Kertokaas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eila75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eila75

Vieras
Olen 37v nainen ja mulla on mieheni (42v) kanssa kaksi lasta, 7 ja 5. Hankalaa ollu tää suhde jo pitkään ja eilen ukko ilmotti että nyt saa riittää, että hän lähtee. Asutaan yhteisessä omistusasunnossa josta maksamisesta on päästy vasta alkuun. Puoliksi maksettu. Mies on ollut työtön vuoden vaihteesta, joten aika tiukkaa ollut. Selvitty kuitenkin.

No mies lähti nyt alkuun vanhempiensa mökille asustelemaan, sanoi että kesän säheltää jotenkin ja samalla etsii jotain kaupungin vuokra-asuntoa (muuhun ei oo varaa.)

Me ei olla naimisissa, joten mites tää homma menee? Voiko mies saada kaupungin vuokrakämpän nopeesti vai mitä hän voi saada. Kirjat kumminkin täällä. Sano mulle, että "tee mitä lystäät, hän maksaa puolet kämpästä kesä-heinä-elokuun".

Mua kiinnostais tietää, että miten toi ukko voi pärjätä. Mimmoset elarit se joutuu maksamaan ja onko sillä ees mitään oikeutta tän kämpän juttuihin. Se on meinaan mennyt niin, että velka on mun nimissä ja lyhennys+korko on maksettu mun tililtä kokonaisuudessaan.

Mies on maksanut sitten yhtiövastikkeen ja muita kuluja enemmän. Tasan on mennyt, mutta onko miehellä mitään oikeutta kämpästä saataviin rahoihin... ei sillä että paljoo ees tulis kun velat maksaa. Mulla tuskin on mitään mahiksia pitää tätä yksin.

Jos asunto on sinun yksin, ettekä ole avioliitossa, niin miehellä ei sitten ole oikeutta sinun omaisuuteesi, tietenkään. Mutta jos teillä on laina ja osakekirja yhteinen, niin sitten sinä joko lunastat miehen ulos ottamalla lisää lainaa, tai kämppä myyntiin ja rahat jakoon, kumpikin sitten ottaa mitä velkojen maksamisen jälkeen jää.

Sossu maksaa miehen tulojen mukaan elarit, tai sinun tulojen mukaan, jos lähihuoltajuus meneekin miehelle.

Yhteistyössä