Hae Anna.fi-sivustolta

Kesä ja uinti

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Klaraliisa, 11.07.2014.

1. Klaraliisa Vierailija

Joko olette käyneet uimassa tänä kesänä?
    Minä en kehtaa enää nykyään uimahallissa käydä ja eipä ole uimarantaa lähellä ja jos onkin niin nehän on yleensä täpötäynnä porukkaa.
    Ehkä lomalla,kun lähdemme pohjoiseen niin voin uida jossakin matkan varrella. Voimme pysähtyä johonkin mukavaan rantaan uimaan ja välipalalle.

2. eläkemuori Vierailija

-en ymmärrä miksi et kehtaa käydä uimahallissa? Minä käyn ainoastaan siellä uimassa, "kaakeli" pohja on minun mieleen.

3. kyllä vain Vierailija

uin kesät talvet.
    Talvella käyn avannossa 3 krt viikossa.
    Avoveteen menen uimaan heti kun sellaista on tarjolla, yleensä järvi aukeaa siinä Vapun tienoilla.
    Uin avoveden aikaan aamuin illoin, riippumatta veden lämpötilasta. Jos jotain hikistä hommaa tekee, niin useamman kerran päivälläkin.
    Mikäs on uidessa kun oma ranta on 20m päässä kotirappusista.

4. N54 Vierailija

Yhtenä vuonna sain uitua ekan kerran avovedessä 26.4. Se on aikaisin mitä mökiltä on jäät lähteneet. Tänä vuonna kävin ekan kerran järvessä joskus toukokuun puolivälissä. Käyn myös avannossa silloin tällöin, pitäisi ottaa ihan säännölliseksi hommaksi.

Ihmettelen myös miksei uimahallissa kehtaisi käydä? Tosin jossakin murteessa tuo kehtaaminen tarkoittaa viitsimistä.

Itselläni on n 200 m uimahalliin, vajaa kilometri uimarannalle ja avantosaunaan. Nämä ovat oikeastaan vaikuttaneet asuinpaikkani valintaan. Tykkään uida.

5. Klaraliisa Vierailija

Niin tarkoitan juuri sitä,etten kehtaa sillä uimahallit on täynnä kaunisvartaloisia naisia ja itse olen ruma vanha läski. En löydä edes kaunista uimapukua.
    Viimeinen uimahalli käyntini oli hirveän nolo,kun siellä oli venäläisseurue toinen toistaan kauniimpia ja viimeisen päälle tällättyjä naisia,jotka nyrpistelivät nokkaansa minulle.
    Mieluimmin uin jossakin metsälammella piilossa katsojilta.

6. pii Vierailija

-ja höpsistä, kukaan ei sinua katsele eikä sinulle nenäänsä nyrpistä, älä luulekaan. Minä, eläke mummu, käyn uimahallissa vähintään kolme kertaa viikossa. Meitä samanmoisia mummeleita ja papparaisia on vaikka kuinka, uimassa me siellä ollaan (tai vesijuoksemassa), ei toisia tiirailemassa ja arvostelemassa. Otapa itseäsi niskasta kiinni ja kohota itsetuntoasi, mene uimaan toisten joukkoon, muita arvostelematta, kohottamaan kuntoa ja hankkimaan hyvää mieltä, sekin tulee siinä sivussa, kunnon mukana;)

7. mie Vierailija

Uimahalliin on melkein 50 km matka yhteen suuntaan, joten siellä en käy.
    Kun vedet sulavat ja vähän lämpenevät aloitan uintikauden mökillä, muualla en uikaan.
    Siis en ole uinut vuosiin missään ns. ihmisten ilmoilla.
    No, etelänmatkoilla käyn pulahtamassa hotellin altaassa aamuin illoin.
    Rannalla en ole koskaan makaillut.

8. riku Vierailija

Uin meressä ja mahdollisuuksien mukaan järvessä.
    En mene enää milloinkaan uimahalleihin tai hotellien uima-altaisiin. Ovat hirveitä paikkoja. Likaisia ja töhnäisiä.

9. uimari Vierailija

Eilen illalla kävin viimeksi järvessä, paljon oli porukkaa. Käyn ihan yleisellä uimarannalla pulahtamassa, laitan usein kotona jo uikkarit ja siihen pyyhe vaan ympärille ja autolla hurautan. En makoile rannalla, saatan istua hetken aikaa. Se virkistää paljon paremmin kuin kylmä suihku.

Minulla on kamalat suonikohjut, jalat on kuin tukit, simmarit ainakin 5 vuotta vanhat mutta ei haittaa minua. Jos jotakuta muuta niin siitä vaan.

10. suihku pelastaa Vierailija

Vietittekö tämän helteisen päivän uimarannalla? Minä olen istunut kuumassa autossa,joten nyt olisi ihanaa pulahtaa uimaan,mutta ei ole uimapaikkaa,joten menenkin tästä viileään suihkuun.

11. Kesänaku Vierailija

Talvisin nautin uimahallista, meidän kulmilla on hyvä halli eli löytyy kunnon radat ja mukavat hieromapisteet. Siellä käy porukkaa laidasta laitaan, niin niitä kaunisvartaloisia kuin meitä ikäihmisiäkin, joilla paikat roikkuu ihan riippumatta siitä onko kehossa liikaa läskiä vai ei. En yleensä kiinnitä muihin juurikaan huomiota, mutta joskus kyllä näkee / kuulee kuinka nuoret timmit tyttöset katselevat inhoten vanhempien rupsahtaneita vartaloita. Niin kai sitä itsekin ajatteli silloin joskus, että en minä koskaan rupsahda tuon näköiseksi:)

Kesäisin uin paljon mökillä ja nautin siitä, että voin oleskella ihan nakuna suojaisessa poukamassa. Miten ihanaa onkaan tuntea kesätuuli koko vartalolla!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri