kertokaas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä 1v2kk ikäinen tyttö joka ei nyt pariin kuukauteen ole suostunut syömään aamu- eikä iltapuuroa lusikallistakaan. Nyt tuli tänä aamuna mitta täyteen ja ajattelin, että jos jättäis hetkeksi puuron kokonaan pois ja antaisi aamupalaksi ja iltapalaksi vaikka ruisleipää ja jogurttia. Onko se puuro ihan pakollinen? Erilaisia puuroja kokeiltu ja lusikallistakaan ei suostu syömään.

Tervehdys! Meillä poju on kanssa tehnyt lakon aamupuuron kanssa. Ei mene kun pari kolme lusikallista. Päätinpä, että loppu vehtaaminen. Nyt oon antanu jugurttia ja muroja aamusella ja teitty maitoo, joskus jonkun hedelmänkin oon sipultanu. Mietin kanssa sitä puuron pois jättämistä mutta minkäs teet jos ei uppoo niin ei uppoo. Ajattelin kyllä kokeilla uudelleen kunhan on aikaa tuossa kulunu.

Minä olen alkanut vaihteleen tytön aamu ja iltaplaoja.Ei siis pelkää puuroa aina.välillä hedelmää ja leipää.jugurttia ja hedelmää.Puroja tulee silti viikossa muutaman kerran annettua.

Miks ihmeessä se olisi pakollinen? En mä itsekään jaksa syödä puuroa joka aamu. Meillä syödään pari kertaa viikossa puuroa, muina aamuina muroja esim. weetabix, jukurttia, hedelmiä, leipää, karjalanpiirakoita, kiisseleitä, rahkaa jne.

Meillä on iltapala pitkään mennyt muilla ruoilla, ja pullosta velliä. Velliä juo mielellään, mutta puuro ei mene. Aamupala sitten sitä mitä nyt itsekin syödään ja hoidossa kuulemma ei myöskään suostu puuroa syömään.

Meidän ekaluokkalainen ei ole syönyt ikinä kaura/manna/suklaa tms. puuroa. Ja ihan normaali (vaikkakin sirpakka pikkuinen) tyttö on!

Ei se puuro ole ainoa oikea aamu/iltapala vaihtoehto!!!

Voi usein tekee neiti lakon ja het oon suosiol syöttäny jotain muuta muutama päivää ja yleensä sit taasen maistuu jo puurokin. Syöttelen yleensä, hedelmiä, leipää, jugurttia, hedelmäsoseita, juustoa, rusinoita ja nyt välillä tarjonnu noita eloveenan välipalakeksejäkin lisäksi.

Laitan aina puuron joukkoon marjoja tai hedelmämössöä. Vielä on maistunut molemmille 4v ja 1,5v. Muuten kyllä tyttö tosi vähäruokainen ja ihmetten välillä millä se elää.. Puurot uppoavat kuiteski aina =)

Meillä tyttö teki 1v 4kk ikäisenä puurolakon. Syötin silloin ilta- ja aamupalaksi jugurttia, viiliä, hedelmiä yms. Nyt ikää 1v10kk ja puuro on maistunut taas pari kuukautta hyvin. Laitan aina puuron sekaan vaihtelevasti mansikka- , mustikka- tai vadelmakiisseliä, niin on hieman maun suhteen vaihtelua.