kertokaas: vasemmassa vai oikeassa kädessä haarukka ja veitsi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mie sain aikoinani kokkikoulussa kauheet valitukset opettajanlta siitä et "syön ku vasenkätinen" eli haarukka oikessa ja veitsi vasemmassa ja aina se sama kommentii joka heela kerta "jos olet kerta oikeakätinen miksi syöt ku vähäjärkinen vasenkätinen!" :kieh: minkäs mie sille mahan et niin päin olen oppinu syömään eikä se toisin päin onnistu vaikka olen sitä koittanu reenata sen kolmevuotta kokkikouluaikana :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mulmul:
mie sain aikoinani kokkikoulussa kauheet valitukset opettajanlta siitä et "syön ku vasenkätinen" eli haarukka oikessa ja veitsi vasemmassa ja aina se sama kommentii joka heela kerta "jos olet kerta oikeakätinen miksi syöt ku vähäjärkinen vasenkätinen!" :kieh: minkäs mie sille mahan et niin päin olen oppinu syömään eikä se toisin päin onnistu vaikka olen sitä koittanu reenata sen kolmevuotta kokkikouluaikana :ashamed:

|O prkl mikä idiootti

Haarukalla syödään salaatit, munakkaat ja kohokkaat, ilman veistä. Veitsellä ja haarukalla syödään sellaiset esimerkiksi liha ja kalaruuat joita täytyy syödessä pilkkoa pienempiin paloihin. Palat pienitään yksi pala kerrallaan, sitä mukaa kun syödään.

Sama se kummassa kädessä haarukkaa pitää, kunhan ei syö sormin :-)
Itse pidän haarukkaa oikeassa ja veistä vasemmassa vaikka olen oikeakätinen.
Toisinpäin ei tulisi kuin sotkua.

Haarukka vasemmassa ja veitsi oikeassa kädessä on täälläkin. Mutta ilman veistä oikeassa, en osaa pelkällä haarukalla syödä vasemmalla kädellä. :D Oikeakätinen olen siis.

Meidän perheessä 1 vasenkätinen ja 1 molempikätinen (minä) syö vasenkätisesti, loput (oikeakätiset) syö oikeakätisesti. Antaisin syödä niin päin kuin on helpointa.

Onhan tuo nyt jos ei aikuinen ihminen tiedä ihan alkeellisimpia perusperuspöytätapoja. Missä ihmeessä sellainen on elänyt, miten kasvatettu ja onko kouluakaan käynyt?

Yhteistyössä