Kertokaas viisaammat, miten vapaapäivät menee jos on pyhät töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duunari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

duunari

Vieras
Eli siis,

Mikäli olen töissä joulupäivän ja tapaninpäivän, jotka lienevät kaikilla aloilla "ilmaisia vapaapäiviä" työntekijöille. Eli se viikko on käytännössä 3 arkipäivän pituinen, eikös niin?

Jos minä teen töitä nuo kaksi päivää lisäksi, saanko niistä miten vapaata? Yks yhteen vapaapäivät vaiko 2 vapaapäivää + 2 vapaapäivää?
Ymmäristtekö mitä kysyin...?

Lisään vielä;

Olisin siis töissä näin

Aatto vapaa
Joulupvä töitä
Tapani töitä
to töitä
pe töitä

ja sitten vapaat

montako vapaata olen ansainnut pyhätöistä?

Riippuu ihan työpaikasta ja miten asiat on sovittu. Jaksotyössä, kunnallsella puolella, jokainen arkipyhä vähentää työaikaa 7 h 39 min. Se on sitten pomosta kiinni tuleeko joka arkipyhää kohden ylimääräinen vapaa, vai lyhyemmät työpäivät...

Meillä tulee yliopistosairaalassa täydet vapaapäivät eli jos on ollut kaksi pyhäpäivää tai kaksi arkipyhää töissä, niin niistä saa kaksi vapaapäivää. 2+2 päivää voisi minun järkeni mukaan saada silloin, jos ei saisi pyhäpäivistä ylimääräistä rahaa vaan pelkän normaalin palkan.

Eli siis,

Mikäli olen töissä joulupäivän ja tapaninpäivän, jotka lienevät kaikilla aloilla "ilmaisia vapaapäiviä" työntekijöille. Eli se viikko on käytännössä 3 arkipäivän pituinen, eikös niin?

Jos minä teen töitä nuo kaksi päivää lisäksi, saanko niistä miten vapaata? Yks yhteen vapaapäivät vaiko 2 vapaapäivää + 2 vapaapäivää?
Ymmäristtekö mitä kysyin...?

Kai panit nimesi johonkin sopimukseen ennen työn aloittamista? Katso sieltä. Vitustako me tiedetään, mihin olet suostunut.