmista klo 18, tai vaihtoehtosesti palaa uuniin. :D

Yhteistyössä