Kesän 2008 vauvakuumeiset 3

  • Viestiketjun aloittaja Emppu*
  • Ensimmäinen viesti
Emppu*
Heipähei kamut! :)
Ihanaa,viikonloppu ohi ja vapaapäivä edessä :)

Toi palelu on muuten jännää,kun itellä on aina tietyssä vaiheessa kiertoo sillain,että yhtänä iltana alkaa järkyttävä palelu ja se kestää yhden yön ja sit se on ohi.Ja siis oon niin horkassa,että ei auta vaikka ois pari peittoo päällekkäin.Mietinkin,että viime kierrossa sitä ei mulle tullu ja sillon 2 pv ennen menkkojahan tein sen haamujenhaamu testin,että kenties on saattanu raskuas alkaa,mut loppunu sit heti kättelyyn ja ne mahakivut oli kyllä ihan omaa luokkaansa...et elättelen toivoo,että saadaan raskaus vielä alkamaan.Mulla on ollu viimesen 3 kierron aikana raskaustestejä kaapissa aina valmiina,mut nyt päätin et niitä en osta,ettei ne sit turhaan sielä polttele :D Täälä alkaa täti olla selätetty,nyt kp 5.(greippimehut taas alotettu) *hih*

No,mutta...kertokaas nyt niitä positiivisia tuloksia ;) Miida,Tinsula??

Vielä tosta matkustamisesta raskaana ollessa...oon jotenki sata varma,et mulla tulee olee karseet pahoinvoinnit ja väsymykset.Ja sillon oon varmaan pirun kiukkunen :)) Ja musta ei todellakaan ole lähtemään koneeseen istumaan jos maha on vähäkään iso,kun nyt "normaali tilassa" koneessa istuminen on aivan tuskaa ja maha tulee aina sairaan kipeeks.

Mutta hei,nyt niitä hyviä uutisia,kiitooos!
 
Pinniliini
Huomenta!

Pikaisesti vaan piipahdan, nyt mennään kp 5 eipä ihmeempää. Tosin outoa on se, että menkat ei oo vieläkään "kunnolla" alkanut ja se jos mikä ihmetytttää, vaan sellaista outoa vähäistä tuhrua, ei ees punaista.... Eilen tein testinkin varmuuden vuoksi, kun alkoi niin ihmetyttämään ja aika selvä nega se oli. "aika" siksi, et mies oli näkevinään siinä hailukan viivan, mut mä en. No, odotellaan... mä olen kuitenkin ihan asennoitunut siihen et on kp 5, joten en ainakaan "psykologisesti" pidä menkkoja pois, tuskin kykenisinkään , heh.

Miidalle ja Tinsulalle peukutetaan, ja eikös se Eeminkin jännäyspäivä oo jo ylihuomenna! Nyt plussia kehiin!!!

Vitsit kun on ihana päivä, pitäispä melkein päästä sienimetsään kun on niin raikasta ja syksyistä! Mut se kesä tosiaan meni, tänään aamulla sain skrapata ikkunat autosta -huhhuh!

t. P
 
Emppu*
huii,onpas sulla pinniliini jänskä tilanne!Siis kunnon punaista vuotoako ei ole tullut lainkaan?Onko ennen ollut tämmöstä?Testaile taas muutaman pv päästä uusiks,en pitäs kyllä mahdottomana vaikka vielä plussa tuliskin!Toivotaan ainakin niin!Jos itellä ois tollanen tilanne,niin hulluus olis varmaan vieny mut jo mukanan :D

Mulla kp 6 ja ovis laskettu kalenteriin valmiiks...tai siis oletettu ovis.Se ois sit suurinpiirtein vk päästä,täytyy alotella tällä viikolla..vaikeeta tää kun työajat menee miehen kanssa ihan ristiin,et sitä on touhuttava joko viideltä aamulla tai kymmeneltä illalla (millon oon kuoleman väsyny työpäivän jälkeen),mutta en valita!
 
Pinniliini
Moi Emppu! Joo, tai siis ei, kunnon punaista vuotoa ei oo tulu lainkaan, ei edes pyyhkiessä. Vaan ruskeaa (sori tää kuvailu) ja sitäkin tosi vähän. Siis niin vähän, et oikeastaan ei tarttis käyttää mitään suojaa. Ei mulla oo tällaista koskaan ennen ollu, menkat on pillereiden jälkeen jopa runsastunu ja viime aikoina menny aina niin, et eka päivä tuhrua, tokan jälkeen vuoto runsastunu, tullu alavatsakivut ja kova päänsärky. Ja nyt ei mitään sellasta. Oon kyllä aika ihmeissäni ja meinaan kyllä testata esim. keskiviikkona, jos vaikka selviäis jotain. Ihan ihme juttu!
No, oon vielä aika järjissäni, kun ei meillä sellasta hoppua ole tän pikkukakkosen kaa. Vaikka niinkuin oon todennu, oon kärsimätön luonne :)
Mut Emppu, nyt sit vaan touhut päälle ja ilo irti yrityksestä ;) peukutan teille!

t.P
 
Santura
Heippa hei!

Oi oi, Pinniliini, mitähän sussa tapahtuu? :p innolla odotellaan vastauksia, aika vinkee tilanne sulla. Anskulla kuulostaa kyllä todella lupaavalta. Varmaan vähän vaikee olla kuulostelematta oireita kun ne on jo kerran olleet oikeita. Siis tarkotan teitä joilla on jo lapsia, voitte niin ku peilata oletettuja oireita edellisiin raskauksiin. Vaikka niinhän se on että jokainen raskaus on erilainen, mutta varmaan vähän vaikee olla tiedostamatta oireita :) vitsi mää jo ootan seuraavaa oviksen jälkeistä odotusta että pääsee kuulostelemaan oireita :D

Eemi, millä viiliksillä? Ei siis mitään paineita, mutta oisko oireita tarjota? :p koska sä sinne irkkuihin katositkaan? Vähän oon kade, mä oon aina halunnu Irlantiin. Maisemat, luonto, kulttuuri, historia... kaikki vetoaa. Ja Miida, joko täti löysi sut, vaiko ootko haikaraa metsästämässä? Oon kyllä kade sullekki kun pääset Tukholmaan. Mun on ihan pakko mennä sinne joka kesä kun oon ihan rakastunu siihen kaupunkiin :D Vähän oon nyt kade teille kaikille :)

Sisko sai lauantaina uuden perheenjäsenen, kääpiöpinserin :D voi hellanlettas että jokin voi olla niin söpöä! Vähän oon kade sillekki... Jaaha, pitäskö mun rauhottua ton kateuteni kanssa ja vetäytyä pohtimaan oman elämäni hyviä puolia :D

Mut likat hei, nyt uutisia!
 
miida
Pinniliinillä on jännää! Ei tuollanen oikein kuulosta normaaleilta menkoilta!? Ei tosiaan. Ehkä sulla vielä tulee se plussa kohta!! Mä luultavasti testaan myös keskiviikkona jos tilanne pysyy samana siihen asti. Mulla ei siis mitään uutisia kerrottavana vielä. Mitään menkkoihin viittaavaa ei oo tullut vielä. PAITSI joo, eilen alkoi mahakivut, koko illan oli pientä kipua mahassa, ei mitään kovin voimakasta mut kuitenki. Mut ei oo menkkoja tullut vielä!

Tukholman reissua odotan kovasti! Ja lisäks pidetään miehen kanssa molemmat ens viikko lomaa, kun on kesälomapäiviä jäänyt käyttämättä! JES! :)
 
Eemi
Pinniliini: voi ei! Mä en kestäis tota! Mulla on ollut samalla lailla kuin sulla pillereiden jälkeen, eli että eka vuotopäivä tuhrua ja sitten kunnon vuoto. Kivut nyt tulee milloin sattuu, mutta muuten sama! Eli ei tuo kyllä menkoilta kuulosta - pikemminkin valemenkoilta raskauden aikana. Hitto vieköön... Kerro sit heti, vahvistuuko se viiva vai tuleeko se täti sieltä toden teolla.

Santura sori, ei oo oikein mitään uutisia... Täällä ei mitään uutta auringon alla, paitsi että tätiä ei (vielä) näy kp 28/28-32. Oikeastaan alan niitä odotellakin vasta jonnekin sinne keskiviikolle... Mutta edellinen kiertohan oli tuon 32 päivää, että ei sekään ole poissuljettu. Ei millään jaksais vaan odottaa. Tissit on vieläkin kipeät, mun mielestä ei aiemmin oo ollut näin pitkään (voi myös olla, että kuvittelen, koska nyt oviskin oli myöhään). Edelleen tulee ihme vilunväristyksiä, tänään työmatkalla oikein hampaat kalisi kun oli musta yhtäkkiä niin kylmä - koiran kanssa hetkeä aiemmin ulkona tallustellessa ei ollut ollenkaan. Nälkä nyt on koko ajan, mutta se ei merkitse mitään - mulla on aina ;) - eikä mitään mahatuntemuksia kyllä ole ollut. Ei auta kuin odottaa ja toivoa maltillisesti, etten tipahda hirveän korkealta taas.

Ansku, vitsi kyllä outo tuo paleleminen, melkein pidän varmana sitä mistä se ois oire... ;) En kuitenkaan hehkuta yhtään, huomaatko, hillitsen itseni täällä! Ja Miida, en kyllä yhtään kadehdi tuota odottamista, en meinaa malttaa tätä omaakaan.

Emppu sullakin tuo paleleminen outo juttu. Mistäköhän hiton hormonista tuokin johtuu, tosi kummallista. Mut ihailen sun asennetta... Kyllä mustakin tuntuu, että sulla viime kierrossa siellä ehkä joku pikkuinen matkassa oli. :)

Onneks ens viikolla pääsee matkalle, hitto en jaksais enää yhtään töitä. No, joululoma tulee... Nyt täytyy lähtee tekee ruokaa, maha huutaa!
 
Eemi
No kyllä huomaa, että nälkäisenä tuon kirjoittelin, tuli vissiin aika sekavaa tekstiä. Lisäisin vielä kuitenkin, et ehkä - huom. ehkä! - testaan jo keskiviikkona (kp 30) jos sitä ennen mitään ei tapahdu... Silloin siis olis se kp 30, mikä mulla normi ennen tuota edellistä kiertoa ja sitä yhtä vajaaksi jäänyttä. Ei vaan millään jaksais odottaa, ja tietää jo valmiiksi, että negahan sieltä tulee. Mut tosiaan, jos vaan suinkin jaksan tsempata ja olla testaamatta ennen viikonloppua niin hyvä olis, oviksesta kuitenkin 14 päivää vasta perjantain tienoilla!
 
#Ansku84#
Äh, kirjotin pitkän pätkän ja se hävis näköjään jonnekkin! Aaarg..

No nyt vain näin lyhyesti ja törkeesti omaa napaa. Ei kannata vielä liputtaa mun puolesta. Eilen vihlo mahaa, mutta tänään ei taas mitään. Että kai se täti kurvailee kohta tännekkin. En oo jaksanu tilata testejä. Räkätauti vieny kaiken energian.. Jospa jaksas tänään käydä apteekissa. Kp 27/28-29...ehkä..
 
Ellesse
Oi Pinniliini! Todellakin hyvältä kuulostaa! Tästä kierrosta voitais todellakin odotella paljon plussia, niin lupaavia oireita on ilmassa. :) Eemikin pääsee kohta testailee! Toi teidän odotus jännittää muakin niin paljon, että nää päivät keskiviikkoon tai johonkin muuhun tulevaan päivään tuntuu todella pitkiltä. :p

Tukholmassa en olekaan käynyt piiitkään aikaan. Olisi kyllä taas kiva käydä joskus. Ei kyllä ole nytkään lähi suunnitelmissa. Irlanti ei taida olla mun mesta. Mä tykkään aurinkoisista shoppailu lomista! Rantaa, aurinkoo, hyvää ruokaa ja juomaa... Aaah... :)

Nyt tulikin äkkilähtö, muttei sentään ulkomaille. :6
 
Tinsula
Moi, no niin lauantaina sitten alko menkat ja itkettikin, onneks mies oli niin ihanan ymmärtäväinen. Nyt ois sit kp 3 mut outoa vaan kun ne menkat oli vaan lauantaina... Taitaa mulla olla tosiaan hormoonit sekasin. Täytyy varmaan varata lääkärille aika.
Miten miidalla mahtoikaan käydä?
Eemillä oli jännäykset ja kelläs muulla?
 
Nilla87
Pahoittelut tädeistä:(

Täällä niin pirun kiirettä nytkin menossa nukkuu et pääsee aamulla töihin..Nukahtelen kesken pvän ja alaselkää särkee liekö munuaisissa jtn vikaa tai kilpirauhasissa..?:( ihan kipee olo ollut jo 2vkoa:( mutta pikasee omaan napaa:

Tänään on 1. syyskuu, ja on meneillään kiertoni 15 päivä. Ovulaatio tapahtuu tänään, 1. syyskuuta, ja 13 päivän kuluttua raskaustestini voi näyttää positiivista..että näin ehkä siis..tuo on sen vau.fi sivuston tieto..Oviksesta ja sen tuntemuskista ei mitään havaintoja:/ Joka toinen pvä on pupuiltu 2vkon ajan:)

jännäys siis noin 15-17.9 suunnilleen

PLUSSA ONNEE KAIKILLE kikuliKikuli:D
 
Pinniliini
Huomenia, aikainen lintu madon nappaa ;)

Voi tylsä Tinsula, pahoittelut menkoista. Mut aika outoa, et ne oli vaan maanantaina, mikäköhän ihmeen hormoonisekasotku nyt on valloillaan. Anskulle toivottelen pikaista paranemista, voishan se täti kurvata ohikin?! bd!

Santura: mäkin oon vähän kade kaikille reissuun lähtijöille, tykkään niiiiiin paljon matkustella ja nähä kaikkea uutta. Nyt van ei oo mitään reissua lähimaillakaan, rahat menee pitkälti muuttoon, mut ah, miten ihanaa on taas sisustaa ja laitella paikat kivaksi. I like it!

Miidaa ja Eemiii, tehdäänkö testit keskiviikkona ja räjäytetään pankki!!! Sillä mulla tuhrut loppui nyt kokonaan. Värkistä ei oikein tuu mitään, mikä on aika outoa -taas. Ei oo menkkatuntemuksia eikä oikein mitään muutakaan. Nyt on oikeastaan 2 vaihtoehtoa: joko mulla oli tositositosi niukat ja lyhyet menkat tai sitten oon raskaana ja hormonitaso vaan nousee hitaasti... Esikosta kun plussasin heti tosi vahvan viivan (menkat oli päivän myöhässä), niin oon täällä vähän "haavi auki". Täytyy yrittää googlettaa tota hormonitason nousua, jos vaikka selventäis jotain. Toisaalta toki kovasti toivon raskautta mut nyt on ihan sellainen fiilis, et ei olis maailmanloppu vaikka nega tuliskin, meillä on ukkelin kaa jo hyvät/kivat suunnitelmat tiedossa ;)

piti vielä jotain kommentoida, mut unohdin...

t. P

 
Eemi
Voi ei Tinsula... Ei auta ku uutta nousua vaan. Ellei kyseessä oo sama juttu kuin Pinniliinillä eli toivon mukaan valesellaiset! Pinniliini, vitsi kun en haluis testata sitä negaa... Ei taida uskaltaa. Mitään menkkatuntemuksia ei kyllä myöskään ole, mutta ei mulla varmaan yleensäkään ole. Äh.

Nilla, teillä on aika kova tahti menossa! Jos ei tuolla tärppää niin ei sitten millään. Tuohon alaselkäkipuun piti vain sanomani, et oon kuullut joidenkin tuntevan oviksen selän/kyljen puolella... Vähän niin kuin menkkakivutkin. Et voisko olla sitä? Toiveikkuutta, toiveikkuutta!

Toivottavasti Ansku se täti ei sieltä kurvaa. Ilmoittelethan. Ellesselle kiitti tsempeistä, kyllä kai niistä jossain vaiheessa voi iloa olla... En jaksais millään odottaa, mutta toisaalta tiedän ettei sitä plussaa tule. Ainoa mikä nyt on erilailla kuin viime kierrossa niin on tää tissikipu - jatkuu siis edelleen - mut sitä taisi olla ekassakin clomikierrossa jonkun verran vielä tässä vaiheessa. En muista ihan tarkkaan. Mut oikeasti, juoksuaskeleet ja mahallaan nukkuminen ei tuu lainkaan kyseeseen. :( Pitäis varmaan koko ajan käyttää niitä latistavia urheiluliivejä. ;)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja toivottavasti ne plussat nyt sieltä plopsahtaisi. Pinniliini, oliks se testaus sit huomenna? :)
 
Eemi
Voi harmi Ansku... Tiedän tasan miltä tuntuu. Yritän vältellä tuota tilannetta ihan kympillä itekin. Hitto vieköön.

Mä oon tässä piristykseksi harrastellut kaikenlaisia tuunausprojekteja, hieno pipo on tehty ja tennarit koristeltu, listalla olis vielä kaulahuivi sekä vanhojen (rumien) viinilasien muuntaminen tuikkukupeiksi. Illat pimenee nimittäin uhkaavasti... Suosittelen rentouttavaa puuhastelua muillekin! Heh, liikunta vois olla kyllä parempi.
 
Emppu*
Ansku,olen pahoillani puolestasi!*halaus*

Eemiä ihan selkeesti sielä jännittää ja hermostuttaa ja juu,tiedän niin tuon tunteen...sitä on ihan hermona,kun tekee mieli testata,mut pelkää et tulos ei oo toivottu.Nyt en osta yhen yhtä raskaustestiä kaappiin oottamaan,sillä en pysty olee testaamatta kun tiedän et niitä on kaapissa.

Pinniliini?Mikähän hitto toi sun juttus oikeen on,siis eihän tommosta vuotoo voi edes oikeen sanoo menkoiks,siis kun ei punasta oo tullu lainkaan!

Nillalla sielä hyvä tahti!Täälä kans pitäs alottaa tahkoilut,mut pariin päivään ei ainakaan onnistu,ku oon klo 22 asti töissä.Sanoin kyllä eilen ukolle,et siemennys alkaa sit loppuviikosta ja sekös sitä hymyilytti. ;)

Outo toi tinsulankin "yhen päivän menkat"!Meinaakko et mahkut plussata tässä kierrossa ois mennyttä vai vieläkö on toivoa?

-Emppu-
 
Eemi
Ja katin villat, ei nimittäin enää paljon jännitä. Nyt alkoi nää samat beiget valkkikset mitkä viimeksikin tuli joskus 3 päivää ennen menkkoja. Prkl. Ei kyllä mitään kipuja oo tai muutenkaan menkkoihin viittaavaa, mitä kyllä viimeks oli ihan kiusaksi asti. Mutta hitto vieköön. Ottaa kupoliin tämä.

Ärsyttää ettei onnistu tulemaan raskaaksi. Mikä siinä on, että se toisille on niin helppoa ja toisille niin jumalattoman vaikeaa? Elämä on niin epistä. Urputiurputi.
 
Emppu*
Voi että Eemi,mutta elä vielä luovuta!!Eihän menkat oo vielä alkanu!Raskausoireet ja menkkaoireet kun voi olla niin samanlaisia,täti voi hyvinkin vielä sut kiertää,toivon niin!!
Mutta on kyllä epäreilua jos sut löytää,kyllä teille jo soisi tosiaankin oman lapsen...niin,kuten sanoit välillä tuntuu että elämä on epistä.Jaksuja sulle :)
 
Santura
Heipat!

Täällä alkaa tahkoominen ens viikon loppupuolella, ovis pitäs laskureiden mukaan olla 11 pv, mieskin tulloo sillon sopivasti kotiin. Meilläki menee nää ovikset vähän huonosti silleen kun mies tulee aina kotiin just sillon kun on ne viime hetket käsillä, joten ei voi ennakkoon pelata paljo olleskaan. Toivoa sopii tietty että sillä ois toooosi pitkäikäsiä tyttösimppoja pusseissa, niin vois ottaa varaslähdön jo sunnuntaina :D

Nyt kaikille lohtua kaipaaville: MAAILMAN LOHDUTTAVIN SUKLAATORTTU

150 g margariinia (tai n. 2 dl juoksevaa)
3 munaa
2,5 dl sokeria
1 ja 1/4 dl vehnäjauhoja
0,5 dl Maizenaa
4 (tai 5 tai 6) rkl kaakaojauhetta
1 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliinisokeria

Sulata rasva. Vatkaa munat&sokeri pysyväksi vaahdoksi. Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää jauheseos varovasti muna/sokeriseokseen vuorotellen sulan margariinin kanssa. Kaada taikina voideltuun torttuvuokaan. Paista uunin alatasolla 175 c noin 30 min. Pinnalle voi jäähtyneenä laitta vaikka tomusokerikuorrutteen ja nonparelleja :p

Suosittelen, tää on uberherkkkua :p ja takuulla lohduttaa!
 
Eemi
Kuulostaa herkulta, nam! Ei vaan taida olla Maizenaa kotona... Pitäiskö lähteä hakemaan? Kävin kyllä just Lidlissä hakee kaiken maailman espressot ja mantelit varastoon isoissa paketeissa, pitäisköhän vaan tehdä kuuma kuppi lattea ja käpertyä sohvannurkkaan Jari Tervon uuden kirjan kanssa - se on kanssa superia (no, tykkään tyylistä).

Eipä oo kunnon vuoto alkanut, mutta pahasti näyttää samalta kuin viime kierrossa. Ei oo kivaa.
 
Santura
Mullakaan ei ennen ollu ikinä Maizenalle mitään käyttöä, eikä sitä siis kaapeissa ollukkaan. Mut ton reseptin löytymisen jälkeen oon kyllä pitäny Maizenavarastot täynnä :p kerran kokeilin tehdä ilman kun oli päässyt loppumaan, mut ei se onnistunu ollenkaan. Oli kovaa koppuraa, kun oikeesti se on mehevää ja kosteaa. Ja ah niin ihanaa :p

Kuulostaa kyllä kivalle toi sohvannurkkaan kuuman kupposen ja Tervon kanssa käpertyminenkin :)
 
Pinniliini
Kiroan teidän kaa: Ansku: ihan epistä, Eemi: ihan epistä! Elämä on toisinaan tosi syvältä. Koitetaan nyt vielä Eemi pitää se tätskä poissa teiltä, mä ainakin kynsin hampain vedän sitä teiltä veke.

Kiitos Santura ihanan kuuloisesta reseptistä, taidan kokeilla :)

Mä en Emppu tiiä mikä tää mun juttu on... surffailin vähän perhesuunnittelun sivuillakin ja jotenkin alko ehkä pelottaa, kun siellä sanottiin jotenkin näin, että hidas raskaushormonin määrän kasvu kertoo "ongelmista"... tai no, enhän mä hitoo ees tiedä nouseeko koko hormoni vai mikä tää on, mut jotenkin aloin heti pohtia pahimpia vaihtoehtoja, plaaaaah. Lupasin itselleni kuitenkin, et oon realisti, mut toisaalta testailen nyt vielä, kun tosiaan - mitään ei valu vieläkään. kerron kyl sit heti kuulumiset kun jotain kerrottavaa on.

halit teille kaikille, kiva kun ootte siellä "langoilla" ja voidaan yhdessä pohdiskella :)

t. P

 
Ellesse
Älä Pinniliini huolestu vaikka raskaushormoni nousisikin hitaasti... Mähän en ton esikoisen kanssa testannut plussaa kun vasta pari viikkoo menkkojen oletetun alkamispäivän jälkeen.

Meil oli avattu viinipullo kaapis, joten päätettiin eilen sitten tuhota se miehen kanssa... Mullakin on niitä testejä kaapissa, joten testasin illalla taas huvikseen. Ton esikoisen kohdalla pärähti se plussa siihen testiin melkeen heti ku siihen pissasin, sitten kun siis vihdoin pärähti... Noh, enhän mä illalla sitten jäänyt sitä tikkua katselemaan, vaan jätin sen vaan vessan tasolle, kun eihän se plussa sieltä kuitenkaan ollut tulossa... En sitten tietenkään hetken päästä muistanut mennä katsomaan tikkua, vaan vasta tänään. :p Mitäs mitäs... Jonkinlainen haamu / viivanpaikka siellä testissä oli, mutta eihän siihen ole ollenkaan luottamista, kun se oli lojunut siellä jo vaikka kuinka kauan. Kyllähän noihin aika usein joku viiva syöpyy, kun antaa niiden vaan olla. Testailen kuitenkin varmaan uudestaan ensiviikolla, niin saan negalle varmuuden. :p Mul oli siis käytös semmonen apteekin testi, jossa tulos pitäs tulla 3 minuutis, mut en kattonu sitä tikkuu, ku ehkä enintään 1-1,5 minuutii...

Mä taidan kanssa Santura testata tota sun reseptii! :9 Jospa kerkeisin pyöräyttää sen ennen kun mies tulee kotiin!

Noniin! Kaikki te jännääjät testaatte sitte huomenna! Mä en malta odottaa!!!!!
 

Yhteistyössä