Keskellä makeimpien unien sain herätyksen kauheeseen paukkeeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Verenpisara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Verenpisara

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 713
0
36
Kauhee pauke ja välähtely ainakin tunnin ajan. Pahin kesti puol tuntia. Ei siinä saanu nukuttua kun välkky niin kauheesti.

Poika vaan veteli sikeitä iha täyttä päätä kun kävin kattomassa ja pupukin vaan ihan ihmeissään katteli mikä meteli ulkoa kuuluu.

Ja oli hieman pimeetä.

Ja nyt väsyttää *haukotus*

Minäki heräsin, enkä muista pahempaa ukkosta ikinä ennen. Yksi pamahdus oli niin kova että tuntu että jossain räjähti :D Aikasta ihmistä jopa pelotti, kesken unien kun herää niin on aika karmiva olo kun taivas välkkyy ihan hopeena ja jyrisee kauheesti, rupes pelottaa kaiken maailman pallosalamat.

Meil kans poju nukkui heräämättä ollenkaan paukkeeseen. Mie seurasin koko ajan olkkarin ikkunalla salamointia ja oli tosi upean näköistä. Sit kun ukkonen tuli ihan ylle, ni muutaman kerran kyl jyrähti sen verran kovaa ja yllättäen, et säikähettiin miehen kans ihan kauheesti :D

Mentiin sit etuovelle ku kissat halus ulos ja jäätiin siihen oviaukkoon kyykkyyn katselemaan myräkkää, ni yhtäkkiä räsähti ihan mielettömän upea ja pitkä salama talomme yläpuolelta suoraan tien toisella puolella olevaan metsään. Säikähettiin sit niin, et hirveellä vauhilla sisäpuolelle peruutettiin, ni mie lensin persiilleni eteisen lattialle. Räkätettiin siinä sit miehen kans säikähdystä. En oo vähään aikaan niin "läheltä" salamaa nähnyt. Tänää pitää lähteä katsomaan metsään, et onko osunut puuhun vai mihin. Koirat ja kissat ei kans ollu moksiskaan koko myräkästä.

Minäkin tykkään seurata ukkosta, mutta yöllä ei vaan jotenkin jaksanu kun väsytti niin kamalasti. Olihan se komeempi yöllä kuin keskellä päivää, mutta ei jaksanu.

Tykkään istua kusitilla ja katella ukkosta tavallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Vielähi jyrisee ja läiskyy salamat.. |O

no höh! alkoi eilisen puolella ja jokusen tunnin jatkui.. ois voinu jatkua pidempäänkin.

Nyt kyllä vesi on paljon lämpimämpää ja kohta lähdetään viemään poju ja koirat uimaan :D Jos sitä itsekkin sais talviturkin heitettyä...

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Vielähi jyrisee ja läiskyy salamat.. |O

no höh! alkoi eilisen puolella ja jokusen tunnin jatkui.. ois voinu jatkua pidempäänkin.

Nyt kyllä vesi on paljon lämpimämpää ja kohta lähdetään viemään poju ja koirat uimaan :D Jos sitä itsekkin sais talviturkin heitettyä...

Sais jo loppua kyllä, mulla pää kipee ja paniikki koko ajan :(

Juu en muista koskaan itse kuulleeni / nähneeni yhtä kovaa ukkosta kuin viime yönä. Ukon kans valvottii 00:30-01:00 ja katsottiin ja kuunneltiin. Hienon näköistä se on, mutta tosiaan meteli ja valoilmiöt niin hurjat, ettei tullu nukkumisest mittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Missäs päin on jyrähdellyt aamuyöstä? Minä luulin kun menin yöllä nukkumaan että saan herätä paukkeeseen, mutta täällä vaan sataa ja edelleen on hiostava ilma.

..Kuopion likellä ainakin.

Täällä oli herätessä lämmintä vielä 19 astetta - eikös tavallaan ukkosen jälkeen pitäs lämpötilan laskea? Että jos se sitten meinaa vielä toisen kuuron kehitellä?

Lahden kaupunki näytti klo 22:30 todella julmalta,kun ukkosrintama oli just saapumassa keskelle kaupunkia..itse poistuin alueelta..Mä ajelin kaikessa rauhassa kotiapäin, ni yhtäkkiä tärähti autossa,kun salama pamautti lähelle..

Toivottavasti se ukkonen ei tuu tänne. Menen kyllä peiton allapiiloonj a tärisen jos ihan päälle tulee. Mä pelkään ukkosta ihan sikana. Siskonikin vähän kuittaili mulle siitä ku täällä viimeksi oli ukkonen. Minkä ihminen pelolleen voi

MInä koin kauhunhetkiä yöllä kun ukkosti.
Sydämeni alkoi takoa ihan hulluna ja hikoilutti ihan peevelisti.
Pelkään ukkosta ja muutenkin ukkosen aikaan tulen masentuneeksi. Alan synkistellä ja pelkään että lapseni kuolevat. Tarkkailenkin silloin hengittääkö muksut. :(

Yhteistyössä