KESÄKUU 2011 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Danni
  • Ensimmäinen viesti
Danni
Löytyisikö täältä jo muita joilla laskettu aika kesäkuussa 2011? :)
En löytänyt pinoa vielä tälle kuulle, aikaisessa vaiheessahan tässä vielä ollaankin.
Itselläni on laskettu aika 3.6 ja kolmas lapsi olisi tulossa. Alkuraskauden ultrassa kävin eilen ja löytyi alkio oikeasta paikasta ja sykekin näkyi jo.
Nyt on menossa rv6+4.
 
emily80
heip! Tääl ois yks=) mulla la 9.6. mun omien laskujen mukaan. Eli huomenna ois 6rv täynnä. Vkon päästä torstaina mulla aika gynelle yksityiselle,ultraa sillon ni selviää onko masussa oikeesti joku;) tuntuu niin epätodelliselta viel täs vaiheessa. Mut joo,mulla siis kans kolmas olis tulossa. Meil pojat 05/06, ja 06/08. Ja ite oon siis 30v, mies 29 ja Helsingissä asutaan. Kiva odotella et koskakohan tänne alkaa ilmaantua muitakin,niin alussahan täs tosiaan mennään! Jotenki tuntuu et menee niin hitaasti tää alku..olis edes pian se ens to ni tietäis vähän enemmän. Ollaan kuulolla!
 
Laurie
Täällä kanssa yksi, joka varovaisesti ilmoittautuu mukaan. Tuntuu epätodelliselta kyllä. Viimeiset kuukautiset alkoivat 1.9., joten raskauskiekon mukaan olisi rv 6+0, ja la olisi 8.6. Neuvolaan eilen soittelin, ja terkkarin mukaan raskausviikot olis tänään 6+1. En oikein ymmärtänyt, miksi menee neuvolan mukaan eri tavalla. No, neuvolaan tosiaan menen ekaa kertaa ensi torstaina.

Meille olisi toinen lapsi tulossa, kolmas (alku)raskaus menossa. Tutulta vaikuttaa. Huonoa oloa on, huimausta, jatkuva syömisen pakko. Hermo meinaa mennä vähän normaalia helpommin. Alussa oli pari viikkoa alavatsakipuja, mutta nyt ei ole ollut enää. Astma mulla on pahentunut, joka puhkesi reilut puolitoista vuotta sitten.

Tyttö on nyt 1 v 9 kk, joten ikäeroksi tulee 2 v 5 kk, jos kaikki menee hyvin. En ole tässä raskaudessa stressannut keskenmenoa, kuten tyttäreni odotuksessa, mutta hyvin realistisesti tosiaan suhtaudutaan. Eka raskaus päättyi keskenmenoon rv 7.

Hyviä vointeja!
 
Danni
Laitoin alkuun listan, tehkää muutoksia jos tahdotte ja jokainen jatkossa pinotkoon itsensä :)

Kesäkuiset:

Nimi(ikä)..........................Monesko lapsi................................LA

Danni(28)........................kolmas(04&06)..............................3.6
Laurie..............................toinen.............................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..............................9.6


emily80, mullakin on ultra taas ensi viikolla, tiistaina, oma gyne sanoi että jos tahdon tulla tsekkaamaan uudestaan tilanteen kun näkyvyys on viikon päästä kuulemma parempi niin pääsen ilmaiseksi ja toki tahdoin :)
Mekin asumme Helsingissä, miehen kanssa olemme molemmat 28v.
Tsemppiä ensi viikon torstain odotteluun!

Laurie, minullakin on yksi km takana, tapahtui rv14+ esikoisen ja kuopuksen välissä. Silloin oli kyllä selkeä syy, kohtutulehdus, joka oli varmaan helpompi sulattaa kuin joku vika mikä olisi perinnöllinen ja toisi riskin tuleviinkin raskauksiin. Kuopusta odottaessa pelkäsin kyllä hysteerisesti ja ravasin yksityisellä säännöllisesti tarkastuksissa.
Tällä kertaa yritän ottaa vähän rennommin mutta käytän kyllä oman, yksityisen gynen palveluita myös jos tulee jotain erikoista.
Meinaatko mennä alkuraskauden ultraan?

Aika tosiaan tuntuu matelevan, tämäkin viikko kestänyt ikuisuuden. Jotenkin sitä elää nyt lyhyissä etapeissa tätä elämää, ensin tiistaihin ja ultraan, sitten ekaan neuvolaan rv9, sitten varmaan nt-ultraan..
Nämä ekat viikot on piinaavan pitkiä.
Maanantain ultra kyllä helpotti hieman, nyt ainakin tietää että siellä mahassa on elämää.

Danni ja rv6+5
 
Laurie
Kesäkuiset:

Nimi(ikä)..........................Monesko lapsi................................LA

Danni(28)........................kolmas(04&06).... ..........................3.6
Laurie(30).......................toinen(09).... ................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..... .........................9.6

Danni: Mä en varmaan tällä kertaa ole menossa yksityiselle alkuraskauden ultraan. Taidan mennä vasta siihen kaupungin tarjoamaan niskapoimu-ultraan. Esikosta en taas käynyt niskapoimu-ultrassa ollenkaan, vaan silloin kävin alkuraskuden ultrassa. Tietty jos tulee verenvuotoa tai jotain kovia kipuja tms., niin sitten.
 
emily80
ai kiva Danni kun pääset taas ultraan ens vkolla! Mielelläänhän sitä kävis vaikka jokapäivä pikkusta kurkkaamas jos ei ois rahasta kiinni. Aika vähän on meinaan noita neuvola-aikoja ym. Varsinkin täs alus on niin epävarma olo. Mul kans yks km ollu,vuonna 07 esikoisen ja kuopuksen välis. Selvis vasta rv 12 np ultrassa,ja se oli kyl tylsää kun ihan oireeton ja luuli tietysti et kaikki ok. Sen jälkeen päätin et jos viel tuun raskaaks niin käyn yksityisellä ultrassa niin varhasessa vaiheessa kun vaan mahollista. Mut odottavan aika on tosiaan pitkä! Ehkä sit ku tää eka kolmannes on ohi ni aika menee vähän nopeempaa. Ja kyl se kesäkuu sieltä pian tulee=) tsemppiä ja hyvää oloa!
 
Danni
Mahtavaa perjantaita!

emily80, joo kyllä se tuo varmuutta mieleen kun näkee ultrassa että kaikki on niinkuin pitääkin.
Saako udella, mitä viikkoja sikiö vastasi tuossa keskenmenossa joka sulla oli, siis jos oli keskeytynyt km?

Täällä sitä kukutaan taas ylhäällä kun muu perhe nukkuu. Tästä on tullut jo ihan normia ja oikeastaan on mulle myöhä herätä vasta seitsemän jälkeen. Unirytmi on muuttunut totaalisesti tän raskauden myötä ja näen hassuja unia öisin ja muistan ne vielä aamullakin tosi hyvin.
Aamuisin sitten yökkäilyttää kovasti mutta sinnikkäästi oon vielä yhden kahvikupillisen juonut. Päivällä tuo yökötysolo helpottaa mutta pysyy kyllä koko ajan päällä sellaisena lievänä pahoinvointina, tuntuu vähän kuin olisi lievä oksennustauti päällä koko ajan :x Hämärästi muistelen että esikoista odottaessa olo olisi ollut samanlainen ja luulinkin aluksi olevani vain kipeä ja raskaus selvisi vasta terveyskeskuksen veritestistä rv6+.
Tänään onkin viikkoja kasassa tasan 7, jee. Neljä päivää seuraavaan ultraan :)

Mulla on tänään vapaapäivä. Tulee kyllä tarpeeseen, koti on kuin pommin jäljiltä kun ei oo jaksanut juurikaan siivoilla viime aikoina.
Tosin siskon 1v tyttö on tulossa tänään hoitoon joten en tiedä miten siivoilut tulee onnistumaan. Onneksi on tuo mieskin kotona apuna.

Millaiset teillä on muuten työtilanteet nyt ja miten aiotte toimia vauvan syntyessä? Meillä on ollut viime aikoina isoja muutoksia niiden suhteen kun mieskin lähti vasta opiskelemaan aiemman säännöllisen päivätyön sijaan. Opiskelijoita siis molemmat. Tosin minä valmistun juuri lasketun ajan tienoilla ja mies samoin mutta aikoo jatkaa opiskeluja suoraan. Ei sinnittele kuitenkaan ihan perusopintotuella vaan saa työpaikan kautta koulutustukea eli tulot on vähän paremmat onneksi. Minäkin aion hakea jatko-opiskelupaikkaa nyt vuoden vaihteessa ja jos saan jonkun aikuisopiskelupaikan, otan sen mahdollisesti vastaankin ja yritetään sumplia vauva-opiskelija-arki jotenkin läpi.
Ja jos ei paikkaa löydy niin jään kotihoidontuelle ja haen opiskelemaan aina yhteishakujen aikaan, kolmessa vuodessa luulisi tärppäävän. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille, voikaa hyvin! :)

Danni rv7 tasan
 
emily80
Huomenta,ja mukavaa perjantaita täältäkin! Danni,muistaakseni sikiön koko vastas sillon jotain 6vk,en kauheesti muista siitä kun olin niin sokissa siinä tilanteessa enkä oo sit lähteny siitä jälkikäteen kyseleekään mitään. Mut siks just oon nytkin aika paniikissa tästä raskaudesta ja haluun pian sinne gynelle,olis jo torstai. Ei voi mennä aika näin hitaasti...Mä oon siis viel hoitovapaalla ja tän laskettu aika on ennen kun kuopus täyttää kolme. Se oli vähän suunnitelmakin,oon ollu siis esikoisen syntymästä asti kotona. Eikös teil Danni esikoinen alota koulun syksyllä? Sehän on sit tosi kiva kun voit olla kotona vauvan kanssa=) Mites muuten,ootteko kukaan kertonu viel odotuksesta kellekään? Me ei olla,eikä varmaan ennen np.ultraa kerrotakaan. Jotenki tuntuu et haluis mahd.pitkään pitää tän omana salaisuutena. Aiemmis raskauksissa on ollu kauhee kiire kuuluttaa heti kaikille. Mut nyt ei jotenki oo sitä tunnetta,en tie mistä johtuu. Tietty se km pelko,mut ei pelkästään sekään. Nyt pitää pikkuhiljaa alkaa laittaa lapsia valmiiks että keritään puistoon. Mulla perjantaisin molemmat kotona,ma-to esikoinen puolpv hoidossa pk:ssa. Oikein rentouttavaa vknloppua kaikille! Ja Danni,kirjottele sit viimeistään sen tiistain jälkeen=) tsemppiä odotteluun!
 
Andy74
Moi kaikille! Olen vähän pihalla vielä, kun tein plussatestin 2 pv sitten (tai siis 2 testiä kun en uskonut). Nyt vasta n rv 4+0 ja LA 25.6.
Olen tämmöinen vanha täti ja yrityskertakin oli vasta toinen! Ainokaiseni on 9 v. vanha, ioten onhan tässä aikaa kulunut. Aika epätodellinen olo. Ei oikein osaa vielä riemuita, kun ei voi uskoa todeksi.
Oireita kuitenkin on ja siksi testin älysin tehdäkin. Onnea teille kaikille.
 
Danni
Onnea Andy74 plussasta ja tervetuloa mukaan! :)
Epäuskoinen olo vaivasi itseänikin jonkin aikaa plussatestin tekemisen jälkeen mutta on tuo pikkuhiljaa alkanut uppoamaan tajuntaan ja joka päivä ja viikko mikä mennään eteenpäin, varmasti enemmän :)
Lisää itsesi ihmeessä listaan! :)

emily80, joo mulla lähtee esikoinen kouluun ensi syksynä. Ihan mahtavaa että voin olla silloin kotona vauvan kanssa, muutenkin tällä pikku-tyypillä on kyllä niin täydellinen ajoitus tuon saapumisajankohtansa kanssa ettei oo tosikaan, laskettu aikakin on vain kahta päivää ennen mun valmistumispäivää ja jos tyyppi käyttäytyy yhtään samalla tavalla kuin isommat sisaruksensa, ehdin hyvin hoitaa koulun loppuun ennen tämän tuloa maailmaan :)

Me ollaan kerrottu jo läheisimmille ihmisille uutisesta, mä oon hirmu huono pitämään salaisuuksia enkä millään olisi malttanut odottaa kauemmin :) Julkiseksi tieto tehdään sitten vasta nt-ultran jälkeen eli silloin kerrotaan vasta lapsille jotka sitten saa levittää tietoa eteenpäin koko maailmalle. :)

Jahas, tänään olisi menossa sitten viikot 7+3, tiedossa työpäivä ja illalla ravintola-illallinen parin ystävän kanssa. Huomenna sitten heti aamusta klo8 se toinen ultra.
Mä oon tässä parina yönä nähnyt keskenmenounia, kyllä se pelko edelleen kummittelee alitajunnassa vaikka tuo eka ultra kun näki että kaikki on kunnossa, helpottikin mieltä kummasti. Toivottavasti siellä mahassa on edelleen kaikki hyvin ja huominen toisi vielä lisää varmuutta tähän odotukseen.

Oon yrittänyt olla kyttäämättä oireita ja onnistunutkin siinä aika hyvin, se on paha kun muistaa vielä millaisia oireita on aiemmissa raskauksissa ollut ja peilaa tätä raskautta koko ajan niihin.. tällä kertaa ei oo ollut juurikaan repäisykipuja ja oon miettinyt että kasvaako se kohtu siellä ollenkaan.
Toisaalta sellaista menkkamaista jomottelua vatsassa ja selässä on esiintynyt säännöllisesti iltaisin, kasvukivuiksi kai ne nekin on laskettavissa.
Voi näitä alkuviikkoja, kuukauden kun vielä tässä kärvistelee niin sitten alkaa varmaan jo helpottamaan..

Tulen huomenna sitten raportoimaan toivottavasti hyviä uutisia. Hyvää viikkoa ja tsemppiä kaikille! :)

Danni rv7+3
 
Laurie
Tervetuloa mukaan Andy ja tsemppiä huomiseen ultraan Danni! :)

Mullakaan repäisykipua ei ole tuntunut kuin parisen kertaa, menkkajomotusta sitäkin enemmän. Pahaa oloa on ympäri vuorokauden, tosin vielä ei ole tarvinnut halata pönttöä. Toisina päivinä on parempi olo ja pystyy syömään monipuolisemmin. Iltapäivisin olo taitaa olla kaikista kurjin. Nyt ei ole ollut niin paljoa huimausta enää. Tämä tuntuu menevän samaa rataa kuin esikoisen odotus. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Hui, torstaina jo eka neuvola! Ei kai ne sydänääniä voi saada 8 rv:lla kuuluviin?
 
Andy74
Nimi(ikä)..........................Monesko lapsi................................LA

Danni(28)........................kolmas(04&06).... ..........................3.6
Laurie(30).......................toinen(09).... ................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..... .........................9.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6.

Hello kaikille. Uskomatonta muuten, että vaatimattomilla 4+2 viikoilla voi olla tämmöinen pömppävatsa (olen siis oikeasti todella hoikka). Mitä tämä turvotus oikein on? Oliko teillä samaa alussa? Muuten olo on oikein hyvä. Tissit tietysti kipeät, mutta muuten energinen olo. Viimeksi taisin aloittaa rv 6 oksentamisen, jospa sitä ei tällä kertaa tulisikaan.
Millä viikolla olette kertoneet muuten lähipiirille raskaudesta? Milloinkahan työnantajalle pitäisi kertoa?
 
Laurie
Mulla kanssa ihan järkyttävä alavatsan turvotus, aivan kuin olisin neljännellä tai viidennellä kuulla. Olen normaalipainoinen. Aivan kuin turvotus olisi nyt vähän vähäisempää kuin aivan alussa.

Me ollaan kerrottu molempien äideille ja miehen veljelle sekä mun hyvistä ystävistä osalle. Luulen, että äitini on ehkä kertonut siskolleni. Luulen, että kerron sitä mukaa lopulle perheelle ja ystäville, kun tapaan heitä. Tuskin pystyn odottamaan sinne jnnekin rv 11-14, kun np-ultra on ohi. Jos jotain menee vikaan, tulee keskenmeno tms., niin sittenkin haluan taas puhua ihmisille ja saada tukea.

Töissä kerroin muistaakseni rv:lla 15, kun odotin esikoista. Mua harmitti, kun kerroin niin aikaisin, kun silloin raskaus ei juurikaan näkynyt. Näytin vain lihoneelta. Määräaikaista sopimustani oli tarkoitus jatkaa, mutta pipariksi meni. No, se on jo vanha juttu! Googleta Andy tietoa aiheesta, milloin pitää kertoa työnantajalle. Muistaakseni se menee aika pitkälle äippäloman aloituksen lähelle.
 
Andy74
Kiitos Laurie. Sitä kaikki unohtuu niin iloisesti, kun siitä on 10 v. aikaa kun olen viimeksi ollut raskaana! Edellisen kerran kerroin duunissa melkein heti, kun oli naisvaltainen työpaikka ja kaikki olivat aivan innoissaan. Nyt olen täysin "maskuliinisessa" työpaikassa ja ajattelin pantata.
Täytyy googlailla. Mies on ollut reissussa ja mahtaa olla intona kun tulee huomenna reissusta ja näkee mun "uudet tissit"(tosin mun mielestä nää näyttää silikonitisseiltä!) Tää vatsan turvotus on sitä luokkaa, että täytyy vähän peitellä, kun iltapäivisin on ihan pallo.
Tänään ajattelin varata ekaa neuvola aikaa sinne kasi viikolle. Onkos teille jotka olette jo ehtineet käydä neuvolassa osunut kivat neuvolatädit? Se on meinaa aika tärkeetä, että "synkkaa".
 
Danni
Huomenta kaikille!
Täällä ollaan vasta ultrasta palanneita hyvillä uutisilla varustettuna <3
Vatsasta löytyi 13,2mm mittainen vauvanalku ja sydän sykki tarmokkaasti. Vastaa ihan viikkoja edelleen mikä on tietenkin hieno juttu.
Sovittiin gynen kanssa että jos tulee jotain erikoista niin varailen taas uutta aikaa, minulla on taipumus kohtutulehduksiin jostain syystä ja viimeksi vietin helmikuussa sairaalahoidossa sen vuoksi viikon verran ja täytyykin nyt kyttäillä siihen viittaavia oireita taas vähän tarkemmin.
Gyne sanoi että nyt on enää 10% mahdollisuus että jotain menisi pieleen kun syke on näkynyt, ikävä kyllä olen kerran kuulunut tuohon kymmeneen prosenttiin joten ei kauheasti lohduta omalla kohdalla.. no päivä ja viikko kerrallaan eteenpäin.
Ensi viikon perjantaina on eka neuvola ja sitten voikin alkaa odottelemaan kutsua nt-ultraan jonka jälkeen tiedon voi kertoa lapsillekkin :) <3
Tänään aamulla heräsin muuten ennen kuutta jo hirveän huonoon oloon ja jouduin ensimmäistä kertaa oksennuspuuhiin, omia sappinesteitä vaan kun ei mahassa ollut mitään :x mutta kyllä helpotti oloa.

Andy, me olemme kertoneet kaikkein läheisimmille ihmisille jo raskaudesta, kerrottiin myös silloin kun sain keskenmenon ja koin että oli vain hyvä kun ihmiset tiesivät asiasta, ei tarvinnut selitellä.
Minullakin on vatsa turvonnut ja olo tuntuu lihavalta. Olen myös hoikka ja tuo turvotus korostuu oikein näkyvästi. Viime viikolla töissä yksi äiti katseli vatsaani jo vähän siihen malliin että saattoi epäillä jotain.
Minä olen töissä kertonut jo työkavereille odotuksesta koska he kuuluvat myös lähipiiriini, olen siis päätoiminen opiskelija mutta suoritan työharjoittelua tällä hetkellä tuttujen parissa.
Pomoni sanoi että tuntuu ihan siltä kuin hän olisi tulossa mummiksi :) <3

Laurie, olen kuullut että sydänäänet voi kuulua jo rv8+ mutta yleisempää on vissiin lähempänä rv10. Kaikissa neuvoloissa eivät edes yritä saada kuuluviin ennen rv10.

Seuraava etappi sitten tosiaan eka neuvola rv9 tasan. En tunne tuota meidän terveydenhoitajaa kun hän ei ollut talossa vielä silloin kun kuopuksen kanssa neuvolassa käytiin ja vuositarkastuksissa on ollut aina joku sijaistamassa.
Lähialueella asuvien tuttujen äitien puheiden perusteella kyseessä on kuitenkin ihan mukava, aika nuori th joka kuulemma herkästi laittaa eteenpäin jos on jotain ongelmia, mikä on tietenkin tosi hyvä :)

Nyt toiselle aamupalalle ettei paha olo taas yllätä!

Mukavaa päivää kaikille ja emilylle jaksamista torstain odotteluun!
 
Andy74
Ihan mahtavaa Danni! Kyllä se hyvin menee. Toivottavasti oksentaminen pysyy aisoissa. Mulla on onneksi ainakin vielä alussa ihan kelpo olo.
Mulla juuri ton kertomisen suhteen dilemma, kun kovasti haluaisin kertoa omalle äidilleni, mutta toisaalta jos jotain käy niin äitinikin ottaisi sen raskaasti. Mies meni hölöttämään omalle äidilleen heti samoin tein eli anoppi tietää. Jos sitä vielä muutaman viikon olisi hissun kissun. Samoin tyttäreni ei vielä tiedä ja kamalasti haluaisin kertoa...
 
emily80
heippa kaikille! Ihania uutisia Danni! Ja Andylle paljon onnea plussasta ja mukavaa kun oot liittynyt joukkoon=)
Me ei siis edelleenkään olla kellekään raskaudesta kerrottu..tosin su:na on ystäväpariskuntien kanssa yhteinen lounas ilman lapsia,ja tarkotus ois vähän viinitelläkin..joten saas nähä miten käy kun siinä on aika vaikee pienen pöydän ääressä alkaa teeskentelee juovansa tai jotain muuta kikkailua. Huomaisivat varmaan senkin jos aletaan miehen kans laseja vaihtelee. En tie mitä teen,kun nää ihmiset ei kuitenkaan oo niitä kelle ekana haluttais kertoa. Onko ideoita? Mikään lääkekuuri ei varmaan mee läpi. Enkä toisaalta haluis jättää menemättäkään. No kait mä jotain keksin ja turha kait se on viel ennen sitä torstain ultraa edes murehtia.
Meiän neuvolatäti(joka muuten ollu sama kaikissa raskauksissa) on kans sanonu et ennen 10 vkoa on turha edes yrittää saada sydänääniä kuulumaan ainakaan niiden doplerilla. Mut kai niissäkin on eroja. Et kannattaa ilmanmuuta kysästä asiasta ekalla neuvolakäynnillä=) meiän alueella muuten nt ultra tehdään jo vkoilla 10-12,kun sen yhteydessä otetaan se serum seula joka vissiinki seuloo ainaki downin 80% varmuudella. Kun se pelkkä niskaturvotuksen mittaaminen seuloo n. 50%. Tai jotain tällästä ainaki muistelisin. En tiedä onko teillä samanlaista tietoa? Ja eikö nää ultrakäytännöt muutenki vaihtele melkosestikin kunnittain?jossain 3 ultraa, ja jossain vaan 1 koko raskauden aikana. Tai näin olen ymmärtänyt..
Nyt taidan vetästä pienet päikkärit kun kuopuskin nukkuu. Tähän aikaan väsymys pahimmillaan. Ja Danni,mua kans aamuyöstä alkanu oksettaa. Ei niinkään enää sit kun nousee ylös mikä on aika jännää koska edellisis raskauksis just toisinpäin. Viel ei oo kyl mtn tullu ylös,inhottava etova olo vaan pitää valveilla. Toivotaan et ois hyvä merkki. Rauhallista odotusta kaikille mammoille=)
Emily80 rv6+5
 
Laurie
Ihanaa Danni! Tosi hienoja uutisia! Ajatella, pikkuinen on jo yli sentin. <3

Mulla on pahoinvointia ympärivuorokauden, ja se alkoi vaimeasti jo ennen plussaa eli rv:lla 4. Ajattelin, että mentäis tytön kanssa ensi ja sitä seuraavaksi viikoksi äidilleni, jotta tytölläkin olisi vähän kivempaa. Mä en ole oksentanut kertaakaan, mutta jatkuvasti on paha olo eikä pysty syömään (eikä varsinkaan laittamaan ruokaa), ja olo on heikko. Seuraavat viikot on varmaan ne pahimmat, ja sitten se ehkä jo vaimenee. Ainakin näin oli tytön odotuksessa. Pahoinvointia jatkui kaikkiaan rv:lle 16.

Meillä on kiva terkkari. On sama kuin tytölläni.

Luin jostain, että avattu soodapurkki poistaa ällön hajun jääkaapista. Se toimii! Mulla on ollut jokusen päivän. Nyt pystyy taas avaamaan jääkaapinoven.
 
Noora
Hei,

ilmoittaudun varovasti mukaan tähän onnelliseen porukkaan! Sunnuntaina plussasin haalean plussan ja tänään tuli sitten kunnon viiva jo. Laskelmien mukaan tänään olisi rv 4+0, eli tooosi varhaisessa vaiheessa mennään! La 29.6. Meille tämä on toinen, tyttö syntyi -08. Silloin oli alkuraskaudessa kammottava pahoinvointi rv 6-17, ja viikosta 20 alkoikin sitten supistelut... Olinkin sairaslomalla viikosta 28 eteenpäin, aika kävi kyllä pitkäksi. Nyt on vain tuntunut alamasussa nipistelyä, turvottaa ja olen hieman normaalia väsyneempi, oireiden perusteella olen tätä jo aavistanut yli viikon. Hieman epätodellinen olo on, ensiyrityksestä onnisti, ei oikein voi todeksi vielä uskoa!

Ihanaa kun osalla on jo ultran aika. Mulla ei mitään itua vielä edes unelmoida siitä, ehkä kolmen viikon päästä! Ajattelin kyllä mennä varhaisultraan. Sen jälkeen voidaan harkita kertomista. Ei muuten taida olla yhtaan ensisynnyttäjää tässä porukassa?

Nimi(ikä)..........................Monesko lapsi................................LA

Danni(28)........................kolmas(04&06).... ..........................3.6
Laurie(30).......................toinen(09).... ..................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..... .........................9.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6.
Noora(33).........................toinen (08).....................................29.6
 
Noora
Siitä työnantajasta vielä. Näin lukee kelan sivuilla:

"1-2 kk ennen äitiys-tai isyysvapaan alkua ilmoitus työnantajalle: Ilmoita työnantajalle vapaasta 2 kuukautta ennen vapaan aloittamista. Jos vapaa on enintään 12 päivää, ilmoitus on tehtävä 1 kk ennen vapaata."


Kela - Lapsen syntyessä
 
Andy74
ja onnea Noora! Lasken itseni melkein ensisynnyttäjäksi kun edellisestä kerrasta aikaa lähes 10 v. ja silloinkin keisarinleikkauksella (hehe-heh).
Täällä viikot 4+4 eli me ollaan melkolailla samassa vaiheessa.
 
Andy74
Huomenta vaan kaikille.
Eli Nooralle: Leikattiin kun vauva oli tuhannen solmussa napanuoran kanssa ja minulta oli taju lähdössä ja vauvalta sydänäänet (synnytys oli kestänyt jo 26 tuntia). Ei olisi ulos muuten tullut. Ei ollut mikään miellyttävä kokemus.
T. Andy 4+5
 

Yhteistyössä