kesäloman vietto uusioperheessä

  • Viestiketjun aloittaja lankakeränen
  • Ensimmäinen viesti
höhöö??
No joo. Luuletko, etten tiedä, ettei mieheni suku ole aateliskirjoissa? Mutta sinä et tiedä, että suku on Ruotsin kuninkaan aateloima ja siitä on dokumentti, jonka kirjauttaminen mihinkään virallisiin kirjoihin ei kiinnosta ketään. Edes poikaamme. Melko kateellisen tuntuista tekstiä jopa sinulta.

Mikä tää Wiltsu oikein on? Pitäisikö minunkin olla kateellinen sille vai mikä tää on tää Wiltsu-ilmiö?
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Miten mulla on mielikuva, että wiltsun poika ajoi kännissä mopoa tai autoa? Oliko joku huumekokeilukin?
Kyllä. Toiseksi vanhin poikani ajoi kännissä kevaria 14-vuotiaana päin tolppaa.

Huumeita ei tietääkseni kukaan lapsistamme ole kokeillut. Tietääkseni.

So? Tällä hetkellä hänellä (22-vuotiaana) on menossa toinen ammattitutkinto, vakituinen työpaikka, hänellä on oma talo (tai joo, pankin kanssa yhteinen), kiva oma pieni perhe eikä ongelmia.

Et mitä sä niinku ajoit takaa? Oliks sulla näin huipputyyppejä lapsina paljonkin?
 
Viimeksi muokattu:
Muistikuva
Ajoin sitä takaa, että lapsille täytyy kertoo mitä tehdään ja mitä ei. Heitä kasvatetaan. 14-vuotias on aivan liian nuori käyttämään alkoholia, eikä hänellä ole edes ajo-oikeutta. Sinä kivasti puolustelet poikasi rikoksia ja vähättelet niitä kun nyt menee hyvin. Ihan kaikki tekee virheitä ja niistä otetaan opiksi, mutta aika metsässä ollaan, jos niitä tuohon tyyliin vähätellään. Minulla on niin erilainen arvomaailma.

Minulla on kaksi lasta. Yksi puoliso on riittänyt molempien isäksi. Vanhimmalla kaksi tutkintoa, lapsi, puoliso, oma (pankin) koti ja elämä mallillaan, ilman ainuttakaan merkintää rikosrekisterissä. Kasvatimme hänet kunnioittamaan lakeja ja toisia ihmisiä. Toinen lapsi opiskelee vielä. Hänelläkään ei rikosrekisteriä. Meillä on aina ollut ehdoton sääntö: känniläisten kyytiin ei mennä, saatika itse kännissä. Että joo, on minulla huipputyyppejä lapsina.
 
Wiltsu
Ajoin sitä takaa, että lapsille täytyy kertoo mitä tehdään ja mitä ei. Heitä kasvatetaan. 14-vuotias on aivan liian nuori käyttämään alkoholia, eikä hänellä ole edes ajo-oikeutta. Sinä kivasti puolustelet poikasi rikoksia ja vähättelet niitä kun nyt menee hyvin. Ihan kaikki tekee virheitä ja niistä otetaan opiksi, mutta aika metsässä ollaan, jos niitä tuohon tyyliin vähätellään. Minulla on niin erilainen arvomaailma.

Minulla on kaksi lasta. Yksi puoliso on riittänyt molempien isäksi. Vanhimmalla kaksi tutkintoa, lapsi, puoliso, oma (pankin) koti ja elämä mallillaan, ilman ainuttakaan merkintää rikosrekisterissä. Kasvatimme hänet kunnioittamaan lakeja ja toisia ihmisiä. Toinen lapsi opiskelee vielä. Hänelläkään ei rikosrekisteriä. Meillä on aina ollut ehdoton sääntö: känniläisten kyytiin ei mennä, saatika itse kännissä. Että joo, on minulla huipputyyppejä lapsina.
Hienoa! Olen ylpeä sinusta, olet suoriutunut vanhempana hienosti.

Minä olen myös ylpeä itsestäni. Minulla on mielettömän ihania lapsia yhteensä viisi! Huipputyyppejä kaikki. Rikosrekisteriä ei yhdelläkään. Ja monellako sun lapsista oli sitten se 8 kymppiä todistuksessa, neljä stipendiä, hymypoikapatsas......? Niin. Kilpailemaan vanhemmuudesta ei kannata sinunkaan alkaa. Saattaisit jopa hävitä. Montako hymypoikapatsasta sulla on kotona? Ei varmaankaan yhtään.

Hyvä, että säännöt johtaa edes muutamaan kymppiin todistuksissa. Säännöttömyyskin johtaa muutamiin kymppeihin todistuksissa... Ja vapaisiin ja onnellisiin lapsiin ja aikuisiin!

Olen niin onnellinen lapsistani ja heidän onnellisista elämistään!
 
Viimeksi muokattu:
Muistikuva
Minun ei tarvitse päteä/kilpailla keskustelupalstalla lapsieni kautta. Eikä omaisuuden. Eikä hienon nimen. Se ei tuo mitään lisäarvoa elämääni. Hyvää kesää sinulle ja perheellesi.
 
Yks "rälssi" vaan
No joo. Luuletko, etten tiedä, ettei mieheni suku ole aateliskirjoissa? Mutta sinä et tiedä, että suku on Ruotsin kuninkaan aateloima ja siitä on dokumentti, jonka kirjauttaminen mihinkään virallisiin kirjoihin ei kiinnosta ketään. Edes poikaamme. Melko kateellisen tuntuista tekstiä jopa sinulta.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, kuka kunkku? Viimeinen oikeasti aateloitu on 1900-luvun alussa, ja sekin säälistä.
Voisko tän päivän aatelinen olla vähän ku loinen - vapaamatkustaja, ei makseta veroja, ollaan vähä niiku siivellä.

jajajajaja... eihän rouvakaan ole rouva jos sitä ei oo vihitty. Se on vaan naitu neiti.

PS. <määki olen melkein sukua julkiksel, mun veli kerran melkein pani ressan rouvan pikkuserkkuu ja siis melkkein.


Mut pppsss. vakavissaan, miks ihmees sää jaksat jotain vonneja hehkuttaa, mitä niil on väliä?
 
Viimeksi muokattu:
jepjep
wiltsu, wiltsun mies, wiltsun lapset, wiltsun karvakädet, wiltsun ajellut pimpsat, wiltsun kalliomietiskelyt, witsun miehen kyvyttömyys elättää wilsua, wiltsu sitä ja tätä...sitä ennen samat jutut wichienä.

Onhan se kiva avautua kaikista asioistaan, omista ja läheisten, tänne tuntemattomille.
Joskus toivoisi wiltsullekin pientä itsehillintää ja vähemmän minä - minä asennetta.
 
Kullervo
Alkuperäinen kirjoittaja lankakeränen;11217703:
Minulla ei ole omia lapsia, miehelläni on 7v lapsi joka on luonamme joka toinen viikonloppu. Miehelläni on täysi kesäloma ja itselläni vain viikon loma, jota en todellakaan haluaisi viettää silloin kun miehen lapsi on meillä. Mieheni tuttava pyysi meitä Pohjois-Suomeen, niin pohjoiseen kuin vain Suomessa pääsee ja mieheni oli asiasta maininnut lapselleen, joka oli heti että hän tulee mukaan. Mieheni asiasta äsken mainitsi ja ilmoitin, että saavat sitten mennä sinne kahdestaan, etten halua viettää mun ainoata kesälomaviikkoani kuuntelemalla hänen lapsen valittamista automatkalla joko ollaan perillä. Enkä kyllä muutenkaan jaksa sitä valittamista ja näsäviisastelua kuunnella, jota tuo lapsi usein harrastaa. Mä arvasin, että se sanoo asiasta lapselleen joka on tietenkin änkeemässä mukaan. No mieshän repi asiasta herneet, ei mitään sanonut mutta näin kyllä naamasta että sitä vitutti mun asenne.
En kai mä nyt helvetti vietä mun ainoota kesälomaviikkoani korjaamalla mieheni ja hänen lapsen sotkuja, joita saan ihan tarpeeksi harrastaa näinä viikonloppuina kun lapsi on meillä. Muutenkin ärsyttää jo nämä viikonloputkin, kun lapsi on täällä kun sen kamat lojuu aina sen pari viikkoa milloin missäkin, kun lapsi eikä mies niitä näytä korjaavan pois silloin kun lapsi lähtee kotiinsa takaisin.
Tässä tapauksessa olisi ollut järkevää, että ainoa lomaviikko olisi vietetty pariskuntana!
 
Tii
Alkuperäinen kirjoittaja lankakeränen;11217703:
Minulla ei ole omia lapsia, miehelläni on 7v lapsi joka on luonamme joka toinen viikonloppu. Miehelläni on täysi kesäloma ja itselläni vain viikon loma, jota en todellakaan haluaisi viettää silloin kun miehen lapsi on meillä. Mieheni tuttava pyysi meitä Pohjois-Suomeen, niin pohjoiseen kuin vain Suomessa pääsee ja mieheni oli asiasta maininnut lapselleen, joka oli heti että hän tulee mukaan. Mieheni asiasta äsken mainitsi ja ilmoitin, että saavat sitten mennä sinne kahdestaan, etten halua viettää mun ainoata kesälomaviikkoani kuuntelemalla hänen lapsen valittamista automatkalla joko ollaan perillä. Enkä kyllä muutenkaan jaksa sitä valittamista ja näsäviisastelua kuunnella, jota tuo lapsi usein harrastaa. Mä arvasin, että se sanoo asiasta lapselleen joka on tietenkin änkeemässä mukaan. No mieshän repi asiasta herneet, ei mitään sanonut mutta näin kyllä naamasta että sitä vitutti mun asenne.
En kai mä nyt helvetti vietä mun ainoota kesälomaviikkoani korjaamalla mieheni ja hänen lapsen sotkuja, joita saan ihan tarpeeksi harrastaa näinä viikonloppuina kun lapsi on meillä. Muutenkin ärsyttää jo nämä viikonloputkin, kun lapsi on täällä kun sen kamat lojuu aina sen pari viikkoa milloin missäkin, kun lapsi eikä mies niitä näytä korjaavan pois silloin kun lapsi lähtee kotiinsa takaisin.

Jättäisin koko lomareissun väliin ja lentäisin yksin hiekkarannikolle.
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja lankakeränen;11217703:
Minulla ei ole omia lapsia, miehelläni on 7v lapsi joka on luonamme joka toinen viikonloppu. Miehelläni on täysi kesäloma ja itselläni vain viikon loma, jota en todellakaan haluaisi viettää silloin kun miehen lapsi on meillä. Mieheni tuttava pyysi meitä Pohjois-Suomeen, niin pohjoiseen kuin vain Suomessa pääsee ja mieheni oli asiasta maininnut lapselleen, joka oli heti että hän tulee mukaan. Mieheni asiasta äsken mainitsi ja ilmoitin, että saavat sitten mennä sinne kahdestaan, etten halua viettää mun ainoata kesälomaviikkoani kuuntelemalla hänen lapsen valittamista automatkalla joko ollaan perillä. Enkä kyllä muutenkaan jaksa sitä valittamista ja näsäviisastelua kuunnella, jota tuo lapsi usein harrastaa. Mä arvasin, että se sanoo asiasta lapselleen joka on tietenkin änkeemässä mukaan. No mieshän repi asiasta herneet, ei mitään sanonut mutta näin kyllä naamasta että sitä vitutti mun asenne.
En kai mä nyt helvetti vietä mun ainoota kesälomaviikkoani korjaamalla mieheni ja hänen lapsen sotkuja, joita saan ihan tarpeeksi harrastaa näinä viikonloppuina kun lapsi on meillä. Muutenkin ärsyttää jo nämä viikonloputkin, kun lapsi on täällä kun sen kamat lojuu aina sen pari viikkoa milloin missäkin, kun lapsi eikä mies niitä näytä korjaavan pois silloin kun lapsi lähtee kotiinsa takaisin.

Jos sinä et hyväksy miehesi lasta, se on sama kuin et hyväksy miestäsikään!
 

Yhteistyössä