Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
EmiliaX
Onnea Marthalle!

Meillä on jo nimi valmiina. Itseasiassa keksin sen jo talvella ja mies kelpuutti sen. Kummeja on vasta yksi. Itse en kuulu kirkkoon,eikä kovin moni hyvä kummiehdokaskaan,joten hankalaa on. Mies kuitenkin haluaa ehdottomasti pitää ristiäiset(kuten muillekin lapsille). Harmi kun kahelle ekalle tenavalle tuli otettua neljä kummia,kolmannelle lapselle ei mitenkään löydä niin montaa.

 
Katzu
Marthalle onnea :)

Meillä nimi jo valmiina ja kummitkin kysytty. Kaksi pariskuntaa.

Nyt täytyy mennä, neuvola klo 15 ja Nöpö pitäisi saada syötettyä ennen sitä,nukkuu vielä täyttä päätä
 
Lilybelle
Heipparallaa, tosihan se oli lauantaina kyseessä. Iso poika tuli, 4370 gr ja 52 senttiä. Esikoinenkin oli lähes 4 kiloa, joten ehkä tällä kierroksella on vain tullut syötyä enemmän kuin viimeksi... Aivan ihana ja rauhallinen poika on. Nyt tuntuu, että haluan ehdottomasti lisää lapsia, vaikka raskausaikana mielipide oli toinen.

Minulla ei ollut harjoitussupistuksia kummempia tuntemuksia ennen kuin varsinaiset synnytyssupistukset alkoivat. En olisi koskaan uskonut, että tilanne etenisi omalla kohdallani niin nopeasti. (Eka supistus 9 aikaan ja vauva syntyi kello 14 jälkeen.) Synnytys ja varsinkin ponnistus oli rankka, mutta tosi palkitseva kokemus. Kirjoittelen myöhemmin synnytyskertomusta, kun aikaa on paremmin. Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille ja erityisesti onnea Pretty in Pinkin pojun toipumiselle! Vielä odottaville kärsivällisyyttä, vauvat tulevat väistämättä!

Tässä vielä päivitetty lista omalta osaltani:

Odottajat:
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
*Martha 08..........04.06.08.........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Ripuska..............12.6.08.......esikoinen
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Irina69................24.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Eliisa81................29.6............esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen

Vauvaantuneet;

25.05.08 MinttuO, rv 38+2, poika 3460g 51cm
28.05.08 Thelma82, rv 38+6, poika 3870g 51cm
29.5.08 Katzu, rv 37+6, tyttö 3044g ja 49cm
30.05.08 Lynn_e, rv 40+0, poika 4200g 54cm
30.5.08 Iines, rv 38+4, tyttö 3600g 51 cm
31.05.08, vieläkö yksi, rv 38+1,poika 2920g ja 48cm
05.06.08 Kolkyt ja risat, rv 38+0, poika 2750g ja 46cm
06.06.08 EmiliaX rv 39+0 ,tyttö 3065g ja 47cm
12.06.08 Juulia78 rv 41+1, poika 3885g 51,5cm
14.06.08 Lilybelle rv 40+5, poika 4370g, 52cm
 
Eliisa-81
Heippa,

voi onnea teille kaikille, niin monta pientä jo syntynyt tähän maailmaan!

Mulla ei oikein ole vielä olo että se tulisi. Ei ole ollut supistuksia (paitsi neuvolatädin mukaan on, viimeksikin neuvolassa käytäessä kuulemma kohtu supisteli, mutta en itse huomaa niitä,heh). Nyt on vaan ollut tosi väsynyt ja heikko olo pari päivää, nukuin jopa kellon ympäri. Tänään olin vielä hammaslääkärissä (joulukuussa varattu), ja kyllä otti päähän näin viimeisillään lähteä mutta kun ei ole aikaa aiemmin saanut. Ja huonostihan se meni, tuoli vietti niin alaspäin että asento oli varmaan huonoin mahdollinen, kohtu painoi johonkin ja alkoi pyörryttää, oksettaa ja silmissä sumeni, tarkastus jouduttiin sit keskeyttää. Viisi reikää ja kolmen viisaudenhampaan poisto oli tuomio, hui kamalaa, ajattelin, mutta sit mietin et ehkä synnytyksen jälkeen tuollaiset kivut kestää eri tavalla..

38+2
 
-Ama- ejk
Hurjan paljon onnea kaikille nyytin jo saaneille!!!!

Oma olo on tällä hetkellä aikas hirveä. Eilen heräsin klo 6 aamulla kipeisiin supistuksiin. Nitä tulikin pari tuntia, en kellottanut mutta aika säännöllisiltä vaikuttivat. Loppuivat sitten kuitenkin n. klo 9 mennessä kun aloin laittaan sairaalakassia valmiksi ym.

Päivän aikaan kipeitä supistuksia tuli noin 1-2/tunti.

Illalla oli pakko vähän nukkua (2 h meni kevyesti) ja kun heräsin kasin maissa niin supistuksia tuli kellottaen 5-7 min välein ja niiden kesto oli 30-50 s. Käytiin saunassa ja hiljalleen supistukset tiukkenivat ja tulivat 3-5 min välein ja kesto 40-70 s. Tuota tahtia jatkui ilmeiseti noin klo 5 asti aamuyöhön ja sitten taisin nukahtaa eli ilm supistukset viideltä loppuivat kun sain nukuttua, olivat meinaan niin kipeitä ettei niiden kanssa saanut nukuttua. Mies sai onneksi nukuttua koko yön, kun sillä oli kunnon univelat jo viikonlopulta. Noin seitsemältä heräsin ja nyt supistukset on kipeitä, mutta ne tulee ihan miten sattuu. Tosin oksensin aamupalani juuri, joten uskon että jotain avautumista tuolla alakerrassa tapahtuu. Toivottavasti supistukset taas yltyvät, täytynee alkaa edistämään asiaa jotenkin.

Mielellään kuitenkin saisivat yltyä vasta iltapvän puolella että saan miehen tueksi ja turvaksi töistä kotiin. Toki myös sairaalaan lähtö käy nopeammin kun mies olisi kotona valmiiksi, ei huvittaisi kipeänä taksilla mennä eikä kehtaisi normaalien synnytyskipujen vuoksi ambulanssiakaan häiritä...

Katsotaan miten käy :)

-Ama- 39+2
 
Alessia
Onnea kaikille uusille äideille ja voimia Amalle! Mä kiipeilisin jo pitkin seiniä tuossa tilanteessa!

Täällä hyviä uutisia. Kävin synnytystapa-arviossa, joka kesti ehkä 15 minuuttia. Lapsi on noin 2 700 g ja kuulemma minä olen aivan normaalin kokoinen, joten mitään estettä ei ole alatiesynnytyselle. Enpä olisi ikinä uskonut, ettei nenäliinoille ole tarvetta! Lähinnä olin miettinyt että miten pystyn ajamaan kotiin jos itken kuin vesiputous tuon arvion vuoksi...

Täällä valmistaudutaan viettämään juhannusta kaikessa rauhassa. Mä olen ihan varmasti viimeinen tästä porukasta joka synnyttää!
 
Ripuska
No Alessia, täällä sitä kanssa venaillaan h-hetkeä.. Mulle ei ole missään vaiheessa kerrottu synnytystapa-arvion "lopputulosta", joten olen orientoitunut alatiesynnäriin. Muutamankin kerran olen ollut ihmeissäni, koska eka lääkäri arvioi vauvan nelikiloiseksi ja painoni on noussut tasaisesti viikko viikolta, jossain vaiheessa mietin että miten mahtuu kapeasta lantiostani. No, kuitenkaan en saanut mitään kehotuksia ruokavaliolle tms! Maanantaina kävin äitiyspolilla verenpaineen takia ja sain uuden ajan seurantaan ens tiistaiksi Ä-polin lääkäri sanoi että aika pieni vauva tulossa, mainitsi 3,5 kiloa arvioksi (onks 3,5 kiloinen vauva pieni???).. , tänään kävin neuvolassa ja edelleen oli verenpaine koholla ja huomenna pääsen uudelle visiitille neuvolaan. Vauva pitää huolen että rempataa nyt sitten koko rahan edestä huvituksissa :)

Alkaa kyllä pikkuhiljaa hermo lyhenemään, liikkuminen käynyt reisikivun vuoksi melkein mahdottomaksi, en ole päässyt kävelyille ja kääntyminen sängyssä (ja vessaan nouseminen sen 4 kertaa yössä) tekee tuskaa. Mitään superkipeitä suppareita ei ole ollut, iltaisin kyllä tuntuvia, ja sellasta jännää "raaputuksen" tunnetta häpyluun tienoilla. Neuvolasta sanottiin että pää on hienosti kiinnittynyt, eli suunta on oikea.

Saas nähdä päästäänkö viettämään jussi kätilöopistolla vai meneeko koitos ens vai SEURAAVAAN viikkoon, alkavat kuulemma käynnistelemään synnytystä joskus kaks viikkoa yliaikaisena jos äidillä ja vauvalla ei ole krenoja.

Ei auta, hetki kerrallaan...

Ripuska, 40+6
 
Äittä74
moro,

Onnea taas kaikille vauvansa jo saaneille! (teitä on joka kerta niin monta uutta onnellista, etten nyt onnittele ketään erikseen!)

Itellä ei tunnu siltä, että synnytys olisi kovin lähellä, nyt on 39+5, eli juhannusaatto olis se arvioitu päivä. En viittii liikaa jäädä odottelemaan tuohon lasketun päivän tienoille, kun esikoinenkin meni 2 vkolla yli.

VÄlillä on vatsa kovana, mut mitään kipeitä supistuksia en ole kokenut. Väsyttää kans niin pirusti, kun yöt ja varsinkin aamuyöt on heikkoja, ei saa missään asennossa kunnon unta aikaseks ja vessakäynnit on aika rasittavia.

Nyt on IHANAA kun isukki vei pojan mukanaan kolmeksi tunniksi pienelle reissulle ja mä saan VAIN LEVÄTÄ ja vietää aikaa ihan itteni ja ison masun kanssa
:) Niinpä tulinkin tänne heti lukemaan teidän kuulumisia!

Ripuska ja Alessia: musta jotenkin tuntuu, että myös minä olen niiden vihon viimeisten joukossa, jotka tästä ketjusta synnyttämään pääsee.... tsemppiä vain teille molemmille!
- äittä74, 39+5
 
Kolkyt ja risat + minimies 2vkoa
Tänään olisi sitten ollut meidän minimiehen laskettu päivä, mutta poju tulikin sen kaksi viikkoa aiemmin. Hyvin menee, pikkumies syö hyvin ja kasvaa. Pituuttakin on jo tullut 3.5cm lisää.

Ripuskalle: 3.5kg on oikein hyvä ns. normikoko. Meidän poju oli 2750g ja se oli kyllä aikas pieni kun esikoinen oli sen 3.4kg..ei meinannut osata käsitellä.

Nyt minimies on jo 2940g eli melkein 3kg...Maito maistuu.

Kävin eilen elokuvissa!!!! Voi mikä ihmeellinen olotila!!! Meidän piti mennä siskon kanssa katsomaan Sex and the city toissa viikolla, mutta se sitten jäi kun meninkin synnärille ja nyt eilen sisko soitti, että hänen kaverillaan oli ylimääräisiä lippuja ja mitä jos mentäisiin ja mies lupasi, että hän voi hoitaa pojat ja niin me mentiin. En esikoisen ollessa 2vkon ikäinen olisi ikinä uskaltanut lähteä ulos. No se oli ihan lähiteatteri ja kännykän pidin äänettömällä sylissä jos jotain olisi tullut, mutta ei pojilla ollut hätää. Esikoinen oli mennyt nukkumaan vartti sen jälkeen kun lähdin ja minimies oli saanut pullosta maidonkerääjällä kerättyä maitoa ja nukkunut 1.5 tuntia ja heräsi vain puolisen tuntia ennen kuin tulin takaisin...niin että kukaan ei kärsinyt. Mua varmaan jännitti eniten, mutta pystyin nauttimaan leffasta. Oli muuten hauska, kannattaa käydä katsomassa!

Kohta voimmekin varmaan alkaa siirtymään vauvanhoitopuolelle vai mitä muut olette mieltä?
 
Eliisa -81
Blääh, mä en pääse enää kotona koneelle kun se reistailee, olen nyt kirjastossa lukemassa tän kuulumisia.

Oma olotila:
Oloni vaihtuu päivittäin ihan laidasta laitaan, liekö ennakoi sitten synnytystä. Välillä mieli on surkea, en oikein tiedä miksi, itkettää ja oon tosi herkkä. Mietin yhden yön tuossa kaikkea outoa ja stressasin pieniäkin raha-asioita ja tulevaisuutta. Itken jos mies ei töistä tullessa ota mua huomioon jne. Sitten oon taas välillä tosi pirtsakka ja vahva, ja odotan innolla synnytystä ja polttoja. Nukun yli 10 tunnin yöunia ja hyvin maistuu, vaikka ravaankin vessassa kans joku 3-5 kertaa. Ensimmäiset supistukset mullakin sentään tulleet, ajattelin jo et enhän mä synnytä kun jouluna kun ei mitään tapahdu. Pari päivää sit kun imuroin, niin oli tunnin ajan aika kipeää tuolla alavatsassa, kai oli supistuksia sitten. Viime aamuyönä pari tuntia sama. Erehdyin katsomaan FST:n Kätilöt-sarjaa missä yksi äiti ei millään saanut ponnistettua lastaan ulos ja mua alkoi jännittää miten itse jaksan.

On tosi odottavainen olo ja tää keskikesän valo ja "taianomaisuus" voimistaa sitä jännitystä. Eilen tein sateen jälkeen kävelylenkin merenrantaan vielä 22.30 aikaan ja kaikki oli niiiin kaunista.

Muille:
Älkää yrittäkö, luultavasti minä olen se viimeinen joka synnyttää. Menee niin varmasti heinäkuulle lähelle omaa synttäriäni joka on 12.pvä..
Alessia onpa hienoa tuo sun synnytystapajuttu. Mullakin on pienehkö vauva tulossa, noin 2,9-3,3kg. En kyl silti tajua miten sellainen mötkäle mahtuu mun kapeasta lantiosta ulos...
Ihme että Kolkyt ja risat on päässyt elokuviin vaikka on pariviikkoinen vauva!

Toivotan kaikille hyvää keskikesän juhlaa, ja meille odottaville hyviä hermoja!

Eliisa, vkot 38+4

 
angsteri
Odottajat:
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
*Martha 08..........04.06.08.........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Ripuska..............12.6.08.......esikoinen
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Irina69................24.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Eliisa81................29.6............esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen

Vauvaantuneet;

25.05.08 MinttuO, rv 38+2, poika 3460g 51cm
28.05.08 Thelma82, rv 38+6, poika 3870g 51cm
29.5.08 Katzu, rv 37+6, tyttö 3044g ja 49cm
30.05.08 Lynn_e, rv 40+0, poika 4200g 54cm
30.5.08 Iines, rv 38+4, tyttö 3600g 51 cm
31.05.08, vieläkö yksi, rv 38+1,poika 2920g ja 48cm
05.06.08 Kolkyt ja risat, rv 38+0, poika 2750g ja 46cm
06.06.08 EmiliaX rv 39+0 ,tyttö 3065g ja 47cm
12.06.08 Juulia78 rv 41+1, poika 3885g 51,5cm
14.06.08 Lilybelle rv 40+5, poika 4370g, 52cm
14.06.08 Angsteri rv 39+6, tyttö 3900g, 50cm
 
Eliisa-81
Voi paljon onnea angsterille!
Mulla on nyt kaiken lisäksi räkätauti päällä... Sanoi neuvolassa että useilla vastustuskyky laskee ja pöpöt tarttuu kun ollaan lähellä synnytystä, onkohan täällä kukaan synnyttänyt flunssassa tai vatsataudissa, ja millaista oli?
Nenä on ainakin niin tukossa että opitut hengitystekniikat joutuu romukoppaan jos nyt tulee lähtö...
 
Eliisa-81
Voi paljon onnea angsterille!
Mulla on nyt kaiken lisäksi räkätauti päällä... Sanoi neuvolassa että useilla vastustuskyky laskee ja pöpöt tarttuu kun ollaan lähellä synnytystä, onkohan täällä kukaan synnyttänyt flunssassa tai vatsataudissa, ja millaista oli?
Nenä on ainakin niin tukossa että opitut hengitystekniikat joutuu romukoppaan jos nyt tulee lähtö...
 
Irina69
Odottajat:
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
*Martha 08..........04.06.08.........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Ripuska..............12.6.08.......esikoinen
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Eliisa81................29.6............esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen

Vauvaantuneet;

25.05.08 MinttuO, rv 38+2, poika 3460g 51cm
28.05.08 Thelma82, rv 38+6, poika 3870g 51cm
29.5.08 Katzu, rv 37+6, tyttö 3044g ja 49cm
30.05.08 Lynn_e, rv 40+0, poika 4200g 54cm
30.5.08 Iines, rv 38+4, tyttö 3600g 51 cm
31.05.08, vieläkö yksi, rv 38+1,poika 2920g ja 48cm
05.06.08 Kolkyt ja risat, rv 38+0, poika 2750g ja 46cm
06.06.08 EmiliaX rv 39+0 ,tyttö 3065g ja 47cm
12.06.08 Juulia78 rv 41+1, poika 3885g 51,5cm
14.06.08 Lilybelle rv 40+5, poika 4370g, 52cm
14.06.08 Angsteri rv 39+6, tyttö 3900g, 50cm
16.06.08 Irina69 rv 38+6, tyttö 3530g, 49 cm

Tänään kotiuduttiin kättäriltä, tyttö on ihana ja kaunis kuin nukke. Äitikin voi olosuhteisiin nähden hyvin. En sen enempää kirjoita synnytyksestä, menee muuten kauhukertomukseksi, mutta touhu alkoi tosiaan vesien menolla 14.6. klo 03.15 ja päättyi hätäsektioon 16.6. klo 10.37, joten vauva tuli maailmaan 55 tuntia vesien menon jälkeen. Sen vain päätin että jos vielä raskaudun, niin ikinä en enää yritä alatiesynnytystä, suunniteltu sektio on ainoa vaihtoehto mulle! Kirjoittelen lisää tytöstä ja kommentoin juttujanne, nyt tyttö näyttää heräilevän, joten on mentävä.

Aurinkoista jussia kaikille!

Irina ja pikkuinen 3 ja puoli vrk
 
Lilybelle
Hei, täällä kaikki sujunut hyvin uuden pikkumiehen kanssa. Syö ja nukkuu hyvin, mutta silti iskee aina iltapäivällä tajuton väsymys. Yöheräilyt tekevät tehtävänsä...

Tässä vielä tiivis synnytyskertomus. Eli meillä synnytys käynnistyi supisteluilla kello 9 aikaan aamulla. Supparit tulivat melko pian 7 minuutin välein, sitten viiden, neljän ja lopulta tuntui että niitä tuli muutaman minuutin välein. Siinä vaiheessa päätettiin miehen kanssa lähteä sairaalaan, jonne on onneksi vain vajaa kilometri matkaa.

Sairaalassa lähettivät suoraan osastolle, kello oli noin 11, eli kaksi tuntia supistuksia takana. Sain ilokaasua ja jaksoin sillä tosi pitkään. Kun kätilö kysyi muun kivunlivityksen tarvetta, pyysin kurkkaamaan mikä tilanne kohdunsuulla ja sehän oli täysin auki. Sitten ei enää ehtinytkään enää antaa muuta, kun sai jo alkaa ponnistaa. Ponnistusvaihe oli kyllä tosi kivulias ja tuntui kestävän ainakin tunnin (todellisuudessa vain 16 minsaa). se hyvä puoli oli, että ilman kivunlievitystä ei tullut revitettyä liikaa ja työnnettyä liian kovaa vauvaa ulos. Sieltä se pieni suuri mies sitten lopulta tuli. Kun pään sai ulos, oli loppu pelkkää juhlaa. Lapsi rinnan päällä oli autuas olo, kuin olisi maratonin juossut ja endorfiini jylläsi kehossa monta päivää eteenpäin.

Iso vauva kun oli, niin päätin, että en syö mitään ylimääräistä sokeria raskausaikana seuraavan lapsen kanssa, jos sellainen suodaan. En nimittäin halua työntää yhtään ylimääräistä grammaa tuolta alhaalta ;-)

Hyvää jussia kaikille mammoille ja jaksamista ja kärsivällisyyttä vielä odottaville!
Terveisin Lilybelle ja poju 6vrk.
 
angsteri
Tosiaan onnea vauvautuneille!!! Ja jaksamista vielä odottaville!

Pretty, mikä on teidän tilanne? Kovasti voimia ja jaksamista! Olette mielessä! Kyllä kaikki menee hyvin!

Täällä elellään jo normi vauva-arkea. Ainakin vielä niin vaaleanpunaista ja ihanaa!

 
Irina69
Iltoja täältäkin,

neiti nukkuu jälleen tisuttelun jäljiltä. Itse asiassa eihän tuo juuri muuta teekään kuin syö ja nukkuu, isäänsä tullut (onneksi). Tosi rauhallinen persoona, itku pääsee ainoastaan, jos joutuu tissiä odottelemaan liian pitkään, liian pitkä aika on esim. äipän veskikäynti, joten tahtoakin löytyy ja jos kakat on housuissa. Itellä on koko ajan kova huoli, että saako tuo tarpeeksi maitoa, mutta ihan tyytyväiseltä tuo vaikuttaa ja kakkaa ja pissaakin piisaa. Vaipanvaihto on aivan ihanan helppoa, kun silloin neiti on hereillä ja tuijottelee kiltisti nätillä silmillään, näyttää tajuavan, että vaipanvaihdosta tulee mukavampi olo itsellekin.

Itsellä väsymys on jo toisesta maailmasta, vielä päällä nuo synnytyksen ajan rästit ja sen jälkeiset valvomiset päälle. Tänään ajattelin ensimmäistä kertaa nukkua oikein kunnon päikkärit, mutta ei uni tullut. Äitini vietiin aamusta ambulanssilla sairaalaan, nyt hän on dialyysihoidossa ja vasta illalla voin soitella teholle ja kysellä vointia. Jotenkin kohtalonomaista, että me tultiin eilen sairaalasta ja äiti joutui tänään sinne. Äitini oli jo viikolla nioin huonossa kunnossa etteivät tulleet sairaalaan pikkuista katsomaan, joten hän ei ole edes vielä nähnyt prinsessaa. No ehkäpä kaikki menee hyvin.

Pientä puhinaa kuuluu, pitää mennä katsomaan joko meidän ihme taas heräilee. Jussin jatkot kaikille, jotka on linjoilla!
 
lynn_e
irina; kuulostaa ihan minun ensisynnytyskokemukselta joka siis myös päätyi sektioon epäonnistuneen kauhusynnytyskoettelemuksen jälkeen, mutta silti uskalsin nyt vielä yrittää alakautta - siinä onnistuen, aika kultaa muistot, niin se sanonta menee!

Meillä ei mene pojan kanssa parhaalla mahdollisella tavalla; mahavauvahan tuo on. Olenkin maanantaina tilaamassa aikaa vyöhyketerapiaan, alkaa olla keinot loppu.
Huutoa aamusta toiseen...
 
Ripuska
Täällä eletään jänniä aikoja.. Nyt 41+2, lapsivedet menivät holahtaen viime yönä jalkapalloa katsoessa, puolenyön aikaan siis. Tuntui että sitä tulee litratolkulla! istuin pöntöllä ja soitin kättärille josta sanottiin että eikun nukkumaan, jos ei supista, ja vasta jos kovasti supistaa niin sitten heille. Yöllä supisteli kyllä ihan kiitettävästi, muttei mitään "suositeltuja" kahden tunnin pyrähdyksiä, joten sain nukuttuakin ihan jees ja nyt justiinsa pääsin suihkusta. Hetkeen ei olekaan nyt supistellut. Vauvan liikkeet tosin laiskempia kuin aikaisemmin, se huolestuttaa. Pitää soittaa uudestaan kättärille. Sieltä sanottiin että tänään viimeistään klo 12.00 pitäis käydä näytillä, varmuuden vuoksi. Tuntuu että alaselkä on ihan repaleina viimeöisten suppareitten takia. Sit kuitenkin kolmelta heräsin ja oli pakko käydä vetää banaani, vesien menon myötä vatsakin tyhjentyi aika tehokkaasti ja iski aivan hirmuinen nälkä. Saas nähdä miten tää tästä lutviutuu, joko meillä huomenna olis vauva!?!? Tai kenties tänään jo!
 
Alessia
Onnea jälleen kaikille vauvautuneille! Ja Ripuska taitaa olla jo tositoimissa!

Täällä ei muutoksia, tosin juhannuksena vähän jännitti... Kuulin just, että yhdellä tutun tutulla oli lapsevedet menny just kun mies tuli kotiin juhlimasta, eikä se saanut tulla mukaan synnytykseen... Joten sanoin omalle miehelle, että ei nyt kovin montaa kaljaa juhannuksena juo!

Ellisa: Musta taas on ollut ihan kannustavaa katsoa sitä Kätilöt-ohjelmaa! Tosin tuntuu jännältä, että oma lapsi syntyy ennen kuin sarja loppuu :) Hassuja ne miehet, jotka istuu vaan ihan vaikeena huoneen nurkassa eikä edes pidä vaimoa kädestä.
 
Katzu
Onnittelut vauvatuneille :) Ripuskalle taitaa tulla juhannusvauva :)

Täällä kaikki ihan ok. Ainut murhe on se että, että mulla eppari tulehtui ja olen lääkekuurilla. No toivotaan, että kuuri tehoaa.

Tänään tyttö melkein nukkunut koko päivän, toivotaan, että unta riittää yöhönkin :)

Hyvää juhannusta kaikille

 
Kolkyt ja risat
Täällä nautitaan ihanasta kesästä joka tuli taas eilisen sateiden jälkeen. Ei vain oikein tiedä mitä sitä pitäisi vauvalle pukea päälle tuonne ulos kun päivälläkin tuuli niin, että peruukki lentäisi päästä jos sellainen olisi. Liikaahan sitä varmaan aina noille pienille tulee laitettua...

Onnea tositoimissa oleville!

Ekat kummit kysyttiin tänään ja olivat tosi mielissään kun pyydettiin heitä. Pitäisi varmaan käydä papin puheilla piakkoin jos meinaa saada ristiäiset sopivana ajankohtana. Voi olla hieman hääkiireitä heillä nimittäin. Nimi meillä on jo lähes 100% päätetty, toista nimeä täytyy vielä miettiä.

Esikoinen on vielä toistaiseksi (eli 2 vkon ja 2 pv:n kokemuksen perusteella) suhtautunut oikein hienosti uuteen tulokkaaseen. Uskaltaisikohan kohta jo koputtaa puuta. Jostain luin sitten, että yksi psykologi oli sanonut, että ne jotka suhtautuvat hyvin pikkuveljeen/sisareen voivatkin olla niitä kaikkein mustasukkaisimpia ja heitä pitäisi kannustaa näyttämään tunteensa niin että yhdellä perheellä oli käynyt niin, että esikoinen alkoi sitten lyödä vauvaa...hohhoijaaa...eli jos on mustasukkaisuutta niin ei hyvä ja jos ei ole, niin ei hyvä ja pitäisi kannustaa näyttämään tunteensa...taidanpa vaan olla tyytyväinen tähän hyvään tilanteeseen enkä ajatella liikoja.

Hauskaa jussin jatkoa!
 
Alessia
Tuosta nimiasiasta: vain sen verran on sovittu, että mitä mies sanoo jos hätäkastenimeä kysytään. Kyseinen nimi ei kuitenkaan tule varsinaiseksi etunimeksi, se on vielä keksimättä.

Täällä alkoi vihdoin tapahtua JOTAIN. Eilen oltiin kävelyllä enkä tiennyt selviänkö kotiin, kun lantioon sattui ja supisteli. Eihän se välttämättä tarkoita, että lapsi ihan heti tulisi ulos, mutta sentään jonkinlainen käänne aikaisempaan verrattuna.

Alessia 38+6
 
Leenu1
Meille syntyi pikkuprinsessa 21.6., 3500g ja 50 cm, pipo 33,5cm. Kotiin päästiin jo eilen, kun sitä pyysin. Oma ja vauvan kunto oli niin hyvä, että lääkäri suostui kotiuttamaan meidät heti seuraavana päivänä. Oli niin unelmasynnytys kuin vain voi olla. Kaikki meni ihan nappiin. Kätilö oli kokenut ja rauhallinen, puudutukset osuivat ajallisesti kohdilleen ja tyttö tuli ulos kahdella ponnistuksella. Ei repeämiä ja ainoa kipeä kohta kropassa on tällä hetkellä epiduraalin pistoskohta.
 

Yhteistyössä