KESÄKUU 2011 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Danni
  • Ensimmäinen viesti
Empukka
Paljon ONNEA Kesämammalle sinne Jyväskylään tyttövauvasta! :)

Nyt kun alkaa tämä kuu olee lopuillaan,niin alkaa olee synnytys monilla jo tosi lähellä.Itsellä vielä yli vk laskettuun,joten en odota sitä ennen tapahtuvan mitään.Onneksi olo on mitä mainioin ja yritän nyt nauttia tästä masusta,kun se vielä tallessa on.

Sf mitta ei oo kasvanu muutamaan viikkoon yhtään.Masu tuntuu pieneltä,eikä tunnu kasvaneen.Terkan mielestä johtuu siitä,että vauva on painunut alaspäin ja taakse...toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin!Liikkeet ainakin tuntuu hyvin.

Jennyllä sielä alkaa olee h-hetki lähellä!Toivottavasti pääset pian tositoimiin,eikä tarvii kipeiden suppareiden kans montaa päivää kärvistellä.Mutta hyväthän nuo lähtökohdat on synnytykseen,kun ne supparit on varmasti jo saaneet aikaan kohdunsuulla jotain!
 
Jenny83
Nää supistuket on edelleen yliepäsäännöllisii. Mut ne piti mua valveilla koko yön, ja ne on kivuliaita eli varmasti avaa kohdunsuuta ees hiukan. Eli täytyy keskittyy täysin hengittämiseen ja puristaa käsillä jostain... harmi vaan et taas on paussia 15min, kun just oli vaan 6min väliä... inhottavaa montaa päivää olla kotona suppareis.. syntyis vaan tänään. En nyt pysty kirjottaa enempää mut oon luonnollisesti lukenu teidän muiden kuulumiset.
 
Danni
Jännää käydä lueskelemassa täällä viime hetken kärvistelyjä :)
Tsemppiä odottelijoille, kyllä ne vauvat sieltä pian tulevat!

Kesämammalle vauvaonnittelut täältäkin! Todella ikävä kätilö sattui kohdallesi, noita valitettavasti löytyy, ihan väärällä alalla jos minulta kysytään. Synnyttäjä muutenkin niin herkässä tilassa, sitten pitää vielä kestää tuollaisia tyyppejä :mad:
 
Sara82
Onnea kovasti kesämammalle! <3 Olipa kyllä tympeä kätilö...tyhmää kysyä, mikä sulla on. Ei todellakaan sovi alalle jos tuolla tavoin kohtelee asiakkaita/potilaita.

Minulla ei vielä mitään uutta kerrottavaa. Menkkamaisia selkäkipuja on nyt ollut, mutta ei mitään kummempaa.. Tosi turhauttavalta tuntuu tämä odottelu, ei oikein mitään tekemistäkään. Liikkunut kuitenkin olen ja peittojakin heiluteltu ilman tulosta. ;)

Huomenna taas neuvola ja sieltä soitto synnärille, koska rupeaisivat käynnistämään. Aikasemmin sitä pelkäsi, että tulee keskenmeno/ vauva syntyy liian aikaisin, mutta nyt sitä vaan odotellaan jotain tapahtuvan.

Ooh, Jennylläkin alkanut tapahtumaan ihan kunnolla! Toivottavasti sinullakin käynnistyy synnytys,niinkuin olet toivonutkin. :)

Katsotaan nyt, mitä huomenissa neuvolassa päätetään.
 
Jenny83
Tulevat kesämammat:

emily80(30).....................kolmas(06&08)..... ..........................9.6
Sara82(28).....................ensimmänen......... .........................19.6
Minzey(19)......................ensimmäinen....... ...........................19.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Nipsu(28)........................ensimmäinen...... .................... .......27.6
Noora(33).........................toinen (08).................................. .29.6
KaLa (28)........................ensimmäinen........... .......................29.6
Hansu (32)......................ensimmäinen....... ...........................30.6

--------------------------------------------------------

Synnyttäneet <3 :

Nippe80 (30), toinen (02) LA 2.6 ...... 17.5. - poika - 50cm - 3685g (alatie)
Sida82(29), ensimmäinen, LA 31.5..... 17.5. - poika - 52cm - 4350g (alatie)
Karoli (30), ensimmäinen, LA 1.6 ...... .27.5. - tyttö - 50cm - 2820g (sektio)
Laurie (30), toinen(09), LA 8.6........... 1.6. - poika - 48cm - 3450g (sektio)
Danni (28) kolmas, LA 3.6 ...................4.6. - poika - 51cm - 3770g (alatie)
kesämamma, ensimmäinen, LA 16.6....8.6. - Tyttö - ? - ? - (hätäsektio)
Jenny(27),toinen (01)..LA.29.6 ...........21.6- poika - 51cm - 3686g (alatie)







Tulin vaan päivittää listaan et eilen iltapäivällä meille synty pieni vauva... Synnytys meni tosi nopee ja en kerenny saada mitään puudutusta.. .ihan ilokaasulla vaan mentii. Reilu tunti kerettiin olla sairaalassa ennen kun vauva oli jo ulkona. Kätilö ja apulainen oli loistavia ja synnytyksestä jäi ihanat muistot... (ei kuten esikoisen kanssa). Kivuliasta oli vikat ponnistukset, mutta kolmella ponnistuksella se vauva tuli ulos. :)
Tuun kertoo huomenna vaikka lisää

Jenny

Hmmm... Minzey on kans varmaan saanu jo vauvan.???

me oltiin aika vähän sairaalassa. Aamulla oli lääkärin tarkastus ja perjantaina aamulla uudestaan. Täällä on toinen käytäntö.
 
Viimeksi muokattu:
Hansu...
Jenny: Onnea ihan hirmuisesti!! :) Kylläpäs se meni sitten nopeesti, kun pääsi vauhtiin. Hieno homma :) Kyllä mäkin mielelläni luomuna menisin, mutta ekasta synnytyksestä on varmastikin turha odottaa tuollaista syöksyä :) Ihanaa silti lukea, että synnytykset tosiaan voi mennä noinkin helposti, olla noin luonnollisia eikä päätyä aina johonkin hätäsektioon, repeämiin ym. vastaaviin.

Kävin äsken vipalla lääkärikäynnillä ja sain siellä itkukohtauksen. Se alko kyselemään synnytyksestä ja että mietinkö sitä paljon ym. Viime yönä en nukkunut kuin kaksi tuntia. Koko ajan mielessä käy kaikki kauhukuvat siitä mikä synnytyksessä voi mennä vikaan tai että jos synnytys ei alakaan ja vauva kuolee kohtuun jne. Kaipa noi mun keskenmenot vain edelleen velloo mielessä, vaikkei niitä kokopäiväisesti enää mietikään. Sitä vain on aina varautunut siihen pahimpaan. Lääkäri lähetti sitten kiireellisenä lähetteen sairaalan synnytysosastolle ja meen juttelemaan kätilön kanssa ja puhumaan näistä peloista. Se mikä on ehkä eri kuin muilla, niin mua ei pelota ne kivut yhtään. On semmoinen tunne, että selviän kyllä mistä vain. Pelottaa enemmän vauvan puolesta, että jokin menee mönkään. En viitsi tähän nyt niitä mun kauhukuvia alkaa listaamaan, mutta mielen saa kyllä näillä ajatuksilla aika mustaksi.

Maksa-arvot ym. oli niinkuin pitää, raskaus menee kaikkien käyrien ja lakien mukaan, että siinä mielessä ei pitäisi olla mitään pelättävää... omalle mielelle ei vain voi mitään :( Synnytykseen viittaavia oireita ei oo.

Tsemppiä kaikille odottelijoille, toivottavasti muilla on paremmat fiilikset.

Hansu 39+0
 
Karoli
Onnea Jenny <3

Hansu: Koitahan luottaa tulevaisuuteen! Kaikki näyttää kohdallasi lupaavalta ja murehdi sitten vasta jos oikeasti joku menee vikaan. Helppo tietysti sanoa näin ulkopuolisena, mutta yleensä kaikki menee hyvin. Voi tulla mutkia matkaan ja homma voi käydä äidille epämukavaksi, mutta vauvat yleensä saadaan ehjinä ja terveinä ulos. Tsemppiä!
 
Hansu...
Karoli: Niinhän se on, ettei kannattaisi murehtia ja oon koko ajan yrittäny ajatella, että se on alle %, joilla vauva kuolee synnytyksessä taikka kohtuun. Toisaalta myös 1 % naisista saa toistuvasti keskenmenoja ja kuulun jo siihenkin joukkoon :/ No sain ajan maanantaille klo 12.00, toivottavasti ei synnytys ala ennen sitä. Tai toisaalta jos alkaa niin ainakin siellä on jo tieto mun peloista etukäteen. Tietty mua alko heti alavatsaa kihelmöidä, kun olin soittanu, mutta tuskinpa on synnytykseen viittaavaa...

Helpotti heti, kun sai tuon ajan järjestettyä. Pääsee ainakin puhumaan jollekin ennen synnytystä.
 
Karoli
Hansu: Ajattele mikä tilastokertymä, jos kuuluisit vielä tuohon mainitsemaasi alle %:iin! Uskon, että kaikki menee hyvin!! Onneksi saat keskustteluapua, niin ehkä uskallat lopulta vähän nauttia loppuraskaudesta :)
 
Laurie
Onnea Jenny! <3 Todella hienoa kuulla, että synnytys on mennyt nopeasti ja hyvin. :)

Hyvä Hansu, että sait lähetteen juttelemaan. Elämässä voi aina sattua mitä vaan, kenelle meistä vaan. Todennäköisyys on kuitenkin hyvin pieni, ja kuten Karoli sanoi, mikä tilastokertymä tosiaan kohdallasi olisi, jos vauvalle jotain sattuisi. Toivon sulle iloa ja rohkeutta näihin viimeisiin raskauspäiviin, jotta voisit iloita masuvauvasta ja tulevasta synnytyksestä.
 
-KaLa-
Jennylle paljon onnea! Nopeasti tosiaan kaikki tapahtunut, kun vauhtiin pääsit.

Hansulle tsemppiä ja paljon positiivisia ajatuksia. Toivottavasti keskustelu kätilön kanssa helpottaa ja saat purettua ajatuksiasi kunnolla. Täytyy myöntää että itselläkin on välillä pyörähtänyt mielessä mitä vielä voisi pieleen mennä, mutta olen ne ajatukset pystynyt kuitenkin aika hyvin ohittamaan ja Karolin kanssa samoilla ajatuksilla että nautitaan nyt tästä ja murehditaan vasta kun siihen aihetta on. Eihän sitä ulkopuolisena kuitenkaan ymmärrä ja osaa oikein sua lohduttaa, mutta lähetän paljon positiivisia ajatuksia sulle!! Ajattele miten pitkälle olet päässyt ja kaikki vaikuttaa olevan tosi hyvin.

Jatketaan me Sara, Empukka ja Hansu vielä pienokaisten odottelua ja elelyä ison mahan kanssa. Toivottavasti Sara saisi jo tietoa milloin käynnistellään jos ei itsestään tapahdu niin tietäisit mninklä verran on vielä jäljellä. Täällä on äippäpolikäynti LA + 10 päivää, jolloin sitten selviää milloin käynnistetään. Huomenna mulla on aamusta neuvola ja sitten pääsee rauhallisen juhannuksen viettoon! Ehkäpä käydään päiväsaikaan joku päivä kuitenkin mökillä kavereita moikkailemassa, mutten taida yöksi sinne jäädä vaan haluan tulla omaan sänkyyn nukkumaan.

KaLa 39+0
 
Empukka
Paljon ONNEA Jenny!! :) Tule sitten kertomaan enemmän,kun kerkiät ja jaksat!

Hansulle tsemppiä,toivottavasti keskusteluavusta on apua ja saisit synnyttää pian,ettei tarvitsisi murehtia asioita.Itsekkin mietin vähän väliä,että mitäs jos vauvalle tapahtuukin jotain...mutta yritän työntää ajatuksen samantien pois mielestä,muuten alkaa ahistaa liikaa.

Itselle veikkaan nopeaa synnytystä,kun esikoinenkin tuli nopeasti...mutta eihän sitä koskaan tiedä!Nyt toivoisin saavani jotain kivunlievitystä mikä auttaisi,ekassa kun ei epiduraali auttanut yhtään ja lopun ajan supistuskivut ja ponnistuskipu oli karseeta :/ Mutta siitäkin voi selvitä ;)

E ja rv 39+0

Niin ja hyvää jussia,me lähdemme juhannukseksi mökille :)
 
-KaLa-
Neuvolassa käyty, paineet ok, pissa puhdas, painonnousu jotain 300g/viikko (en jaksa lähteä kortista tarkistamaan), pää laskeutunut jonkin verran sillä ei meinannut enää tuntua, jotain edistystä siis havaittavissa! Terveydenhoitajan veikkaus onkin että juhannuksena syntyy paljon vauvoja sillä hänenkin alueen kesäkuun 20 lasketusta ajasta vasta puolet on syntynyt. Sf-mitta huitelee edelleen käyrien yläpuolella ja oli tänään 38.
Tänään pysymme kotona, mutta huomenna suuntaamme mökille juhannuksen viettoon kavereita moikkailemaan.

Mukavaa juhannusta kaikille odottajille ja vauva-arjen pyörteissä eläville!

KaLa 39+1
 
Hansu....
Kiitos kaikille tsempityksistä :) Nukuin viime yönä taas paremmin. Tosin aikamoisia menkkakipuja on suunnilleen koko ajan. Mutta kun kerran niistä huolimatta nukahdan aina uudelleen, niin ei oo vielä tosi kyseessä. No ens viikon keskiviikkona sitten selviää onko nuo jomotukset tehneet vielä mitään kohdunsuulla.

KaLa: Sulla on varmasti vain maha vielä sen verran ylhäällä, että sf-mitta edelleen on korkea. Mulla nousee se nyt tosi hitaasti ja oli eilen 34,5, vaikka mun oma paino nousee vieläkin noin puoli kg/viikko :/ Mutta lääkäri kyllä sanoi, että pää on painunut vielä enemmän alas siitä viime kerrasta, joten se selittänee tuon. Oli eri mieltä kätilön kanssa siitä, ettei pää ole vielä kiinnittynyt. Sanoi, että kätilöt on niin kovakouraisia, että ne saa luutkin paikaltaan :D

Tänään pääsen juhannus-saunaan. Harvinaista herkkua tuo saunominen, kun ei vielä oo omaa saunaa. Kohta onneks on :) Katotaan edistääkö saunominen tilannetta, mies ei enää seksihommiin suostu... se alkaa kuulemma miettiä sitä vauvaa ja melkein pystyy näkemään sen mun mahan läpi :D

Mukavaa juhannusta kaikille, jännityksellä odotan kuka synnyttää seuraavaksi :)

Hansu 39+1
 
Karoli
Me lähdetään vasta huomenna mökille. Siellä pitäisi sunnuntaina taas aloitella imetystä. Jännittää etukäteen miten muistan ottaa mukaan tarvittavat vauvantarvikkeet, kissantarvikkeet, imetystarvikkeet ja jotain sitä kai itsekin tarvitsee! Aika moinen reissu tulossa ;) Olen onneksi nyt virkeä ja hyväntuulinen, kun vauva oli äidilläni yökylässä ja sain kunnolla nukuttua :)

Mutta näillä puheilla toivottelen jo hyvät juhannukset kaikille. Itse pääsen kyllä nettiin lueskemaan, mutta taitaa aika hiljaista olla tällä palstalla silloin. Siis:

Hyvää juhannusta teille odotus- ja äitiystävilleni!

Toivottavasti saadaan juhannusvauvoja :)


T: Karoli
 
Minzey
Tulevat kesämammat:

emily80(30).....................kolmas(06&08)..... ..........................9.6
Sara82(28).....................ensimmänen......... .........................19.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Nipsu(28)........................ensimmäinen...... .................... .......27.6
Noora(33).........................toinen (08).................................. .29.6
KaLa (28)........................ensimmäinen........... .......................29.6
Hansu (32)......................ensimmäinen....... ...........................30.6

--------------------------------------------------------

Synnyttäneet <3 :

Nippe80 (30), toinen (02) LA 2.6......17.5. - poika - 50cm - 3685g (alatie)
Sida82 (29), ensimmäinen, LA 31.5.....17.5. - poika - 52cm - 4350g (alatie)
Karoli (30), ensimmäinen, LA 1.6 .......27.5. - tyttö - 50cm - 2820g (sektio)
Laurie (30), toinen(09), LA 8.6...........1.6. - poika - 48cm - 3450g (sektio)
Danni (28) kolmas, LA 3.6...................4.6. - poika - 51cm - 3770g (alatie)
kesämamma, ensimmäinen, LA 16.6....8.6. - tyttö - ? - ? - (hätäsektio)
Minzey (19), ensimmäinen, LA 19.06...19.06. - poika - 50cm - 3460g (alatie)
Jenny (27),toinen (01)..LA.29.6...........21.6- poika - 51cm - 3686g (alatie)

Heips kaikki.

Tosiaan synnytys lähti käyntiin tuolloin ja saatiin poika klo 12.39. Olin jo 2cm auki kun päästiin sairaalaan. Synnytys kesti 8h 45min, avautuminen 8h 37min, ponnistus 2min ja jälkivaihe 6min, että hemmetin nopsaa se sieltä kyllä tuli :D

Kivunlievityksenä mulla oli aluksi pelkkä lämmitetty riisityyny, sitten ilokaasu ja epiduraalin otin sitten kuitenkin n.36 min ennen kun vauva syntyi. Kätilö oli maailman ihanin, mutta tää anestasialääkäri oli täys mulkku. Kaikki synnyttäneet varmaan tiedätte että kyllä se synnyttäminen sattuu ja tulee vähän huudettua, nooo tää lääkäri oli kokoajan tällee et" oo ny jo hiljaa, mä voin kyl lähtee jos apu ei kelpaa", jos olisin voinu olisin sanonu että koita ite olla hiljaa ja synnyttää. Menin siis tooosi pitkälle ennen epiduraalia ja supistukset kerkes oleen aika korkeita, että tuli kyllä vähän pidettyä meteliä :D No Epiduraali sitten auttoi ja kyljellään synnytin tosiaan kahden supistuksen aikana, oli jotain 6 ponnistusta. Mun ilme on kuulemma ollu aika hyvä kun vauvan pää on tullu pihalle :D No loppuhan sieltä tulee kun vesiliukumäkeä :) Sain vain ihan pienen repeämän, jonnekkin tonne sisälle ja sivuun, että en edes tuntenut tikkejä, jotka varmaankin jo nyt sulaneet.

Oli kyllä ensisynnytykseksi aivan ihana, parempaa en osaisi kuvitella, kaikki meni niin hyvin. Sen ilokaasun haluan himaan, vitsit miten kiva sitä oli vedellä ja hypätä sinne omaan pieneen maailmaan, vitsit että siitä menee pää sekaisin ja silti jotenkin tajuaa kuitenkin ihan kaiken mitä ympärillä tapahtuu, vaikka vietin tosin suurimman osan ajasta silmät kiinni.

Minulla on todettu raskausaikan joku ihmeen hemolyyttinen streptokokki tms, joka voi aiheuttaa infektiota lapselle, joten mulla oli antibiotti kädessä synnytksen ajan ja sitten vauva on syynätty oikein kunnolla läpi. No sillähän oli sitten ollut tulehdusarvot koholla ja se söi huonosti, joten 20 pvä se joutui vastasyntyneiden teholle ja siltä otettiin paaaljon kokeita ja se sai kanyylin päähänsä, josta annetaan antibiotteja. Teholla se oli vuorokauden, koska pirstyi sitten kun oli saanut ruokaa nenä-mahaletkun kautta ja pääsi sitten takasin osastolle mun kanssa. Antibiotteja menee vielä lauantaihin asti. Veriviljelystä ei löytynyt mitään ja vauvalla ei ole mitään infektiota, sanoivat että oli jotain alkukankeutta. Antavat silti sen 5 pvä niitä antibiotteja ihan varmuuden vuoksi.

Nyt on silleen että minä kotiuduin eilen ja vauva tuli hetkeksi kotiin, sitten veimme sen illalla klo 21 takaisin sinne teholle saamaan antibiotit ja se jäi yöksi, koska saa antibioitit myös klo 5 aamulla, nyt soitan tän kirjotuksen jälkeen sinne teholle että koska voimme hakea hänet taas hetkeksi kotiin. Sitten tänne meille tulee klo 13 kotisairaanhoitaja laittamaan antiboitit ja taas klo 21 viedään se yöksi sinne teholle ja lauantai aamuna klo 5 se saa viimeisen antibiotin ja saamme hänet pysyvästi kotiin. Lääkäri yrittää tehdä tänään aamulla vauvalle lähtötarkastukset, että saisimme sitten huomenna vain hakea ilman odotteluja hänet kotiin.

Tavallaan ihan kivakin näin, niin nyt saatiin nukkua kunnolla viime yö ja vielä seuraavakin, ladata oikein kunnolla patterit :) Tosin tissit huutaa tyhjennystä, jouduin eilen pumpulla tyhjentään ne kun sattu niin lujaa. Maitoa tulee enemmän kun laki sallii.

Mitähän muuta? No mun olo on mitä mainioin ja vauvan kanssa sujuu tosi hyvin. Kyllä huomaa että auttaa että on hoitanut ennenkin vauvoja, osaa oman kanssa tehdä kaikki oikein, eikä mee sormi keskelle suuta. Äitinä taidan olla hieman ylisuojelevainen :) Varmistelen kokoajan että kaikki on hyvin ja että vauva hengittää. Tämä varmaan siitä pienestä paniikista minkä sain ensin kun kuulin että vauva joutuu teholle yöksi, rauhotuin kyllä sitten suht nopeasti kun opin ajattelemaan toisella tavalla. On aika mahtavaa että ne kattoo sen mikroskoopilla läpi, niin tietää että ei varmasti ole mitään hätää.

Nyt mulla on jo niiiin palava halu soittaa sinne sairaalaan että on pakko lopettaa, koitan jos saan vaikka huomenna vielä katottua tännepäin, kun ollaan taas yö ilman vauvaa. Mutta muuten en kyllä henno vauvan aikana olla paljon koneella, en saa silmiäni irti siitä söpöläisestä :)

Olen tuolla aiemmin maininnut nimistä. Nyt kävi sitten niin että se pojan nimi vähän vaihtui siitä mitä päätettiin aluksi, ensimmäinen ja toinen nimi vaihtoivat paikkaa ja pojasta tulee nyt Casper Michael Klas. Kaikki sukulaiset on ihan yli rakastuneita Casperiin ja kehuvat nimeä kauniiksi. Vatsassahan Casperia kutsuttiin Möllykäksi ja kun Casper syntyi se oli ihan Möllykän näköinen, jotenkin sen koko olemus huusi että hei olen tällänen söpö pieni möllykkä <3

Kattellaan kuinka taas kerkeän kirjoitella tänne, nyt meen soittamaan :D

Minzey ja Casper 5pvä
 
Viimeksi muokattu:
Minzey
Kiitoksia :)

Casper olikin eilen sairaalassa yhteen asti ja sai antibiottinsa siellä. Lähtötarkastus tehtiin ja nyt odotan vaa että tuo miekkonen heräis nii päästään sitten hakeen Casper kotiin <3

Minzey ja Casper 6pvä
 
-KaLa-
Paljon Onnea Minzey! Melkoisen vauhdikas synnytys sulla olikin tai siis varsinkin ponnistusvaihe, eihän tuo kokonaiskestoltaankaan pitkä ollut. Olette varmaankin jo koko perhe nyt kotona, mukavaa vauva-arjen opettelua ja aurinkoisia kesäpäiviä! Kyllä varmasti sun mielenrauhan kannalta oli hyvä, että vauvasta kaikki tutkittiin tarkasti nyt ainakin tiedät kaiken olevan varmasti kunnossa.

Täällä ei oikeastaan mitään muutoksia olotilassa, satunnaisesti pari kertaa vähän selän puolella ollut jomotusta, mutta siinä kaikki. Turvotusta esiintyy välillä vähän ja välillä vähän enemmän muttei mitenkään paljoa onneksi vieläkään. Katsotaan mitä ensi viikon helteet tuovat tullessaan turvotusten suhteen.

KaLa 39+3
 
Jenny83
Ihanaa kuulla Minzeyn synnytyksest ja alkuajast vauvan kanssa... no, nyt vauva on jo varmaan kotona. On ollut varmaan pitkä odotus et se tulee sairaalasta mut oon siin kans samaa mieltä että hyvä että kattovat et kaikki on hyvin. Extra kontrolli on aina hyväks.

Oho... hansu on varmaan synnyttääs... jännää.

Mulla on niin kova päänsärky unenpuutteen takii etten tiedä miten jaksan kirjottaa. Vauva ei oo pitäny hereillä, mut oon heränny imettää sitä öisin joku 4 kertaa ja sit esikoinen päättää nousta aamusin klo 7 ja mun on pakko nousta kattoo ettei se tee tuhoja. Jos se olis 3v niin sen vois antaa kattoo tvtä mut kun se ei oo viel ees kaks niin siit ei tiedä mitä se keksii.

Vauva-arki on lähteny hyvin rullaa. Ei oo mitään kipuja synnytyksen osalta. Nimeä mietitään vieläkin ja toivon niin et se olis valmiina nyt viikonloppun kun on vaikeeta kutsuu vaan toista pikkuseks.

Vaunut on vieläkin ostamatta. Argh. Ja pitää sit mennä autolla kaikkialle. Siis vauvalle on vaunut mut ei tuplia ja esikoinen juoksee heti karkuun ja en ees voi käydä kaupas... no toisaalt nyt on kaikki paikat kiinni jussina. Huomenna mennään varmaan uppsalaan tai tukholmaan ostaa vaunut... on pakko saada sellaset... ei täst tuu muuten mitään.

Kiva seurailla millonkohan kala saa vauvan.

Kirjotan kyl viel synnytyksest alkuviikost mut nyt oon ihan tööt. EI ees jaksa pitää silmii auki.

Jenny ja pikkumies 4 päivää.
 
Hansu...
Blääh.. kotona ollaan. Sairaalaan kun pääsin käyrille niin kirjas mut heti sisään, kun olin 2 cm auki ja supistuksia tuli 2-3 minuutin välein. Siitä käyriltä, kun pääsin niin supistuksia alkokin tulla enää 5-6 minuutin välein ja siitä ne sitten harveni vaikkakin muuttui tosi kivuliaksi. Mutta siis olin sairaalassa 6 tuntia ja sinä aikana en auennut YHTÄÄN, vaikka supistuksia tuli säännöllisesti. Sit sain kaks parasetamolia ja lähetettiin kotiin :(

Täällä sitä kökitään näiden karseiden supistusten kanssa ja mietitään, että tapahtuuko kohdunsuulla mitään. Kätilö sanoi, että tässä voi mennä PÄIVIÄ :( Jos kuitenkin supistukset jatkuu koko illan enkä saa niiden takia nukuttua, niin yöksi sitten sairaalaan. Koitan pärjätä kotona. Nyt en vaan tiä koska sinne lähen uudestaan, kun eipä silläkään mitään merkitystä ollut, että supistuksia tuli niin usein...

Niin ja limatulppaa tulee koko ajan siteeseen... toivottavasti päästään vauhtiin viimeistään yöllä, ettei tästä tuu mitään synnytysmaratonia.

Hansu 39+2
 

Yhteistyössä