Kesän 2008 vauvakuumeiset

  • Viestiketjun aloittaja #Ansku84#
  • Ensimmäinen viesti
Eemi
Huomenta taas ja tervetuloa Ninulle! Meillä se tilanne, että tosiaan (huomio Miida) pillereiden lopetuksen jälkeen ei menkkoja 4 kuukauteen, jonka jälkeen käynnistettiin. Ottaa päähän kyllä se, että ne ei suostu kirjoittamaan niitä lääkkeitä hirveän aikaisin, koska "kyllä se siitä tasaantuu itsellään". No ei helvetti tasaantunut, kohtu kun ultrattiin ja munikset, niin siellä näkyi täysin lepotilassa olevat munasarjat (ei mitään kehittymässä olevaa) ja ohut limakalvo kohdussa, ihan kuin ois juuri ollut menkat (niistä tuolloin aikaa tosiaan se 3½ kk!). Että Miida, kannattaa käydä lääkärissä jos ja kun testi ei muutu positiiviseksi, ottavat peruslabrat (kilpirauhaskokeet, prolaktiinin jne.) ja tarvittaessa saat lääkitykset. Älä turhaan tee joka päivä testejä, menetät vain rahaa. Mikäli olisitkin raskaana ja tulos vain näkyisi hitaasti, niin tee silti vain max. viikon välein - ei ne hormonipitoisuudet niin nopeasti kasva. Ja mikäli et ole, mitä valitettavasti oman kokemukseni perusteella pidän todennäköisempänä, niin tosiaan on aivan turha hukata rahaa.

Tosin voi käydä, kuten Pompukalle, että ovis tulee jossain vaiheessa, vaikkakin myöhässä! :) Ja noista limoista. Joo, se juokseva ainakin mulla enteilee ovista, ja jatkuu vielä oviksen aikanakin. Sarsillahan ei jatku, joten varmana vois pitää ehkä sitä, että kyllä se on sitä limaa, mutta oviksen ajoitus on sitten vähän siinä paikkeilla. Eli n. viikon sisään.

Ja sitten siirryn omaan napaan, ja varokaa: tulee pitkä vuodatus.

Oltiin sitten kavereilla lauantaipäivä, heillä kaksi pientä lasta (3 v ja vajaa 2 v) ennestään. Sitten siinä kolmisen tuntia ennen kuin oltiin lähdössä kotiin, niin pamauttavat että kolmas on tulossa... viikko 8 menossa. Mä siinä onnittelin ja olin vähän ymmyrkäisenä, en kuitenkaan siinä vaiheessa ollut vielä ihan murskana. Mut sitten tää seuraavat kolme tuntia oli elämäni pisimmät tunnin: jatkuvaa pajatusta siitä kuinka lapset kuuluu tehdä nuorena ja pienillä ikäeroilla ja kuinka se nyt on niin loistavaa ja vaikka rahastakin sitten vähän on tiukkaa niin kyllä se palkitsee. En oikein pystynyt vastaamaan mitään. Ja totesi vielä moneen otteeseen, että sitten kun teilläkin on niitä omia lapsia niin tiedätte, se vauvakuume tulee aina vaan vahvempana kun lapsia on enemmän, ensimmäisestähän sitä ei vielä paljon ollut. Mihin mä sanoin, että eipä teillä sitä jouduttu niin kauaa odottamaankaan, että mistäs se vauvakuume olis noussut silloin (heillä AINA tärpännyt ekasta yrityksestä). Edes silloin hiljeni sekunniksi ja sanoi sitten: no niin kai se on, ja jatkoi taas pajatustaan. JA HE TIETÄVÄT MEIDÄN TILANTEEN, ELI ETTÄ LASTA EI OLE TULLUT, JA OLLAAN TUNNETTU LAPSISTA SAAKKA, TUNTEVAT MEIDÄT HYVIN. Heidän pitäis olla meidän ystäviä, mutta oikea ystävä olis siinä tilanteessa nähnyt, miten paljon ne jutut meitä satutti. Jopa mun mies oli aika hiljainen siinä, mä kävin kahdesti vessassa itkemässä ja paluumatkalla junassa Niagara pääsi valloilleen. Olisin ollut vilpittömästi onnellinen heidän puolestaan, jos tuon hehkutuksen ja meidän perheettömien väheksymisen olis voinut jättää hieman vähemmälle... Vasta tänään olen pystynyt ajattelemaan sitä tulevaa vauvaa lämmöllä.

Kaiken huippu oli kuitenkin se, että he molemmat selvin sanakääntein väheksyivät rivitalo-/kerrostaloasumista ja selvittivät kaikki OIKEAT tavat kasvattaa lapsia - he, jotka elävät vanhempiensa rahoilla edelleen ja senkun tehtailevat lapsia! Kai heillä sitten onkin varaa asua 150 neliön omakotitalossa, kun mamma och pappa betalar allt. En edes jaksanut selittää enää mitään, viimeisen tunnin istuin lähinnä hiljaa ja leikin lasten kanssa.

Se oli siis todella masentavaa, oon aina ajatellut, että he ovat meille hyviä ystäviä, mutta muutin hiukan mielipidettäni. Ovat he edelleen minusta mukavia, mutta eivät kykene ottamaan toisia huomioon lainkaan. Eivät nyt edes kyselleet meidän tilanteesta - mitä alunperin pelkäsin; olisivatpa kyselleetkin, sekin olisi ollut parempi - vaan pajattivat vain omastaan. Kuin meillä ja meidän elämällä ei olisi minkäänlaista arvoa, koska emme ole pystyneet lasta saamaan.

Se oli surullista, vieläkin hiukan itkettää. Tajusin ystävästäni sellaisen puolen, jota en ennen ollut nähnyt. :(

No niin, rauhoitun taas. Mulla oli eilen illalla useamman tunnin sellaista menkkakipumaista tunnetta vatsassa ja pelästyin jo et nyt ne sieltä tulee viikon ajoissa. Ei tulleet. Mutta kuitenkin. Olo ei nyt ole erityisen hyvä. Onneksi mulla kuitenkin on ihana mies, joka ymmärtää ja rakastaa mua. Joten ei kun aurinkoista kesäpäivää viettämään, vaikkakin työn merkeissä! Antakaahan jännäilijät raporttia tilanteesta!
 
#Ansku84#
Onnea lilieenille plussasta!

Sars, mulla oli ekassa kiinnittymiskipuja. Arvasin jo melkein niistä vihlaisuista. Nythän oli myös mahakipuja niihin aikoihin, mutta erilaisia..muistaakseni? Ja sitte mulla oli tosi kipeet tissit. Sillon oli aina kipeet ennen menkkoja, mutta sillä kertaa ne turpos jne.. Toi tissikipuilu on jääny kokonaan pois esikoisen synnyttyä, eikä sitä oo nytkään. Maha oli turvoksissa tosi reippaasti. Nyt se ei oo enään yhtään turvoksissa. Lisäksi mua itketti ja suututti aika paljon :D Niin ja sit toi lämpöjen heittely oli yks, mutta en oo varma onko oire vai flunssasta johtuvaa. Nyt on silmät semmoset vettyneet. Taitaa johtua tosta lämpöjutusta.. Huoh, olis jo KE.

Sarsin vkl kuulostaa ihanalle. Meillä mies rakensi koko vkl. Lapsen kanssa koitin pyöräillä ja käydä jädellä. Juuh, pitäs jaksaa töihinki. Olo ei kyllä oo häävi, mutta pitää sitte lähteä sieltä pois jos saa tuuraajan (jota ei varmaankaan saa)..
 
#Ansku84#
Eemi ehti väliin. Voi sua! Nää on niin arkoja asioita, että monet ei älyäkkään, että jotkut sanat/teot voi satuttaa tosissaan. Itsekkin pelkäsin kertoa raskaudesta niille, joiden tiesin yrittäneen kauan ja olleen siis lapsettomuushoidoissakin. Mutta jotenkin se oli pakko kertoa, koska tiedän, että jos en olis kertonu, niin he olisivat suuttuneet salailusta. Eli molemmat huonoja vaihtoehtoja. Ystäväsi oli tosiaan ajattelematon. Kaikki ei vain tule yhtä helposti kaikille. Ja tuohon taloasiaan, niin pyh! Onnelisen lapsen voi kasvattaa myös kerros-ja rivitalossa. Kyllä se kodintuntu lähtee jostain muualta kuin rakennuksesta. Tuon sä kyllä tiesit itsekkin :) Koita vähä lenkkeillä ja tuulettaa ajatuksia. Suklaa on myös hyvä keino siinä itkun lomassa.
 
Eemi
Hei, minkälaista on kiinnittymiskipu, Ansku? Kun mulla tosiaan eilen n. 6 päivää oviksesta oli vähän kuin menkkakipua muutaman tunnin, vihlaisuja ei muuten kuin esim. sohvalta ylös noustessa. Et voisinko jopa toivoa jotain?? En oikein uskois... No menkat siitä ei ainakaan todistettavasti alkaneet, ja nyt ei mitään tunnu. Voi kun olis jo viikonloppu!
 
Eemi
Taas ehit väliin. ;) Joo, eilen söin hirveän ison karkkipussin ja tehtiin miehen ja koiran kanssa pitkiä lenkkejä ihanassa helteessä. Se auttoi paljon, rauhoituin ja pystyin tosiaan jo hiukan iloitsemaankin vauvasta. Ja tiedän, ettei hän tarkoita mua puheillaan loukata, hän on vaan sellainen tyyppi, ettei yhtään ajattele mitä puhuu muille ja muutenkin paukauttaa kaiken ihan suoraan. Satuttaa vaan, ettei hän edes halua ottaa meitä huomioon millään lailla, ei meidän tunteita eikä tätä tilannetta.

No joo, ylitse tästä noustaan ja tänään uudet kuviot!
 
Eemi
Niin ja siis totta kai täytyy kertoa! Olisin mäkin loukkaantunut jos ei olis lainkaan kerrottu... Mutta pahinta olikin se hehkutus ja kaiken sen kehuminen, jota meillä ei ole. Ja se meidän elämän tarkoitukseton mollaaminen. Mutta tosiaan, se siitä ja uusille urille!
 
pompukka
Voi Eemi kuinka ajattelematon oli sinun ystäväsi.
Joillakin on se tapa,että eivät ajattele mitä sanovat vaan puhuvat mitä sylki suuhun tuo.Eivätkä he ymmärrä sitten kun toinen loukkantuu.Lapsi on ihan varmaan tyytyväinen olipa sitä missä hyvänsä kunhan silla on kuivaa,lämmintä,ruokaa ja vanhemmat jotka rakastavat.Materiasta viis!


Tänne ei ihmeempiä.Kierron puoliväli olis ja nyt pitäs pupuilla niin arvatkaas mitä ukko tekee?Vetää unta palloon.Paska!Lie tullut kuitenkin sille rimakauhu!=)

Hännät pystyyn rouvat/neidit ja ukkojen kimppuun!Tsemppiä
 
Eemi
Mutta eikös nukkuva mies ole sitten helppo kellistää kun se jo valmiiksi on vaaka-asennossa? Viettelevä herätys vaan päälle niin eiköhän se siitä! ;)

Ai niin, mun piti Ninulle laittaa vielä tuosta jaksamisesta. Ihmeesti sitä aina lähtee uuteen nousuun sen tädin kylääntulon jälkeen... Itkua tuherran aina sen pari päivää, mutta ovisajankohta tulee aina suht pian ja kun on tekemistä, ei ehdi masentua.

Pitäis munkin vaan muistaa, et tää on meillä vasta 3. kierto, kun ovis tapahtui... Vaikka yritystä onkin jo 8-9 kk. Että ei oo niin katastrofi jos vielä ei tärppääkään... Se vaan, että syön clomeja ja ne loppuu ensi kierron jälkeen, ja jotenkin en usko meillä luomutärppiin. Täytyy toivoa ja toivoa siis vaan ja koittaa olla keksimättä lisää oireita.

Mut tosiaan googletin tuossa tuon kiinnittymiskivun, ja oon tietty taas satavarma että se eilinen kipu oli sitä! Vitsi mä putoan taas viikon päästä korkealta... Koittakaa nyt muut saada mut järkiini!
 
Pinniliini
Moikka taasen kaikille ja tervetuloa uusille. Kiva että ektjuun tulee jengiä pohtimaan, ihmettele,ään ja jännäilemään. On saatu mukava porukka kasaan!

Ny on sit lomat lusittu ja mukavvoo oli! Oltiin mökeillä ja Turussakin piipahdettiin (vanha kotikaupunki ja ah, niin rakas). Ja sit oli IHANA loma miehen kaa kaksistaan :) :). Oltiin Italiassa ja meidän neitiä hoiti appivanhemmat. Oli kyllä isosti ikävä, mut kyllä loma kahden teki meille myös erittäin hyvää, on ollu aika rankka kevät. Hii, vieläkin ihan naurattaa kun oli niin kivaa, siis sekä matkalla, että lomalla muuten! Niin, ja arvatkaa oonko tehny tänään vielä yhtään töitä - EN. Ei nappaa, ei huvita, ei kiinnosta.

Lueskelin kyllä päällisin puolin kaikki kahden viikon jtut, mut nyt on lähes mahdoton kommentoida niitä aikasempia. Nimikeskustelu jäi sen verran mieleen, et musta ihania tytön nimiä on Iida ja Alisa, pojalle ei oo nimeä valmiina, jos joskus sellainen siunaantuisi.
Eemille vaan kovasti jaksuja, oli tosiaan aika ajattelematonta. itse oon yrittänyt muistuttaaa joka kerta kun juttelee pariskuntien kanssa, joilla ei lapsia ole, et muistakin asioista voi puhua ja kaikessa pitää muistaa hienovaraisuus. Mut se ehkä oli vaan ajattelemattomuutta, jos heillä ei ole vaikeuksia aiheeseen liittyen ollut. Toivottavasti episodi ei tulehduttanut teidän välejä.

Niin ja ISOSTI onnea Antzille, aivan käsittämättömänmahtavajuttu! Vitsit, että oli oikea pikatärppi, puhaltele meille kaikille nyt hirmuisesti niitä plussafiiliksiä, toivottavasti perässä tullaan!!! Älä vielä katoa minnekään, tuu kertomaan fiiliksiä ja tuntemuksiä tännekin. Myös lilieenille onnea plussasta!

Meillä mennään nyt kp 31, menkkojen pitäis alkaa ihan piakoin. Raskautuminen ei oikein oo mahdollista kun vielä ollaan ehkäisty. Mut nyt sitten saa tulla jos on tullakseen, näin just eilen miehen kaa sovittiin. Aika jännää... hui kun en oikein enää muistakaan, miltä tuntui olla valas, heheh. Oon nimitäin muuten aika sellainen keskikokoinen, ennemminkin pieni, mut raskauden loppuvaiheessa olin TOSI iso,siis ihan muidenkin mielestä. Mut siis toivon kovasti tätin kurvailua paikalle ja sitten päästään pupuhommin ja jännäyslistalle mukaan!!!

Nyt on pakko vähän tehä jotain hommiakin, koitan päästä myös takas juttuhin kiinni täällä elleissä, joten korjatkaa, jos horisen jo puhuttuja aiheita!

Pinniliini
 
Eemi
Ai niin, te jo aiemmin raskaana olleet! Kiinnittymiskivun lisäksi voisin Pinniliinin (tervetuloa takaisin!) innoittamana kysyä, et minkälaista painonnousua teillä on ollut raskauksien aikana? Onko kroppa muuttanut muuten muotoaan kuin vain vatsa sekä turvotukset jaloissa?

Mä oon aika pienikokoinen, laskin hiljattain painoindeksinikin kun aattelin et mahtaako olla sitä kahtakymmentä... No ei ollut kuin 19 ja risat. Mutta tämä siis mulla se ylin paino, mihin vain syömällä saan painoni nousemaan. Niin tuli mieleen, että onko se niin, että painoa tulee enempi raskausaikana niille, joilla sitä alunperin on vähän? Ja kiinnostaa paljon myös ne mahdolliset muut "muodonmuutokset"!
 
miida
Kiva saada kommentteja ja neuvoja muilta. Tässä nyt hetki ainakin menee ihan odotellessa jos menkat sieltä tulisi.. Varsinkin Eemi, kiitti kun kerroit omista kokemuksista! En tiedä voisinko olla raskaana, vähän tuntuu että en, koska oli tuo nega testaus! En mä joka päivä ala testaamaan, nytkin odotin maltillisesti lähemmäs viikon siitä kun menkat ois voinut alkaa.
Luin muuten jostain, että lääkäri oli sanonut useammallekin, että vasta puolen vuoden päästä tehdään jotain, jos menkkoja ei oo tullut! Aika pitkä aika joku puoli vuotta!! No, en mä niin kauaa jää odottamaan. Kyllä ärsyttää koko juttu!! Toivon ja rukoilen että tää menis normaaliksi ja alkais menkat vaikka heti. Siitä puheenollen, tänään tuntui ns menkkakipuja, mut ei oo kuulunut eikä näkynyt mitään!! voih...
 
#Ansku84#
Huh, päivä takana. Huomenna jäänkin saikulle. Ei oo herkkua olla lämpösenä töissä. Koitan nyt ekaksi yhen päivän lepäillä.

Eemi, no muistaakseni ekalla kertaa se kiinnittymiskipu oli semmosta viiltävää kipua. Semmosta tuntuvaa, muttei sattunut. Nyt mulla (muka) oli taas semmosta n.5pv oviksen jälkeen. Nyt oli vaan paljon kipempää ja sen huomas nyt tosi helpolla. En sitte tiiä että oliko tällä kertaa muuta kipua tuo.

Niin ja sit tosta raskausaikana leveämisestä. No aluksi tuli syötyä usein kun oli sitä pahaa oloa. Se toi heti muutaman kilon ja ne meni suoraan reisiin ja tisseihin. Tissit kyllä kasvo äkkiä tosi isoiksi. Melkein kaksi kokoa lisää :) Koko raskausaikana tuli n.10kg. Oon ihan normaalipainoinen. En mikään laiha, mutta en pyöreäkään. Suolasia herkkuja söin pääasiassa. Turvotusta mulla oli tosi vähän. Ei oikeestaan ollenkaan. Synnytyksessäki sormukset sormissa ja omilla vaatteilla (siis ei mamma-malleilla) lähin laitokselta. Laitokselle jäi heti n.6-7kg. Eli aika kivasti meni. Maha on jäänyt (oli sitä kyllä ennenki) ja on melkosen suuri. Muuten on kaikki kutistunu takaisin..myös tissit :( Jos tuun raskaaksi niin koitan pysytellä samoilla linjoilla ku ekalla kertaa. Ei jäis sitte niin paljon pudotettavaa.

Niin ja yleensä kai niillä laihemmilla tulee enemmän sitä massaa. Isokokoisille voi tulla vaan ihan muutamia kiloja. Mutta lienee tämäkin yksilöllistä ja sitten onhan se kiinni ruokatottumuksistakin.

Mutta nyt syömään!

Ai niin..oirepäivitystä. Väsymys on järkyttävää! Harmi ku toi flunssa nyt hämää. Väsymyshän voi johtua siitäkin, mutta tosiaan on koko päivä mennyt sumussa. Voi ku pääsiski nukkumaan..
 
Sars76 (kirjautumatta)
Eemi: suoraan sanottuna: voi paska sun ystäviä. Tosin tiedän tasan tarkkaan, miltä toi tuntuu, koska meillä on samanlainen ystäväpariskunta. Oikeastaan on tosi hämmentävää, miks ollaan niinkin paljon tekemisissä heidän kanssaan, koska me puhutaan vain ja ainoastaan heidän jutuistaan...On vähän yksipuolista ja toisinaan ihan hemmetin rankkaa ja rasittavaa.
Mutta pidetään me päät pystyssä ja haistatetaan niille piut ja paut.
Ja...sullahan saattaa olla piankin heille kerrottavaa. Tässä näitä tän päiväisiä juttuja lukeneena, sullahan voi tärppi olla lähempänä kuin koskaan...Eikö?
Meillä tais olla about samoihin aikoihin toi jännäyspäivä, vai muistanko väärin? Viikonloppuna?

Mut paree mennä. Oon ollu tosi kiukkunen miehelle tänään, vaiks takana on ollut ihana viikonloppu...Ehkä se vaan kertoo, et menkat on tulossa. Per***le.
 
Tinsula
Moi pitkästä aikaa :)
Mulla sitten lopulta ne menkat alko kp 38... Ja nyt oottelen ovist jos sellast mulle edes tulee, tarvii varmaan hankkii ne tikut :) Nyt rantsulle nauttii näist ihanista ilmoista!!! ja unohtaa hetkeks vauvakuume, tai ainaki yrittää unohtaa.
 
pompukka
Heissan siivousrumban takaa....

Tervetuloa Pinniliini takas!

Mie sain jonkin ihmeen siivous/sisustus vimman/pistoksen!Ei jukolauta koti on vieläkin ku pommin jäljiltä.Mies joutuu huomenna kuitenkin poraamaan reikiä seinään(joutuu toista reikää poraamaan myös=))))niin ei viiti kaikkea enää tehdä tänään.Huomenna siis huone kerrallaan laitetaan kuntoon.Onpahan sitten kun koulut alkaa niin lastenkin huone "käytännöllinen".

Joo minä en noihin kiinnittymis kipuihin oikein usko,koska mulla juilii aina olipa raskaana tai menkat tulossa.Mulla välillä todella kivuliaat menkat.Toisilla on kroppa toisenlainen.Ainoastaan repäsykipuja oli raskausaikana.

Pikaisia paranemisia Anskulle.

Mulla on raskausajoista painoa tullu kyllä tosi kiitettävästi.Paitsi toisen lapsen.Olin tosi tarkka hajuen,makujen ja ruuan koostumuksen suhteen.Kaikki ei menny kyllä alas.

Joo tulihan sitä jo se ukko kellistettyä ja vielä keskellä päivää.Hih hyi meitä =))))

Jaahas jos lähtis iltapalalle.Saas nähdä pääsekö meikämanne ens viikolla töihin ollenkaan.On muuten todella kipeä selkä ja tuli ihan ykskaks.

Plussa tuulia puhaltava Pompukka
 
Eemi
Kiitti Ansku ja Pompukka kaikista raskaustiedoista! Kyllä mä näillä taas hetkeks saan kuumeen taltutettua, hih... Kertokaa vaikka niitä kauhujuttuja lisää niin en innostu tästä asiasta liikaa! ;)

Miida, tosiaan en mäkään olis odottanut sitä puolta vuotta! Sitä tunnutaan pidettävän jonkinlaisena normina, ja ekan kerran kun kävin gynellä, menkkoja ei ollut ollut 2½ kuukauteen, niin sanoi, että odotellaan vielä 1½ kk. Odoteltiin, eikä mitään. Sit käynnistettiin vasta. Et kannattaa vaan ahdistella omaa gyneä ajoissa, niin saa lääkityksenkin aiemmin, jos sitä tarvitsee. Toivotaan sun tapauksessa, että ne menkat sieltä tulis tai plussa testiin, koskapa on tuollaisia kipujakin... Mulla oli se 4 kk täysin kivutonta ja oireetonta aikaa, ei mitään PMS:ään viittaavaakaan. Hyvää siinä ajassa oli kyllä se, että mielialat ei heitelleet yhtään, halutti tasaisesti (mies oli tyytyväinen) ja olin muutenkin "normaalimpi" kuin pillereiden/tän nykyisen lääkityksen kanssa.

Tinsula, pahoittelut tädistä. :/ Aina se on yhtä tylsää. Mutta tikut vaan käyttöön ja oviksenmetsästyspuuhiin, saatpa jonkun hyvän tehtävän tulevaan kiertoon!

Vitsi Ansku sun oireet kuulostaa lupaavilta... Toivottavasti tulis ees se haamu nyt jo!

Sars, joo, mäkään en tajua miks ajattelen, et nää kyseiset tyypit ois meille niin hyviä ystäviä ja miks yritetään pitää heihin niin tiukasti yhteyttä. Heidän nuorempi lapsi on meidän kummityttö, ja siksi kai sitä nykyään sitten yrittää. En vain oo ennen ehkä välittänyt tuosta piirteestä, että jahkataan vain omasta elämästä ja onnesta... Ennen oon vaan jaksanut kiltisti kuunnella ja osallistua päivittelyyn. Nyt täytyy pitää vähän taukoa heistä ja koota itseni kunnolla. Kun toisaalta ajattelen niinkin, että pystyn kyllä saamaan tän kaverisuhteen toimimaan näinkin yksipuolisesti - en kyllä ymmärrä, mitä he silloin saavat tästä ystävyydestä irti.

No niin, mutta nyt töiden pariin. Omasta navasta en nyt viitti jahkata enempää, sen verran vaan, että kyllä se lenkki kummasti kohensi mielialaa! :)
 
Eemi
Ai niin ja Sars, kyllä jännätään samoissa! Mulla on kierto ollut sen 28-30 päivää, eli välillä pe-ma pitäis jossain vaiheessa alkaa jos on alkaakseen. Toivottavasti ei ala. ;)
 
#Ansku84#
Huomenta. Testasin ja sain selkeän negan, niin kuin arevelinkin. Ei ole semmosia oireita, mistä olis voinu olla sata varma. Maha ei oo yhtään turvonnu ja tissit ihan normaalit. En usko, että enään vois plussaksi muuttua, kun huomenna tai viim. ylihuomenna pitäs tädin kurvata. Nyt siis kp27/28. Mutta tämmöstä tää on. Ens kierrolla taas koitetaan onnea. Harmittaa vaan, kun nyt oli musta niin paljon yritystäki ja hyvät mahollisuudet niiden puolesta. Seuraavassa kierrossa tikutan sitte sitä ovista, että saa siitäkin varmuuden. Jep, vielä ei kauheena masenna..katotaan sit ku se täti tulee ja tuleehan se.

Joo mä voin Eemi kertoa sulle kaikkea kauheuksia :D No ei mulla oo kyllä mitään kovin kamalia muistikuva jääny raskaudesta tai synnytysestä. Kyllä siitä selvis, jos tästä yritysrumbastaki selviää!

Nyt herätteleen lasta ja pottaileen. Äidille toi äärettömän onnelisen ja hyvän mielen kun meijän veijari teki eilen illallla pissit ja kakat pottaan! Voi että olin innoisani. Tuo on siis meillä semmonen saavutus tuolta -EIIIIIII, EIIIIIII MENNÄ POTALLE kullannupulta. Kerkesin jo pelätä onko se eka lapsi, jolla on vaipat vielä koulussaki. On ollu yhtä tuskaa koko potta homma viime keväästä asti. Nyt näyttää poika kypsyneen! Jes!
 
Eemi
Pottailu on palkitsevaa, eikös? :)

No en tiiä, näkyikö sulla ekasta positiivinen ennen ku kuukautiset ees myöhässä? Periaatteessa kai herkimmillä pitäis mut mä en jotenkin usko siihen. Niin kauan ku tätiä ei näy niin toivoa on, ja muussa tapauksessa voit liittyä tikuttajien kerhoon!
 
Sars76 (kirjautumatta)
Huomenta vaan kaikille!

Ansku: oon samoilla linjoilla Eemin kanssa, ettei oikeestaan kannata testata ennenkuin aikaisintaan sinä päivänä kun tädin pitäis kurvata nurkille...Eli täähän tarkoittaa sitä, et varro vielä muutama päivä ja yritä sit uudestaan, eikö?

Ja Eemille, tosiaan, menkat pitäis putkahtaa mulla about sunnuntaina eli samoissa "päivissä" mennään. Tosin pieni skeptisyys on iskenyt päälle: en jaksa mitenkään uskoa, että olisin raskautunut. Ei nimittäin oo minkäänlaisia oireita (heh, yritän uskotella itselleni, ettei vältsii kaikille ees tuu oireita...), ei edes menkkaoireita. Ja niitä oireita mul ei ikinä ees oo. Joten snadisti masentaa. Jo nyt. Puuh. Saatikka sitte, kun täti saapuu kirotun japanin lippunsa kanssa. :)
Pitää kaiketi vaan yrittää nauttia tästä vikasta lomaviikosta...Täysin siemauksin. Jee.

Kävin muuten eilen kattomassa miekkosen ja broidin kaa Yön Ritari elokuvan. Hitto, täytyy sanoa, että Heath Ledger kyllä tekee siinä uskomattoman roolisuosituksen. Se on niiiiin hyvä siinä muuten keskinkertaisessa elokuvassa, joka a) oli liian pitkä ja b) täynnä köpöjä juoniaukkoja. Mutta Heath rulaa.

Mun täytyy tänään käydä töissä, joten paree mennä.
Palataan.

T: Sars, joka ehkä tilaa lisää ovistikkuja ja greippimehua! :)
 
Eemi
Eiks se oo kuollut? Siis Heath Ledger?

No joo, ei mullakaan kyllä tasan oo mitään oireita, mitä nyt sunnuntaina oli tota ihme menkkakipua muutaman tunnin. Peläytti kyllä... Mutta en tiedä. Jos sunnuntaina ei menkat oo alkanut niin sit varmaan testaan. Luulen vaan, että ne kyllä tulee jo sitä ennen hyvissä ajoin. :( Ei oikein jaksais mitään toivoa, ettei taas tuntuis niin isolta menetykseltä.

Jesh, aurinko paistaa! Nyt on iloisempi mielikin jo. :)
 
Pinniliini
Huomenia!

Ja oikeasti, pottailu on palkitsevaa!! ;) Meidän neiti 1 v 10 kk oli puolitoistavuotiaana hyvinkin tunnollinen pottailija, mutta eihän tämä äiti uskonut, että sen ikäinen vielä osaa. No, kesälomalla nyt sitten jätettiin päivävaippa pois (univaippa on vielä) ja nyt kahden viikon jälkeen on neitokainen oppinut, jesjesjes! eilen uudessa hoitopaikassakin tuli vaan yks pieni vahinko! *ylpeänä hehkutan*, koittakaa kestää....

No, se siitä. Kiitokset tervetuloa takas -toivotuksista. Kivaa kuulua porukkaan! Eemi- kyselit niistä raskauskiloista tms. Mulla oli se kiinnittymiskipu - heräsin viiltävään kipuun keskellä yötä, kesti musta aika vähän aikaa ja sit meni ohi. En edes silloin tajunnut et mitä se oli, myöhemmin vasta selvisi... Kiloja mulla tuli 15 ja olin tosiaan aika valas. Turvotusta ei juuri tullut, sormukset sormessa menin synnyttämään. Laitokselle jäi 8 kg, loput lähti imettämällä. Masuun tietty jää sellainen vähän löysä nahka, mut eipä oo menoa haitannu ja jos treenais paremmin, niin varmasti lähtis. Raskausarpia ei tullut, rasvasin masua ja tisuja tosi ahkerasti, en sitte tiedä auttoiko.

Tinsulalle pahoittelut tädistä, nyt vaan intoa puhkuen uuteen kiertoon! Mä täällä odottelen sitä tätiä saapuvaksi, voitko puhaltaa sen tänne? Pliiis...

Harmi Ansku, et nega tuli :( Hyvä ettei vielä kauheasti masenna, mut ainahan se harmittaa. Mietinkin tässä et miten mulla mahtaa käydä, jos plussa ei tuu nopeesti. Oon tosi kärsimätön luonteeltani, mut ei kai siinä auta. Onneksi ees tiedostan, et sitä voi joutua odottamaan. Nostan kyllä isosti hattua niille, joilla polla kestää yrityksen, pettymyksen, hoidot jne. Peukutan kyllä kympillä teille kaikille!

Jotain muutakin piti nyt kommentoida, mut en muista.

t. Pinniliini
 

Yhteistyössä