kesäkuussa 2010 laskettuaika

  • Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti
haicu
Onkos muita kellä olis alustavan arvion mukaan laskettuaika kesäkuussa? Plussa senkun vahvistuu testissä ja rv 4+0 meneillään nyt, eli alussa ollaan. Mutta olis kiva jutskailla mahdollisesti kesäkuussa synnyttävien kanssa tai vaikka jos toivot kesävauvaa ja haaveilet plussasta eli piinapäivät olisi meneillään nyt :)

Toinen lapsi kyseessä jonka la 03.06.2010 laskurin mukaan menkoista laskettuna ja oviksesta laskettuna 04.06.2010 eli ihan sama...
Esikoinen täyttää juuri toukokuun lopulla 3 et vilskettä tulee riittämään. Pienellä avustuksella lapsoset saatu aluilleen et ihan luomuhommaa ei ole ollut. esikoista odotimme 5 vuotta ja toinen ilmoitti tulostaan yk 2:lla, joten oli hieman nopeampi toimitus :)

Pinoon vaan jos joku muukin on jo plussannut...
 
KiiraLiina
Moi!

Täällä myös ihan pari päivää sitten plussannut ja laskurin mukaan laskettu aika menee kesäkuun alkupäiville. :)

Mulla on 1v 2kk tyttö ja ikäeroa lapsille tulee siis 1v 10kk, jos kaikki siis vaan menee hyvin. Vipinää siis tulee varmasti olemaan alkuajat! :-D

Tuntuu ihan uskomattomalta vielä, että raskaana ollaan. Pari testiä olen jo tehnyt ja pitää varmaan vielä muutama tehdä :) Toivon yhtä helppoa raskausaikaa kuin esikoisesta oli, tosin alussa olin ihan järkyttävän väsynyt ja vähän mietityttää, kuinka jaksan energisen neidin kanssa jos sama väsymys iskee nyt. Muuten raskausoireet ja -tuntemukset ovat olleet samat kuin ekassa raskaudessa.

Oletko haicu jo soitellut neuvolaan?
 
haicu
Onneksi olkoon KiiraLiina :)

en ole soitellut neuvolaan ja tuskin vielä soittelenkaan ainakaan kolmeen viikkoon :)

Käyn todennäköisesti huomenna verikokeessa ja tämän jälkeen varailen luotto gyneltä jonka kanssa lapsi aluilleen laitettiin niin alku-ultrassa joskus vkolla 6. Nyt meneillään 3+6 menkoista laskettuna et saas nähdä jos vaikka ultran jälkeen soittelis neuvolaan.

Meillä mielenkiintoinen tilanne kun folliultrassa oli kasvamassa oikealla 2 x 17 mm munista ja vasemmalla yks pienempi. Joten kaksoisraskauden (kolmois) mahdollisuus on olemassa. Pidetään peukkuja että nämä raskaudet jatkuvat edelleen, koska alussa vasta ollaan...

Haicu rv3+6
 
haicu
No niin, verikokeissa käyty ja positiivista se näytti. Eli kyllä sitä tarvii pikkuhiljaa uskoa että pieniin päin ollaan :)

Taidan varailla ultra-aikaa reilun parinviikon päähän sitten. Eikö ketään muita täälä ole kuin minä ja KiiraLiina ? :)
 
ulkopuolinen...
Toivottelen onnea teille odottajille! Muistan miten itse viime lokakuun alussa ilmoittauduin täällä kesäkuun odottajien ketjuun. Pienokainen on jo 4kk. Nyt jo olisi pikkukakkonen haaveissa mutta taijetaampa odotella vielä se vuosi. Ihanat ajat teillä edessänne, jarrusukkia matkaan!
 
KiiraLiina
Hieno juttu, haicu!

Ja kiitos mukavasta viestistä, ulkopuolinen! :)

Minä tein tänä aamuna vielä yhden testin, tähän astin olen tehnyt vain liuskatestejä ja nyt sitten tein "kunnollisen" testin. Vahva viiva siihen ilmeistyi saman tien! :)

Mun pitää soitella neuvolaan esikoisen asoissa parin viikon päästä ja ajattelin samalla ottaa puheeksi tämän raskauden. Täällä alkuraskauden ultra on vasta rv 10-11, joten mikään kiire ei siinä mielessä ole. Eikä varmaan ekaa neuvola-aikaakaan kovin aikaisin saa? Ja toisaalta, ei ole tarviskaan, ainut tietty että ois ihanaa mahdollisimman pian kuulla pienen sydänäänet :) Kovasti tekisi mieli mennä alkuraskauden ultraan, kun tuohon neuvolan ultraan on niin kauhean pitkä aika, mutta on sen verran hinnakasta lystiä että täytyy vaan yrittää malttaa mielensä.

Vähän meinaa päivisin olla kuvottavaa oloa ja illalla palelee ja väsyttää.

Toivottavasti muitakin ilmoittautuu tänne meidän seuraan, ettei tarvitse kaksinpuhelua pitää! :)
 
haicu
Hienoa KiiraLiina vahvasta plussasta :)
Itse menen alku-ultraan sen vuoksi luotto gynelle kun clomien voimin tämä lapsonen sai alkunsa ja follikkeleita kasvoi 3 joten tuplaodotus saattaa olla edessä... Aika näyttää.

Kiitokset myös ulkopuoliselle vierailijalle mukavasta viestistä :)

haicu rv 4+0
 
Catriina
Haicu ja Kiiraliina, liityn seuraanne. :))) Tein ekan testin sunnuntaina ja siihen tuli selvä mutta vaaleanpunainen plussa. Tämänaamuisessa testissä plussa oli jo melkein kontrolliviivan värinen. Raskaana siis ollaan ja toista kultasta odotellaan saapuvaksi.
Esikoisemme on nyt 1 v ja 9 kk. Laskettu aika tekay.fi:n laskurin mukaan ois 7.6. ja synnytyssairaalana on OYS.

OIreina mulla nännien nipistelyä, alavatsan ajoittaista juilimista, väsymystä etenkin iltaisin ja megamittoihin lisääntynyt valkkari.

Catriina rv 4+1
 
ekaa kertaako??
Moikka!
Ihan jännittää kirjottaa tänne, kun mulla samoin plussaa parissa testissä ja laskettuaika laskureiden mukaan 5.6.. IIIIIKKKK! Jänskättää ihan hulluna ja toisaalta pelottaa, että menee kesken. Olo on tosi sekava ja epäuskonen. Tämä siis mulle ensimmäinen raskaus, miehellä jo edellisestä suhteesta 4 v tyttö.

Joku tuolla kirjoitti, että alavatsassa juilii.. Ilmeisesti se on ihan normaalia (?) kun minulla samanmoista vaivaa.. toki pelottaa että on menossa kesken tai jotain.. = ( Etova olo ollu jo jonkun viikon ajan ja viime viikolla hiukan lämpöäkin oli, en tiedä johtuko sitten tästä. Muutamat asiat, kuten meidän koiran tassut = ) tuntuu haisevan normaalia voimakkaammalle.. muuten aika perus normaali olo..

mistä päin täällä kirjottelevat on?
 
haicu
tervehdys vaan ekaakertaako? ja catriina :) Täälä edelleen pieniinpäin ollaan rv 4+5 meneillään,huh, jo niin pitkällä ;)

Olen parisen viikkoa saikulla tänä väsymyksen ja etovan olon vuoksi. ei vaan jaksa mitään yksinkertaisesti tehdä... Sama edellisessä raskaudessa.
Eka ultra varattu 6+3 rv:lle 12.10.2009 ja sit vielä neuvola jo 7+0 eli 16.10.2009 :) Hitsi mä oon nopee noiden kanssa.

MItenkäns muut, onko neuvoloita ym varattu. Täälä pirkanmaalla sitä asustellaan Tampereen kupeessa. vuosimallia 81. perheessä mies ja poika -07 syntynyt.

Noh, tarvii lähtee hakeen poikaa tarhasta ja kaupoille. Palataan ja onnea plussasta kaikille uusille.
 
moonsun
en millään malta olla kirjoittamatta tähän ketjuun! Laskettu aika menisi kesäkuun lopulle, jos nyt tärppää! Ovis on juuri nyt kohdillaan ja piinaviikot siis edessä. Neljä kiertoa menty ilman ehkäisyä, mutta tässä kierrossa päätettiin oikein tähdätä.
Meillä ennestään jo poika -07, kakkonen olisi tervetullut.
Onnittelut kaikille jo plussanneille, toivottavasti saan liittyä ketjuun lokakuun lopulla!!
 
Catriina
Munkin puolesta tervetuloa ekakertaako?.Toivottavasti moonsunkin pääseen meidän porukkaan mukaan. Paljon peukutuksia sinne!

Haicu, mä varasin tänään ekan neuvolan. Se on 19.10. eli silloin pitäs olla viikkotilanne 7+1. Nyt mennään neuvolan mukaan päivää mun laskelmia edellä eli tänään ois "jo" rv 4+3.

Mulla alkoi tänä aamuna ällötys ja alavatsassa on pientä juilintaa. Tein tänään vielä testin eli plussa on kyllä vahvistunut.

Onnellinen Catriina rv 4+3
 
haicu
tervetuloa tänne vaan jo nyt moonsun :) täällä voidaan piinailla yhdessä sun tilannetta :)

Vautsi vau. Miettikää et ollaan näin alussa ja jo neuvoloitakin varattu ym... :) hieman hymyilyttää tää hätäily mut ei vaan malta olla etenemättä. Tietysti matkan varrella saattaa kaikkea tapahtua vielä mutta pidetään peukut pystyssä että EI tapahdu mitään pahoja ja ikäviä :)

Eipä muuta ku iltapalalle ja nukkumaan :) öitä!

 
ekaa kertaako??
Juu kyllä kanssa jo neuvola varattu vasta kyllä 28.10. Nyt mulla 4+5 päivä, eli Haicu ollaan aika samoissa = ) Itse asustelen Helsingissä, vuosimallia -80 ja tosiaan tuo mies ja hänen tyttö kuuluu talouteen. Mistä muut täällä on? Haicu jo kertokin..

Tämä todellakin toivottu plussa. Suuremmin ei tosin keritty lasta "yrittämään", kerkis ollan vaan kahdet menkat pillereiden jättämisen jälkeen ennen kun tärppäs. Onko täällä muita ekakertalaisia?

Mites oletteko jo kertoneet uutisesta sukulaisille / tuttaville? Me ollaan kerrottu muutamalle ystävälle ja sisaruksille. Vanhemmille tarkoitus kertoa viikonloppua, hiukka kyllä jännittää! huh! Mietin ensin, ettei kerrota jos jotain sattuu, mutta toisaalta en pysty salailemaan ja jos jotain sattuu niin, se on elämää! ja siinä kohtaa toki toivon läheisten tukeakin.. Mitä mielipiteitä tähän muilla?
 
nimbu
Minä tein tänään positiivisen testin, ja yllätysplussa oli tosi yllätys! On ollut sellaista haipakkaa tämä syksy, että lapsenteko on toteutunut melkein vain ajatuksen tasolla. Osattiin kuitenkin harvat kerran näköjään ajoittaa vahingossa nappiin, tämä oli vielä ensimmäinen yrityskierto.

Meille on tulossa toinen lapsi, esikoinen on nyt 1v3kk. Aikalailla kaksi vuotta taitaa siis tulla ikäeroa, jos kaikki menee hyvin. Kuukautisten perusteella LA olisi 4.6., mutta mulla on niin ihmeellinen kierto, että viimeksiksi raskaus oli monta viikkoa myöhemmässä kuin kuukautisista olisi voinut odottaa.

Ilmeisesti jälleen tulossa aika kovaoireinen alkuraskaus, koska mulla on ollut oireita jo vajaan viikon. Aamuisin on paha olla, ja jotkut kohdun kiinnikkeet tms. vihlovat yskiessä. Oireiden perusteella tein testinkin, vaikka olin ihan täysin varma, että tuhlaan vai rahojani. Ei ne ihan hukkaan menneetkään :)
 
corianteri
Terve tänne!
Taidanpa liittyä seuraanne. Ihan elämän ensimmäistä kertaa on plussaa näyttänyt. Viime viikonloppuna kotona ja nyt vielä työterveyden kautta uudelleen.
Omien laskelmien mukaan menisi la 3.-5.6.2010.

Vastoin lukemiani juttuja olen voinut tosi hyvin. Ei väsytä tai kuvota, ruoka maistuu ja muutenkin virtaa riittää. Tosin ilmeisesti ne oireet alkaakin vasta pikkuhiljaa ilmentyä. Tosin rinnat on kipeenä ja vähän niinkun paisuneen oloiset ja finnejä pukkaa :D

Mut ei muuta kun odottamisen iloa kaikille!
 
kakkosta yrittäen
Hei kaikille, erityisesti moonsuun. Minäkään en malttanut olla kirjoittamatta. Tilanteemme on aivan sama! Minullakin on 4 kierto menossa ja toivoisin niin paljon että pääsisin liittymään tähän ketjuun oikeasti. Laskettuni olisi n.22.6.2010. En ymmärrä miten näistä tuska viikoista selviää ja miten ne saa kulumaan?
 
haicu
mitäpäs tänne kuuluu? Sateista sunnuntaita vietetään täälä meidän kotona. Viikkoja olis nyt sit jo 5+2 :) kylläpä aika rientää. Olotila on edelleen tosi väsynyt ja kuvottava. Maha on aivan turvoksissa ja taitaa olla ummetusta :( Noh, liikuntaa pitäis saada kehiin mutta kun sataa niin mua ei tonne ulos lenkille saa :)

Tervetuloa mukaan Kakkosta yrittäen ja nimbu ja corianteri ja vielä moonsuun :)

 
Catriina
Haicu,mullakin on iltaisin kova turvotus ja vatsa kuin potkupallo. Lisäksi joskus närästää.Onko teillä vielä menkkamaisia kipuja ja jomotusta?Mulla nivusia nipistelee,lonkkaluita kolottaa ja alaselässä ja alavatsassa juilii välillä.Aamuisin ja aamupäivisin on ällötystä sekä kova väsymys koko päivän.

Tänään poksuu viikot.

Catriina 5+0
 
Syysmiss
Piinaviikot piinaviikot piinaviikot!!!!!!!!
Ovis tuli ja meni, pupuiltua tuli kyllä riittävästi. Nyt täytyy vaan toivoa, että yksi simppa löytää oikeaan osoitteeseen. Laskurilla laskettuna la olisi 27.6. jos nyt tärppää. Ikäeroa esikoiseen tulisi vähän reilu 3 vuotta.
Mitenhän sitä olisi ajattelematta asiaa kaksi viikkoa!
 
ekaakertaako?
Moikka kaikki!

Tännehän on aika paljon tullut uusia. Kivaa! =) Täällä nyt 5+1. tuli kerrottua vanhemmille eilen ja molemmat puolet oli todella iloisia asiasta! =) Vähän kyllä jännitti kun tän miehen kanssa ei mitään vuosia yhdessä olla oltu ja hiukka menneisyyttäkin jo hänen kanssa, mutta todella iloisesti uutitnen sis otettiin vastaan molemmilla puolilla!

Täällä olotilat jo hiukan normalisoituneet.. pientä nipistelyä ja arkuutta rinnoissa ja vähäistä kivistystä mahassa, mut ei enää sellasta etovaa oloa.. kaipa se on hyvä.. oon huomannu ettei kauheesti tee mieli pukea mitään kireitä farkkuja jalkaan vaan mielellään enemmän kokoajan jossain löysemmissä vaatteissa.. tuntuu kurjalta jos alavatsan kohdalta vaatteet kiristää.. Onko kellään vinkkejä mitä on pukenu päälle, kun en nyt todellakaan vielä mitään äitiysvaatteita ala pitämään.. mut pitäs jotain suht normaalia kuitenkin olla ja duunin puolesta siistiäkin. Yleisesti mulla siis tiukat farkut ja jotain paitaa.. farkkujen tilalle jotain siistiä ideaa?

 
Sanni80
:) Liityn mukaan kesäkuun vauvoihin <3 Esikoinen masussa ja olemme vm.80. Täällä on rv4 ja vahva plussa tuli kolme päivää sitten. Laskettuaika on laskurin mukaan 13.6.2010. Ei millään voi uskoa todeksi, että nyt todellakin on raskaana. Olo on ollut aika hyvä, pientä väsymystä vaan ja rinnat ovat olleet kipeät ovulaatiosta lähtien. Kolmannessa kierrossa tärppäsi ja silloin tiesin että nyt osui sopivasti ovulaation aikaan.
Kuinka nopeasti olette ottaneet yhteyttä neuvolaan?! Ajattelin että ensi viikolla jos soittaisin ja taidan vielä tehdä yhden testin.. Varmistuksen varmistus :) Onnea kaikille plussanneille ja onnea teille jotka jännäätte!
 
ekaakertaako?
Terve Sanni.. täällä samanmoinen tilanne kaikin puolin, eli kolmannella kierrolla ja samaa vuosimallia ja esikoinen myös! Aika magee fiilis kyllä! Mulla nyt rv 5+2. Ootko mistä päin? Olis ihan kivaa jos joku olis PK-seudulta niin vois vaihtaa kuulumisia tuonnempana ihan vaikka kahvin merkeissä. tuskin kellään äippärillä on liikaa samassa tilanteessa olevia kavereita, mulla ei ainakaaa.. = /
 
kakkosta yrittäen
ekaakertaako? Olen melkein pk seudulta eli ihan tästä porvoosta... Uudet tuttavuudet kelpaisi kyllä. Varsinkin jos se plussa suostuisi tulemaan. Kohta alkaa muuten tulemaan epätoivo, koska on tullut sairasteltua niin paljon ja lääkärit ovat jo niin monta kertaa sanoneet etten ehkä enää voi tulla. Tulisi jo pian tämän kuun puoliväli!
 

Yhteistyössä