Kesän 2008 vauvakuumeiset 3

  • Viestiketjun aloittaja Emppu*
  • Ensimmäinen viesti
Emppu*
LISTA
Ansku84 23, mies on, poika-06, heinäkuu-08
Pompukka 31, mies 33, 4 lasta, kesäkuu-08
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
suvipilvipäivikki 30, mies 34, syksy-08
sars76 31, mies 35, syyskuu -07
Eemi 24, mies 24, marraskuu -07
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, elo-syyskuu -08
Maritsa78 30, mies 32, tyttö -06, heinäkuu-08
Nuusku82 25, mies 25, kesäkuu-08
Santura 25, mies 31, heinä-elo-08
miida 25, mies 28, heinäkuu-08
Tinsula 27, mies 35, kesäkuu-08
Emppu* 25, mies 26, heinäkuu -08
Ellesse 26, toukokuu -08
Taisha 31, mies 31, pojat -97 ja -06, heinäkuu -08
Tulevaäippeli 21, mies 20, kesäkuu -08

Plussanneet:
antzi 24, mies 28, enkelityttö 06, tyttö 08, heinäkuu -08
Sars76, 31v, mies 35v, + elokuu -08


JÄNNÄYSLISTA

pompukka jännäyspäivä 11-13.8

Hey,tässä ois uus ketju avattuna...jos joku puuttuu listalta,niin lisätkää!!
 
miida
Moi! Työpäivä takana ja olo on niin uupunut ja poikki kun vaan voi olla! Töissä hieman stressiä ja kiirettä ja mä koitan olla ajattelematta sitä liikaa, ja tehdä vaan sen mitä ehtii, mut silti yritän tehdä 120% ja suunnilleen muidenkin hommat siinä sivussa. Kiva.

Mies yllätti eilen vauva-aiheisella kommentilla. Ei se paljoo juttele aiheesta, eikä puhu että haluaisi vauvaa tms. En nyt muista enää tarkalleen mitä se sanoi, mut hymyilytti kyllä pitkän aikaa sen jälkeen. Ihana mies. Hitto kun oisin laittanut tänne mitä se sanoi, mut en nyt saa sitä sanamuotoa päähäni.. Pointti oli kuitenkin että ihanaa kuulla sen haluavan vauvaa, koska ei siitä hirveesti hehkuta. Puhuuko muiden miehet vauvoista ja niiden haluamisesta? Mun mies on "perinteinen" suomalainen ukko, joka ei paljoo tunteistaan puhu :) Joidenkin miehellä tais olla enemmän vauvakuume kun naisella itsellään?

 
Nilla87
Mie puutunlistasta:D Käyn täällä niin harvoin ku ei meijän oma netti halua toimia:(
Täällä siis ovikset ollut viimeviikonloppuna..viime viikko siis pupuiltu joka toinen pvä ma ke pe ja ma:D Eli pakko olisi kyllö jo tärpätä..Kahet menkat tullut normaalisti pillereidenlopetuksen jälkeen..:)
Jännäyapvät 15-17.8..iiiiik :)
Onnea plussanneille en ihan kaikkea jaksanut lukea kun ootte niin hirmusesti kirjotellut..Hyvä niin niin pysy ketju pystyssä:)
Lomat ohi ja kesäkin nähtävästi..kauhean kylmä ilma täällä helsingissä ainakin:(
Noo syyksy on sitten sitä pimeää ja peti rikasta aikaa!
Ootteko muuten kukaan rekisteröitynyt Vau.fi sivustolle..siellä hauskasti ilmotetaan heti kirjauduttua että monesko viikko on menoossa raskautta ja koska on seuraava ovis:p Hauskaaa..joo hieman on tylsää

Sais vaan sen PLUSSAN SA**ana ni alkas elämä hymyilee:)
röökin poltto melkein jo LOPPU jihuuuuuuu:)

Oho kylläpä oli "asiaa":)Hyvät kesänloput ja plussatuulet tulee syssyn mukana:))
 
Nilla87
LISTA
Ansku84 23, mies on, poika-06, heinäkuu-08
Pompukka 31, mies 33, 4 lasta, kesäkuu-08
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
suvipilvipäivikki 30, mies 34, syksy-08
sars76 31, mies 35, syyskuu -07
Eemi 24, mies 24, marraskuu -07
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, elo-syyskuu -08
Maritsa78 30, mies 32, tyttö -06, heinäkuu-08
Nuusku82 25, mies 25, kesäkuu-08
Santura 25, mies 31, heinä-elo-08
miida 25, mies 28, heinäkuu-08
Tinsula 27, mies 35, kesäkuu-08
Emppu* 25, mies 26, heinäkuu -08
Ellesse 26, toukokuu -08
Taisha 31, mies 31, pojat -97 ja -06, heinäkuu -08
Tulevaäippeli 21, mies 20, kesäkuu -08
Nilla87 21v, mies 22v huhtikuu -08

Plussanneet:
antzi 24, mies 28, enkelityttö 06, tyttö 08, heinäkuu -08
Sars76, 31v, mies 35v, + elokuu -08


JÄNNÄYSLISTA

pompukka jännäyspäivä 11-13.8
Nilla jännäys 15-17.8
 
Aq
Eemi: se äippäraha on sama kuin ekasta jos tekee toisen vaavin kun edellinen on vielä alle 3v.Sillä tavalla sentään kannustetaan tekemään enemmän lapsia =). Tää uudistus tuli meidän kannalta kuiteski liian myöhään eli kakkonen syntyi kesäkuussa ja uudistus voimaan saman vuoden loka- tai marraskuussa. Pikkasen otti päähän!
 
Tinsula
Mä olen nyt tikuttanu, mut hieman ihmettelen et onko se normaalia et ensin oli vaalea se toinen viiva kaks kertaa ja nyt kolmannel kerral ei haaleaa viivaa pelkkä testiviiva. Tarkottaisko se sit et ovis oli ja meni ennen kun aloin testaa?

Hei muuten mä täs just mietin et mikä se greippimehu juttu on?
 
Taisha
Jep, mä suosittelen ehdottomasti tuota Varesta, käytiin viikko takaperin se katsomassa, Miska Kaukonen tekee aivan uskomattoman roolityön (siis useamman roolin) siinä..itse Vareksesta en useamman kirjan lukeneena pitänyt, mulla on siitä ihan erilainen kuva mielessä..:) lämmintä vaatetta suosittelen ottamaan mukaan, illat on jo kylmiä, tosin tällä hetkellä on kyllä päivätkin..:( Muutoin samat ois suositukset kui Eemilläkin..

Ja mitä tuohon henkiseen ikään tulee, mä olen siellä juuri ja juuri teini-iän ylittäneiden joukossa, vaikka fyysiseltä iältäni lienen jo tän porukan eläkeosastossa..

Äitiyspäivärahaan ja lomaan lasketaan myös lauantait arkipäiviksi, muistaakseni..:)

Ovistikuista piti kysymäni, mähän sain eilen siihen hailean plussan, tänään en mitään, eli mitä se meinaa? Jos joku fiksumpi vois kertoa..Eilen kyllä tuli laitettua lähetys matkaan, mutta mahtoiko osua kohdilleen..pöh, mä niin kuvittelin et varsinainen ovis ois ollu vasta tänään, mut mahtoiko se nyt sit mennä ohitse kokonaan..

Nyt tarvii lopettaa, kaksvuotias vaatii päästä mukaan kirjoittamaan..

-Taisha
 
Santura
Tinsulalle, greippimehun pitäis tehdä kohdun limakalvosta paksumpaa jolloin alkio kiinnittyy helpommin. Ilmeisesti verenkierto paranee sillä suunnalla. Samanlaisia vaikutuksia on myös punaviinillä, mut kuka sitä ny jaksaa päivittäin tissutella? :) En ole vielä itse testaillut greippimehua, joten jätettäköön asiasta kertominen kokeneemmille. Muaki kiinnostais että juotteko vaan oviksen aikoihin vai koko ajan, ja miten? Lasillinen vai puoli pänikkää vai?
 
Santura
Ja siitä oviksesta hermoileville, hedelmöittymisen oiski ihan hyvä tapahtuu ennen sitä varsinaista ovulaatiota jolloin ne siittiöt varmimmin pääsee kyytiin :p Tässä just ite laskeskelin huolestuneena et kun oma ovis on joko 10 tai 11 pv ja miekkonen tulee kotiin 10 pv niin keretäänkö me saaha lastia liikkeelle vai myöhästytäänkö :p pitää toivoa et sen kaverit on superuimareita :D
 
Emppu*
Greippimehusta: Tässä kierrossa juon sitä ekaa kertaa.Koska pidän sen mausta,niin juon sitä pari lasillista päivässä ja aloin juomaan heti kun menkat loppu.Miestä pisti vähä naurattaa,kun tulin kaupasta saaliina 3 litraa greippimehua :D
En kyllä tosissani oikeen jaksa uskoa,että sillä olis todenteolla vaikutuksia,mutta voihan sitä ainakin kuvitella hitusen verran,että siitä jotain apua olisi ;)
Juu,niin mäkin oon aatellu,että simpat ois hyvä laittaa liikkeelle ennen ovista,että kerkeevät perille sitten kun se ovulaatio on!viime kierrossahan meillä oli yritystä ennen,jälkeen ja oviksen aikana,mutta silti ei tulosta tullut,joten se on niin monesta kiinni...
 
tulevaäippeli
Heippa kaikille!

Oli kysymys siitä, et onko jonkun miehillä kova vauvakuume. Mä ainakin allekirjoitan tuon! Oma ukko on niin innoissaan ja tohkeissaan, ettei melkein muusta puhukaan. :) Kovempi kuume kun mulla, mikä on suuri ihme. Onhan tästä perheenlisäyksestä puhuttu jo vuoden verran, mutta nyt sitten vasta katsottii aika otolliseks.

Täytyy nyt toivoa, että tärppäis kun on niin surku kattella toisen pettynyttä ilmettä jos ne menkat sieltä yllättääkin.

Mulla olis yks kysymys teille kaikille. Elikkä tuota ovuloimista ajatellen. Luin tosiaan jostain, että on suositeltavaa harrastaa ennen ovuloitumista. Meillä kun ei ole nyt mahollisuutta harrastaa niin usein kun halutaan kun ukko on tosiaan sielä armeijassa. :/

Sillä vähän kyselinkin, että mikä on se otollisin aika? Voi sitten aina hälyyttää miekkosen iltavapaille. :)

Kiitti jo etukäteen!
 
Eemi
Hei huomenta, olitte kysynyt niin paljon asioista joista jotain tiedän, et vastailen nyt kokemuksen "syvällä" rintaäänellä... Heh. Mut Aq, olin siis oikeassa äippärahasta - harmi, että se teidän kohdalla tuli vähän myöhässä. :/ Et joo, ehkä sit ne muksut pitäiskin tehdä peräkkäin - en kyllä usko et on meillä mahdollista onnistua kahdesti 3 v sisään.

Mutta siis, greippimehu: pitäis tosiaan vavistaa kohdun limakalvoja, ts. tehdä ne sellaisiksi, jotta alkio voi paremmin kiinnittyä. Mulla ainakin ultrattiin mehun nauttimisen jälkeen sopivat limakalvot, ja ovislimat oli selkeästi paremmin tunnistettavat ja RUNSAAT... ;) Mä juon greippimehua jostain kierron alusta hiukan oviksen yli... En tiedä, onko täs jotain suositusta sille ajalle olemassa, mut ei kai siitä sit ihan loppukierrossa enää mitään hyötyä ole (?).

Ovistikuista: nehän näyttää plussaa siten, että kun saat vahvimmat viivat tikkuun, niin ovis tulee siitä 24-36 h sisällä (lukekaa sieltä pakkausselosteesta, voi olla, et vaihtelee eri testeissä). Joten: jos hommissa ollaan silloin kun tikku näyttää positiivista tai seuraavana päivänä, pitäis sen mun mielestä riittää. Sarsillahan on tästä omakohtaista kokemusta. ;) Mut tosiaan, mä sain siihen kyllä testiviivaa vahvemman viivan yhtenä päivänä siinä kierrossa kun tikutin, muuten tuli noita haaleita. Tuon vahvimman tulkitsin sit niin, että siitä seuraavana päivänä ovis.

Mutta oon myös käsittänyt, että se Lh-huippu, mitä se testi mittaa, voi olla niin lyhytaikainen, että menee tavallaan tikutusten "väliin"... Eli jos tikutat esim. joka aamu, ja saat kahtena aamuna aika tasavahvat viivat keskenään mutta hiukan testiviivaa haaleammat, ja näiden molemmin puolin vain haamuja tai pelkkää testiviivaa, niin vois kuvitella oviksen olleen siinä tummimpien viivojen kohdalla. Do I make sense to anyone? Sori tää epäselvä kirjoitusasu. Mutta näin mä olen tän homman käsittänyt.

Enkä kyllä ite tikuta tässä kierrossa, tiedän tasan, koska ovis näillä lääkkeillä tulee... Sitä ei voi olla huomaamatta. :X Mutta jos tästä ei tärppää, niin varmaan luomukierrosta tikutan, että ees tiedän, oonko alkanut ovuloimaan ilman näitä pillereitä.

Mutta omaan napaan ei siis erityistä. Viimeinen työpäivä menossa ja sitten hyppy uuteen. Ja ai niin, Miidalle piti vielä kertoa: munkin mies yllätti eilen, on ollut hirveän ihana nyt kun oon taas ollut aika maassa... Niin eilen sit varovasti kysyi että no, milloin sulla sit seuraavaks on ovulaatio. Mä siihen sit koitin suurpiirteisesti vastata, kun en halua et se ottaa hirveesti paineita... Niin tämä siihen, että ai jaa, harmi ku on tollee keskellä viikkoa, ku olis voinut vaikka keksiä jotain kivaa erityistä siihen sitten... <3 Voi taivas, mun jörrikkä haluaa olla romanttinen! Olin sit vaan, että no joo, voidaanhan me ottaa varaslähtö sit viikonloppuna jo... ;)
 
Eemi
Tulevaäippeli ehti just väliin, ku mulla niin pitkä vuodatus. :) Mut kyllä tossa tuosta oviksestakin kirjoittelin, toiv. saat siitä jotain irti! Myös jos sulla on säännöllinen kierto, niin käytä niitä netistä löytyviä ovulaatiolaskureita. Kyllä ne mullakin näyttää sinnepäin, mutta ei kyllä ihan kohdalle koskaan...
 
Santura
Huomenia!

Aamulenkiltä taas tultiin, koirat päästelee sisällä vielä jälkihöyryjä :)

Voi vidu että voinki olla kipee... siis oikeesti onko normaalia olla koko viikon kipee yhden o:n takia?

Mulla on semmonen käsitys että päivä kaks ennen ovulaatiota ois otollisin aika. Toki voi tärpätä ihan just ovulaationkin aikana. Ja tiedättehän, tyttösimpat on hitaampia mut pitkäikäsempiä kun poikasimpat taas nopeita ja lyhytikäsiä :p

Mun tylsä mies ei kuumeile näin tekovaiheessa vielä ollenkaan. Itse herkistyn aina katteleen vauvakrääsää, ja se nolona raahaa mut pois paikalta :) tästä häiriintyneenä tivasin siltä et miks se ei innostu, ja se ressukka sano että se innostuu sitten kun saa varmasti innostua. Mut kylläpä oli pilkettä silmäkulmassa kun siskonpoika sai 110 kuutioisen crossipyörän (poika on 6 vee!!), ilmeisesti suunnitteli ostavansa jotain samansuuntaista tulevalle pojalleen... mut mähän tosiaan on antanu luvan tehdä vaan tyttöjä joille ostetaan sit poneja :D
 
Eemi
Munkin miehellä tekoinnostus on vielä aika laimeaa, kyllä se kaikkia lastentavaroita katselee sillä silmällä ja näin, mutta ei uskalla mulle hirveästi siitä puhua. Pelkää varmaan vaan lietsovansa tätä vauvakuumetta, niin että mä saan sit hermoromahduksen kun menkat seuraavaks tulee! ;) Mut tiedän, että sekin kuumeilee, joten hyvä näin. Ja Santura, tosiaan voi olla kipeä viikon kun on ovis! En kyllä tiedä kettän, joka ilman lääkkeitä olis, mutta mä ainakin todistettavasti oon näillä lääkkeillä vouloidessani n. viikon kipeä siltä puolelta, jolta munasolu irtoaa. Jumalauta kun juilii silloin! En oikeastaan kauheasti odota sitä... :/
 
Pinniliini
WHIU! Ompas täällä ollut vilskettä. Eilinen päivä meni töissä niin kiireellä (istuin kokouksissa 6 h, käsittämätöntä meininkiä!!!) et en ehtinyt tänne ja kotna edelleen kone kyykyssä... No, mutta lueskelin pikaisesti teitin kuulumiset ja tervetuloa vaan uudet kirjoittajat, tulevaäippeli nyt ainakin, oliko muita?? Oon lahopää... myönnän.

Ööö.. mihin sitä nyt pitikään kommentoida... Santuran kaa samoilla tietämyslinjoilla greippimehusta, vaikka en sitä käytäkään. Kai se ainakin auttaa niille, joilla aika niukat menkat ts. kohdun limakalvo ei oo kovinkaan paksu. Mulla vuotoa kesti tässä kierrossa aina kp 9 asti, joten jätän vielä väliin :). Oliskos se Eemi kun kesli niistä vitamiineista: mä ostin kans niitä raskausajan/raskautta suunnittelienmultitabseja, kalliita on, mut oon laiska. syön nyt yhden päivässä ja samaa popsin edellisessäkin raskaudessa. Foolihappo kait ainakin on kovin tärkeää ja ehkäisee varhaisia keskenmenoja (kait).

Tulevaäippeli: kaipa se otollisin aika on just vähän ennen ovistan (päivä??), niin uimarit ehtii "pelipaikoille" ja on valmiina siellä odottamassa kun munasolu irtoaa. Kun eikös se jotenkin niin mene, et irrottuaan, se munasolu on sen 12-24 h hedelmöitymiskykyinen. Korjatkaa jos kirjotan puutaheinää.

Taisha: muistat oikein, äippälomaan lasketaan lauantait arkipäiviksi, äippärahasta en muista. Mut tosiaan, jos muksut syntyy alle 3 v välillä, niin äippäraha on sama kuin ekasta, vaikka tulot ois laskenu. Mut eikös se sitten nouse, jos tulot on noussu yli
20 % ? Tietääkö joku?

Ihanaa et miehetkin on innoissaan miida ja tulevaäippeli ja muutkin tietty. Meillä ei miehellä kuulemma ole mitään ihmeellistä vauvakuumetta, mut "haluais toisen lapsen (nyt ainakin) ja nyt tuntuu hyvältä ajatukseltam ja ajankohdalta". Mut hän on näissä asioissa enemmän sellainen järkityyppi, ei niinkään tunne. Mut rakastaa lapsia ja on mitä ihanin iskä ;) (sori hehkutus).

Tsempit vielä Nillalle tupakanlopetusprojektiin!!! Hieno juttu :)

Hyvää viikistä kaikille, meillä ens viikolla pupuilut, ukkeli jo innoissaan odottaa...

t. P
 
Eemi
Eikös se äippärahan kanssa oo just niin kuin Pinniliini sanoit, eli jos tulot äippälomaa edeltävän puolen vuoden aikana 20 % suuremmat kuin sen edellisen verotusvuoden tulot tai tuo edellinen äippäraha mitä muuten maksettais, niin sitten saa valita sen äippärahan laskettavaksi näiden uusien tulojen perusteella. Näin mä oon ainakin käsittänyt mutta taas, korjatkaa jos oon väärässä.

Ja noin mäkin oon ton oviksen ajatellut, et parempi toimia etukäteen kuin liian myöhään... Mietin vain tota Sarsin tilannetta, että eiks teillä (ootko linjoilla vielä??) tärpännyt just ovispäivänä? Että kai tuollainen täsmäisku on myös tuottoisa? ;)
 
Santura
Hei, Eemillähän on tänään vika päivä vanhassa duunissa eikö? Alatkos heti ens viikolla uusiin hommiin vai pidätkö lomaa? Siinähän on mukavasti muuta ajateltavaa ja uutta puuhaa :)

Mun ei muu auta ku luottaa täsmäiskuun ;) kun se mies tosiaan tulee niin myöhään kotiin... saa nähä, tuskin onnistuu mut sormet ristissä toivotaan kunnon commandojoukkoja :D
 
tulevaäippeli
Kiitti teillä näistä vinkeistä siskokullat!

Joo tosiaan tuon ovulaatiolaskurin mukaan katoin sen ovispäivän. Täytyy toivoo, ettei ny hirveesti olis sit heittäny totuudesta.

Tosiaan voisin kans alkaa juomaan tota greippimehua jos sillä vaikka olis positiivista vaikutusta.

Kamalaa kun tunnen itteni huonoks työntekijäks kun kesken töideni kirjottelen tänne, mutta oon tainnu koukuttaa itteni jo tähän ketjuun, ehheh. :)
 
Eemi
Mäkin oon ihan hirveän huono työntekijä... Mut onpa viimeinen päivä niin ei haittaa! Ei mulla kyllä mitään lomaa oo, heti ensi viikosta aloitan uuden työn, oman alan hommaa ja siis niillä pitkillä työmatkoilla. Mut edelleen varmaan pyörin täällä työajalla, ku oon aatellut, et täähän suorastaan edistää mun työkykyä kun pysyn järjissäni. :D Hee, ja samoihin kommandojoukkoihin luotan ku Santurakin, en mä jaksa joka päivä peittoja heilutella enää tässä iässä!
 
Eemi
Mäkin oon ihan hirveän huono työntekijä... Mut onpa viimeinen päivä niin ei haittaa! Ei mulla kyllä mitään lomaa oo, heti ensi viikosta aloitan uuden työn, oman alan hommaa ja siis niillä pitkillä työmatkoilla. Mut edelleen varmaan pyörin täällä työajalla, ku oon aatellut, et täähän suorastaan edistää mun työkykyä kun pysyn järjissäni. :D Hee, ja samoihin kommandojoukkoihin luotan ku Santurakin, en mä jaksa joka päivä peittoja heilutella enää tässä iässä!
 

Yhteistyössä