KESÄKUU 2011 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Danni
  • Ensimmäinen viesti
Laurie
Voi Karoli, voimia ja pikaista paranemista! Mun jokaisella sektiotutulla on käynyt noin. Onneksi on antibiootit. Mistä tulehdus johtuu? Onko sanottu syytä? Suihkuttelitko vielä haavaa?
 
Minzey
Laurie: No saas nähä millasen maraton imiän saadaan :D

Kala: Eheei, mä vaan köllöttelen elämää eteenpäin, mitään merkkejä ei oo vielä et tulis. En vaa oo keksiny yhtään mitään kirjoitettavaa kun mitään ei tapahdu. :)

Karoli: Voi ei.. Paljon voimia sinne, kyllä se siitä :)
 
Hansu...
Karoli: Voi ei, koitahan jaksaa!! Toivottavasti tulehdus menee nopeasti ohi. Munkin tuttavista melkein kaikki on saaneet jonkinlaisen tulehduksen leikkaushaavaan. Onneksi ne useimmiten parantuu nopeasti.

Hmmm.. täytyy siis varautua siihen, että tää laiskottelu vaihtuu alati imettämiseen :D
 
Jenny83
No, tännetän on tullut paljon tekstiä.
Ymmärrän just esim Minzeyä ettei oo kirjottanu kun ei täs lopussa tapahdu mitään päivisin.. Mäkin luulin et Minzey oli jo synnyttämässä kun LA on ihan lähipäivinä.
Aikasemmin oli kiva seuraa et mitä jokaisella viikolla tapahtuu mut nyt 39 viikon kohalla lukee jo et vauva on valmis syntymään ja painoakin on jo tarpeeks et pärjää kohdun ulkopuolella niin en jaksa enää lueskella raskausviikontapahtumiakaan.

Vaunujen metsästys taas menossa. Ja nyt oon sanonu mun miehelle et ne pitää löytää tänä viikonloppuna... en tajuu miten jätettiin näin loppuun.. no, meil on vaunut jos vauva syntyis, mut sit ei esikoinen voi istuu niis kun sit pitää vaihtaa koppa niihin... eli haluun edelleen tuplat.

Inhottavaa tollanen et leikkaushaava tulehtunut Karolilla... toivottavasti paranee pian.

Ja mitä tulee imettämiseen... niin en muista ollenkaan et kauan imetin, kai se vaihtelee kerrast toiseen. Sen muistan et kun esikoinen oli kuukauden ikänen ja oltiin keskustas niin sain pysähtyy jonnekin imettää 15-20min ja sit se oli taas tyytyväinen 1,5-2h ajan, ja sit taas sama juttu. ELi jos haluu lähtee jonnekin, niin kunnon imetys ensin ja menoks.

Eilen oon tehny pitkän nimilistan ja nyt siin on 30 nimeä mut tuntuu silt ettei mikään niist oo välttämättä viel se oikea eli ajattelin ettii ainakin 10 nimee viel ja sit päätetään mun miehen kans viikonloppun et mitkä vois olla top 5 nimeä. Sen näkee sit et mikä käy kun vauva on syntyny.

Kävin ostaas halpahallist tossut sairaalaan, mitkä jätän sit sinne.. siel on niin bakteeriset lattiat ettei kuulemma suositella et menee paljainjaloin... tai siis ei tee kuulemma hyvää.
No, saas nähä et kauan siel sairaalas voi olla. Kuulin tänään yhelt kuka synnytti viime tiistaina et sairaala oli niin täynnä synnyttäjiä et ne teki heti lääkärin tarkastuksen vauvalle ja sai lähtee kotiin 5-10h jälkeen synnytyksestä kun ei petipaikat riittäny. Ihmiset todellakin hankkii tosi paljon lapsia tääl ruotsissa. ja tuntuu et on paljon tavallisempaa et on 3-4 lasta kun et olis vaan kaks. Tääl on nyt ollu vauva buumi viimeset 3 vuotta ja sen kun kasvaa. Saas nähä miten käy. Kuulin et joku oli lähetetty tukholman karolinskaan (sairaalaan) synnyttää... sinne on 95km. :) No, se oli varmasti ollu vast alkumetreillä synnytykses... eli kannattaa nähöjään lähtee sairaalaan kun on varmasti synnytys kunnol käynnis... mä ainakin haluun synnyttää tos sairaalas mikä on vaan 5km meiltä kotoa ja sinne pääsee suoraa moottoritietä eli 7minsas on perillä. :)

Nyt meen tekee lounasta. Saas nähä... tuskin syntyy vauva viikonloppuna. Eli mulla on vika neuvola tiistaina. Ja sit on kyl buukattu yks aika heinäkuulle jos menis yli, mut en usko, vaikkei ikinä tiiä.

Jenny 38+2
 
Sara82
Sida82(28)......................ensimmäinen....... ..........................31.5
Laurie(30).......................toinen(09).... ...................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..... ..........................9.6
kesä mamma 2011 Jkl.....ensimmäinen........ ..........................16.6
Sara82(28).....................ensimmänen......... .........................19.6
Minzey(19)......................ensimmäinen....... ...........................19.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Nipsu(28)........................ensimmäinen...... .................... .......27.6
Jenny(27)........................toinen (01)............................. .......29.6
Noora(33).........................toinen (08).................................. .29.6
KaLa (28)........................ensimmäinen........... .......................29.6
Hansu (32)......................ensimmäinen....... ...........................30.6

--------------------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet <3 :

Nippe80 (30), toinen (02) LA 2.6 ...... 17.5. - poika - 50cm - 3685g (alatie)
Sida82(29), ensimmäinen, LA 31.5..... 17.5. - poika - 52cm - 4350g (alatie)
Karoli (30), ensimmäinen, LA 1.6 ...... 27.5. - tyttö - 50cm - 2820g (sektio)
Laurie (30), toinen(09), LA 8.6........... 1.6. - poika - 48cm - 3450g (sektio)
Danni (28) kolmas, LA 3.6 .................4.6. - poika - 51cm - 3770g (alatie)

Onnittelut myös Sidalle Ja Dannille! :) Tuntuu uskomattolta, että mullakin (tai vauvalla) la jo huomenna! Huh! ;) Päivitin taas tuon mun la, kun viimeksi päivitin, mutta silti vanha la näkyy yhä listassa. Mut samapa tuo, päivä sinne tänne ;)

toivottavasti Karolin tulehdus on parantumaanpäin, voimia!

Olen käynyt täällä lukemassa kirjoituksianne, mutta mulla itsellä ei ole ollut oikein mitään kirjoitettavaa niin en ole sit mitään kirjoitellut. Nyt on kuiteski huone ja tavarat saatu kuntoon vauvalle viime viikolla ja nyt vain odotellaan koska alkaa tapahtuun.Olenkin koittanut saada vauhtia siivoamisella ja touhuamisella, muttei mitään vaikutuksia ole havaittavissa. Onkohan peittojen heiluttelu kiellettyä jos kohdunsuu vähän auki? Mitähän sitä keksisi...Pitäisikö koittaa akupainantaa. En haluaisi että menisi kovin ylikään ja joutuisi sairaalaan käynnistykseen. :/

Jokapäivä ajattelen, mitähän sitä vielä ehtisi tehdä ennen laitokselle lähtöä ja pyrin pitämään pyykkikorit tyhjinä ettei ole kauhea vuori odottamassa kun palaan kotia, vaikka osaahan se mieskin pestä pyykit. Pelkään vähän että mun vaatteet saa uuden värityksen jos mies pesee pyykkiä. ;)

Eipä mulla taaskaan kummosempaa asiaa....toivottavasti pääsisin synnyttämään parin päivän sisällä. Ke olis muutoin taas neuvolassa käynti ja sieltä soitto synnärille että varataan käynnistykseen aika.

Kuulemisiin ja voimia tuleviin koitoksiin meille, jotka ei olla vielä jakaannuttu! Ja jo jakaantuneille, ihania hetkiä uusien perheenjäsenten seurassa! <3
 
Karoli
Laurie: Kiva kuulla että imetys sujuu :) Täällä sama rytmi että yöt nukutaan ja päivät imetään tiheään varsinkin iltaisin. En tiä mist tulehdus johtuu, mutta se alkoi varmaan jo sairaalassa. Kirjottelen yksityiskohtia myöhemmin kun ehdin. Haava on tuletunut sekä sisältä että päältä ja hoitona antibiootti ja pinnalle suihkuttelu ja sorbact-nauha.

Kaikki: Kiitos kannustuksesta! Haava tuntuu jo paremmalta, mutta ei ole vieläkään terve. En ehdi olemaan koneella kun en voi imettää antibiootin aikana. Vauva oksentaa monta tuntia, jos imetän vaikka näiden antibioottien (kefexin ja flagyl) pitäisi sallia imetys. Kuuri on viel 10 päivää ja joudun pullosyöttöjen lisäksi siis lypsämään joka syötön jälkeen, jotta maito ei ehtyisi :/ Pullosyötöt teen itse, koska tuntuvat stimuloivan maidontuotantoa. Eli syöttöihin menee nyt tupla-aika. Nyt lypsän toisalla kädellä ja kirjoitan toisella. Ehkä tätä vois jatkossakin harrastaa.

Btw, nyt kun annan korviketta niin oon voinu tarkkaan mitata mitä vauva syö. Määrä on aika uskomaton, nimittäin lähemmäs 800 ml/vrk! Ei mikään ihme et imetys on tuntunu rasittavalta! Lypsäessä huomaan myös että kyllä multa tulee lähes tuon verran maitoa, vaikka vauvan imu ei stimuloikaan. Kuulostaako toi määrä normaalilta? Vauva on nyt 3-viikkoinen.
 
Laurie
Paranemisia edelleen Karoli!

Väestöliiton Pullonpyörittäjän oppaan mukaan 500-600 ml päivässä on normaali määrä 0-1 kk ikäiselle vauvalle. Mutta yksilöitähän nämä ovat ruokamäärissä alusta alkaen. Harmi kun vauvan vatsa ei kestä antibioottia, ja joudut sitten tekemään tuon kaksinkertaisen työn. Saat aivan mahtavan määrän pumpattua. Se on todella hienosti. Yritä jaksaa.

http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/a5ba575058ae5c08fc70aae40890b67e/1308397679/application/pdf/816691/PULLONPYORITTAJAT-2010-2.pdf
 
Danni
Karolille paranemisia täältäkin, ei kyllä toivoisi kenellekään tuollaisia ongelmia, ensimmäisent viikot vauvan kanssa on muutenkin niin rankkoja aina.
Toivottavasti tropit tehoavat pian ja pitävät myös tulehduksen poissa!

Ihana lueskella täällä teidän vikoja viikkoja ja päiviä viettävien tunnelmia :) Kannattaa nauttia joka hetkestä, niitä tulee kyllä ikävä jälkikäteen aina, jopa sitä synnytystäkin ehkä ;)

Meidän pikku retro-pötkömme on tänään tasan 2vk vanha.
Hirveän nopeasti on nämä viikot menneet, ihan älytöntä. Mitään rytmiä meillä ei vielä oikeastaan ole arjessa.. tai no arkisin lähdetään lasten kanssa aamupäivällä läheiseen leikkipuistoon 10 maissa jos ei sada, lapset saavat sieltä lounaan klo12 mikä helpottaa kovasti arkea.
Vauva nukkuu yleensä hyvin vaunuissaan tuon pari tuntia, joskus ehtii herätä ennen kuin ehdimme kotiin, joskus jatkaa vielä uniaan niin että ehdin jopa itsekin kotona syödä ennen seuraavaa imetystä.
Sitten nukutaan taas päiväunet koko perhe paitsi esikoinen joka huitelee pihalla kavereidensa kanssa, iltapäivä meneekin sitten ohi ihan hujauksessa, minä istun suurimman osan ajasta sohvalla imetystyyny sylissä, vauva sen päällä ja kädet läppärillä kuten nyttenkin :)

Vauva on aikamoinen tissitakiainen ja sylikissa, tutti ei kelpaa ja tahtoo nukkua vain sylissä. Yöt nukkuu meidän vieressä. Kantoliina on ollut ihan pelastus, suosittelen! Meillä on kantopussi ja rengasliina.

Yöt ovat menneet aika vaihtelevasti, vauva syö noin tunnin välein mutta ei kähise hereillä onneksi pitkiä pätkiä joten vaikka heräilyjä onkin, saan heti unen päästä uudestaan kiinni. Tänään aloitetaan d-tipat, toivottavasti eivät aiheuta kamalasti vatsavaivoja.

Tsemppiä kaikille odottajille vikoihin hetkiin ja jo vauvautuneille ekoihin viikkoihin :)

Danni ja retro-pötkö 2vk
 
Minzey
Saas nähä miten käy :D Nyt voisin melkeen vannoa että supistelee ja aika säännöllisesti, suurinpiirtein 10 min välein (ehkä vähän pitemmänkin) n. minuutti, mut ei mitenkään hirveen kipeesti. Nyt tosin kun hehkutan niin varmaan loppuu nää kaikki eikä päästäkkään sairaalaan tänään :D Huomenna olis se LA. Oon aika innoissani jos nyt oikeesti tulis pian lähtö :)

Minzey 39+6
 
-KaLa-
Minzeyllähän on alkanut tapahtua! Täsmällistä toimintaa jos huomisen puolella vauva maailmaan putkahtaa! :)

Tänään on ehkä ollut sellainen ei niin kivaa olla raskaana -päivä, vähän närästänyt useamman tunnin, turvottaa jalkoja ja sormia jonkun verran ja masukki on veivannut lähes koko illan pyllyään kohti kylkiluita ja viime yönä tein varmaan ennätyksen heräilyjen suhteen, alaselkä jotenkin ei ollut yhteistyöhaluinen. Jospa tää taas tästä muuttuis mukavammaksi taikka sitten nää vaivat jatkuu sen kolmisen viikkoa vielä, aika näyttää... Ennen saunaa tunsin muutaman vihlaisun, jospa täälläkin joskus jotain tapahtuisi...

Karolille tsemppiä syöttöruljanssiin! Toivottavasti antibiootit tehoais nopeesti ja pääsisit jatkamaan imetystä normaalisti. Vauvalla on ainakin ruokahalu kohdillaan!

Kiva kuulla Laurien ja Danninkin vauva-arjen pyörityksestä. Mukavaa että jaksatte käydä kirjoittelemassa vaikka tekemistä on kädet täynnä. Danni tosin onkin monitaituri kun hoitaa imetyksen ja nettisurffailun yhtä aikaa :)

Sara82: Täällä vähän samat kuviot eli periaatteessa kaikki aika lailla valmiina, mutta joka päivä mietiskelen että mitäs sitä vielä vois tehdä... Tänään ostin uusia altakastelevia kukkaruukkuja ja tarkoitus ois nyt vaihtaa kaikille kukkasille mullat lähipäivinä, keittiön kaappeja voi vielä järjestellä, pullaa leipoa yms. Pientä puuhaa joka päivällä niin kuluu aikakin paremmin. Toki kaupoillakin voi välillä pyörähtää, mutta se tuppaa välillä tulemaan kalliiksi... ;) Tosin joku kiva imetystoppi ja t-paita täytyis vielä ostaa eli ihan tarpeellisiakin ostoksia ois vielä listalla.

Jenny83: Mulla on vähän samaa ollut ettei enää jaksa seurata mitä sanotaan näillä viikoilla tapahtuvan tai eihän siellä oikeastaan mitään enää sanota kun vauva ois valmis jo tulemaan maailmaan. Aikaisemmin piti kaikista mahdollisista raskauskalentereista heti viikon vaihtuessa lukea mitä viikolla tapahtuu. Oot ahkeroinut pitkän nimilistan! Kyselin tänään just mieheltä että pitäiskö joku päivä vähän asiaa taas pohtia, mutta meillä kun ei ennen ristiäisiä tarvi olla nimi valmiina niin eihän tässä vielä hätää ole. Onkos vaunuasia edennyt? Just tänään kuulin että alkukuun lasketuista ajoista jonkin verran on jo mennyt yliaikaisiksi ja loppukuuksi on odotettavissa totaalista ruuhkaa synnärille, mutta ajattelin jo ettei se sinänsä mun tilanteeseen vaikuta kun tää ei kummiskaan ennen käynnistymistä suostu tulemaan ulos ja sittenhän ollaan jo pitkällä heinäkuun puolella. Kesäkuulle oli siis laskettuja-aikoja ennätysmäärä.
 
Minzey
Täällä totaalisesti tapahtuu :D Soitin eilen klo 23 maissa synnärille ja ne sano et soita uudestaan kun supparit tulee n.3 kpl 10 min sisään ja nyt niitä on kyllä tullutkin. Soitin äsken sitten uudestaan ja ne sano et saa tulla heti sitten kun meinaa ettei pärjää kotona enää. Lähdetään varmaankin synnärille sitten kuudelta, eli 20 min päästä, kun nää supparit on kyl aika helvetillisiä, mut en kuole :D

Vitsit jos syntyy jo tänään :) En oo nukkunu koko yönä kun supistellu, mut en nyt kyllä tunne väsyä vaan enemmänkin innostusta ja kipua yhtäaikaa :)

Minzey 40
 
Jenny83
Täällähän tapahtuu paljon... jännää... Minzey on varmaan synnyttääs nyt. :)

Mullakin on ollu outo tunne 2 päivää et synnytys lähestyy... öisin oon nukkunu heräillen 2h välein ja on ollu tosi paljon ruskehtavaa valkovuotoa... tai siis jotain sellasta ja tänä aamulla jopa meni vähän pitkin jalkoja kun nousin ylös ja siin oli selvästi haaleaa verta... hetken kauhistuin et joko se syntyy, mut sit tajusin et se oli varmaan vaan limatulppa, ja se voi mennä päivä tai viikkoja ennen syntymää.,.. viimeeks se meni 2 päivää ennen syntymää.

Nyt oon ihan varuillani. Ja tottakai olin päättäny tänään värjää hiukset... mitä en tiedä uskallanko jos alkaa supistaa... viel ei oo suppareit, mut ne voi alkaa niin yhtäkkiä. Ja sit mul olis pyykkitupa kl 10 aamulla ja sit piti viel hakee kanaa ja jauhelihaa kaupast kun ei oo lämmintä ruokaa kotona. Ja ne olin just ajatellu laittavani pakastimeen et on siel varalt ruokaa...

No ei täs varmaan mitään tapahdu. Innostuin vaan kun on 10 päivää laskettuun aikaan jäljellä, tai 8 jos mennään ultran mukaan mikä tehtiin 19+5 viikolla. Nyt on kyllä selvästi enemmän menkkamaist kipua... jännää.

Mul olis huomenna hammaslääkärikin... mut saas nähä, voi olla et joudun soittaa sinne vastaajaan ja peruuttaa sen kun en uskalla mennä sinne porattavaks jos synnytys käynnistyy sillon.

Jenny 38+4

No, tuskin täs nyt alkaa mitkään supparit... mut oon kuullu viimeeks keskiviikkon stoorin kuinka viime maanantain yks nainen synnytti ja sillä oli vähän outo tunne kl 9 aamulla ja supparit alko kl 12 ja sit ne lähti sairaalaan kl 14 aikaan ja vauva synty samantien kun ne oli päässy sinne sisälle. No, esikoinen ei tullu niin nopeesti mut sitä kun ei tiedä. Menee varmaan ens viikolle.
 
Sara82
Vitsit, Minzeyllähän on vaikuttaa olevan tarkka la! :) Tsemmpiä, hyvin kaikki menee! :)
Voi kun pääsisin itekki vauhtiin tänään. Pikkusen ollut vain alaselkäkipua. Eilen kävin kävelylenkillä, muttei juuri suurempia kipuja tullut. Taidan kohta taas lähteä liikkeelle. Ainoat tympeät kivut tuli kävelystä, että nivusia "vihlaisi" (vaikea selittää kivun laatua) sitten aika useasti illalla. Mutta en tiedä mitä kipuja ne on, ei ainakaan synnytystä edistäviä. Kipu on sellainen että kun se "vihlaisee" vetää se yläkropan alas. Tai minähän sen yläkropan siihen asentoon laitan, mutta se menee ikäänkuin automaattisesti kun kipu tulee. ;)

No..minäpä lähden taas ulkoileen siinä toivossa että jotain alkaisi tapahtuun. ;)
Hyvää sunnuntaita! Jännittelen täällä Minzeyn puolesta! :)


Sara 40
 
Hansu...
Minzey on tosiaan varmasti jo synnyttämässä jossei sitten tosiaan jo synnyttänyt, kun noin tiuhaan alkoi supparit. Uutisia odotellen :)

Jenny: Mullakin oli kaikissa niissä alkuraskauden ultrissa mitat niin, että laskettuaika niiden puolesta ajoittuis jo jonnekin 24.6. Viikon 13 ultrassa sain lasketuksiajaksi 21.6., viikon 15 ultrassa 24.6. ja viikon 18 ultrassa 21.6. Mulla oli jo pitkään ennen raskautta kierrot 24 päivää ja tiedän, että raskaus on alkanut tosi nopeasti menkkojen jälkeen. Rakenneultrassa ei kuitenkaan haluttu muuttaa laskettua-aikaa, koska mitat ei heittäneet enää siinä vaiheessa yli viikolla. Aion mahdollisessa yliaikaiskontrollissa kyllä näyttää nuo ultrakuvat. Ja tuosta oikein huomaa, kuinka nuo mitat voi heittää tosi paljon. Mulla on ollut tän raskauden aikana 4 eri mittaajaa ja oon saanut melkein kaikissa kymmenessä ultrassa eri lasketunajan, mikään niistä tosin ei oo mennyt yli 26.6. ja silti mun laskettuaika on ja pysyy 30.6. :/ Eli saa nyt sitten nähdä mitä päivää lähimmäksi osuu...

KaLa: Toivottavasti sulla oli vain välissä yks huono päivä, ettei tommonen jatku pidempään.

Mulla ei oo mitään muita oireita kuin ne sukkapuikkosupistelut kohdunsuulla, ne vihlasee välillä niin ikävästi, että joutuu pysähtyä ja kyyristellä vähän aikaa. Mutta ei enää mitään menkkajomotusta, ei myöskään tietoakaan limatulpasta. Äiti kyllä sanoi, että sen synnytykset on alkaneet yhtäkkiä ilman mitään ennakkovarotuksia.

Ei auta kuin odotella ja odotella :)

Tsemppiä etenkin Saralle, toivottavasti sielläkin alkaa tapahtua :)

Hansu 38+4
 
Listapäivitys:
Tulevat kesämammat:

emily80(30).....................kolmas(06&08)..... ..........................9.6
kesä mamma 2011 Jkl.....ensimmäinen........ ..........................16.6
Sara82(28).....................ensimmänen......... .........................19.6
Minzey(19)......................ensimmäinen....... ...........................19.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Nipsu(28)........................ensimmäinen...... .................... .......27.6
Jenny(27)........................toinen (01)............................. .......29.6
Noora(33).........................toinen (08).................................. .29.6
KaLa (28)........................ensimmäinen........... .......................29.6
Hansu (32)......................ensimmäinen....... ...........................30.6

--------------------------------------------------------

Synnyttäneet <3 :

Nippe80 (30), toinen (02) LA 2.6 ...... 17.5. - poika - 50cm - 3685g (alatie)
Sida82(29), ensimmäinen, LA 31.5..... 17.5. - poika - 52cm - 4350g (alatie)
Karoli (30), ensimmäinen, LA 1.6 ...... 27.5. - tyttö - 50cm - 2820g (sektio)
Laurie (30), toinen(09), LA 8.6........... 1.6. - poika - 48cm - 3450g (sektio)
Danni (28) kolmas, LA 3.6 .................4.6. - poika - 51cm - 3770g (alatie)


Poistin jo synnyttäneet odottavien listalta, niin näkee helpommin kuka olis seuraavana vuorossa :)
 
kesä mamma2011 Jkl
Hei! En ole pitkään aikaan kirjoittanut tänne kuulumisia. Nyt on paljonkin kerrottavaa. Meille syntyi tyttö 8.6.2011 Klo 15.17 hätäsektiolla loppujen lopuksi(vauvan sydän äänet laskivat synnytyksen aikana). Synnytys lähti käyntiin edellisenä päivänä. Kun menin sairaalaan, niin supistukset tulivat aikalailla säännöllisesti, välissä saattoi olla muutama pitkäkin väli että supitusta ei tullut. Kipeät supistukset alkoivat seuraavana aamuna, koko ajan voimistui päivän aikaan. Minä olin yön synnytysvastaanotossa, kun synnytys osasto oli täynnä. Kun aamu koitti niin minua tuli hoitamaan todella epäkohtelias kätilö, siitä jäi pahat muistot. Aijon kyllä laittaa sairaalaan postia asiasta. Kätilö kysyi minulta koko ajan että mikä minulla on, minun supisutukset olivat tosi kipeitä. Miehenikin ihmetteli asiaa, siis kätilön epäasiallista asiakaspalvelua. Pääsin osastolle puolen päivän aikaan. Mieheni oli jonkin aikaa minun luonani, ennen kuin lähti kotiin syömään ja lepäämään(jos vauva olisi yöllä syntynyt), mutta ei mennyt kovin kauaa kun soitin hänet takaisin, kun lapsivedet menivät. Se oli sitten menoa. Olin synnytyssalissa sellainen kaksi tuntia, ennen kuin minut vietiin leikkausaliin. Itku tuli kun minua lähdetiin viemään leikkaussaliin. Heräsin heräämöstä vähän yli viisi, osastolle minut haettiin kuuden jälkeen. Mieheni oli vauvan kanssa ja sai onnittelut kahvit(minulle ei tarjottu mitään onnittelukahveja). Kotiin pääsimme 11.6.2011. Olen toipunut aika hyvin leikkausesta. Vauvaperheen elämä on alkanut hyvin. Tälläinen tarina täältä Jyväskylästä. Kuulumisiin!


Kesä mamma2011 Jkl
 
Jenny83
Heti alkuun, onnittelut kesämammalle vauvasta. :)

Minzeykin on varmasti jo synnyttänyt.

Mulla ei eilen tapahtunut oikeen mitään. tai siis sain kodin kuntoon ja pyykit pestyy, ja käytiin autolla kaupas mutten uskaltanu lähtee ite mihinkään kävelee kun oli megamenkkakivut koko päivän mitkä alko siis siit et limatulppa irtos.
Pakotin itteni nukkuu viime yönä 22.30-06.30 ja heräsin ehkä 10 kertaa mut nousin sängyst vaan kerran... muistan nimittäin edellis synnytyksest et kun supparit alko niin olin tosi väsyny. Niin nyt oon nukkunu ihan ok... tai pärjään ainakin.
Mulla alko yöllä supistaa. Ei oo super kivuliaita viel ja pystyy hyvin hengittää niiden läpi... aikaakin välissä menee joku 10min. vaikeeta vaan tietää et millon sinne sairaalaan pitäis lähtee kun oon kuullu et toka lapsi voi syntyy tosi nopee...
No, oon aika satavarma et 24h sisällä on syntyny... riippuu vähän siit et miten nää supparit täst tihenee.
Harmittaa etten kerennyt hammaslääkäriin kun se olis ollu tänään ja hampaaseen sattuu mut pyydän sairaalast jonkun tosi hyvän särkylääkkeen. meen sit loppuviikost h-lääkäriin.

No, niin esikoisen heräs ja mun mies on töissä jotenka pitää mennä. Mun miehen loma alkaa ens viikon perjantaina eli sinne ei oo kauaa... onhan se nyt perjantainkin vapaalla. Ja luulen et se saa tulla tänään aikasemmin töistä et se on mukana synnytykses tottakai. :)

Ei kai täs nyt muuta. Meen laittaa aamupalaa ja soitan mun äidille, ja ettii kaapist vehnätyynyn jonka voi lämmittää mikros ja aion laittaa sen selkärankaa vasten mihin vihloo megana aina kun supistus tulee. :)

Jenny 38+5
 
-KaLa-
kesämammalle vauvaonnittelut! Loppu hyvin, kaikki hyvin ja nyt pääsette tutustumaan vauvaperheen arkeen.

Minzeyn kuulumisia jännityksellä odotellaan, tosiaankin alkoi tapahtumaan ja varmasti on ihana nyytti sylissä sielläkin.

Jenny: Sullakin alkoi toiveiden mukaisesti tapahtua ajoissa! Vauvauutisia jäädään odottelemaan sieltäkin suunnalta.

Mites Hansun ja Saran vihlaisut ja muut tuntemukset, alkaako kohta olla teilläkin tosi kyseessä?! Tää taitaa mennä niin että jään tänne palstalle yksikseni odottelemaan heinäkuuta ja sitten aikanaan tapahtuvaa käynnistystä, ei minkäänlaisia merkkejä havaittavissa vieläkään. Yöt on muuttunu levottomiksi, käännän kylkeä tosi usein kun tuntuu että mun aina jumissa olevat pohkeet jumittelee enemmän ja alaselkäkin vähän ilmoittelee ettei asento aina miellytä. Päätinkin yrittää vielä tälle viikolle saada hierojan, josko noi pohkeet siitä taas tasaantuis. Magnesiumiakin olen nyt yrittänyt muistaa ottaa päivittäin.

KaLa 38+5
 
Hansu...
Onnea Kesämammalle vauvelista :) Aika mielenkiintoinen kysymys kätilöltä: "Mikä sulla on?". Olisko ollut joku tosi stressaantunut tapaus... Hyvä, että kaikki kuitenkin hankaluuksista huolimatta on nyt hyvin ja saatte nauttia vauva-arjesta :)

KaLa: Älä huoli, täällä ei tapahdu yhtään mitään. Eilen illalla oli menkkakipuja parisen tuntia, mutta ne loppu kuin seinään, kun menin nukkumaan. Noikin johtui varmasti vain siitä, että hääräsin koko päivän. Pesin kylpyhuoneen, silitin vauvan lakanat, laitoin sängyn valmiiksi ja muutenkin järkkäilin kaikenmoista, niin että sain selän ihan sairaan kipeeksi iltapäivään mennessä. Mutta siis täällä jatketaan odottelua, ei oo enää nipistellytkään. Tuntuu, että vauva on nyt tosi kova liikkumaan, myös öisin. Puskee ja runnoo, välillä tuntuu, että oikein kaivaa tietä ulos tuolla alhaalla. Onneks ei kuitenkaan ota kipeetä. Harjotussupistuksia mulla on kyllä edelleen usein ja maha on kovana melkein koko ajan, mutta ne ei vissiin kohdunsuulle mitään edes tee. Oon varautunut odottelemaan vielä sen kolme viikkoa :)

Oon ollut niin onnellinen, ettei mulla oo turvotusta, mutta eilen sekin sitte alko :/ Onneks ei oo vielä pahana, mutta sormet on vähän semmoset patukat...

Jokohan tosiaan Jenny pääsee tositoimiin, tuuhan ilmoittelemaan jos ehdit, kun homma alkaa edetä :)

Hansu 38+5
 
Hansu...
Tulevat kesämammat:

emily80(30).....................kolmas(06&08)..... ..........................9.6
Sara82(28).....................ensimmänen......... .........................19.6
Minzey(19)......................ensimmäinen....... ...........................19.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Nipsu(28)........................ensimmäinen...... .................... .......27.6
Jenny(27)........................toinen (01)............................. .......29.6
Noora(33).........................toinen (08).................................. .29.6
KaLa (28)........................ensimmäinen........... .......................29.6
Hansu (32)......................ensimmäinen....... ...........................30.6

--------------------------------------------------------

Synnyttäneet <3 :

Nippe80 (30), toinen (02) LA 2.6 ...... 17.5. - poika - 50cm - 3685g (alatie)
Sida82(29), ensimmäinen, LA 31.5..... 17.5. - poika - 52cm - 4350g (alatie)
Karoli (30), ensimmäinen, LA 1.6 ...... 27.5. - tyttö - 50cm - 2820g (sektio)
Laurie (30), toinen(09), LA 8.6........... 1.6. - poika - 48cm - 3450g (sektio)
Danni (28) kolmas, LA 3.6 .................4.6. - poika - 51cm - 3770g (alatie)
kesämamma, ensimmäinen, LA 16.6....8.6. - Tyttö - ? - ? - (hätäsektio)


Kaikki alkukuun vauvat on tulleet syystä tai toisesta etuajassa... hmm.. toivottavasti me loput nyt ei sitte mennä kauheesti yli :D
 
Jenny83
Se niist supistuksist... iltapäiväl niit on tullu enää 3 per tunti eli ei mitään.. kun aamulla oli 3 per 10minuuttia, ja hengittelin suppareiden läpi. Nyt jännään et ne alkais uudestaan yöllä kun sen verran on selkäranka kipee ja edelleen on side kun limatulppa irtoo... eli jotain on käynnissä. Mut ei sit syntynytkään tänään.

Tsemppii kesämammalle... mäkin ooon nimittäin tavannut tosi epämukavii kätilöitä kenellä ei tunnu olevan yhtään palveluammattitaitoa. Inhottavaa kun joku on näree kun toinen on kauheissa supistuksien kourissa. Ilmoittelen jos jotain nyt alkais tapahtuu, muuten on vika neuvola huomenna.
 

Yhteistyössä