Kesäiset siiderit lasten kanssa ollessa... Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii hän

Vieras
Huomasin toukokuussa kun olin ottanut pari, isompi lapsi kommentoi ihan ääneen että onpas mukavaa ja rento tunnelma ja kiva kun äiti tekee / leikkii kaikkee hauskaa...

Siis ilmeisesti oon silloin lapsille miellyttävämpää seuraa ja jaksan olla kiva ja rento. Joten onko ok ottaa kesällä silloin tällöin lasten seurassa siksi että kaikilla olis hauskaa?

Toivottavasti tajuatte mitä tarkoitan, vai onko parempi olla selvänä jatkuvasti ja (ilmeisesti?!) tylsempi vanhempi... hmm...

Mä huomaan itsessäni ton saman.
Musta ei ole paha, mutta en kyllä ehkä terassille menisi yhtä enempää ottamaan.
Himapihassa eri juttu.
Ja kunhan vaikka mummo on puhelimen ja lyhyen matkan päässä, jos jotain sattuu lapsille ja heitä pitää viedä vaikka lääkäriin. Itse en juoneena ( edes yhden ) kehtaisi mennä.

No. Musta jotain on pahasti pielessä, jos äiti on mukava tai rento ainoastaan silloin kun hän on vetänyt pari siideriä. :| Sinänsä yhden tai kahden siiderin juomisessa lasten läsnäollessa ei varmaan mitään pahaa ole, ainakaan jos se ei silminnähden vaikuta aikuiseen. Itse en kuitenkaan halua juoda kun lapset ovat kotona ja hereillä. Musta on kuitenkin väärin ottaa siideriä siksi että kaikilla olisi hauskaa. Tuntuu jotenkin siltä, että sitä hauskaa pitäisi ihmisellä olla ilman alkoholiakin. Varsinkin lapsien kanssa.

En tuu rennoksi ja kivaksi, vaan masentuneeksi, joten en juo ollenkaan. Ei sovi alkoholi. Mutta musta toi ei oo mitenkään tuomittavaa, jos harvoin ottaa ja vähän, täytyy ihmisen jotenkin hermoja saada lepuutettua. Ja jos siideri silloin tällöin sopii, niin siitä vaan.

Älä ap välitä jeesustelijoista, he eivät halunneetkaan ymmärtää mitä tarkoitit.
Ota siiderisi, kunhan siitä ei tule päivittäistä -> ihan itseäsi ajatellen. Yllättävän helposti kaksi vaihtuu kolmeen, ja taas neljään jne...

Mun mielestä vaatimus on se, että pystyy huolehtimaan lapsesta. Eli jos paikalla on toinen aikuinen, joka on vesiselvä, voisin ottaa yhden.

Lapsilleni en eläissäni halua näyttäytyä humalassa, sillä muistan kuinka pelotti kun isä oli humaltunut.

Kiitos vastauksista, lisäilen siis vielä että ei lapset varmaan sen kummemmin tajunneet että olen alkoholia ottanut, huomasin vaan (ja hämmästyin tosiaan) kun juuri niinä iltoina kun olin siiderin pari juonut tässä helteiden aikaan, lapsi puhui miten mukavaa on.

Noh, luulisin olevani ihan ok reilu ja kiva selvänä myös (toivottavasti) vaikka välillä pinna kyllä kiristyy lasten kaa, siksihän sitä aikuiset välillä ottaa että se rentouttaa. Ei ole tarvetta kolmatta ja neljättä jne alkaa juomaan...

Kiva kuulla kommentteja asiasta, olin nimittäin kaavaillut tipatonta kesää itselleni yh kun olen enkä yöelämässä liiku, jäi silti mietityttämään tämä että onko lapsille sitten ihanteellisin se nollalinja vai eikö olekaan.. :)

Joku palstalainen tänään kirjoitti yhteen toiseen alkoholi-ketjuun, että lain mukaan lapsella pitää olla lähellä aikuinen joka puhaltaa nollan. Et en hirveesti itse uskaltais siideriä lasten lähellä juoda, tulee sossut perään jos jää kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku palstalainen tänään kirjoitti yhteen toiseen alkoholi-ketjuun, että lain mukaan lapsella pitää olla lähellä aikuinen joka puhaltaa nollan. Et en hirveesti itse uskaltais siideriä lasten lähellä juoda, tulee sossut perään jos jää kiinni.

Entä jos on yh eikä saa ketään aikuista seuraksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:

Aikuisen vai lapsen etu, mitä luulet?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista, lisäilen siis vielä että ei lapset varmaan sen kummemmin tajunneet että olen alkoholia ottanut, huomasin vaan (ja hämmästyin tosiaan) kun juuri niinä iltoina kun olin siiderin pari juonut tässä helteiden aikaan, lapsi puhui miten mukavaa on.

Noh, luulisin olevani ihan ok reilu ja kiva selvänä myös (toivottavasti) vaikka välillä pinna kyllä kiristyy lasten kaa, siksihän sitä aikuiset välillä ottaa että se rentouttaa. Ei ole tarvetta kolmatta ja neljättä jne alkaa juomaan...

Kiva kuulla kommentteja asiasta, olin nimittäin kaavaillut tipatonta kesää itselleni yh kun olen enkä yöelämässä liiku, jäi silti mietityttämään tämä että onko lapsille sitten ihanteellisin se nollalinja vai eikö olekaan.. :)

Mun mielstä sun ei kuulu miettiä tollasia asioita,vaan sitä mitä sun pitäis tehdä itselles että saisit oltua yhtä hyvä äiti lapsilles ihan selvinpäin ku mitä oon hiprakassa.
Säälittävää ja inhottavaa.

Tuosta ei oo kovin pitkä matka siihen ku alkoholista tulee osa sun joka päivästä elämää,,ja silloin sä olet alkkis.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:

Sit varmaan voi jättää sen alkoholia sisältävän juoman kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kuvottavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun mielstä sun ei kuulu miettiä tollasia asioita,vaan sitä mitä sun pitäis tehdä itselles että saisit oltua yhtä hyvä äiti lapsilles ihan selvinpäin ku mitä oon hiprakassa.
Säälittävää ja inhottavaa.

Tuosta ei oo kovin pitkä matka siihen ku alkoholista tulee osa sun joka päivästä elämää,,ja silloin sä olet alkkis.

Mä olen just samaa mieltä. Jos hyvä äiti jaksaa olla vain pienessä sievässä, on löytänyt perustelun jokapäiväiselle alkoholin käytölle. Ja kerta kerralta se alkoholin määrä vain kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pohtii hän:
Huomasin toukokuussa kun olin ottanut pari, isompi lapsi kommentoi ihan ääneen että onpas mukavaa ja rento tunnelma ja kiva kun äiti tekee / leikkii kaikkee hauskaa...

Siis ilmeisesti oon silloin lapsille miellyttävämpää seuraa ja jaksan olla kiva ja rento. Joten onko ok ottaa kesällä silloin tällöin lasten seurassa siksi että kaikilla olis hauskaa?

Toivottavasti tajuatte mitä tarkoitan, vai onko parempi olla selvänä jatkuvasti ja (ilmeisesti?!) tylsempi vanhempi... hmm...

Lapsi ei ymmärtänyt, että kyse alkoholista ja sitten ku ymmärtää, niin alkaa ahdistaa. Parempi, että olet oma itsesi! Lapsi vaistoaa aina, jos on ottanut pari.

Finlexiä kiitos?

Itse koin lapsena ahdistavana ne viikonloput, kun äiti otti alkoholia. Jo ensimmäisen oluen jälkeen huomasi eron ja se ei ollut hauskaa. Äitini saattoi tulla jopa pihalle narua hyppäämään minun ja kavereideni kanssa ja kiusoittelemaan aivan ihme asioista kaljapäissään ja naureskeli. Hävetti ja nolotti. Sitten jo kolmen kaljan jälkeen alkoi sitten isän kanssa haastamaan riitaa, naputtamaan vanhoista asioista ja hohhoi. Ei ikinä sellaista omille lapsille.