keskenmeno ja sairasloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnijuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

onnijuuli

Jäsen
15.10.2008
57
0
6
keskenmenon kokeneet, saitteko sairaslomaa ja kuinka pitkän saitte?itse koin keskenmenon rv 6 vaikka oli tosi alussa oli lapsi tosi toivottu ja nyt tuntuu että itkeskelen vähän väliä eikä työnteosta tulisi mitään. :'(

Kaksi viikkoa, ajattelin ensin että viikko olisi riittänyt, noin fyysisen toipumisen puolesta, mutta minulle tuli ärhäkkä kohtutulehdus enkä kyllä muutenkaan olisi ollut työkunnossa aiemmin.

reilu vuosi sitten sain ensin 3 päivää, ja sitten vielä toiset kolme siihen päälle. Rohkeasti vaan pyytämään, menetys se on silti vaikka niin alussa olikin. Työkaveri aikoinaan oli 2 viikkoa sairaslomalla kesken menon jälkeen, itse raskauduin uudelleen heti kun itse annettiin siihen "lupa" eli noin puolen vuoden päästä. ja minulla keskenmeno tapahtui viikolla 10

En tiiä oisinko saanu siinä vaiheessa kun todettiin että sikiön sydän ei lyö.. ei ainakaan tarjottu. Itse pidin vapaata kolme päivää kun sellainen mahdollisuus oli. Tyhjennys tehtiin pe, ei sairaslomaa (vapaa viikonloppu edessä). Ma kävin uudestaan kipujen takia saikulla, lääkäri antoi kolme päivää kysymättä s-lomaa.

19 vuotta sitten sain km jälkeen 2 päivää s-lomaa ja sekin piti pyytää,lääkärin mielestä ei ois tarvinnut ja sama juttu kun keskeytin raskauden kun sikiö oli erittäin sairas niin lääkärin mielestä ois pari päivää riittänyt,sanoin että musta ei töihin henkisesti ole(vauva oli erittäin toivottu) niin kysyi että kuin kauan olen ite ajatellut että riittäis niin sit kirjoitti seuraavankin viikon s-lomaa.

Yhteistyössä