KESÄKUUN VAUVAT 2007 (2)

  • Viestiketjun aloittaja Salsa
  • Ensimmäinen viesti
nuppu&nyytti
Tyttö syntyi 17.6. klo 8:40 pituutta oli 50 cm ja painoa 3450g. Tänään kotiuduttiin. Kyllä sitä hyvää kannattaa odottaa.Palailen kertomaan synnytyksestä tarkemmin myöhemmin:)

Jaksuja vielä kaikille odottajille=)

Nuppu&Nyytti 4pvä
 
ontämävaikiaa
On tämä vaikiaa!! Nimittäin arvuutella että milloin on tosi kyseessä. Eilen illalla supisteli jo voimakkaammin ja väliä alkoi olla alle 10 minuuttia, välillä viittä minuuttia, ja sitä kesti kolmisen tuntia. Ei ne supparit vieläkään ollut tosi kipeitä, joten vähän ihmeissään siinä oltiin miehen kanssa. Nukahdin kuitenkin kunnes heräsin puoli viideltä siihen että mulla oli pikkuhousut ihan märät. Eikä haissut pissalle. Laitoin siteen ja päätettiin miehen kanssa yrittää nukkua vielä. Aamuyhdeksältä soitin Kättärille, että tällaista tapahtui, oisko lapsivettä, ja nyt siteessäkin näkyi vähän rusehtavaa vuotoa. Supistuksia tuntui 10 min. välein. Ajettiin Kättärille ja sinne sitten seurantaan. Lapsen sydänäänet kuului voimakkaasti ja supistuskäyrä piirsi sellaisia vaimeita supistuksia 10 minuutin välein. Ja eipä se ollut sitten lapsivettä mitä tihkui! Kätilö arveli sen olevan limatulppaa, enpä tiennyt että se voi olla niin nestemäistä kun jotenkin kuvittelen että se on ihan selkeä "klimppi". Kohdunsuukin oli vielä ihan kiinni, joten ei nää mun laimeat supistukset ole tehneet alakerrassa mitään. Päästiin lähtemään kotiin 4 tunnin seurannan ja odottelun jälkeen.

On kyllä tosi hämmentynyt olo. Mutta nyt ainakin tiedän, että kyllä niiden supistusten täytyy olla todella kivuliaita että ne jotain muutoksia kohdunsuulla aiheuttaa. Mun äidillä vaan ei koskaan yhdessäkään (kolmesta) synnytyksestä ole tullut todella kivuliaita supistuksia avautumisvaiheessa, joten siksikin olen miettinyt että käykö minullakin samalla tavalla.

Limatulppaa on nyt tihkunut pitkin päivää, hiukan rusehtavana ja kerran on tullut verensekaista limaa pyyhkiessä. Se kaiketi on ihan normaalia. Vauva liikkuu mahassa normaalisti. Mitenkähän monta päivää tässä vielä menee, kun tuo limatulppakin nyt taitaa olla mennyt? Huomenna on tarkoitus kuitenkin lähteä grillailemaan kavereiden kanssa, jos juhannuksesta voisi vähän nauttia ilman että koko ajan jänskättää että nytkö tuli lähtö...

Ai niin, onnitteluja rutkasti Kaisulle pikkutytöstä!!! :) Ja jokohan Eva_82, Salsa ja Vuokko on synnyttämässä...

MARIA 39+4
 
-Fiona-
Onnittelut vauvan saaneille!!
Sieltä ne viimein tulevat pitkän odotuksen päätteeksi =)

Täällä kasvetaan keskikäyrän mukaisesti. Tyttö syö hyvin ja on ruvennut pulauttelemaan kunnolla. Maitoa en ole pumpannut, mutta pienen lirun verran olen sitä pakkaseen saanut.

Nyt alkaa tytöllä menemään hermo joten toivottelen hyvät juhannukset kaikille!!

Fiona ja tytteli 15 pv
 
Salsa74
Aurinkoista juhannusta kesäkuulaisille!

Maria tuossa jo arvuutteli että jokohan ollaan tositoimissa, vaan täällä sitä edelleen keikutaan kokonaisena =) Vielä ei hermostuta eikä kypsytä, vaikka tutut kysyy nähdessään että "Eikös teidän pitäisi olla lasta tekemässä" tai "Ettekö te oo vielä lähteny laitokselle". Vielä jaksan hymyillen todeta ettei oo vielä aika, laskettu aikahan on vasta sunnuntaina. Eilen saunottiin ja grillattiin lohta +kasviksia ja illalla käytiin katsomassa kokkoa. Vietettiin semmoinen rauhallinen ja mukava juhannusilta.

S-taktiikoista sen verran että saunottu on lähes päivittäin, siivoustakin teen oikeestaan joka päivä pätkän verran eteenpäin ja seksiä on nyt harrastettu tiheämmin. Eihän se enää niin nautinnollista mulle oo varsinkaan kun tosiaan lähes ainoo asento on takaapäin, mutta tänä aamuna pääsin minäkin mieleni päähän =) eli jos Otto ei ala näyttää syntymisen merkkejä, niin varmaankin edelleen jatketaan tuota "luonnollista kohdunkaulan kypsyttelyä".

Jaksuja meille mahakkaille (montakohan meitä enää täällä lienee??) ja ihanaa vauva-aikaa teille, jotka omanne ootte jo "käyneet tekemässä"!

Niin ja onnea taas vauvautuneille, ainakin Kaisu ja Nuppu ovat ilmoittaneet perhetapahtumasta.

Salsa ja Otto 39+6
 
ontämävaikiaa
Kiva kuulla että kohtalotovereita vielä täälläkin on, meillähän kun on Salsan kanssa sama LA. Rauhaisasti meni meidänkin juhannus, grillattiin kavereiden kanssa ja tultiin aikaisin kotiin nukkumaan. Mulla on nyt sitä limatulppaa valunut 3 päivää, välillä ihan kunnolla (osina, yök) ja kivuliaita supistuksia alkanut tulla. Nyt tiedän kyllä että mitä kipeät supistukset on! Niitä pitäis vaan nyt saada tulemaan säännöllisesti ja pitkään. Nyt niitä saattaa parhaimmillaan tulla 10 minuutin välein ja kaksi tuntia, sitten taas hiipuu.

Mutta toivottavasti nää merkit nyt ennakoisi sitä että kohta pääsis tositoimiin. Aina kun tulee kipeä supistus, ja vaikka se sattuu niin mielessäni vaan hoen että jee, tätä lisää. :D

Supistustuulia muillekin!

MARIA 39+6
 
Jogi72
Rakas poikamme syntyi kiireellisellä sektiolla 18.6 klo 00.20 Porvoon sairaalassa. Kaikki on hyvin, prinssin mitat olivat 3790g ja 50 cm.
Laitan lisäviestiä kunhan koneelle kerkiän....

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

t. Jogi & Mick Kasper 5pv
 
kata..
onnea jogi!!!
ja maria,vaikuttaa että lähtö liki!! ja salsa ottaa nopeen lähdön siitä myös!!

vaikeeta uskoa että meidän vaavi tulee 4 viikkoa jo tiistaina....nopeesti aika menee.Kavero on rauhallinen ja iisi.Mitä ny isiä oli viime yön vähän pitänyt hereillä,jo 4 aikaan heräs ja valvoi 7 asti..
Oli sitterisä katellut mutta isi ei osannut nukkua.Kait mun otettava ja osaa näihin öihin,varsinkin kun noin huono yö.No,poika nukahti siis 22 jo mutta silti valvottua tuli ukkelin kanssa.Eli isillä unet vähissä.

On ollut ihanaa kyllä tämä että noin ihanasti mies on "auttanut".


kata ja miska 3 viikkoa ja 5 päivää
 
Suvi79
Prinsessamme syntyi 8.6. Paino 3708g ja pituus 50cm. Synnytys sujui kivuttomasti ja hyvin. Kätilöt onnistuivat puudutteiden annostelussa ja ajoituksessa loistavasti. En tuntenut lainkaan kipuja sen jälkeen kun pian sairaalaan saavuttuamme sain petidiinipiikin erittäin kipeisiin supustuksiin.

Nyt olemme harjoitelleet imetystä ja muuta arkielämää jo pari viikkoa kotona. Kiirettä on pitänyt ja väsykin on toisinaan ollut, niin etten ole sanut aikaiseksi kirjoitella aiemmin.

Onnea kaikille muillekin tuoreille äideille!
 
S@nttu
Vauva täytti tänään 3 viikkoa ja mekin on huomattu että hän on jo kovasti kasvanut. Aluksi olin surullinen, kun imetys ei onnistunut, mutta nyt melkein viikon Ronja on osannut imeä yhä paremmin. Jostain syystä mulle tulee vesirakkuloita nänneihin (ehkä vieläkin väärä ote) eli en anna kaikkia ruokia imettämällä vaan jatkan pumppaamista. On jotenkin turvallinen olo kun jääkaapissa on aina valmiina pulloissa maitoa. Ja onhan tää tosi monipuolistakin näin kun voi päättää kumpi syöttää (kiva kun isikin voi osallistua) ja kummalla tavalla.

Minkä verran muuten teidän muiden vauvat pulauttelee? Meillä saattaa mennä muutama päivä ihan vähäisillä määrillä ja sit jonain päivänä tulee tosi paljon usealla syöttökerralla.

Miten muuten Kata teette miehesi kanssa? Tuoko hän aina vauvan sulle yöllä syötettäväksi vai ootko pumpannut maitoa valmiiksi syöttämistä varten?

Vieläkö on monta "salamatkustajaa" masuissa? Tsemppiä kaikille vielä odottaville. Ootan että pääsen lukemaan muidenkin synnytyskertomuksia.

=) Santtu&Ronja 3 viikkoa
 
-Fiona-
Jogille ja Suville onnittelut =)

Mietin myöskin, että montakohan "mahakasta" vielä on??
Pitäis myös päivittää sitä syntyneiden listaa niin pysyis jotenkin kärryillä..

Täällä tyttö on kohta komeviikkoine ja tuntuu jo kovasti isolta ;)
Ainakin hän on saanut pyöreyttä ja kaksoisleukakin on ilmestynyt.
nyt on siirrytty nukkumaan yöt ensisänkyyn joka on meidän sängyssä. Luulen, että on nukkunut paremmin. Kokeilen nyt tätä jos vaikka nukuttaisiin enemmän kuin 1,5 tuntia kerrallaan.

Itse voin yöllisistä heräilyistä huolimatta ihan hyvin. Joskus hieman ummetus vaivaa.

Fiona ja tytsi 19 pv
 
Nuppu84
Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, tyttö 3270g /48cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks

3 poikaa ja 9 tyttöä

Päivitin meidät listaan:)

Eli tässä tulisi tätä synnytyskertomusta...

Lauantai iltana klo kymmenen aikaa alkoi tulla semmosia kunnon polttoja ei kauhean kipeitä mutta arvasin heti että nää on nyt "niitä" Supistukset tihenivät illan mittaan ja loppujen lopuksi niitä tuli noin 5 min välein enkä enää voinut kuvitellakkaan olevani kotona sairaalaan siis lähdettiin 4:30 ja perillä oltiin vähän jälkeen viiden.Vastaan tuli todella mukava vähän vanhempi kätilö ja vei mut sinne tarkkailu huoneeseen ja tarkasti kohdunsuun olin jo 5cm auki ja pääsin heti saliin siellä olin hetken ja koitin hengitellä ilokaasua mutta eipä se mitään auttanut niimpä pyysin epiduraalin ja sainkin sen heti sen jälkeen oli kun taivaaseen ois päässy:) sitten puhkaistiin kalvot jonka jälkeen kohdunsuu oli auki 7 cm tästä noin puolituntia rupesin tuntemaan kauheata tarvetta ponnistaa ja soitin kätilön paikalle kohdunsuu oli täysin auki ja sain luvan aloittaa usko meinasi jossain vaiheessa loppua mutta aivan ihanan kätilön avustuksella 20 min ponnistuksen jälkeen maailmaan syntyi meidän pieni tyttö:) Sain pienen repeämän virtsaputken seutuun ja muutaman tikin mutta niistä ei ole ollut mitään vaivaa eli synnytys meni todella hyvin eikä jäänyt mitään traumoja voisin mennä uudestaakin,no ehken ihan heti...

Meillä tyttö on niin kiltti ei kyllä itkeskele yhtään syö vaan ja nukkuu tosin nyt jo ruvennut olemaan pitempiä aikoja hereillä ja katselee jo tarkkaavaisena mitä ympärillä tapahtuu.Tänään kävi terkka kotona ja sanoi että on tyttö kyllä kun olisi vanhempikin kun on niin valpas:) ensimmäinen neuvola on sitten ensi viikolla.

Nyt taidan mennä pienille unosille kun oli ton terkan vierailun takia "aikainen" herätys:)

Nuppu&tyttö 9 pvä
 
Eva_82
Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, tyttö 3270g /48cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks
Eva82 21.6. rv 41+4 poika 4010g/52cm TYKS

4 poikaa ja 9 tyttöä

Tulin vaan ilmottelemaan että kotona ollaan jälleen, tultiin eilen illalla. Poika on aivan hurmaava ja kaunis ja rauhallinen kuin mikä, nukkuu enimmäkseen. kaipa sekin jossain vaiheessa muuttuu. Synnytys oli pitkä ja uuvuttava, ponnistus kesti vaan n. puol tuntia mutta sitä ennen meni semmoinen vajaa puoltoista vuorokautta. Sairaalan papereiden mukaan vaan n. 14h mutta mun omasta kokemuksesta se synnytys alkoi paljon aikasemmin. Kerron sitte tarkemmin.
En kerkee nyt lukemaan ees teijän kirjotuksia kun tultiin tosiaan eilen illalla ennen yheksää ja vaikka muka täällä oli kaikki valmiina ni kun tultiin ni tuntu ettei mikään oikeesti ollukaan valmista ja kaikenlaista täytyy laittaa vielä-
Kuulemisiin.
 
anskuli74
Meille syntyi tyttö 21.6.2007 klo 12.07 sektiolla. Ynyytystä lähdettiin käynnistämään viime keskiviikkona, kun oli mennyt yli 42+1. Minulle laitettiin ensin yksi murunen tonne alapäähän ja seurailtiin vauvan sydänääniä. Tuolloin vuorossa ollut kätilö sanoi että äänet ovat hyvät. Tuosta murusesta ei tullut minulle mitään tuntemuksia. Tässä vaiheessa minulla oli vielä 2 cm kanavaa jäljellä ja kohdunsuu kiinni ja kova.

Iltavuoroon tullut iäkkäämpi kätilö sanoi, että aamun käyrä ei ollutkaan niin hyvää vaan siinä oli jotakin sydänääni laskuja. Läkäri tuli katsomaan tilanteen ja sanoi että laitetaan vielä murunen ja tilanne alapäässä ei ollut yhtään edennyt. Sain sen murusen ja ääniä edelleen seurattiin. Sydänäänet edelleen laskivat ajoittain. Paikalle soitettiin lääkäri, joka käski laittaa supistusta estävää lääkettä. Sain sellaisen pistoksen ja sen jälkeen tuli aivan kamala olo. Sydän alkoi hakata, kädet vapista ja hikoilutti.

Minut siirrettiin synnytysosastolle valvontaan. Illan aikana sydänäänet edelleen laskivat ajoittain ja sain uudelleen supistusta estävää lääkettä. Itse en tuntenut supistuksia.

Yön nukuin valvonnassa ravinnotta siltä varalta, että minut leikattaisiin.

Aamulla lääkäri tutki tilannetta. Kanavaa oli edelleen jäljellä, mutta kohdunsuu oli just ja just sormelle auki. Tutkiessaan lääkäri puhkaisi kalvoni ja lapsivedet menivät. Lääkäri oli sitä mieltä, että kokeillaan oksitosiinitippaa jos synnytys lähtisi etenemään ja äänet eivt olisi huonoja. Minut siirrettiin synnytyssaliin ja laitettiin tippa.

Suistukset alkoivat melko voimakkaina ja kipeinä sekä säännöllisinä. Aluksi en saanut mitään kivun lievitystä, mutta jossakin vaiheessa henkäilin ilokaasua, jokaoikin ajoitettuna auttoi. Siitä vaan tuli kyllä todella höntti olo.

Supistuksia kesti kolmisen tuntia, kunnes lääkäri oli sitä mieltä, että sydänäänet ovat sen verran heikot, että vauva leikattiin pihalle.

Sektio ei ollut minusta ollenkaan traumaattinen kokemus. Vauvalla oli napanuoro kaulan ympärillä. Tämä oli aiheuttanut sydänäänien heikkous. Ihan hyvä, että ei lähtenyt tulemaan normaalisti...

Minä olin jo jalkeilla samana iltana ja kotiin päästiin jo sunnuntaina. Minä voin oikein hyvin ja haava on alkanut parantua oikein hyvin.

Vauva on todella kiltti ja rauhallinen... Lähinnä syö ja nukkuu...

 
anskuli74
Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, tyttö 3270g /48cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks
Eva82 21.6. rv 41+4 poika 4010g/52cm TYKS
Anskuli 21.6.20074 42+2 tyttö 3640 g/51cm Jorvi

4 poikaa ja 10 tyttöä
 
kaisuu
Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, tyttö 3270g /48cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks
Kaisu 18.6. rv 42+2 tyttö 3955g/53cm Kätilöopisto
Eva82 21.6. rv 41+4 poika 4010g/52cm TYKS
Anskuli 21.6.20074 42+2 tyttö 3640 g/51cm Jorvi

4 poikaa ja 11 tyttöä

Laitoin meidätkin listalle. Lyhyesti vielä minunkin synnytys eli rv 42+1 otettiin sairaalaan sisään ja laitettiin kaiken maailman letkuihin ja johtoihin. Klo 11 aloitettiin kalvojen puhkaisulla, jolla ei ollut mitään vaikutusta synytyksen käynnistymiseen. Oksitosiinia sain tipalla n. 6 tuntia ennen kuin supistukset olivat riittävän voimakkaita ja saatiin synnytys virallisesti käynnistettyä. Aluksi kivun lievitykseen vain kuumavesipulloa kun eivät halunneet antaa mitään järeämpää, joka voisi hidastaa käynnistyneen synnytyksen. Aika pian kuitenkin siirryttiin ilokaasuun, joka auttoikin aluksi. Aika vaikea sitä oli ajoittaa supistuksen alkuun (kun en koko ajan halunnut hengitellä ettei tule höntti, humalainen olo) ja siinä vaiheessa kun supistukset olivat jo tosi kuvuliaita niin ei siitä kaasusta enää mitään apua ollut. Epiduraalin sain vihdoin ruinattua itselleni klo 22 illalla. Kohdunsuu tällöin auki n. 2cm eli ne supistukset ei olleet paljon tehneet tehtäväänsä. Epiduraali pisti vähän vipinää touhuun sillä n. 2h päästä oltiin jo lähellä ponnistusvaihetta. Itse ponnistamiseen meni sitten n. 25minsaa ja tuo ponistaminen oli kyllä koko synnytyksen kivuttomin ja helpoin osuus. Väliliha leikattiin ja tikattiin ja hanuria särkee vieläkin aika paljon :) Mutta kaiken kaikkiaan minusta ihan positiivinen kokemus ja jotenkin intiimi tunnelma, kun itse synnytyksessä keskellä yötä vain osaava kätilö ja mieheni. Parasta tietysti kaikessa se palkinto kun tytteli nostettiin rinnalle. Kyllä siinä kaikki kivut unohtuivat saman tien.

Saimme Kätilöopistolla perhehuoneen, joka oli ainakin meille tosi passeli. Kotona olemme olleet viime keskiviikosta asti. Kaikki on aika uutta ja ihmeellistä, mutta eiköhän se tästä lähde sujumaan. Imetin aluksi rintakumeilla kun rinnanpäät niin matalat, mutta niistäkin päästiin kokonaan eroon jo eilen. Tyttö on vähän laiska imijä rinnalla, mutta ottaa rintaa kyllä aika tiheästi. Tyttö vaikuttaa ihan hyvin voivalta, joskin vatsaa tuntuu kipristelevän jonkun verran. Ei kyllä itke vaivojaan mutta paukuttelee ilmat pois varsinkin iltaisin ja kakkavaippoja meillä tulee päivässä n. 4 kpl. Itse puntaroin tytön toissapäivänä ja näytti kyllä jo ylittäneen syntymäpainonsa. Terkkari tulee kotikäynnille huomenna, niin sitten taitaa selvitä tarkemmin. Kaiken kaikkiaan ihana, rauhallinen vauva, joka seurustelee mielellään hereillä ollessaan. Yöllä nukkumisjaksot ovat vähän pidempiä kuin päivällä niin minäkin saan hyvin levättyä.

Minulla hyrrää hormoonit kyllä melkoisesti, koko ajan hikoiluttaa aivan sairaasti. Suihkussa täytyy käydä kahdesti päivässä. Sairaalaan jäi muuten n. 10 kg eli lähtöpainoon on sellainen viitisen kiloa. Ei kyllä tahdo mahtua viime kesän vaattet päälle mutta täällä kotosalla on hyvä kulkeakin vähän löysemmissä.

kaisu ja nuppu 8pvä

 
Suvi79
Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, tyttö 3270g /48cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
Suvi79, 8.6, rv 41+0, tyttö, 3708g/50cm, NKL
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks
Kaisu 18.6. rv 42+2 tyttö 3955g/53cm Kätilöopisto
Eva82 21.6. rv 41+4 poika 4010g/52cm TYKS
Anskuli 21.6.20074 42+2 tyttö 3640 g/51cm Jorvi

4 poikaa ja 12 tyttöä


Päivittelin itsenikin tähän listaan. Onpas meillä syntynyt paljon tyttöjä!
Tässä porukassa kannaataakin sitten jakaa tieto, jonka eilen sain hätkähdettyäni vauvelin tisuja... Sillä on kunnon pahkurat tisuissa ja säikähdin jo kasvaimia, kunnes neuvolasta kertoivat, että äidin hormonit saa vauvankin maitorauhaset joskus turpoamaan. Yleistä kuulemma tytöillä, mutta ilmenee joskus myös pojilla.

Toinen vinkki: ilmoittautukaa nyt vauvauinteihin jos sellaiseen mielitte. Soitin äsken ja sain paikkakuntamme viimeisen paikan syksylle.

En ole jaksanut kirjoittaa kunnon synnytyskertomusta. Laitan sellaisen mahd. pian. Nyt ei taas ole aikaa, kun täytyy syödä itse jotakin kun baby nukkuu.

Onko muuten intoa perustaa vauvanhoito puolelle meidän omaa ketjua sitten kun viimeisetkin meistä ovat kullannuppunsa saaneet?

Kirjoitellaan!

Suvi79 ja Viola 18päivää
 
Salsa74
Onnea Jogille ja Evalle pojista, Suville ja Anskulille tytöistä!
(ja olikohan joku muukin käynyt ilmoittamassa vauvan syntymästä..?)

Maria taitaa olla jo laitoksella kun ei mitään kuulu ja hällähän oli ihan lupaavia merkkejä jo ennen juhannusta eli laskettua aikaa... Me käytiin eilen jälleen ä-polilla tarkastuksessa. Kaikki oli hyvin, vauva liikkuu ja voi hyvin ja äiti liikkuu ja voi hyvin =) eli nyt sitten vaan ootellaan. Vastahan tässä on pari päivää mennyt lasketusta ajasta. Onneksi noita ompeluhommia ja ruuanlaittoa riittää... ihan mielelläni täällä touhuilen kun vointi on ok. Tänään ajattelin illalla mennä ystävän ja hänen 4-v. pojan kanssa kattomaan sirkusta.

Uskon (ja toivon) että Otto alkaa syntyä itekseen tässä ennen ens viikkoa. Seuraava neuvola on torstaina ja ä-polille ottavat tarkastukseen/käynnistykseen kun on menny 10 pv yli eli rv 41+3, joka on siis ens viikon keskiviikkona 4.7. Saishan tuo tietysti syntyä ennen sitä ettei hirveen isoksi kerkiäis kasvamaan. Eilen oli painoarvio 3400g eli ihan normaalin kokoinen vauva olis tulossa... kohdunsuu oli edelleen vain sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1,5 cm. Vauvan pää tuntui jo ihan alhaalla ja synnytys voi lääkärin mukaan alkaa milloin vain.

Nyt ruokaa laittamaan, mies nikkaroi pihalla kattotuoleja autotalliin ja varmaan jo ruoka maistuis...

Taidan olla viimeinen odottaja tällä palstalla. Ilmoittakaa vaan kun siirrytte vauvanhoitopuolelle, minä tuun perässä kunhan Otto syntyy.

Salsa ja Otto 40+2
 
Yasmi
Meilläkin isä otti yövuoron ja ihana tunne kun on saanut nukkua koko yön! Ihan pumpatulla maidolla mentiin yön läpi. Meillä tais olla ensimmäinen tiheän imemisen kausi kun pikkumies vietti tissillä varmaan 20h per vuorokausi ja kyllä siinä hermot meinas mennä mutta tilanne näyttää nyt rauhoittuneen ja rintoihin on noussut hirveä määrä maitoa!

Tsemppiä Salsalle, kyllä se sieltä pakostikin pian tulee, nauti yöunista ja lomatunnelmista kun vielä voit! Ja myöskin siitä mahassa potkuttelusta. Maltetaanko vielä odottaa ainakin tän kuun loppuun kaikkien vauvautumista ennen kuin siirrytään vauvanhoitopuolelle?

Yasmi ja Yrtsi 3vk 2vrk

Käytiin tänään vahvistamassa isyyskin, ihan hullulta tuntu allekirjoitella papereita, joissa vakuutettiin ettei ole ollut sukupuolisuhteessa muiden miesten kanssa, mutta huumorillahan tuo pitää ottaa :) Rintarepussa oloakin harjoiteltiin tänään ekaa kertaa, tuntui poika kovasti viihtyvän, simahti täysin ja oli niin lötkön rentona että piti
tarkistaa hengittääkö vielä.
 
Johanna76
Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, tyttö 3270g /48cm
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
Suvi79, 8.6, rv 41+0, tyttö, 3708g/50cm, NKL
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks
Johanna 17.6. rv 40+4 tyttö 2750g/46cm KOKS
Kaisu 18.6. rv 42+2 tyttö 3955g/53cm Kätilöopisto
Eva82 21.6. rv 41+4 poika 4010g/52cm TYKS
Anskuli 21.6.20074 42+2 tyttö 3640 g/51cm Jorvi

4 poikaa ja 13 tyttöä

Laitoin listaan meidätkin.
En ole kirjoitellut palstalle raskauden alun jälkeen ollenkaan, mutta olen käynyt lukemassa teidän juttuja lähes päivittäin.
Tässä siis nopeasti meidän "tarina".
Raskausaika meni todella hyvin alun karmeaa pahoinvointia lukuunottamatta. Maha ei kasvanut kovin suureksi, mutta vauva kasvoin normaaliin tahtiin. Voin sanoa, että ihana ja helppo raskaus!
Vauva oli jo pari viikkoa ennen LA:a laskeutuneena ja neuvolasta (terv.hoitaja+lääkäri) sanoivat, että vauva voi tulla jo hieman etuajassa... Eipäs tullutkaan!
Synnytys alkoi minun mukaani 18.6. aamuyöstä klo 2:00 viiden minuutin välein ilmestyvillä kipeillä supistuksilla. Tosin nyt voin sanoa, että eivät ne kipeitä olleet. Lähdimme aamusta neljän aikoihin sairaalaan. Siellä todettiin, että supistukset ovat säännöllisiä, mutta eivät ole saaneet kohdun suuta aukeamaan ja kaulaakin oli vielä jäljellä. Olin käyrillä muutaman tunnin ja edistymistä ei tapahtunut, joten sain kipulääkettä ja lähdimme kotiin . Olimme kotona muutaman tunnin, mutta sitten oli taas mentävä. Illalla supistukset olivat jo todella kipeitä ja oloani helpotettiin ilokaasulla, kuumalla kaurapussilla ja jumppapallolla. Lopullisen helpotuksen sain illalla kymmenen jälkeen epiduraalipuudutuksesta. Vihdoin sain nukuttua! Kolmen jälkeen kätilö sanoi, että paikat ovat auki ja saan ponnistaa sitten, kun tuntuu siltä. Ponnistus vaihe kesti 25 minuuttia ja tämä oli minusta kaikista kipein vaihe. Ilmeisesti puudutus ei enää auttanut.
Pikkuinen ja tempperamenttinen tyttö saapui maailmaan 17.6. kello 3:55. Kaikki oli hyvin tytöllä ja minullekaan ei tarvinnut laittaa kuin kaksi tikkiä. Minun mielestä synnytys kesti siis 24 tuntia, koska en saanut nukutuksi kunnolla kipujen vuoksi, mutta virallisesti 13 ja puoli tuntia.

Nyt olemme olleet kotona viikon. Onhan tämä jännitävää opettelua, mutta aivan ihanaa. Tyttö syö todella hyvin, ottaa kiinni muita :) Imetys onnistuu hyvin, kun nännit ovat parantuneet. Yöt ovat menneet myös hyvin. Tyttö käy yhdeksän kymmenen aikoihin nukkumaan, kun on ensin takannut itseään pari tuntia. Yleensä nukkuu nelisen tuntia ja syö ja taas neljä tuntia unta ja maitoa. Jos vielä äitiä väsyttää, niin taas nukkuu kolme/neljä tuntia ja sitten heräilee juttelemaan ja ihmettelemään maailmaa.

Ihana pikkuinen pirpana!

Johanna (En muista millä nimellä olin aikaisemmin)


 
kata..
Onnea kaikille vaavelin saaneille!!Tyttävoittoista on porukka!!!=)

Santtu,mies antaa pumpattua maitoa taikka sitte Nannia eli korviketta jollei ole muuta.Aika hyvin oon saanut pumpattua,pakkasessakin jo litra maitoa.

Poika on edelleen rauhallinen ja nyt ruvennut valvomaanenemmän,mutta nätisti seuraa ja kattelee kovasti ympärilleen.

Maisa on ihana isosisko,halaa ja silittää niin hellästi.Aina kun Miska sitterissä hakee oman pienen tuolin viereen ja siinä kattelee..
Että kyllä sitä vauvaa tuijottaa niin äiti,isi ja muutkin..

kata ja miska 4 viikkoa 1 pvä
 
-Iisa-
Heippa tytöt :)
ja onnittelut melkein koko porukalle, ja salsalle vielä jaksamistsempit, kohta se on nyytti sinullakin kainalossa :)
täällä tyttö täyttää tänään neljä viikkoa. Paino noussut mukavasti ja kaikki muutenkin hyvin. Meillä ei ole mies ottanut (en ole kyllä pyytänytkään) yövuoroja, en oikein raaskikaan pyytää kun hän on kuitenkin töissä ja hoitelee sitten kaikki muut asiat ... mut ehkä jonain viikonloppuna vois pyytää... Yöt on kuitenkin suht helppoja, heräämiset noin 01-02 ja 04-05, ja sitten aamulla 07-08 aikaan.

Päivitän vähän noita tietoja listaan. Musta ois kivaa jos siirrytään sitten kaikki lapsenhoitopuolelle kun kaikilla vauvat kotona!

Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, rv 39+2 tyttö 3270g /48cm, TYKS
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
Suvi79, 8.6, rv 41+0, tyttö, 3708g/50cm, NKL
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks
Johanna 17.6. rv 40+4 tyttö 2750g/46cm KOKS
Kaisu 18.6. rv 42+2 tyttö 3955g/53cm Kätilöopisto
Eva82 21.6. rv 41+4 poika 4010g/52cm TYKS
Anskuli 21.6.20074 42+2 tyttö 3640 g/51cm Jorvi

4 poikaa ja 13 tyttöä

 
Vuokko..
Mentiin sitten viime viikon torstai-iltana sairaalaan ja tyttö syntyi perjantaina klo 16. Maanantaina kotiuduttiin ja nyt on saanut levätä ja kerätä voimia. Tyttö on suloinen, ja vaikka paino hiukan tippuikin sairaalassaoloaikana niin kokoa riittää vielä. Imetyksen kanssa on vähän ongelmia, tyttö imee kyllä hyvin ja hyvällä otteella, mutta maito ei taida vielä riittää. Tänään annettiin vähän korviketta imetyksen päätteeksi ja hyvin maistui. Rinnanpäät on kovasta imemisestä hirmu kipeät, toivottavasti maito nousee kohta ja imeminen helpottuu. Ja toivottavasti korvikkeen anto ei nyt häiritse imemistä. Annan sitä tuttipullosta, kun hörpyttäminen tuntui niin hankalalta.

Synnytyksestä lisää myöhemmin, kunhan vauvaelämä hiukan tasaantuu.

Onnittelut kaikille uusille vauvan saaneille!

Vuokko ja tyttö 5 pv


Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, rv 39+2 tyttö 3270g /48cm, TYKS
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
Suvi79, 8.6, rv 41+0, tyttö, 3708g/50cm, NKL
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks
Johanna 17.6. rv 40+4 tyttö 2750g/46cm KOKS
Kaisu 18.6. rv 42+2 tyttö 3955g/53cm Kätilöopisto
Eva82 21.6. rv 41+4 poika 4010g/52cm TYKS
Anskuli 21.6.20074 42+2 tyttö 3640 g/51cm Jorvi
Vuokko 22.6.2007 40+3 tyttö 4040g/51 cm Ksks

4 poikaa ja 14 tyttöä



 
Jogi72
Muhku, 26.5, rv37+6, poika 2380g/47cm
Kata, 29.5 rv 39+4, poika 3340 g / 50 cm
-Iisa-, 30.5, rv 39+2 tyttö 3270g /48cm, TYKS
Vilkkis, 2.6, rv40+1, tyttö, 3820g/51cm, Naistenklinikka
Maaria, 2.6, rv39+4, tyttö, 2970g/48cm
Yasmi, 3.6, rv37+2, poika, 3575g/52cm, Kätilöopisto
Santtu, 4.6., rv39+3, tyttö, 3486g/50cm, Kätilöopisto
Fiona, 7.6, rv 39+2, tyttö, 3740g/51 cm, Kätilöopisto
Sasa_sofia, 8.6, rv 39+6, tyttö, 3860g/51.5cm, Seks
Suvi79, 8.6, rv 41+0, tyttö, 3708g/50cm, NKL
wilma83 10.6 rv 39+5 tyttö 3800g/51 cm,seks
Aikku 10.6 rv 38+4 tyttö 2470g/46 cm, Kätilöopisto
Nuppu84 17.6 rv 41+2 tyttö 3450g/50cm Phks
Johanna 17.6. rv 40+4 tyttö 2750g/46cm KOKS
Kaisu 18.6. rv 42+2 tyttö 3955g/53cm Kätilöopisto
Jogi 18.6 rv 41+3 poika 3790g/50cm Porvoon sairaala
Eva82 21.6. rv 41+4 poika 4010g/52cm TYKS
Anskuli 21.6.20074 42+2 tyttö 3640 g/51cm Jorvi
Vuokko 22.6.2007 40+3 tyttö 4040g/51 cm Ksks

5 poikaa ja 14 tyttöä

Päivitin meidät :)

t. Jogi
 
-Fiona-
Tyhmä kysymys lähinnä Katalle, mutta neuvoja saa laittaa muutkin;)
Siis itse en ole pumpannut maitoa, koska ajattelen sen lisäävän maidontuotantoa entuudestaan. Olenkohan vähän hömppä vai tuleeko sitä sitten enemmän kuin vauva tarvitsee?
Nyt maito riittää vauvan tarpeisiin, mutta olisi kiva laittaa esim. pakkaseen varalta yms. En halua kuitenkaan olla koko ajan pumppaamassa..

Näköjään on tullu paljon tyttöjä :) Ja kun sairaalassa tuntui, että kaikki siellä oli vain poikia.
Meidän tyttöä kyllä epäiltiin yksi päivä pojaksi, kun hänen tukkansa oli kuin David Beckhamilla =)
Ovat isänsä kanssa niin samannäköisiä ja hiuksetkin ovat periytyneet sieltä puolelta.

Fiona ja tytsi 20 pv
 

Yhteistyössä