kesätöissä olevat opiskelijat, huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka lukukausi amk:ta takana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka lukukausi amk:ta takana

Vieras
Asumistuesta olis kysymys.

Saan yleistä asumistukea kun mulla on lapsi.
Tuki maksetaan alkukuusta mun tilille ja maksan itse vuokranantajalle.
Alotin tän kuun puolestavälistä kesätyön (kestää elokuun puoleenväliin asti ), eka palkka maksetaan tän kuun lopulla, tän kuun asumistuki on maksettu jo mulle.
En oo tajunnu keskeyttää asumistukea,tokihan mun pitää maksaa kesäkuun tuki takas mut voiko tuen keskeyttää kokonaan tonne elokuulle ja sit tuki jatkuis ilman erillistä hakemusta syyskuussa? Vai miten kannattais toimia ettei olis jatkuvaa paperisotaa kelan kans...?

Ne sun kesätöissä tienatut rahat jaetaan jokaiselle kuukaudelle ja jos muutos ei ole kuukautta kohti yli 300 euroa niin ei vaikuta asumistukeen. Eli toimitat Kelaan palkkatiedot ja he laskevat miten käy.

Ei tarvi keskeyttää, vaan kesätulosi jaetaan koko vuodelle eli jos tienaat kesällä 6000 e niin tarkoittaa 500e/kk ja tuolla tulolla tulee kyllä asumistuki. Tulot kuitenkin ilmoitettava kelaan.

No riippuu kyl paljon tienaat, tarviiko ilmoitusta tehdä. Sen voi jättää tekemättä ja maksaa takas koko ajalta sit kun he tarkastavat tuen. Tai voit ilmoittaa heille, et arvioivat uudelleen asumistuen tältä ajalta.
Jos joudut maksamaan takasinpäin tältä/ens kuulta, niin ovat aika joustavia asian suhteen: yleensä saa vaikka osissa maksaa.
Syksyllä sama paperisota edes, tai voithan ne paperit nyt jo samalla sinne viedä. Tuleepahan päätöskin sit ajoissa.

Yhteistyössä