T
toivoimme niin
Vieras
Sain keskiviikkona 6.9 aamulla kuulla että raskaus on mennyt kesken. Olimme edellisellä viikolla käyneet ultrassa jossa lääkäri totesi kaiken olevan normaalisti ja näimme sydämen sykkeenkin! Ehdin jo rohkaista miestänikin ajatuksella että meillä kaikki menee varmasti hyvin. Raskausoireita oli hyvin vähän alusta alkaen: hiukan etovaa oloa aamuisin ja väsymystä. Kuitenkin muutama päivä ultran jälkeen etova olo hävisi, jolloin aloin jo epäillä että jokin on muuttunut. Sitten tiistain alkoi ruskea tiputteluvuoto joka alkoi yltyä kuukautiskipujen ohella. Pientä ruskeaa tuhrua oli tullut aiemminkin, joten yritin ajatella että kaikki voi kuitenkin olla hyvin. Selkää alkoi särkeä ja vatsassa oli kramppeja. Illalla vuoto yltyi ja keskiviikkoaamuna lääkäri totesi pahimman pelkoni. Ei enää sydänääniä. Mieheni oli lähtenyt ennen keskenmenon toteamista ulkoimaille työmatkalle ja jouduin soittamaan surupuhelun hänelle. Sain torstaille ajan osastolle, jossa lääkkeellisesti käynnistettäisiin tyhjennys. Minulla alkoi jo itsellään keskiviikkona tyhjennys ja illalla ulos tuli pieni pussi, jossa pikkuisemme oli. Olin järkyttynyt ja ihmeissäni. Sain kuitenkin nähdä hänet josta olen kiitollinen. Torstaina vielä varmisteltiin lääkkeen avulla että loputkin tulisi ulos. Tänään mieheni palaa kotiin ja voimme aloittaa yhdessä surutyön. En voinut kuvitellakaan kuinka raskasta keskenmeno voi olla. Olin niin onnellinen raskaudesta ja nyt kun kohtaan tilanteita joissa olin "onnellisesti raskaana" ennen, nyt keskenmenon jälkeen murrun totaalisesti. Jopa ruokakaupassa käynti oli hyvin raskasta. Edellinen käynti oli ollut vielä iloinen "mitähän mä saan/voin syödä"-reissu.
Epätoivoisia itkupuuskia tulee jatkuvasti. Olimme niin uskoneet että tämä meidän ensimmäinen onnistuisi! Toivoimme niin...
Epätoivoisia itkupuuskia tulee jatkuvasti. Olimme niin uskoneet että tämä meidän ensimmäinen onnistuisi! Toivoimme niin...