Kesän 2008 vauvakuumeiset

  • Viestiketjun aloittaja #Ansku84#
  • Ensimmäinen viesti
#Ansku84#
Löytyykö vauvakuumeen vaivaamia? Sellaisia joilla yritys alkaisi pikapuolin, jo tänä kesänä, viimeistään syksyllä? Yhden ketjun bongasin tästä aiheesta, mutta ketju oli vielä melko hiljainen. Kokeillaan saako tämä ketju potkua :)
 
kevätkukkanen (ei kirjautuneena)
täällä yksi (yritys alkanut juuri äsken) mutta liityin tuohon kevät 2008 ketjuun kun se näytti kaikkein aktiivisimmalta mutta katsotaan jos sitä liittyisi/siirtyisi tähänkin jos alkaa porukkaa löytyä
 
Suvipilvipäivikki
Moikka,
Täällä kanssa yksi vauvahaaveilija, tosin yritys alkamassa varmaan vasta syksyllä. Kirjoitin siihen syysketjuunkin, mutta se tosiaan on aika hiljainen. Kertokaa vähän taustoja: lapsia? ikä? jne.
Itse olen 30-vuotias ja asun Etelä-Suomessa. Avoliitossa 34-vuotiaan miehen kanssa. Suhdetta takana kohta 1,5 vuotta. Lapsia ei siis vielä ole.
 
Pinniliini
Moro!

Täällä kanssa vauvakuumetta pukkaa. Lopetin pillerit toukokuussa, nyt odotellaan menkkoja alkavaksi parin viikon päästä. Ei siis vielä yritetä, haluun katsastella tilannetta vielä 1-2 kk ja sit yritellään ihan sillai tosissaan ;)

Ikää mulla 28, miehellä 31 ja meillä on 1 v 8 kk pikkuneiti, joka on kovin touhukas tättähäärä, mutta aika iso tyttö jo. Vauvakuume nosteli päätään ekan kerran huhtikuussa ja nyt ollaan miehen kanssa samoilla linjoilla aiheesta. Kivaa! Asumme pks-alueella, suhdetta takana 7 v, naimisissa ollaan oltu 3 v.
Pistetäänpäs aktiivinen ja kiva ketju pystyyn!

 
#Ansku84#
Kiva että muitakin löytyy! Lisää vaan porukkaa. Ahaa, en aluksi huomannutkaan kevään 2008 ketjua. Vai ajattelinkohan, että en enään sovi kelkkaan, kun yritys vasta aluillaan kohtapuolin. No joka tapauksessa tänne on kaikki tervetulleita, sieltä toisestakin ketjusta! :)

Itselläni ikää siis kohta 24v ja Mies on 30v. Meillä on 2v lapsi. Mulla ei ole ollut vauvakuumetta ekan jälkeen ennen kuin nyt 2-vuotis synttäreiden kynnyksellä. Oikeastaan ollaan tietoisestikkin odoteltu, koska itselläni opinnot pikkasen kesken ja samoin talon rakennus (vasta aluillaan). Nämä toivottavasti saadaan hyvälle mallille ennen kakkosen syntymää. Yritys aloitetaan tod.näk. heinä tai elokuussa :) Saa nähdä kauanko menee yrittäessa, kun ei miestä paljoa näy kotona raksan takia..
 
Pompukka
HEI!


Sopikos joukkoon mukaan tälläinen 30v(kohta 31v)4lapsen äiti Savosta?Ukko on 32v könsikäs!Ollaan ihan luomuna oltu jo 4v ja ei vain ole tärpänny.Nyt ajateltiin,että jos hieman rupeis laskeskelemaan kiertoja ja vähän enempi jos tuota s-harrastessa niinä päivinä.

Pikkuhiljaa se vain näkyy tuo vauvakuume hiipivän.

Lasoset kutsuu täytyy mennä
 
#Ansku84#
Juu, mahtuu mukaan :) Kiva että osalla alkaa nyt heti yritys ja toisilla sitte hetken päästä. Saa itekki jo jännäillä toisten puolesta. Tehtäiskö listaa, että ketä täällä pörii ja uudetki vois lisätä siihen ittensä..? Eli sopiiko esim. Nimi, mies, lapset, yrityksen aloitus ajankohta...Sit myöhemmin toiv. voi laittaa plussaa perään :) Tietty voi laittaa itestä vaan ne tiedot joita haluaa.


Ansku84, poika-06, Heinä-08
 
antzi*
Kaipa mä voisin tänne myös ilmoittautua, vaikka olenkin myös tuolla "hiljaisemmassa" ketjussa. :) Päätettiin nimittäin tänään, että syksyn aloitys aikaistetaan nyt kesään. :) Tosin en tiedä edes ovuloinko kun synnytyksestä on vasta 3,5kk. :)

Mutta saahan sitä ainakin haaveilla! :)

Antzi 24, mies 28, enkelityttö -06, tyttö -08, yritys alkaunut heinäkuu -08
 
#Ansku84#
Antzi, kiinni jäin :) No voi vitsi. Täällä on nyt aika hiljasta, vaikka pitäs kesän kuumeilijoiden olla jo kovastikkin hehkuttamassa! Missä kaikki on? Mutta odottamisen odottaminen on pitkästyttävää..varsinki yrittämisen odottaminen.. :D Joo ja saa haaveilla ja yrittää. Meki alotellaan (tai niinhän sitä itelle uskottelee) sillain aika rennosti. Ihanan pikkunen teijän vaavi vielä <3

Ajattelin, ihan melenkiinnon vuoksi katella oviksen ajankohtaa kalenterista, kun viimeksi siihen oon kiinnittäny huomiota 3 vuotta sitten :) En kyllä usko tunnistava itsestäni mitään oireita siitä..Mutta tekis mieli jo varovaisesti yrittää tässä kuussa..huoh..miten voi olo olla niin malttamaton..?

Tulkaahan muutki kertomaan kuulumisia!
 
#Lista#
Antzi 24, mies 28, enkelityttö -06, tyttö -08, heinäkuu-08
Ansku84, mies on, poika-06, heinäkuu-08
Pompukka 31, mies 32, 4 lasta, kesäkuu-08
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
suvipilvipäivikki 30, mies 34, syksy-08

Kevätkukkasta en vielä laittanut, kun et ollu varma kirjoitteletko tänne? No mutta muutelkaa ja lisäilkää omia tietojanne jne mikäli ne on miten sattuun ja tarvetta tulee :) Ja uudet voi lisäillä sitten ittensä ihan vapaasti.
 
Pinniliini
Aika hyvinhän meillä on jo porukkaa kasassa, kiva niin! Mites teillä joilla on jo lapsia, tärppäsikö silloin kun suunnittelitte vai kestikö kauemmin? Meillä esikoinen tärppäsi ekasta mahdollisesta kierrosta, mutta aika lailla zoomattiinkin ajankohtaa ja oltiin aktiivisia ;) Nyt jotenkin kuvittelen et homma menee samalla tavalla ja ei se välttämättä menekään... siks välillä mieitn, et miks pitää vielä "pidätellä", mut näillä nyt mennään. Mies tosin jo olis vähän sitä mieltä et joo, mut jotenkin haluisin edes yhdet "luomumenkat" niin olis edes jotain hajua kierrosta pillereiden jälkeen.

Aika kunnioitettavaa antzi, että jo noin pian haluatte toisen. Mulla itselläni oli aika kova masennus synnytyksen jälkeen ja nostan hattua, et ootte ajoissa liikenteessä ;) Kovasti vaan tsemppiä ja muillekin tietty!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Pompukka
Aamuja!

Vastaan eka tohon Pinniliiniin kysymykseen.Ekan lapsen kohdalla meni näin yritettiin ex-miesystävän kanssa vuosi lasta en tullut raskaaksi ja erottiin.Tapasin sitten tuon ruhjakkeen ja oltiin seurusteltu 2kk:ta kun huomasin olevani raskaana.Seuraava sitten alkoi suht helposti hääyön tuoksinnassa,mutta seuraava yritettiin yritämällä 1,6v ennenkuin tärppäsi ja raskausaika oli todella vaikea henkisesti.Neljäs sitten alkoi huolimattomasta ehkäsystä.Yhden kerran sekstailtiin ilman mitään ja pam raskaana.Nuorimmainen oli tuolloin 4kk:ta vanha.

Mulla pitäs menkat alkaa justiinsa juhannuksena.Mulla oli viime menkat oudot ei millään meinanneet alkaa ja sitten kun alkoivat olivat tosi niukat!=/Juoksukisat olisi kesäkuun viimeisenä viikonloppuna niin silloihan se perse vuotaa ku niagara.
Mulla kun muutenkin kierto on mitä haluaa on yritetty vaikka millä saada asettumaan,mutta ei auta.

Viikonloput kaikille lähden juhlavaatteiden pesuun ja silitykseen...Rippijuhlat

22/28-32
 
#Ansku84#
Pinniliini, Meillä alkoi yritys vähän "myöhään" ekassa kierrossa, mutta jos kaikki kierrot lasketaan mukaan niin jo 3 kierrosta tärppäsi :) Nyt oonki aika paljon miettiny, että saadaanko (vai joudutaanko) yrittään pidempään ja että joudunko kokemaan keskenmenoa, kun en ole sitä vielä kokenut ja ne on niin yleisiä.. Mutta turha kai tämmöisillä on mieltä mustata etukäteen. Alotellaan siis tämän kakkosen yritystä tasan kolmen vuoden päästä edellisen lapsen yrityksen aloittamisesta.

Mulla on jo monet vuodet ollu tosi säännölliset menkat. Oli edellisen raskauden jälkeen käytössä pillerit ja sit vaihdoin laastareihin. Kierrot on palautunu tosi säännöllisiksi nuidenkin jälkeen. Yleensä se on 28-29. Nyt katoin että mulla olis just juhannusaattona ovis :)

Onko se niin että juhannuksena tehdään maaliskuun vauvat ja sillon on aina synnäreillä kovasti ruuhkaa? Vuoden kiireisin aika. Tuommosen muistelen kuulleeni..
 
Mimmukka*
Moiks!
Minä kans oon täs kuumeillu jo hyvän tovin..reilun vuoden.Pillerit jätin pois huhtikuussa.Sen jälkeen ehkäisynä ollut kumit.Kahdet luomumenkat on siis tullut ja kierrot ollut heti suht tasaiset,eka oli 31 ja nyt viimeinen 27.
Kerran ollaan oltu ilman ehkäisyä...silloin oli kp 9...onkohan mitään tsäänsejä tulla raskaaksi siitä kerrasta,onko kellään kokemusta/tietämystä??Mitään paineita tai kiirettä ei ole raskaaksi tulemiselle (ainakaan vielä) =)...mutta pikkuylläri olisi kyllä tervetullut! :)
Ikää minulla on 25 vuotta.Lapsia ei entuudestaan ole.
-mimmukka-
 
antzi*
MEillä kesti vuoden verran ennen kun tärppäsi, ja senkin lapsen menetimme raskauden puolivälissä. :( Sitten olikin suruaikaa ja uusi raskaus tuli nopeammin, meni 5kk. Otin 4kk jälkeen tuolloin lugesteronit käyttöön lyhyen luteaalivaiheen vuoksi. En sitten tiedä johtuiko siitä tuo nopea tärppi! :) Tarkoitus olisi tässä kierrossa koittaa bongata ovis,niin tietää sitten että ovuloiko vielä edes. Ensi vk lopulla pitäisi olla, joten jos tästä tärppäisi niin juhannusvauva tulisi. ;) Joo ansku, maaliskuu on ruuhakainen kuu... Ja helmikuu. Omaa käynnistystä jouduttiin lykkäämään monta kertaa kun synnärillä ei ollut tilaa! Jotain näissä kesähelteissä on kun ihmiset rupeavat viriileiksi! :D

Pinniliini, juu aika nopeastihan tässä kieltämättä ollaan uutta haaveilemassa... :) Välillä tulee hetkiä, että mietin mihin tässä ollaan ryhtymässä! :D Mutta toisaalta haaveillaan 3-4 lapsesta ja haluaisin ne kohtuu nuorena. Ja meillä on tosiaan huonoja kokemuksia raskaudesta ja raskautumisesta, joten parempi aloittaa ajoissa jos vaikka kestääkin tooooosi kauan ennenku seuraavan saamme syliin asti!

Jaahas, pinnasängystä kuuluu tyytymätöntä tuhinaa, pitänee mennä katsastamaan tilanne.
 
antzi*
Niin ja miimukalle että on mahiksia, joskin tietty aika pienet mutta kuitenkin! :) Jos sulla on ovis kp14 tienoilla ja miehesi nuijapäät ovat sitkeitä (voivat siis elää viikonkin) niin siinä olisi mahdollisuuksia ylläriin. :) Voihan olla että ootte tosi hedelmällisiä. Mun serkku ja sen vaimo on esim. just sellaisia. Serkun vaimon ei tartte kun kalsareita haistaa niin on raskaana! :D Odottaa nyt 4 lasta ja on 24... Tämä viimeisin oli vahinko kun edellinen oli vasta 3kk kun tuli raskaaksi. Koittivat vältellä niitä aikoja kun on mahikset tulla raskaaksi, mutta ei riittänyt... :)
 
Suvipilvipäivikki
SPP on kuullut lähipiiristä iloisia vauvauutisia: toiset ovat keskenmenon jälkeen uudestaan raskaana ja toiset ovat useamman vuoden yrittämisen jälkeen puolessa välissä raskaana. Yksi ystäväpariskunta on saanut adoptioasian niin pitkälle, että perheenlisäystä on luvassa vielä tämän vuoden puolella.

Meillä ei vauva-asiaa ole laitettu mitenkään eteenpäin. Välillä mua polttelee ihan kauheesti, ja välillä se vähän hellittää... Ollaan kuulolla!
 
pompukka
Pikaisia kuulumisia...

-Rippijuhlat meni suht hyvin(lapset oli kauniisti,mutta isänän kannsa yhteenotto ennen tilaisuutta pilas mun osalta juhlan)
-Nyt ajateltiin ruveta pientä remppaa sillon tällön tekemään,no ukko rupes nukkumaan...
-miehen vois todella heittää pihalle!On alkanu ärsyttämään,eikä tee itse asialle mitään...
-Huomenna töihin ja ei huvita

-Eli kaiken kaikkiaan huono viikko tulossa saa nähdä enteileekö menkkoja!

 
Pinniliini
Morjensta! Missäs kaikki luuraa...?? Onhan tää tietty vähän hassua kun täällä kuumeilen vaikka ei vielä edes varsinaista yritystä ole... Mutta silti vaan täällä roikun, heh!

Kovasti kroppa on hassun tuntuinen ilman pillereitä. Koko ajan tuntuu vähän sitlä et täti tulee, mut ei vielä ole näkynyt. Nyt mennään kp 25 ja ilman pillerietä se on ollu 29-32. Ollaan siis koko ajan ehkäisty, joten raskautuminenei oo mitenkään todennäköistä, tai sitten miehelläni on jotkut superuimarit, jotka tunekutuu kumin läpi, hehe.

Eilen kävin ostamassa ystävien vauvoille Marimekon pikkubodeja ja voi kun ne oli söpöjä. Alko oikein naurattamaan oma mieli, kun jotenkin niin herkistyin niille 60 senttisille vaatteille, saatikka sitten kun ihmettelin P&P:n piskuisia 50 senttisiä.

Hauskaa Jussia vaan kaikille ja ne joilla ajankohtaista niin laitelkaahan maalisvauvat tulolle!! Ja kuulumisia tänne, ettei ihan hävitä etusivulta!

Pinniliini
 
Mimmukka*
Mää täälä vuntsin,et ois kyllä niin ihanaa olla raskaan ja saada oma lapsi...tästä kierrosta tuskin mitään on saatu aikaseks,kun tosiaan kerran oltu ilman ehkäsyä,mut toivoa saapi tietysti ;)) Mahikset vaan taitaapi olla toooosi heikot...kp 9 oli sillon ja oviksen olin tuntevinani noin kp 16 tienoolla...

Mulla on moneen vuoteen vapaa juhannus,kais sitä tohtii jotain viiniä naukkailla...

-mimmukka-
 
#Ansku84#
Heips täältäkin suunnalta. Mulle iski viime yönä joku flunssan poikanen. Piti yöllä alkaa juomaan panadol hottia, kun ei ollu muuta särkylääkettä. Sit tuliki kamala hiki, kun lämpö laski. Ei tullu loppu yöstä oikein mitään. Aamupäivällä sitte torkuin sängyssä ja pistin lapselle piirrettyjä tauotta. Ei vaan jaksanu pysyä hereillä vaikka koitin kahviakin kiskoa. Vähä kyllä arvelluttavaa nukkua, kun toinen ei välttämättä katokkaan telkkaa, vaan leikkii huoneessaan jne.. Onneksi kävi herättämässä mua aina välillä. Nukuin sitte vielä päikytki yhtäaikaa pojan kanssa. Nyt vähä helpottaa, kun on nukkunu.

Meillä ei oo mitään juhannus suunnitelmia. Mies menee varmaan raksalle. Yllätys, yllätys. Mä olin suunnitellu huomiseksi grillausta jne kaverin kanssa, mutta saa nähä onko musta lähteen juhlimaan. Toivottavasti olis vähä parempi olo, niin pääsis tuulettuun. Sehän voi olla, että loppukesästä ei enään mennäkkään juhliin..jos vaan hyvä tuuri käy.

Totaki mä mietin, että oonkohan raskaana, kun on tää kamala väsymys, mutta en usko. Ehkäsyä ei oo käytössä, vaan keskeytetyllä mennään.. Vähä ollu tohelointia, mutta ei meillä niin herkästi tärppää..ainakaan ennen ei oo tärpänny. Oviksenki pitäs vasta PE olla, niin tuskimpa tässä nyt mitään muuta ku flunssaa podetaan.

Muistu vaan tästä väsymyksestä mieleen se alkuraskauden väsymys. Nukuin aina jonku 3 tuntia päikkyjä. Mitenhän sitä nyt jaksaa kun on jo yksi lapsi, joka vaatii huomiota. Eikä mulla oo edes miestä tässä apuna..Eli pakko jaksaa ite valvoa, kunnes esikoinen menee nukkumaan. Oliko teillä muilla kuin kovaa väsymystä alkuraskaudesta? Muutenki vähä mietityttää, että mihin oon nokkaani pistämässä, koska on tosiaan miehellä kädet täynnä töitä. Samoin itelläni sitten syyskuusta alkaen. Hmm.. Jotain panikointia..

Mimmukka, no eihän sitä ikinä voi tietää, jos sillä sun miehellä on tosiaan jotku super simpat, mutta aika epätodennäköistä kai se raskautuminen olis. No haaveilla voi kuitenkin :)

Pinniliini, mä olin ihan hullu kun söin talvella pillereitä. Siis ne ei sopinu mulle ollenkaan. Mun ruoansuatus ei kestä pillereitä jostain syystä ja sain tod. pahoja närästys kohtauksia pillereistä. Lopulta ei voinu syödä enään, joten vaihdoin laastareihin. Minusta kroppa tuntuu omammalle ilman pillereitä. Samoin pää! Laastaritki kiristi pinnaa jonku verran, mutta oli kyllä huomattavasti lievempiä oireita. Ainoo miinus tässä normaaalissa olotilassa on menkat. Ne on niin kamalat ilman laastareita tai pillereitä. Pääsisköhän niistäki kohta eroon.

En jaksa lukea uudestaan..sori virheet, joita tässä vauhdissa on paljon :D
 
sars76
Heis!
Pääsisköhän tähän ryhmään vielä mukaan? Meillä on ollut yritystä jo 09/07 saakka, mutta tosissaan (noh, tosissaan ja tosissaan, heh) tässä muutama kuukausi. Olen siis 31v ja mies 35v. Lapsi haaveissa ja nyt meneillään muistaakseni kp 19/29.
Meikäläisen ongelma on se, että tällä hetkellä vauvakuume ihan hirveä ja toivoisin plussaa malttamattomasti.

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Pinniliini
Totmaar sars76, mukaan vaan! Tervetuloa!

Mulla työmotivaatio miinuksen puolella, voi kun vois jo lähteä kotiin ja mökille!!! Tylsää kun pitää vielä tää päivä kökkiä täällä töissä. Aurinkokin paistaa.. No, toivottavasti kahden aikaan ois jo hyvä fiilis. Ihanaa kun on sentään edes yks ylimääräinen lloma!

Ansku84: mä en oon ollu mitenkään normaalia poikkeavampi hullu ;D, kun oon syöny pillerietä. Mulle ne on sopinu aika hyvin. Nyt kyllä huomaan, et kroppa on vähän pihalla ja pää kans. Mieheni on musta maailman ällöttävin ja seksiä ei tee yhtään mieli... ei kai tässä auta muu kuin toivoa et menkkojen jälkeen ois paremmat fiilikset, neitseellisesti on kai aika vaikea raskautua ;)

Mut nyt on pakko koittaa vääntää näitä työjuttuja,

Pinniliini
 

Yhteistyössä