Keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys, mistä tietää onko tyhjenytyt..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnentuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

onnentuuli

Jäsen
15.10.2013
112
0
16
Ei kannata lukea, jos ällöttää.. mutta vinkkejä kapailisin tän kokeneilta.

eli keskeytynyt keskenmeno ja laitettiin vauhtia pillereillä.
sikiö vastasi rv 8. tein sen loppuun kotona.
keskenmenon olen joskus saanut aiemmin, tuli ulos kaikki samantein samana päivänä.
eilen siis tämä tyhjennys, oli pieniä supistuskipuja ja jonkinverran tuli raskausmateriaalia ulos. entiedä tuliko kaikki.. en huomannut mitään selvää sikiöpussia, mutta hyytymiä tms. aikalailla.
pienet kivut jatkuivat iltaan saakka vaikka viimeiset huomattavat materiaalit poistui joskus kolmen aikaan päivällä.
nyt kuitenkin kun kävin vessassa tuli yllättäen vielä hyytymää.. entä jos sinne onkin jäänyt jotain eikä kaikki tulekkaan ulos.. kohtutulehdus lienee riskinä. jälkitarkastus on 3vkon päästä.
onko normaalia että tavaraa tulee ulos vielä itse tyhjennyspäivän jälkeenkin? kipuja ei enää ole.

En osaa varmana sanoa mutta jos olet seurannut vuotoa etkä ole huomannut että alkio roippeineen tulee ulos niin on mahdollista että "keskenmeno" on jäänyt vajaaksi. Itse olen saanut 3 keskenmenoa, yksi jouduttiin lääkkeellisesti avittamaan ulos. Vuotoa tuli runsaasti, kivut oli kovat mutta reilun viikon päästä alkoi vuoto haisemaan ja sitten yllättäen kesken kokouksen hulahti housuun iso verihyytymä. Jouduin lopulta kaavintaan ja antibiootit päälle. Aijemmissa keskenmenoissa olen huomannut kun sikiöpussi tulee ulos, toinen oli tuulimuna ja toinen keskeytynyt keskenmeno viikolla 11, alkio vastasi rv 7 .
Neuvona sulle: seuraile vuotoa, ja jos siltä tuntuu, soita lääkäriin ja kerro huolesi. Uskon että tutkivat tälläisessä tapauksessa koska tosiaan se tulehduksen riski on suuri kun kekskenmeno pitkittyy. Jos vuoto alkaa haisemaan pahalle, kuume nousee tai tulee kovat kivut, silloin heti lääkäriin.

lyhennyttänä siis kysymys, onko normaalia että materiaalia valuu ulos useempana päivänä?
pelkän verenvuodon, jälkivuodon ymmärrän, mutta nyt tulee "hyytymää" ja oikein pulppaamalla välillä verta. alkoi vasta tunti sitten, muuten ollu normaalia jälkivuotoa.
oon yksin lastenkanssa ja jotenkin nyt tuntuu pelottavan,että joutuu sairaalaan jos vuoro yhtäkkiä lisääntyy. pientä poltetta alkoi oleen alavattalla ja otin kipulääkettä juuri.

tyhjennyin wc pönttöön ja koska tuli runsaasti verta, niin en nähnyt klönttejä lainkaan.
sen tunsin, että useemman kerran tuli hyvänkokoiset hyytymät/klöntit ulos. mutta tosiaan en verenvuodon vuoksi erottanut mitään. paljonko sieltä noilla viikoilla voi tulla materiaalia ulos?

tyhjennyin wc pönttöön ja koska tuli runsaasti verta, niin en nähnyt klönttejä lainkaan.
sen tunsin, että useemman kerran tuli hyvänkokoiset hyytymät/klöntit ulos. mutta tosiaan en verenvuodon vuoksi erottanut mitään. paljonko sieltä noilla viikoilla voi tulla materiaalia ulos?

kyllä sitä paljon tulee. itellä tuli tosi monta kertaa sellanen iso hyytymäkasa mut silti ei vaan ollut kokonaan tyhjentynyt

En mä ainakaan ole varhaisemmissa km selkästi erottanut mikä on alkiota tai istukkaa tai mitä, verensekaista mössöä, kerran tuli joku vaaleampi klöntti pesuhuoneen lattialle, muuten pääasiassa lorissut pönttöön. Hyytymiä tullut muistaakseni usemapi päivä, alkuun toki isoimmat ja runsaammat.

Yhteistyössä